halnes1 Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai Dette er hva venstre siden vil bruke mens de selv ikke bryr seg om folk som sier at 7.oktober er det fineste som skjer. Mens 8.0ktober går palestinrene i Sydney å roper gass jødene. 2
halnes1 Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai halnes1 skrev (Akkurat nå): Dette er hva venstre siden vil bruke mens de selv ikke bryr seg om folk som sier at 7.oktober er det fineste som skjer. Mens 8.0ktober går palestinrene i Sydney å roper gass jødene. Det er ikke noen forskjell på Hamas og palestinere. Hvis så bevis at du vil ha et demokrati. 2
Salvesen. Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai Godt å se at FRP kan ha litt vet de også og kastet han på trynet ut. Helt rett. 6
Neptun1 Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai Salvesen. skrev (3 minutter siden): Godt å se at FRP kan ha litt vet de også og kastet han på trynet ut. Helt rett. Ja, kanskje det kan bli litt fokus på regjeringen og deres elendige politikk nå. 4
Radon Måling Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai 7 hours ago, KarvaBlad said: Begrepet «minusvarianter» om mennesker finnes på Regjeringens egen hjemmeside. Se slide 4. Dette er et helt legitimt begrep når man snakker om statistikk. Støre gikk i fistel og sa det var rasistisk. Hvorfor er det samme begrepet da brukt på en url som har regjeringen i seg? https://www.regjeringen.no/contentassets/5c65bd0c29a944d28bed6d5c1b57a421/presentasjon_holmoy.pdf Var ikke bare Støre. Halve tråden her mener det kunne bare komme fra rasistiske ideologier. Tipper de ikke responderer på innlegget ditt. 3
Salvesen. Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai KarvaBlad skrev (8 timer siden): Begrepet «minusvarianter» om mennesker finnes på Regjeringens egen hjemmeside. Se slide 4. Dette er et helt legitimt begrep når man snakker om statistikk. Støre gikk i fistel og sa det var rasistisk. Hvorfor er det samme begrepet da brukt på en url som har regjeringen i seg? https://www.regjeringen.no/contentassets/5c65bd0c29a944d28bed6d5c1b57a421/presentasjon_holmoy.pdf Når er dokumentet laget, og hvem satt i regjering under dateringen? 4
Woff Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai (endret) Nå er heldigvis fyren ute av FrP. https://sol.no/nyheter/harek-hansen-mister-jobben-og-medlemskapet-i-partiet/84593541 Jeg ser ikke bort fra at mange her har helt rett i at fyren faktisk mente hva han sa og da bør det ikke vises noe nåde! Veldig grei avslutning for min del, selv som FrP'er så var ikke dette greit å gå med på! Endret 7. mai av Woff 1
trikola Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai 11 minutes ago, Salvesen. said: Når er dokumentet laget, og hvem satt i regjering under dateringen? Erling Holmøy, Forskningsavdelingen, SSB 🤨 Kjenner ikke partitilhørigheten hans og om han ble byttet ut ifm regjeringsskifte 🫤
DukeNukem3d Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai Det er interessant at folk på høyresiden til slutt blir presset til å trekke seg hvis de går over streken, mens folk på venstresiden som Mimir og denne professoren som hyllet terror ikke må det. Jeg liker forøvrig Mimir og vil ikke at han skal trekke seg, det er ikke det. Bare interessant å bemerke. 5 1
DukeNukem3d Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai (endret) Tronhjem skrev (På 5.5.2026 den 17.18): Kampen mot tankegodset som får mange til å problematisere og dele inn samfunnet i "oss" og "dem" grupper, eller for å si det med begrepsbruken til Hårek Hansen, i plussmennesker og minusmennsker, går aldri av moten. I Islam virker det som at "oss og dem" tankegang er tungt innbarka fra ungdomsalder av: "Trakassering på grunn av «påkledning, alkohol og røyking». Studenter som overvåker andre og vurderer hvem som er en «god og dårlig muslim». Elever som blir møtt med «Faster du ikke under Ramadan?» når de drikker vann. Elevgrupper som er skarpt delt basert på etnisitet. Elever som er nervøse for å bli tatt bilder under sosiale aktiviteter, spesielt på ekskursjoner. Folk uten tilknytning til skolen som dukker opp for muligens å overvåke muslimske elever. Elever som plutselig begynner å bruke hijab og ønsker at bildet av seg skal fjernes fra skolens nettside. Eksempler på individuelle elever som opplever eksponering på sosiale medier, for eksempel gjennom bildemanipulering og fordømmelse av oppførselen sin. Elever som blir mobbet på grunn av sin seksuelle legning." Årsaken til den «negative sosiale kontrollen» er ofte den samme. Grupper av elever som «holder øye med hverandres aktiviteter» og «trakasserer» og «atferdsregulerer» skolekameratene sine «på et annet språk, i pauser og på sosiale arrangementer», slik det står i dokumentene. Kefa Abu Ras er talsperson for organisasjonen Sisters Against Violence and Control. Hun mener problemer som dette er å finne på videregående skoler i hele Danmark. Hun peker på elever med MENAPT-bakgrunn. – Det foregår oftest på skoler der elever fra MENAPT-landene (Midtøsten, Nord-Afrika, Pakistan og Tyrkia, red. ) er mest representert, sier hun. Islam styrer nå hele Danmark – og antakelig Norge | Human Rights Service Tidlig 2000-tallet gikk jeg selv på en skole der en større gruppe pakistanere også gikk. Flere av punktene ovenfor er gjenkjennelig. F.eks dette at voksne muslimske menn i gruppe møter opp på skolen for å "løse problemer". Men dette maset om at medelever også må følge Ramadan og den type ting virker å være nytt siden min tid. Pakistanerne gikk jo i en egen spesialklasse da (tror ikke de kunne klart seg i en vanlig klasse, virket ikke akkurat oppegående), så kanskje var det mer press i den om man ikke fulgte reglene. Hvem vet. Så blir da spørsmålet, er dette noe du vil ha mer eller mindre av, Tronhjem? Endret 7. mai av DukeNukem3d 3
Markiii Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai Tronhjem skrev (På 5.5.2026 den 19.27): Det er derfor tverrpolitisk enighet i norsk politikk fra Rødt til FrP om at innvandringen til Norge må begrenses til det nivå vi klarer å håndtere. Men vi har jo ikke klart å håndtere det. 2
Markiii Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai Fazam skrev (På 5.5.2026 den 21.02): Det samme? Hva har det med rasisme å gjøre? Jeg snakker ikke om rasisme, men om å drit seg ut/gjøre noe forkastelig generelt. 2
Markiii Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai Neptun1 skrev (På 5.5.2026 den 22.08): Dette er selvsagt en sak som er fremprovosert av TV2 som i likhet med alle andre medier misliker å se FrP så høyt oppe på målingene og dto. lav oppslutning om deres eget parti, AP. Nyhetsredaktør i TV2 Karianne Solbrække er ikke kjent for å ha veldig gode vurderingsevner. Mulig påpekning av pakistaneres store overrepresentasjon i kriminalitet og i snitt lave yrkesdeltagelse fikk henne til å tilte? Jeg ser mange reagerer negativt på TV2s metoder og brudd på "vær varsom". Det er da enda godt. Mye syting og offermentalitet her. Hva med å bare ikke være rasist og slenge rundt seg med rasistiske kommentarer? Da slipper man å få media etter seg. 4 3
Markiii Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai (endret) Kahuna skrev (På 6.5.2026 den 9.33): Egentlig ikke.. Men det er som sagt en greie på høyresiden å hevde det. Jo lenger ut mot høyre du beveger deg jo vanligere er det. Dessverre er FrP til en viss grad i ferd med å adoptere denne måte å argumentere på. I sin tale til landsmøtet nylig beskyldte Listhaug Støre for løgn flere ganger. 'Løgnen' var at Støre/Ap tok seg den frekkheten å tolke Frp sitt program. At Listhaug tar helt vanlig politisk argumentasjon og prøver å degradere det til løgner er ikke et godt tegn. Mener da å huske en del ganske åpenbare løgner, som da han påstod han ikke hadde hatt samtaler med Hamas for en god del år siden. Eller der han en uke før valget kom med lovnader om gratis ferger, selv om de internt allerede hadde kommet til enighet om at det ikke ble noe av. Jeg vet ikke hva du snakker om når det gjelder uttalelsene fra Listhaug. Jeg baserer meg på videoer av Støre, og oppslag i media. Hva var det Listhaug sa? Endret 7. mai av Markiii 3
Neptun1 Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai Markiii skrev (8 minutter siden): Mye syting og offermentalitet her. Hva med å bare ikke være rasist og slenge rundt seg med rasistiske kommentarer? Da slipper man å få media etter seg. De fleste fikk med seg kritikken mot TV2 metoder. Men ikke alle. 4
Snikpellik Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai (endret) Markiii skrev (14 minutter siden): Men vi har jo ikke klart å håndtere det. Vi håndterer det helt fint. Vi har utfordringer med integrering som alle andre, men Norge scorer høyest i verden på de fleste positive parametre. At vi klarer å håndtere situasjonen og kapasiteten nå såpass bra selv med rundt 100.000 ukrainere inn på kort tid i tillegg til normal innvandring (som dog er på et lavt nivå historisk nå) sier mye om et godt samfunn og system. Endret 7. mai av Snikpellik 4 2
Subara Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai (endret) Svarer på denne fra i går, selv om den er klippet ut i fra sammenhengen. Orix skrev (23 timer siden): Vi kan jo ta kronidioten Gaute Skjervø som nå, ikke overaskende, er ute med rasismekortet sitt igjen. Gaute Skjervø var på Utøya og har kjent på kroppen hva rasisme kan føre til i ytterste konsekvens. Det er altså ikke bare et kort, men selvopplevd. https://www.vg.no/nyheter/i/j034AA/abubakar-hussain-jeg-nekter-aa-la-barna-mine-vokse-opp-og-tro-at-de-er-mindre-verdt «Sorry, du er fortsatt ikke en av oss» Hvordan det føles å få høre at man er mindre verdt enn andre nordmenn, når man er født og oppvokst i Norge. Men nå har altså Hansen fått sparken. Han la seg ut for hogg på en bar hvor det er vanlig at journalister ferdes, hva jeg har fått med meg - som kan vitne om dårlig dømmekraft( hvis han selv er klar over at han blir snakkesalig i fylla). Med fare for å gi FrP dårlig omdømme. Da kan han ikke ha en så høy og viktig stilling i partiet, dvs. å være rådgiver for neste generasjons politikere. Listhaug vet hva hun gjør. Endret 7. mai av Subara 6
DukeNukem3d Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai Snikpellik skrev (33 minutter siden): Vi håndterer det helt fint. Vi har utfordringer med integrering som alle andre, men Norge scorer høyest i verden på de fleste positive parametre. At vi klarer å håndtere situasjonen og kapasiteten nå såpass bra selv med rundt 100.000 ukrainere inn på kort tid i tillegg til normal innvandring (som dog er på et lavt nivå historisk nå) sier mye om et godt samfunn og system. Det forteller vel at ukrainere er ganske så uproblematiske å integrere ihvertfall. Statistikken på MENA-innvandring er stadig katastrofalt dårlig overalt. 3 1 1
Salvesen. Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai trikola skrev (1 time siden): Erling Holmøy, Forskningsavdelingen, SSB 🤨 Kjenner ikke partitilhørigheten hans og om han ble byttet ut ifm regjeringsskifte 🫤 Fra 2016, laget til og for Erna sin regjering... 2 2
DukeNukem3d Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai Salvesen. skrev (2 minutter siden): Fra 2016, laget til og for Erna sin regjering... Ja, de andre regjeringene vil helst ikke ha ubehagelige sannheter om konsekvenser av sin politikk frem i lyset. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå