Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Ballalaika skrev (1 time siden):

Vi venter kanskje fortsatt på en forklaring.

(Det er vel trans-species det var snakk om, ikke furries)

Kjønn (gender) er en egenskap alle har, og som alle har separat fra og i tillegg til biologisk kjønn, og i tillegg til legning -- om man inkluderer/definerer mangel på kjønnsidentitet som en kjønnsopplevelse, og aseksualitet som en seksualitet.

Art/rase er ikke en del av dette systemet.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
2 hours ago, ZiggyStar said:

Strippe kontekst. Tenk at du tror de stupide triksene virker ennå.

"social contagion"?  engelsk og kursiv? Virkelig Atib Azzad? Nei jeg brukte det ikke som bevis på noe sosial smitte, Jeg brukte det som eksempel på foreldres innflytelse over barna.

Han jeg diskuterte med hevdet at foreldrene hadde ansvaret og at hva skolen gjorde skulle være mer eller mindre irrelevant.

ok det er bra da, for sosial smitte i kontekst til transpersoner er bullshit.
Litt dumt at eksempelet ditt dersom det er Megan Fox du siktet til ikke innebærer riktighet, såvidt vi vet er tre (egentlig fire, mazel tov!) av tre barn ikke trans. 

Jeg kan jo ikke vite om det er Megan Fox du sikter til, for det vil du ikke svare på, men det har versert løgner om at alle barna hennes er trans (antagelig på det grunnlaget at hun ikke pakker dem strengt inn i tradisjonelle kjønnsutrykk), og det er trist å se hvor langt slike løgner sprer seg, og at folk begynner bruke det som eksempler på det ene og det andre til tross for at hele greia bare er oppspinn.

• Liker 2
Skrevet
Red Frostraven skrev (28 minutter siden):

Kjønn (gender) er en egenskap alle har, og som alle har separat fra og i tillegg til biologisk kjønn

Biologisk kjønn holder helt fint takk :)

• Liker 7
Skrevet
PÃ¥inter skrev (2 timer siden):

Nå kan sikkert pridemarkeringer virke veldig religiøst for noen

Hvis det «virker religiøst» for noen tror jeg psykolog kan være en god ide.

• Liker 5
Skrevet
Snikpellik skrev (1 minutt siden):

Fjerndiagnostisering og tidligere idag rasismeanklager, nå synker du utrolig lavt.

• Liker 5
Skrevet
Red Frostraven skrev (41 minutter siden):

Kjønn (gender) er en egenskap alle har, og som alle har separat fra og i tillegg til biologisk kjønn, og i tillegg til legning -- om man inkluderer/definerer mangel på kjønnsidentitet som en kjønnsopplevelse, og aseksualitet som en seksualitet.

Art/rase er ikke en del av dette systemet.

Art-tilhørighet er også noe alle har

• Liker 2
Skrevet (endret)
Atib Azzad skrev (22 minutter siden):

for sosial smitte i kontekst til transpersoner er bullshit.

Fra lenken din:

«Of note, this hypothesis was formed solely through the analysis of online parental survey data. As a subsequently issued correction to the article outlined, “ROGD is not a formal mental health diagnosis at this time. This report did not collect data from the adolescents and young adults or clinicians and therefore does not validate the phenomenon.”»

Endret av PÃ¥inter
  • Liker 1
Skrevet
Snikpellik skrev (12 minutter siden):

Mulig.

«Massesuggesjon er et psykologisk fenomen der en hel folkemengde eller gruppe påvirkes av de samme tankene og følelsene, ofte gjennom følelsesladde appeller eller massemøter. Dette kan delvis lamme den individuelle vurderingsevnen og føre til at folk handler annerledes enn de ville gjort alene.»

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
DukeNukem3d skrev (7 minutter siden):

Fjerndiagnostisering og tidligere idag rasismeanklager, nå synker du utrolig lavt.

Har ikke diagnostisert noen. Har sagt at dersom man hevder pride-undervisning i skolen er religion, så kan psykolog være lurt.

• Liker 7
Skrevet
6 minutes ago, PÃ¥inter said:

Fra lenken din:

«Of note, this hypothesis was formed solely through the analysis of online parental survey data. As a subsequently issued correction to the article outlined, “ROGD is not a formal mental health diagnosis at this time. This report did not collect data from the adolescents and young adults or clinicians and therefore does not validate the phenomenon.”»

Ja, ROGD-hypotesen er årsaken til at forskningen jeg linker til finnes.
Samtidig som forskningen gjør det klart at ROGD-hypotesen ikke dermed er en legitim eller valid teori, tvert imot, forskningen er mangelfull, baserer seg bare på foreldrenes beskrivelser, og er ikke et fenomen forskningen finner noe belegg for, uten at det har hindret Rapid Onset Gender Dysforia å bli behandlet som en reell ting i kontra-faktiske kretser.

Hvorfor forteller du meg dette? Jeg har ikke hevdet ROGD-hypotesen er valid.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Atib Azzad skrev (3 minutter siden):

forskningen er mangelfull, baserer seg bare på foreldrenes beskrivelser, og er ikke et fenomen forskningen finner noe belegg for

Så da står vi igjen med?

• Liker 2
Skrevet
ZiggyStar skrev (2 timer siden):

Religion er tro. Klippe kølla og tro du blir dame, det er tro.

Livet er mye enklere når man er enfoldig...

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Snikpellik skrev (3 minutter siden):

Gjelder dette andre deler av samfunnsfag, norsk og naturfag også?

PRIDE MARKERINGER! 👇🏼Markerer man norsk, sammfunnsfag og naturfag?

PÃ¥inter skrev (3 timer siden):

Nå kan sikkert pridemarkeringer virke veldig religiøst for noen, og da må man selvfølgelig trå varsomt.

«Emna skal presenterast på ein objektiv, kritisk og pluralistisk måte

Å være pluralistisk betyr at noe er preget av mangfold, og at det er rom for ulike meninger, kulturer, religioner eller maktgrupper. Det er det motsatte av ensretting og monopolisering.

Da bør det være rom for fritak.

• Liker 1
Skrevet
Just now, PÃ¥inter said:

Så med andre ord så vet men ikke?

Altså, teoretisk kan alt hende, jeg kan ikke 100% avvise at Rapid Onset Gender Dysforia er en ting, men det finnes ikke noe belegg for det i forskningen, verken i artikkelen som hevdet at det var en ting, eller i senere forskning som forsøker måle hvorvidt det er en ting. I den grad man kan avvise noe, kan Rapid Onset Gender Dysforia avvises.

Hva er det du ønsker med å trekke frem dette fra artikkelen?

• Liker 3
Skrevet
Snikpellik skrev (15 minutter siden):

Har ikke diagnostisert noen. Har sagt at dersom man hevder pride-undervisning i skolen er religion, så kan psykolog være lurt.

Hvis man oppfatter pride-bevegelsen og spesielt "opplæringsmaterialet" som den ekstreme organisasjonen FRI deler ut som nærmest religiøs - så er det altså en oppfattelse. 72 kjønn er selvfølgelig akkurat like reelt som religiøse overtro. Altså ingenting å fjerndiagnotisere

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Snikpellik skrev (10 minutter siden):

Påstanden om at "pride-undervisning i skolen er religion", er egentlig reinspikka projisering, uavhengig om det er en primær eller sekundær påstand. Pride, og andre holdnings/solidaritets-kampanjer, utforder maktstrukturer som har ridd samfunnet som en svett pedofil onkel gjennom hele menneskehetens historie. Organisert politisk religion har vært et av de fremste, hvis ikke den aller største og mest effektive maktstrukturen For folk som gjerne vil opprettholde disse maktstrukturene og nyte dets goder, vil da konseptet om solidaritet med alle mennesker fremstå som en trussel mot vedkommedes status og makt.

Men de kan ikke si det rett ut, sånn som "hei, jeg ønsker å være dere overlegen, men det er vanskelig for meg når alle skal være så jævla likestilte". Så de projiserer med å anklage likestillingsaktører for å være de virkelige undertrykkerne, slik som påstander om at "pride i skolen er religion".

Uansett, denne fyren setter bra ord på pride-frykten hos enkelte foreldre:

https://www.blikk.no/barn-identitet-kjonnsmangfold/nar-foreldre-frykter-selvstendige-barn-om-anti-skeive-holdninger-og-negativ-sosial-kontroll/299046

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...