Gå til innhold

Frp's "rasisme" uttalelser - storm i et vannglass?

Anbefalte innlegg

Skrevet
HF- skrev (28 minutter siden):

Er fakta rasistisk dersom dei viser noke du ikkje liker?

Var ikke det brukeren skrev. Brukeren skrev at det er rasistisk å kun fokusere på etnisitet og utelate andre fakta i forhold til de kriminelle handlingene.

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
jjkoggan skrev (19 minutter siden):

??

Her er en tabell med tall fra ssb. Trur du det blir mindre, eller meir kriminalitet dersom vi tar inn en masse innvandrere fra Afrika og Irak?

Screenshot_20260505-120311_Samsung Internet.jpg

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AtterEnBruker skrev (15 minutter siden):

Var ikke det brukeren skrev. Brukeren skrev at det er rasistisk å kun fokusere på etnisitet og utelate andre fakta i forhold til de kriminelle handlingene.

Ukrainere klarer å oppføre seg fint selv om de har opplevd masse elendighet og krig.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
HF- skrev (48 minutter siden):

Her er en tabell med tall fra ssb. Trur du det blir mindre, eller meir kriminalitet dersom vi tar inn en masse innvandrere fra Afrika og Irak?

Screenshot_20260505-120311_Samsung Internet.jpg

Lignende statistikker finnes hvis man ser på kriminalitet blant europeiske innvandrere i NYC i 1900.  Kriminelle ungdomsgjenger fra europeiske land var ganske utbredt.  Det skjer selv i dag, bare med nye innvandrergrupper enn tidligere 

• Liker 6
Skrevet
jjkoggan skrev (25 minutter siden):

Lignende statistikker finnes hvis man ser på kriminalitet blant europeiske innvandrere i NYC i 1900.  Kriminelle ungdomsgjenger fra europeiske land var ganske utbredt.  Det skjer selv i dag, bare med nye innvandrergrupper enn tidligere 

Whataboutism. Du svarte ikkje på spørsmålet 

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
HF- skrev (7 minutter siden):

Whataboutism. Du svarte ikkje på spørsmålet 

Det ble mer kriminalitet under europeisk masseinnvandringen til USA, det er ikke overraskende at det skjer i Norge. 

Skadet masseinnvandring til usa landet i det lange sikt?

• Liker 4
Skrevet
jjkoggan skrev (9 minutter siden):

Det ble mer kriminalitet under europeisk masseinnvandringen til USA, det er ikke overraskende at det skjer i Norge. 

Det er vel i USA som i Norge, innvandring fra Europa har vore positivt, innvandring av fremmedkulturelle not so much

• Liker 4
Skrevet (endret)
HF- skrev (17 minutter siden):

Det er vel i USA som i Norge, innvandring fra Europa har vore positivt, innvandring av fremmedkulturelle not so much

Innvandrere til usa fra Iran og Libanon og Jordan har vært mer suksessfulle enn fra Norge 

Integrering tok mange generasjoner fôr folk fra Europa og det samme gjelder ny innvandring fra nyere grupper 

Endret av jjkoggan
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
Skrevet
3 hours ago, jjkoggan said:

Noen ganger sier man noe som man egentlig tror når man blir beruset men ikke tør si. Det er det viktigere spørsmålet.

Det var å legge det ut på nettet som jeg er i mot, ikke det du skriver.

Jeg skriver: Hadde du likt om du og jeg var på en bar og tok opp det vi snaket om, og la det ut på internet?

Du svaret ikke på det jeg skriver?

• Liker 1
Skrevet
6 hours ago, Philber Desanex said:

Krf er overflødige hvis de ikke er tydelig kristne.

Det er ikke så stor forskjell på H og AP at man trenger masse småpartier i mellom som har helt mainstream meninger. 

Mere partier å stemme på, verre å velge..

Men 60 og stemt høyre 1 gang 85(om jeg husker rett, sp på grunn av eu. 

Så ja siden den tid er jeg frp, men er og lo medlem så du kan tenke hvor mye kjeft jeg fikk får å si at jeg stemmer frp.

Sier du det i en lo bedrift for du kjeft/ første jeg fikk var at jeg var rasist osv..

• Liker 2
Skrevet
HF- skrev (1 time siden):

Si meg, hva betydde innvandringen fra Europa for indianerne? 

Tviler på at de så på det som positivt at europeerne kom og ble værende... 

• Innsiktsfullt 4
Skrevet (endret)
On 5/8/2026 at 7:23 PM, Snikpellik said:

Her fra InFacts nyeste måling (4. mai) for Nettavisen:

IMG_4855.jpeg.57a4af2d787b11dca7cdcddca6c16d7b.jpeg

Støre er den som har økt mest siden forrige måling i mars (+2.9%) og har så godt som 1/3 velgere i ryggen.

Tallet på de som ønsker Listhaug er lavere enn Frp får på målinger, så mange ser henne nok ikke for seg som statsminister.

https://www.nettavisen.no/nyheter/okende-stotte-til-sylvi-listhaug-som-statsminister/s/5-95-2111447

Endret av Kjetil Lura
  • Liker 2
Skrevet (endret)
jjkoggan skrev (2 timer siden):

Du mener landet som gikk fra en senil president til hva nå enn vi skal kalle det fullstendige kaoset dere har nå?

Jeg tror du har rett i at masseinnvandring risikerer å skape nye "mini-USA", og det ønsker nok de færreste av oss. Og for å svare på spørsmålet ditt: Ja, masseinnvandring var en katastrofe for de innfødte, som ble fordrevet og i dag så vidt eksisterer i en svært redusert form. 

Jeg synes også det er absurd å argumentere med "jammen det jevner seg ut over et århundre eller så". Det er (hvis det skulle vise seg å stemme) en stakkarslig trøst for de som lever nå, i tillegg til at å sammenligne Europeiske land med det som for alle formål var en videreføring av Europeiske kolonier fremstår veldig uklokt. 

Endret av herzeleid
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
On 5/4/2026 at 12:22 AM, Fazam said:

Er det noen som synes at rasisme er sjarmerende? Joda, velgerne til FRP.

Den såkalte rasismen som tildeles fra venstresiden og venstremedia i Norge, er litt søt og sjarmerende ja :)

Kanskje det oppleves annerledes for dere som født inn i galskapen?

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Snikpellik skrev (På 8.5.2026 den 14.24):

Denne påstanden stemmer ikke. De aller fleste i Norge går regnskapsmessig i minus for staten, og velferdssystemet vårt er heller ikke bygget med en forutsetning om at folk skal bidra med pluss i regnskapet.

Det der blir for enkelt å si. 
De fleste friske i jobb bidrar positivt til at resten går rundt. 

Så dette er jo faktisk en god grunn til å stramme til ytterligere og tvinge innvandrere ut i jobb og samtidig forvente litt mer av den norske statsborgeren som er i jobb!

Men føler dere går over i en ny diskusjon så skal ikkje si så mye mer. 

• Liker 1
Skrevet
Villfaren skrev (2 minutter siden):

Det der blir for enkelt å si. 
De fleste friske i jobb bidrar positivt til at resten går rundt. 

Absolutt. En grunnholdning for etableringen av den norske velferdssamfunnet var at man skulle yte etter evne og få etter behov. At det var en balanse mellom rettigheter OG plikter. Dette er det stadig flere som har glemt.

Skrevet (endret)
jjkoggan skrev (11 timer siden):

Innvandrere til usa fra Iran og Libanon og Jordan har vært mer suksessfulle enn fra Norge 

Integrering tok mange generasjoner fôr folk fra Europa og det samme gjelder ny innvandring fra nyere grupper 

Jeg er åpen for å tro på det, men jeg vil gjerne se grunnlaget for den påstanden.

Det er jo litt overraskende.

Rettelse: Jeg fant noe selv. Flere linker?

https://www.huffpost.com/entry/iranian-americans-at-the-forefront-of-success_b_59b1af7fe4b0c50640cd65dc

Iranere i USA  er svært høyt utdannet. Jeg stoler på at det samme gjelder folk fra Libanon og Syria.

Endret av Philber Desanex
Skrevet
-C64- skrev (3 timer siden):

Den såkalte rasismen som tildeles fra venstresiden og venstremedia i Norge, er litt søt og sjarmerende ja :)

Kanskje det oppleves annerledes for dere som født inn i galskapen?

Hvilken galskap og hvem er det du sikter til?

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...