Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
PÃ¥inter skrev (18 timer siden):

Er du sikker på den påstanden?

Wikipedia:

In the zoological field of ethology, a dominance hierarchy (formerly and colloquially called a pecking order) is a type of social hierarchy that arises when members of animal social groupsinteract, creating a ranking system. Different types of interactions can result in dominance depending on the species, including ritualized displays of aggression or direct physical violence

Regnet med at det ville dukke opp. Ja, dyr også viser hierarki. Forskjellen er at mennesker tenker og viser følelser annerledes. 

Det er er en grunn til at mennesket har kommet lengre.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
REALITET skrev (6 minutter siden):

Forskjellen er at mennesker tenker og viser følelser annerledes. 

Nettopp. 

REALITET skrev (6 minutter siden):

Det er er en grunn til at mennesket har kommet lengre.

Det kan vel diskuteres. Se hva menneskene velger å bruke hodene sine til. De mobber av egen fri vilje blant annet. 

Endret av PÃ¥inter
  • Liker 4
Skrevet (endret)
REALITET skrev (33 minutter siden):

News flash. Det florerer med feilinformasjon helt siden barnehagen(pride)  til universitet, alt ut i fra hvordan man tolker den informasjonen man mottar.

hehe okey.... Mulig det 😅

Endret av DukeNukem3d
Skrevet
On 6/3/2026 at 10:51 PM, Svein M said:

Regnbueflagget er et internasjonalt symbol for homofil og lesbisk frigjøring. Så det er vel behov for det så lenge en ikke har kommet i mål.

så lenge en ikke har kommet i mål.

Med hva?

• Liker 1
Skrevet (endret)
PÃ¥inter skrev (24 minutter siden):

Nettopp. 

Det kan vel diskuteres. Se hva menneskene velger å bruke hodene sine til. De mobber av egen fri vilje blant annet. 

Jepp.  Noe som denne tråden viser til. Bedre å mobbe enn å innse selv at man er grunnen til at man mobber.

"Jrg liker ikke at skolen prakker inn informasjon på våres barn" 

Ikke jeg heller. Men som voksen så er det ditt ansvar  å formidle dine ønsker på hva dine barn skal lære om.

"Jeg er for pinglete til å stå imot skolen og si at pride ikke er greit" Javel? Da bør man Vel holde kjeft om å ønske seg noe, når man selv ikke tørr å ta kampen.  Tragisk. Stor i kjeften i debatt forum, men er redd for hva andre tenker om deg om du står imot. 

Er det barna dine som er viktig eller bildet av deg selv? Antakeligvis det siste.

Jeg er imot pride og religion og er stolt av det. Lærerene vet det og har gitt opp med  å diskutere om pride og religion med meg. 

Endret av REALITET
Skrevet (endret)
3 hours ago, Red Frostraven said:

På hvilken måte endrer det på språket..?

Nå bare later du som.

3 hours ago, Red Frostraven said:

Du kjenner utfordringene til forskere og fagfolk bedre enn dem..? Hvilke av disse er like forvirret som det du uttrykker at de vil være..?

Du prøver deg for atter en gang med en form for oppbrukt autoritets-argumentasjon, som om du representerer vitenskap med den anti-vitenskapen din.

Du trenger bare å være et menneske som kan skrive/lese for å skjønne implikasjonene med å endre betydningen av fundamentale begreper.

Så igjen kan jeg bare tolke det som at du sitter å later som

1 hour ago, REALITET said:

Det er da rollen som pappa spiller inn

En pappa-rolle garanterer ikke noe mer enn en lærer. Se rundt deg i denne tråden,

Har du ikke sett disse kjendis-mødrene som ved en fantastisk statistisk usannsynlighet har 3 av 3 barn som er transer.

Endret av ZiggyStar
  • Liker 4
Skrevet
REALITET skrev (27 minutter siden):

Jepp.  Noe som denne tråden viser til. Bedre å mobbe enn å innse selv at man er grunnen til at man mobber.

Mener du at de som uttaler seg i denne tråden og som ikke er enig i det du står for, er mobbere? 

• Liker 2
Skrevet
ZiggyStar skrev (20 minutter siden):

Har du ikke sett disse kjendis-mødrene som ved en fantastisk statistisk usannsynlighet har 3 av 3 barn som er transer.

Jo. Det er er grunn til hvorfor det er fedre som bør oppdra barna sine. Kvinner handler ut i fra følelser.

PÃ¥inter skrev (9 minutter siden):

Mener du at de som uttaler seg i denne tråden og som ikke er enig i det du står for, er mobbere? 

Klart det.  De lar sine bsrn bli påvirket av lærerenes  læring uten å gjøre noe med det.

Skolen følger en agenda, men det er foreldrene som har den store påvirkningskraften.  Man  velger selv om å sende barna sine I skolen eller ikke.

• Liker 1
Skrevet (endret)
2 minutes ago, REALITET said:

Jo. Det er er grunn til hvorfor det er fedre som bør oppdra barna sine. Kvinner handler ut i fra følelser.

Haha du tar den ja, trodde du siktet til foreldre generelt. 

Men tro meg det er like mange menn som kvinner som også fronter denne ideologien.

Endret av ZiggyStar
  • Liker 1
Skrevet
ZiggyStar skrev (3 minutter siden):

Haha du tar den ja, trodde du siktet til foreldre generelt. 

Men tro meg det er like mange menn som kvinner som også fronter denne ideologien.

Nettopp. Det er en grunn til hvorfor det fins mindre homofile/trans/lgb++ blandt barn som har oppvokst med fedre, enn kvinner.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser dette som politisk? Tenk alle skulle hatt ett flagg de kunne feire?

Da tenker jeg på all som kunne hatt et flagg å feire?

I norge er er det to flagg som er offisielt godkjent, er det flere som jeg ikke vet?

Skrevet
Kjetil Lura skrev (9 minutter siden):

Jeg ser dette som politisk? Tenk alle skulle hatt ett flagg de kunne feire?

Da tenker jeg på all som kunne hatt et flagg å feire?

I norge er er det to flagg som er offisielt godkjent, er det flere som jeg ikke vet?

Nei. Likevel så flagges  Liverpool, United eller Madrid sin flagg. Forstå den som kan.

Skrevet
16 minutes ago, Kjetil Lura said:

Hva kan man si, mange som seiler under falskt flagg iallfall i denne saken.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Som sagt - selv om homofile har alle rettigheter i Norge (en selvfølge) og ingen nekter dem å gå i tog så er det liksom ikke godt nok, de blir aldri fornøyd.
Muligens derfor det er feiring og parader til ulike tider i norske byer - i tillegg til offisiell pride måned hele juni. Så kan de holde det gående hele tiden.
Festing er åpenbart veldig viktig for skeive.

Minner litt om måker.
De skiller seg ut i fra andre fugler med at de hele døgnet må bråke så enormt. 
Uten mål og mening skriker de hele tiden i tillegg til de vanlige fugletingene som parre seg, bygge rede, ruge og finne mat.

Endret av Neptun1
  • Liker 2
Skrevet
Neptun1 skrev (35 minutter siden):

Som sagt - selv om homofile har alle rettigheter i Norge (en selvfølge) og ingen nekter dem å gå i tog så er det liksom godt nok, de blir aldri fornøyd.
Muligens derfor det er feiring og parader til ulike tider i norske byer - i tillegg til offisiell pride måned hele juni. Så kan de holde det gående hele tiden.
Festing er åpenbart veldig viktig for skeive.

Nå er snart juni slutt, og jeg har enda ikke sett noen pridemarkering. Hvor er det du holder til?

• Liker 3
Skrevet

Oslo er på lørdag om en uke. Bergen har vært for ikke så lenge siden. De uendelig mange andre har jeg ikke kontrollen på.

Men når jeg tenker etter, så er det ikke så mye medieoppmerksomhet på hver enkelt Pride. Det er litt bildestyr samme dag, men ikke langvarig. Kanskje det er derfor de må ha så mange forskjellige.

• Liker 2
Skrevet
frohmage skrev (11 minutter siden):

Nå er snart juni slutt, og jeg har enda ikke sett noen pridemarkering. Hvor er det du holder til?

Verken du eller jeg er vel overalt. Her er for de fire største byene. (ulike tidspunkt så de kan få med seg alt)
https://norskekalendere.no/hva-skjer/pride/

I tillegg er det markeringer/feiringer til ulike tidspunkt mange mindre steder i Norge.
Skulle kommentaren din være ment å si dette er fantasi?

• Liker 2
Skrevet
Neptun1 skrev (2 minutter siden):

Skulle kommentaren din være ment å si dette er fantasi?

Nei, jeg mente det er en overdrivelse å si at det er en måneds markering, iallefall slik jeg ser det. På kalenderen din står det at Pride starta i Oslo i går, men jeg har fortsatt ikke blitt overveldet av noen feiring. Vanligvis er det bare paraden jeg får med meg, om jeg gidder å gå ut og se. Det er bare en ettermiddag.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...