Ballalaika Skrevet 20. juni Skrevet 20. juni PÃ¥inter skrev (1 time siden): Emma Ellingsen om transhets: – Jeg må blokkere følgere i sosiale medier En ny undersøkelse viser økende skepsis mot transpersoner. Influencer og TV-profil Emma Ellingsen (24) er bekymret. Sitat den andre enden finner vi unge menn under 30 år, som har den høyeste andelen negative holdninger til både homofile, lesbiske og transpersoner. Strengt tatt visste vi allerede, minst, på 90-tallet at didaktiske holdningskampanjer som en regel virker mot sin hensikt. Men så er det vel noe med det at ofte kan det være smertefullt å ta en titt i speilet og erkjenne at en har hatt feil. 5
skaftetryne32 Skrevet 21. juni Skrevet 21. juni REALITET skrev (10 timer siden): Det er en grunn til hvorfor det fins mindre homofile/trans/lgb++ blandt barn som har oppvokst med fedre, enn kvinner. Dette er en myte. 5 1
Red Frostraven Skrevet 21. juni Skrevet 21. juni (endret) Ballalaika skrev (11 timer siden): Strengt tatt visste vi allerede, minst, på 90-tallet at didaktiske holdningskampanjer som en regel virker mot sin hensikt. Men så er det vel noe med det at ofte kan det være smertefullt å ta en titt i speilet og erkjenne at en har hatt feil. Mens folk avviser en oppdatert vitenskapelig forståelse av kjønn fra vitenskapelige kilder som friskmelder det å være trans og skiller mellom sosialt og biologisk kjønn -- som jeg har postet gjentatte ganger, uten å kunne vise til kilder til egne forestillinger -- mens de gjengir anti-pride sentimenter 1:1 fra anti-vestlig/MAGA/konservativ kristen anti-vitenskapelig(...) propaganda som om det var deres egne meninger eller engang fornuftig, mens slike holdningskampanjer pågår. A report by the published by the EPF on Thursday found that hundreds of organisations targeting gender ideology — including advocacy groups, media, political parties and think tanks — raised roughly $1.18 billion between 2019 and 2023, up from $81.3 million from the 2009 to 2018 period. https://www.theparliamentmagazine.eu/news/article/inside-europes-billioneuro-antigender-movement Neste rapport på misinformasjonen blant annet MAGA og Russland et al pusher til folk med svak kildekritikk kommer 26. juni, og det fremstår åpenbart at de har økt investeringene, gitt holdningene de har klart å skape. On Thursday, June 26, the European Parliamentary Forum on Sexual and Reproductive Rights (EPF) will present the new report on anti-gender, "The Next Wave", hosted at the European Parliament by MEP Joanna Scheuring-Wielgus (S&D, Poland). https://www.epfweb.org/node/1144 Endret 21. juni av Red Frostraven 5 2
PÃ¥inter Skrevet 21. juni Skrevet 21. juni Red Frostraven skrev (9 minutter siden): Neste rapport på misinformasjonen blant annet MAGA og Russland et al pusher til folk med svak kildekritikk kommer 26. juni, og det fremstår åpenbart at de har økt investeringene, gitt holdningene de har klart å skape. On Thursday, June 26, the European Parliamentary Forum on Sexual and Reproductive Rights (EPF) will present the new report on anti-gender, "The Next Wave", hosted at the European Parliament by MEP Joanna Scheuring-Wielgus (S&D, Poland). https://www.epfweb.org/node/1144 «The Next Wave» høres nesten religiøst ut. Fra lenken din: "The Next Wave" is EPF’s most comprehensive report to date, building on previous work exposing anti-gender and religious extremist networks that threaten reproductive rights and gender equality across Europe, as seen in the Tip of the Iceberg (2021), Modern Day Crusaders (2020), and Restoring the Natural Order (2018).» Virker som det er 2 propaganda leire her. 2
