DukeNukem3d Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai Subara skrev (2 timer siden): Jeg tror ikke Listhaug noen gang blir statsminister. Men urovekkende https://www.nrk.no/meningsmalinger/ Var ikke klar over at hun var gått helt til topps. De jeg kjenner som er kristne ville aldri ha stemt på FrP, med eller uten korset hun har (brukte?) rundt halsen. Men det finnes konservative kristne. Jeg synes FrPs verdisyn ikke er forenlig med verken det kristne budskapet eller et humanistisk. Jeg er fan av KRF sin nye profil, så de kristne må gjerne stemme på dem FRP + Høyre + det fornyede KRF tar jeg gjerne ved neste korsvei
Subara Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai Snikpellik skrev (11 minutter siden): Her fra InFacts nyeste måling (4. mai) for Nettavisen: Støre er den som har økt mest siden forrige måling i mars (+2.9%) og har så godt som 1/3 velgere i ryggen. Tallet på de som ønsker Listhaug er lavere enn Frp får på målinger, så mange ser henne nok ikke for seg som statsminister. Puh, da kan jeg senke skuldrene.
Subara Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai DukeNukem3d skrev (6 minutter siden): Jeg er fan av KRF sin nye profil, så de kristne må gjerne stemme på dem FRP + Høyre + det fornyede KRF tar jeg gjerne ved neste korsvei Jeg likte gamle KRF med Hareide. Synd at han sluttet. Etter han har partiet blitt mer konservativt. 4
DukeNukem3d Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai Subara skrev (11 minutter siden): Jeg likte gamle KRF med Hareide. Synd at han sluttet. Etter han har partiet blitt mer konservativt. Hareide var jo sosialist... det går ikke. Jeg hadde veldig sansen for han som person, men han var i feil parti.
Kjetil Lura Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai On 5/4/2026 at 4:55 PM, Simen1 said: Hvilken instans? Bryter lydopptakene med god presseskikk? Norsk lov? Eller er det bare et spill for å skyte budbringeren? Hadde du likt om du og jeg var på en bar og tok opp det vi snaket om, og la det ut på internet? 3 1
Kjetil Lura Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai 13 minutes ago, DukeNukem3d said: Hareide var jo sosialist... det går ikke. Jeg hadde veldig sansen for han som person, men han var i feil parti. Jepp ening. Samme som Hanna Kvanmo sv. Feil parti.. 1
Subara Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai DukeNukem3d skrev (4 minutter siden): Hareide var jo sosialist... det går ikke. Jeg hadde veldig sansen for han som person, men han var i feil parti. Bra at han var sosialist og passende for Krf, så der er vi nok uenige 😉 Han tilhørte den rød-grønne/sentrumsorienterte fløyen av KrF, etter et søk på Google. 4
obygda Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai Personer som er ærlige har vi alt for lite av i politikken dessverre.... Jeg funderer på om jeg ved neste stortingsvalg skal stemme på partiet med den partilederen som fremstår som den mest troverdige uansett hvilken politikk vedkommende står for..... 1
Philber Desanex Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai DukeNukem3d skrev (På 8.5.2026 den 19.53): Hareide var jo sosialist... det går ikke. Jeg hadde veldig sansen for han som person, men han var i feil parti. Krf er overflødige hvis de ikke er tydelig kristne. Det er ikke så stor forskjell på H og AP at man trenger masse småpartier i mellom som har helt mainstream meninger. 2
frohmage Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai obygda skrev (1 time siden): Personer som er ærlige har vi alt for lite av i politikken dessverre.... Jeg funderer på om jeg ved neste stortingsvalg skal stemme på partiet med den partilederen som fremstår som den mest troverdige uansett hvilken politikk vedkommende står for..... Hvilke politikere har jobbet imot politikken fra deres egne partiprogrammer? 1
Markiii Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai Subara skrev (På 8.5.2026 den 15.17): Å kjempe for det gode - ikke rasisme i samfunnet - at alle mennesker er like mye verdt - provserer så folk vil bli høyreekstreme? Ikke logisk for meg i hvert fall. Nei, det som sannsynligvis provoserer er at man ikke tar problemene med fremmedkulturell masseinnvandring seriøst. Resultatet har vi sett i Sverige lenge, og i større og større grad i Norge også nå. Kriminelle utlendinger som skader stadig flere får gå fritt rundt, og blir aldri kastet ut. De har ekstremt sterk beskyttelse, mens vanlige må lide. Utallige uskyldige liv blir ødelagt fordi ødelagte mennesker får skade andre. Og når man peker på hvordan det står til med ran, gruppe- og overfallsvoldtekter, osv. så kommer standardsvaret der man sporer av og begynner å snakke om kriminalitet der nordmenn er overrepresentert. "Ikke bry deg om at mennesker fra visse deler av verden er kraftig overrepresentert innenfor X eller Y, se heller på A eller B der nordmenn er overrepresentert!" Jeg kjenner selv at jeg blir provosert når farlige mennesker får fortsette å skade andre, når vi vet at vi kunne gjort noe med det. 2 1
Markiii Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai (endret) Mortius_X skrev (På 8.5.2026 den 16.17): Gi meg definisjonen på Rasisme, og jo er blir bare brukt til sverting. Voldtar Afrikanske fra muslimske land 20 ganger mer enn svenske menn, kan du kanskje ta en ai søk på dette først? Er det kanskje ikke litt viktig å finne ut hvorfor og kanskje stoppe det, enn å svartmale meg? Det er ikke rasistisk å påpeke disse tallene hvis de stemmer. Det er rasistisk å for eksempel påstå at det skyldes at de har gener som gjør dem voldelige eller lignende. Sitat Syns det er litt rart at du sier biologisk programmert, siden dette gjenspeiler seg ikke like stor grad fra afrikanere fra kristne land. Kan det ande årsaker til dette eller skal du bare lyge meg ansiktet eller kalle meg rasist. Jeg har ikke kalt noen rasist. Her lar du nok følelsene løpe av gårde med deg. Ro deg ned. Pust med magen. Hvorfor svarer du ikke på spørsmålet i stedet for å gå til angrep? Endret 10. mai av Markiii
leticia Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai (endret) Philber Desanex skrev (2 timer siden): Krf er overflødige hvis de ikke er tydelig kristne. Nå mener jeg at ingen religiøse partier, uavhengig av religion har noe i politikken å gjøre. Men hva mener du det vil si å være tydelig kristen? Jeg syns nemlig at KRF, og den retningen de tar nå (som jeg mener er lengre til høyre enn FRP), er akkurat hva det vil si å være tydelig kristen. (Jfr diskriminering og dårlig menneskesyn som beskrives i bibelen med unntak av fortellingen av jesus da). Men hvordan er man egentlig en tydelig kristen når kristendommen selv er veldig utydelig, eller sagt med andre ord, veldig selvmotsigende? Endret 10. mai av leticia tatt bort et avsnitt 2
Markiii Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai Kjetil Lura skrev (På 8.5.2026 den 20.05): Hadde du likt om du og jeg var på en bar og tok opp det vi snaket om, og la det ut på internet? Er du offentlig maktperson? Har uttalelsene dine relevans for din maktutøvelse? 2
jjkoggan Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai (endret) Markiii skrev (25 minutter siden): Det er ikke rasistisk å påpeke disse tallene hvis de stemmer. Det er rasistisk å for eksempel påstå at det skyldes at de har gener som gjør dem voldelige eller lignende. Jeg har ikke kalt noen rasist. Her lar du nok følelsene løpe av gårde Det er rasistisk å ha et fokus på kriminalitet utført av noe etniske grupper men ikke andre eller bruke forskjellige målestokker for å gjøre minoritetsgruppers kriminalitet verre enn andres. For eksempel, å sammenligne kriminalitet mellom etniske grupper uten å justere for sosioøkonomiske faktorer eller alder Endret 10. mai av jjkoggan 1 2
jjkoggan Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai Kjetil Lura skrev (På 8.5.2026 den 14.05): Hadde du likt om du og jeg var på en bar og tok opp det vi snaket om, og la det ut på internet? Noen ganger sier man noe som man egentlig tror når man blir beruset men ikke tør si. Det er det viktigere spørsmålet. 1 1
HF- Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai jjkoggan skrev (28 minutter siden): Det er rasistisk å ha et fokus på kriminalitet utført av noe etniske grupper men ikke andre eller bruke forskjellige målestokker for å gjøre minoritetsgruppers kriminalitet verre enn andres. For eksempel, å sammenligne kriminalitet mellom etniske grupper uten å justere for sosioøkonomiske faktorer eller alder Er fakta rasistisk dersom dei viser noke du ikkje liker? 3
fredrik2 Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai 30 minutes ago, jjkoggan said: Det er rasistisk å ha et fokus på kriminalitet utført av noe etniske grupper men ikke andre eller bruke forskjellige målestokker for å gjøre minoritetsgruppers kriminalitet verre enn andres. Så det er rasistiskt at visa til statistik at en gruppe er øverrepresentaterade utan at komma med statistik på andra brott? Så om somalierar er øverrepresenterade i våldsbrott så må man också ta med att nordmen er øverrepresenterade på skattebrott? 30 minutes ago, jjkoggan said: For eksempel, å sammenligne kriminalitet mellom etniske grupper uten å justere for sosioøkonomiske faktorer eller alder Alder justerar man självklart för normalt. Socioekonomiska faktorer kan faktiskt mye vel vara en del av problemet. Hvis invandrarna velger eller tvingas bo i fattiga områden der det nästan bara bor invandrare. Vilket medför dåligt integrering, vansklig at få jobb etc så er ju det en del av problemet och det man bör försöka lösa. Men tror det handlar om hur man tolkar och vad man läser in i statistiken. Om gruppe x er överrepresenterat i noen statistik så kanske noe ser det som det er och försöker se orsakene medans en annan tror at det kommer tolkas som at gruppe x er mindre verde, har lavare moral eller IQ etc. 3 1
fredrik2 Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai 9 minutes ago, HF- said: Er fakta rasistisk dersom dei viser noke du ikkje liker? Var en diskussion her för noe år sen når noen bruker helt enkelt påståd at datan fra SSB var rasistisk och det var rasistiskt at sitera den. Detta gällde överrepresentation av visa grupper siktelser. 3 1
jjkoggan Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai HF- skrev (6 minutter siden): Er fakta rasistisk dersom dei viser noke du ikkje liker? ?? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå