Gå til innhold

Frp's "rasisme" uttalelser - storm i et vannglass?

Anbefalte innlegg

Skrevet
The Avatar skrev (3 timer siden):

Det spørs sjølvsagt litt på kva ein sjølv legg i det. Men den biologiske rase-definisjonen er at ein er innafor samme rase dersom ein kan produsere eit avkom som kan formere seg.
Eg er litt usikker på korleis dette held seg oppe om vi ser for oss at ein stor Grand danois skal pare seg med ein liten Chihuahua, då det der kan være nokre fysiske begrensingar for å få det, i alle fall om det er Chihuahuaen som skal bære fram kvalpane og ikkje omvendt. Men genetisk sett kan ein lage ein slik blandingsrase, som igjen medfører at dette er to veldig uilke hunde- "raser" som etter den biologiske definisjonen er å rekne som samme rase.

Trur du blander sammen "art" og "rase"

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Simen1 skrev (7 timer siden):

Jeg lurer på om britene så på norske flyktninger under 2. verdenskrig som statistiske utgiftsposter.. :hmm:

Hvis vi hadde drevet med økende grad av ting som fornedringsran mot barna deres i Sverige og UK hadde vi måtte pakke sammen og reise et annet sted fort.

Ukrainere klarer å oppføre seg fint, eller hva? 

En av de verste historiene jeg har hørt er om ukrainere som dro tilbake til krigen i Ukraina, fordi barna deres ble banket opp av en gjeng muslimer fra MENA-land.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Salvesen. skrev (På 5.5.2026 den 13.22):

Skape problemer? Det er velkjent at rasisme fører til kriminalitet.. Som du er redd for. 

Det var du som sa at du " unnskylder fyren med fylla". Jeg pekte bare på at du ved å gjøre det skaper problemer for deg selv, siden du er redd for konsekvensene av rasisme som du unnskylder. 

Her tror jeg du bør ta med at det som for alvor fører til kriminalitet er innvandring. 

Ta en titt på tallene for de som soner i norske fengsler. De med innvandrerbakgrunn er grovt overrepresentert. 

Eller ta en titt over grensa til Sverige. Det er ikke å anbefale hvis man er lettskremt...

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
AtterEnBruker skrev (På 11.5.2026 den 18.00):

Det er bra, men såvidt jeg vet, finnes det ikke et media-økosystem som konstant leter med lykt og lupe etter eksempler som setter ukrainere i dårlig lys, slik f.eks document.no gjør med folk fra Afrika og midtøsten...

De trenger ikke lete så voldsomt. Statistikken på drap og grov kriminalitet taler i grunnen for seg selv. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Simen1 skrev (8 timer siden):

Jeg lurer på om britene så på norske flyktninger under 2. verdenskrig som statistiske utgiftsposter.. :hmm:

Kan du opplyse meg...er vi i krig? 

Slåss våre flyktninger side om side med våre norske soldater for Norges frihet? 

Det gjorde mange av de som flyktet til Storbritannia. De slåss for både Norge og Storbritannias frihet. Som gode venner og allierte. 

Endret av DetteErBareMinMening
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet (endret)

Antirasister er veldig avhengig av å finne rasister der de kan for å opprettholde sitt eget eksistensgrunnlag. 

Endret av Duncan
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Skrevet
jjkoggan skrev (6 timer siden):

De norske velferdsflyktningene var de som dro rundt halve jorden til USA for å få nesten gratis land hvor de skapte deres egne bygder(ghetto) og ikke ville assimilere seg.  De vil at ingen snakket engelsk og publisert deres egne aviser på norsk for å bevare deres overlegen kultur 

Som andre påpeker er det å kalle nybyggere som kom til et land uten velferdsstat "velferdsflyktninger" på grensen til absurd, men spørsmålet blir likevel, hva så? Hva så om nordmenn hadde kommet til USA for et par hundre år siden og vært velferdsflyktninger, hvor vil du hen? 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
jjkoggan skrev (7 timer siden):

De norske velferdsflyktningene var de som dro rundt halve jorden til USA for å få nesten gratis land hvor de skapte deres egne bygder(ghetto) og ikke ville assimilere seg.  De vil at ingen snakket engelsk og publisert deres egne aviser på norsk for å bevare deres overlegen kultur 

Dette blir bare verre og verre.
Det var ingen etablerte velferdsordninger som ventet nybyggere i Nord-Amerika. Vet du noe om ditt lands (?) historie?
Dessuten virker det som agendaen din er en vendetta mot Norge og nordmenn.

Det var europeere deriblant nordmenn som skapte sivilisasjon i Nord-Amerika - som i andre verdensdeler med teknologi, organisering, disiplin og pionérånd. Arabere o.a. som du har mye høyere tanker om kom til dekket bord der også.
Infrastrukturen de har i Afrika og India og som benyttes den dag i dag ble bygget av europeere.
Bedre med tipi'er og stier?

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Skrevet
DukeNukem3d skrev (20 timer siden):

En av de verste historiene jeg har hørt er om ukrainere som dro tilbake til krigen i Ukraina, fordi barna deres ble banket opp av en gjeng muslimer fra MENA-land.

Det høres ut som noe du har lest på document.no, men har du direktelink? Klinger urealistisk i mine ører.

• Liker 3
Skrevet
Neptun1 skrev (23 timer siden):

Dette blir bare verre og verre.
Det var ingen etablerte velferdsordninger som ventet nybyggere i Nord-Amerika. Vet du noe om ditt lands (?) historie?

Hva heter det da når staten gir resurser til individer slik at fattige familier kan støttes?  Veldedighet?

Yet, its function as a form of social welfare remains underexplored. This study addresses that gap by analyzing the HA through a social welfare lens and examining the implications of doing so. Our analysis affirms the HA as a form of social welfare

Abstract: Welfare for the Settler: The Homestead Act of 1862 (Society for Social Work and Research 30th Annual Conference Anniversary)

Sitat

Dessuten virker det som agendaen din er en vendetta mot Norge og nordmenn.

Jeg kjønner at det finnes meget få utlendinger som kritiserer ditt land i disse fora som dere kritiserer USA.  Jeg er veldig glad i Norge og prøvde en gang å bo i Norge men ikke fikk tillatelse av staten.

Sitat

Det var europeere deriblant nordmenn som skapte sivilisasjon i Nord-Amerika - som i andre verdensdeler med teknologi, organisering, disiplin og pionérånd.
Infrastrukturen de har i Afrika og India og som benyttes den dag i dag ble bygget av europeere.
Bedre med tipi'er og stier?

Nord Amerika  og sin hurtig vekst ville ikke skjedd uten slavene som jobbet gratis og bygget store deler av landet.

Sitat

Arabere o.a. som du har mye høyere tanker om kom til dekket bord der også

.Hvorfor lyver du?

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
On 5/11/2026 at 6:50 AM, Snikpellik said:

Jeg postet den nye målingen fra mai. Hvorfor legger du ut en tilfeldig fra november i fjor?

Seriøst? Jeg valgte feil? Se nå? Så beklager at du ikke skjønte at det var feil. Sorry.

• Liker 1
Skrevet (endret)
frohmage skrev (8 timer siden):

Det høres ut som noe du har lest på document.no, men har du direktelink? Klinger urealistisk i mine ører.

Bare sånn at du kan spise hatten din? Helt greit det:

"Sjokk-videoen fra Deichman

Det er mye i TV 2-prosjektet som gjør dypt inntrykk, og som både skremmer og uroer. Men jeg stoppet spesielt opp ved en video som viser et overfall på to den gang 15 år gamle ukrainske flyktninger.

Ukrainerne var inne i en lesekrok på Deichman Bjørvika. Det nye hovedbiblioteket er et praktfullt bygg med lesekroker og små sittegrupper der man kan få være i fred. Hele huset innbyr til lesing og ro, et sted som står i grell kontrast til alt de ukrainske guttene to år tidligere hadde rømt fra, bomberom og krig."

Her blir tilfeldige barn angrepet av andre barn.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
DukeNukem3d skrev (56 minutter siden):

Bare sånn at du kan spise hatten din? Helt greit det

Jeg veit jeg ofte tar feil, og spiser gjerne hatten min om jeg må, men det står da ikke noe i linken din om at de reiste tilbake til krigen på grunn av dette? Det står at den ene gutten var mere redd for represalier her enn for flyalarmen i Ukraina.

• Liker 2
Skrevet (endret)
frohmage skrev (35 minutter siden):

men det står da ikke noe i linken din om at de reiste tilbake til krigen på grunn av dette?

Jo det gjør det. Litt lenger ned i artikkelen.

Det er også bekreftet andre steder:

"To 15 år gamle ukrainske flyktninger ble banket opp inne på Deichmanske bibliotek. Etter volden dro de tilbake til det krigsherjede Ukraina, da de følte det var tryggere enn å oppholde seg i Oslo."

Ran, Vold | Tenåringer dømt for vold og ran på Borgen, Høybråten og Deichmanske bibliotek

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
DukeNukem3d skrev (1 time siden):

Jo det gjør det. Litt lenger ned i artikkelen.

Det er også bekreftet andre steder:

Ah, det gjør det faktisk, beklager!

Sitat

Derfor sendte hun 15-åringen tilbake til faren sin som fortsatt bor i krigsrammede Kyiv i Ukraina den sommeren. Det samme stedet Larisa og barna flyktet fra to år tidligere.

Hun ville vel ikke at de andre ungene måtte bytte skole, ellers ville hun vel flytta til et annet sted i Norge. Jeg er forøvrig selvfølgelig enig i at slik vold er fullstendig uakseptabel, og noe vi må rydde opp i. Er likevel redd det fortsatt vil kunne skje nærmest overalt nå om dagen. MENA eller ei.

Det var jo ikke akkurat som at hele familien flytta tilbake, men jeg skal spise hatten min her likevel!

Endret av frohmage
  • Liker 2
Skrevet
frohmage skrev (23 minutter siden):

Det var forresten mange andre fæle historier også i den første linken. Hva skal man gjøre med sånne unger?

Godt spørsmål...

Skrevet (endret)
frohmage skrev (26 minutter siden):

jeg skal spise hatten min her likevel!

😂

God natt og god 17.mai

Tenker det holder med pølse i lumpe her.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...