Red Frostraven Skrevet 21. juni Skrevet 21. juni PÃ¥inter skrev (4 minutter siden): «The Next Wave» høres nesten religiøst ut. Fra lenken din: "The Next Wave" is EPF’s most comprehensive report to date, building on previous work exposing anti-gender and religious extremist networks that threaten reproductive rights and gender equality across Europe, as seen in the Tip of the Iceberg (2021), Modern Day Crusaders (2020), and Restoring the Natural Order (2018).» Virker som det er 2 propaganda leire her. ... Hvis du funderer deg på hvordan noe høres ut fra overskriften eller hvorvidt du er enig -- i stedet for å dømme på faglig tyngde og innhold, så kan du absolutt komme til en slik konklusjon. 4
PÃ¥inter Skrevet 21. juni Skrevet 21. juni Red Frostraven skrev (1 minutt siden): Hvis du funderer deg på hvordan noe høres ut fra overskriften eller hvorvidt du er enig -- i stedet for å dømme på faglig tyngde og innhold, så kan du absolutt komme til en slik konklusjon. Jeg spurte om det faglige i artikkelen du lenket til her: PÃ¥inter skrev (15 timer siden): Fra lenken din: «For example, while most people are born biologically female or male, rare biological syndromes can result in genital ambiguity. Or a resistance to a sex hormone can result in traits typical of the opposite biological sex.» Hvis man skal gjøre om grammatikken i språket, ville ikke det være mest naturlig å kalle det Trans syndrom? Er det ikke det han beskriver i artikkelen? SNL Genetiske syndromer Et genetisk syndrom er definert som et gjenkjennbart mønster av flere forskjellige utviklingsavvik som har samme genetiske årsak, eller som antas å ha samme genetiske årsak 2
Red Frostraven Skrevet 21. juni Skrevet 21. juni (endret) PÃ¥inter skrev (4 minutter siden): Jeg spurte om det faglige i artikkelen du lenket til her: Du forstår ikke artikkelen, og det blir fort komplisert i tillegg til at jeg ikke ser relevansen. Teksten du har understreket beskrives hvordan sjeldne genetiske tilstander kan gjøre utseendet på ytre kjønnsorganer tvetydig. Ytre kjønnsorganer har ingenting med trans å gjøre -- bortsett fra at biologiske menn kan få kvinne tildelt som kjønn ved fødselen om tvetydig kjønnsorgan er er nærmest kvinnelig kjønnsorgan, som gjør at de ikke er trans om de også identifiserer som kvinne. ...og vice versa, biologiske kvinner med De La Chapelle Syndrom får mann tildelt som kjønn ved fødselen om de ytre kjønnsorganer er tilstrekkelig utviklet som penis. Det blir unødvendig komplisert å ta opp, da du sikkert misforstår implikasjonene av dette. I tillegg kan biologiske kvinner som identifiserer som kvinner bli trans om de har de la chappelle syndrom og registreres som menn, og motsatt -- biologiske menn som fødes med kvinnelige ytre kjønnsorganer regnes som trans om de registreres som kvinner ved fødselen men har mannlig kjønnsidentitet. Endret 21. juni av Red Frostraven 2 2
PÃ¥inter Skrevet 21. juni Skrevet 21. juni (endret) Red Frostraven skrev (20 minutter siden): Du forstår ikke artikkelen. Ok. Red Frostraven skrev (20 minutter siden): Det beskrives hvordan sjeldne genetiske tilstander kan gjøre utseendet på ytre kjønnsorganer tvetydig. Det har ingenting med trans å gjøre. Ok. Så de som identifiserer seg som trans har har altså ingenting med hvilket kjønn (utover eller innovertiss) de er født med? «Now, we are learning more about ourselves and so must adapt our terminology to be inclusive, respectful, and more accurate. For example, while most people are born biologically female or male, rare biological syndromes can result in genital ambiguity. Or a resistance to a sex hormone can result in traits typical of the opposite biological sex. Moreover, while an individual’s internal sense of gender can be female or male, some people identify as nonbinary — neither female nor male.» edit: Beklager. Du hadde redigert posten mens jeg skrev denne. Endret 21. juni av PÃ¥inter 2
Ballalaika Skrevet 21. juni Skrevet 21. juni Red Frostraven skrev (2 timer siden): Mens folk avviser en oppdatert vitenskapelig forståelse av kjønn fra vitenskapelige kilder som friskmelder det å være trans og skiller mellom sosialt og biologisk kjønn -- som jeg har postet gjentatte ganger, uten å kunne vise til kilder til egne forestillinger -- mens de gjengir anti-pride sentimenter 1:1 fra anti-vestlig/MAGA/konservativ kristen anti-vitenskapelig(...) propaganda som om det var deres egne meninger eller engang fornuftig, mens slike holdningskampanjer pågår. A report by the published by the EPF on Thursday found that hundreds of organisations targeting gender ideology — including advocacy groups, media, political parties and think tanks — raised roughly $1.18 billion between 2019 and 2023, up from $81.3 million from the 2009 to 2018 period. https://www.theparliamentmagazine.eu/news/article/inside-europes-billioneuro-antigender-movement Neste rapport på misinformasjonen blant annet MAGA og Russland et al pusher til folk med svak kildekritikk kommer 26. juni, og det fremstår åpenbart at de har økt investeringene, gitt holdningene de har klart å skape. On Thursday, June 26, the European Parliamentary Forum on Sexual and Reproductive Rights (EPF) will present the new report on anti-gender, "The Next Wave", hosted at the European Parliament by MEP Joanna Scheuring-Wielgus (S&D, Poland). https://www.epfweb.org/node/1144 Du skriver 2 A4 sider som har f*** all å gjøre med innlegget du siterer å gjøre. #modusOperandi 4
Red Frostraven Skrevet 21. juni Skrevet 21. juni Ballalaika skrev (Akkurat nå): Du skriver 2 A4 sider som har f*** all å gjøre med innlegget du siterer å gjøre. #modusOperandi Jeg skriver om hvordan anti-pride sine holdninger er snytt ut av nesen til konkrete navngitte statlige aktører sine holdningskampanjer -- og ga kilder på de eksakte holdningskampanjene som ofte ordrett og med helt spesifikke begreper som utelukkende stammer fra disse kildene er adoptert. Mens du forsøker å gaslighte folk med å gjenta løgnaktige og negative karakteristikker, som ikke faktisk tar for seg innholdet -- som vitterlig er din modus operandi. Forstår du ikke hvordan innlegget mitt beskriver hvordan anti-pride fremstår som produkter av holdningskampanjer -- eller relevansen til det du skriver? 5 3 1
Atib Azzad Skrevet 21. juni Skrevet 21. juni 15 hours ago, ZiggyStar said: Har du ikke sett disse kjendis-mødrene som ved en fantastisk statistisk usannsynlighet har 3 av 3 barn som er transer. Kanskje jeg tar feil, men jeg har desverre deltatt lenge nok til å kjenne til at kulturkrigere elsker påstander om barna til Megan Fox, Charlize Theron, Angelina Jolie, og Naomi Watts, men bare Megan Fox har tre barn (hun fikk nettop et fjerde i 2025) ingen av dem er transpersoner, det er likevel en idé folk har, muligens fordi de ikke kler seg i henhold til tradisjonelle kjønnsutrykk. Er det disse barna du kaller transer? 16 hours ago, REALITET said: Jo. Det er er grunn til hvorfor det er fedre som bør oppdra barna sine. Kvinner handler ut i fra følelser. Jeg har ikke dyp innsikt i hvordan Megan Fox oppdrar barna sine, men de har en far, Brian Austin Green. Det du snakker om er barnemishandling, en fars rolle er ikke å nekte barnet sitt sin identitet, det er ikke noe galt i form av fraværende far og pågående lærere som fører til homofili hos mennesker, det er en idiotisk idé, og det er smått imponerende hvor mange ganger du gjentar denne idéen i tråden, som om det var en god idé som folk trenger å høre, ikke noe idiotisk men noe genialt som må gjentas til andre folk fatter hva du prøver å si, som om du var inne på noe.. Jeg håper riktignok barna dine er hetero, for deres egen del, så de slipper din innblanding i deres legning, men de plukker nok likevel opp hvor intolerant du ér, og lærer å ikke dele personlige ting som går mot dine preferanser med deg. Du oppdrar barna dine til å lage avstand fra deg, som er i tråd med det du forfekter av tradisjoner hvor faren av en eller annen grunn skal være fraværende og utilgjengelig.. uten følelser. Det er noe umenneskelig i søken etter å være følelsesløs, men slik er performativ maskulinitet den vil ut av naturen og inn i et kunstig konstruert rom hvor ens egen menneskelighet er en trussel mot det mer statue-lignende, litt gay egentlig.. 3 2 1
Ballalaika Skrevet 21. juni Skrevet 21. juni Red Frostraven skrev (15 minutter siden): Jeg skriver om hvordan anti-pride sine holdninger er snytt ut av nesen til konkrete navngitte statlige aktører sine holdningskampanjer -- og ga kilder på de eksakte holdningskampanjene som ofte ordrett og med helt spesifikke begreper som utelukkende stammer fra disse kildene er adoptert. Mens du forsøker å gaslighte folk med å gjenta løgnaktige og negative karakteristikker, som ikke faktisk tar for seg innholdet -- som vitterlig er din modus operandi. Forstår du ikke hvordan innlegget mitt beskriver hvordan anti-pride fremstår som produkter av holdningskampanjer -- eller relevansen til det du skriver? Du beskriver ingenting du bare dumper en masse linker og sitater 5
Ballalaika Skrevet 21. juni Skrevet 21. juni Atib Azzad skrev (7 minutter siden): Kanskje jeg tar feil, men jeg har desverre deltatt lenge nok til å kjenne til at kulturkrigere elsker påstander om barna til Megan Fox, Charlize Theron, Angelina Jolie, og Naomi Watts, men bare Megan Fox har tre barn (hun fikk nettop et fjerde i 2025) ingen av dem er transpersoner, det er likevel en idé folk har, muligens fordi de ikke kler seg i henhold til tradisjonelle kjønnsutrykk. Er det disse barna du kaller transer? Sitat “When I became pregnant with Noah, I could feel, through my mother’s intuition I suppose, that he was not subscribing to gender stereotypes, so I decided to provide an environment for him early on that would allow him to discover how he wanted to express himself,” she said in a 2019 interview with Education and Career News. Kjære vene 3
ZiggyStar Skrevet 21. juni Skrevet 21. juni 27 minutes ago, Atib Azzad said: ingen av dem er transpersoner, det er likevel en idé folk har, muligens fordi de ikke kler seg i henhold til tradisjonelle kjønnsutrykk. Er det disse barna du kaller transer? Jeg er ikke selvfølgelig ikke overrasket over at du, som medlem av kulten, også insinuerer at begrepet transe i seg selv er helt flytende og med det best egnet til å skape forvirring i en hver diskusjon. Vær så snill, prøv iallfall - gi en tydelig definisjon på transe. Hvis ikke, kan du som en av de første anerkjenne at kommunikasjon blir mer eller mindre umulig i denne nye verdensordenen deres? 1
Atib Azzad Skrevet 21. juni Skrevet 21. juni Just now, ZiggyStar said: Jeg er ikke selvfølgelig ikke overrasket over at du, som medlem av kulten, også insinuerer at begrepet transe i seg selv er helt flytende og med det best egnet til å skape forvirring i en hver diskusjon. Vær så snill, prøv iallfall - gi en tydelig definisjon på transe. Hvis ikke, kan du som en av de første anerkjenne at kommunikasjon blir mer eller mindre umulig i denne nye verdensordenen deres? Transperson: [...]Transperson er en person som identifiserer seg med et annet kjønn enn det som ble registrert ved fødsel, altså fødselskjønn. En transkvinne identifiserer seg som kvinne, men har mannlig fødselskjønn, og en transmann identifiserer seg som mann, men har kvinnelig fødselskjønn. Jeg mente ikke å insinuere at begrepet transperson er flytende uten definisjon, men barnet det er snakk om blir altså beskrevet som han, et pronomen som samsvarer med hans biologiske kjønn. Jeg mener ikke å utelukke at gutten er en transperson, jeg kjenner jo ikke vedkommende, men det er ikke et synonym til transperson å kle seg på en måte som bryter med tradisjonen for kjønnsutrykk. Er det barna til Megan Fox du kaller transer? 2 1
Cyrio Skrevet 21. juni Skrevet 21. juni 53 sider med diskusjon her inne nå, og fremdeles er dette det eneste argumentet for pride jeg klarer å se: "mine følelser trumfer dine følelser + biologi, derfor skal jeg kunne rasere norsk utdannelse 1 måned hvert eneste år". Satt på spissen selvsagt, men det er slik det fremstår. Er ikke rart det dessverre blir mange skakk-kjørte barn her i landet. Tøft gjort av foreldrene i Karmøy hvor de bare droppet å møte på skolen. 6
Red Frostraven Skrevet 21. juni Skrevet 21. juni Ballalaika skrev (50 minutter siden): Du beskriver ingenting du bare dumper en masse linker og sitater ...nå er du på med den der tåpelige og lite flatterende gaslightingen din igjen, som jeg ikke forstår at moderatorene tillater, all den tid det ikke er on-topic, ikke byr til konstruktiv diskusjon, er off-topic og innleder til metadiskusjoner som denne -- når det egentlig for alle rasjonelle og oppegående mennesker er helt klart at innlegget mitt var høyst relevant for hva du skrev i ditt: Du beskrev at holdningskampanjer for toleranse og likeverd har virket mot sin hensikt -- mens jeg beskrev at det er anti-pride, anti-gender, høyrepopulistiske, kristennasjonalistiske og pro-russiske kilder som kjører på med holdningskampanjer i sosiale medier som sier eksakt hva blant annet du sier. Forskjellen er bare at jeg altså har kilder på mine påstander om at det av aktørene jeg viser til investerer milliarder i holdningskampanjer. 3 1 1
Ballalaika Skrevet 21. juni Skrevet 21. juni Red Frostraven skrev (Akkurat nå): ...nå er du på med den der tåpelige og lite flatterende gaslightingen din igjen, som jeg ikke forstår at moderatorene tillater, all den tid det ikke er on-topic, ikke byr til konstruktiv diskusjon, er off-topic og innleder til metadiskusjoner som denne Du tenker det helst burde være imot reglementet å motsi deg? 3 1
Cyrio Skrevet 21. juni Skrevet 21. juni Red Frostraven skrev (27 minutter siden): Du beskrev at holdningskampanjer for toleranse og likeverd har virket mot sin hensikt -- mens jeg beskrev at det er anti-pride, anti-gender, høyrepopulistiske, kristennasjonalistiske og pro-russiske kilder som kjører på med holdningskampanjer i sosiale medier som sier eksakt hva blant annet du sier. "Alle mine meninger kommer til samfunnet organisk, og alle som mener noe annet er hjernevasket av heyrepupulister, kristennasjonalistiske og prorussiske?" Så greit da, diskusjonen er over. Alle som ikke er enig med deg tar feil, og det er ikke engang vår egen feil. 3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå