Gå til innhold

Marked for xbox 360

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver å rydder og har en xbox 360 som har ligget i eske i mange år. Er det bare kast eller er det noe marked for den? Det ligger sikkert mange på finn, men det betyr jo ikke at noen vil ha det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok litt for nye til at det er verdt så mye. Men er bare å sjekke hva som ligger til salgs. Er dog mange som forventer store priser for noe som ofte er lite verdt.

Hadde det vært Snes, N64 eller noe kunne du krevd en del for det. Ganske stort miljø for retro gaming. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
3 hours ago, Nimrad said:

"Gis bort" er en veldig fin ordning for de fleste før man eventuelt bare kaster noe.

Gis bort er greit nok, men det er så pes når noe er gratis. Enkelte hiver seg på og skal ha uten at de vet hva det er eller om de vil ha det.  Siste jeg ga bort var ett telt fra 50 tallet. Lå ute for 300kr for å sile vekk "vil ha" gjengen. Tenker de ender opp med en masse greier de ikke "vil ha" likevel og så går det på dynga. Gubben som fikk teltet var kjempeglad, han samlet på gamle telt og brukte dem jevnlig. Fikk tilsendt bilde av teltet når han greide å knote det sammen og så skulle han på tur med sønnen samme helg. Da er det gøy. Jeg hadde også en merkelig karakter på døra som åpenbart var bittelitt psykisk hemmet, men når han først fikk esken med tegneserier ble han så glad at jeg ble rørt sjæl. Men når det dukker opp en mor og far i dyr bil for å hente en pent brukt barnesykkel av kjent merke og så blir mor sint på meg fordi jeg ikke hadde støttehjul til den og far inntar en passiv aggressiv holdning som for å presse meg til å kjøpe nye da blir jeg pokker meg gretten. Ba dem om å lese annonsen igjen og se på bildene. Ingen støttehjul på bilde, ingen støttehjul medfølger. Hun ble pisse-sur og så ba jeg dem la sykkelen stå hvis de ikke skulle ha den og så gikk jeg. Sykkelen var borte når jeg kom ut.  Problemet er at det er rare folk overalt, men det er en liten overvekt på gis bort og så får man dem på døra. Får se hva det blir med maskinen, men kastet blir den ikke.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

En annen ting med "folk på døra" kan jo være at de snoker rundt for å se hva du eier, hva du gjør etc, for å planlegge et brekk senere. Når jeg skal kjøpe eller selge noe avtaler jeg ofte at vi skal møtes på nærmeste bensinstasjon 2 km unna. Lett å finne for de fleste og man er på anonym grunn der alle kan se hva man gjør. Tryggere for de fleste. Man må huske at det er mange som sitter og tråler finn gis bort for å hente ting og selge det videre, de skal ikke bruke det selv og har ingen interesse av det, kun varens verdi som er interessant. 

Skrevet

Og så ga jeg bort en hustelefon fra 70-80tallet. En klassisk type i grønn. Ble gitt bort gratis, men hun som kom hadde med ett svært glass med sukkertøy. Var fra ett selskap som lagde godteri og skulle ha telefonen til noe dekorasjon.  Og sportsfiske utstyr fra 50-60 tall gikk unna, stolpesko fra Televerkets barndom og skogsredskap fra 40-50 årene gikk også unna. Er litt artig med folk som samler. Sitter igjen med en svensk produsert ambassadør snelle, strøken i eske. Den ville jeg ha 1000kr for siden den er "ny" og like funksjonell som de nye, men det gikk ikke. Ville gi skambud selv om han selv sa at de nye bare var søppel i forhold til de gamle. Men noe rask må jeg ha i hylla også så konemor kan klage litt, så da står den der sammen marios cement facory og ymse annet.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
17 minutes ago, kremt said:

En annen ting med "folk på døra" kan jo være at de snoker rundt for å se hva du eier, hva du gjør etc, for å planlegge et brekk senere. Når jeg skal kjøpe eller selge noe avtaler jeg ofte at vi skal møtes på nærmeste bensinstasjon 2 km unna. Lett å finne for de fleste og man er på anonym grunn der alle kan se hva man gjør. Tryggere for de fleste. Man må huske at det er mange som sitter og tråler finn gis bort for å hente ting og selge det videre, de skal ikke bruke det selv og har ingen interesse av det, kun varens verdi som er interessant. 

Hmm, innbrudd hadde jeg ikke tenkt på. 

Skrevet

Er den evt med modchip,eller veldig custom med bedre vifter,større disker,ekstra kontrollere,matter,hundrevis av spill etc så kan verdien være god. Selv om mange her inne ser ned på slike ting,og spesielt at ting ikke er 100% originalt,så vet jeg at det var et godt marked for slike maskiner inntil nylig. De kunne selges for så mye som verdien av en standard PS5 på Finn. 

• Liker 3
Skrevet

Spør du meg er denne generasjonen så smått interessant igjen p.g.a markedssituasjonen på hardware (AI) som gjør at folk begynner å se seg tilbake, og der kommer Xbox 360 svært godt ut fordi det var en knall konsoll. Spesielt Slim modellen er folk interessert i siden den er den beste.

Alle Xbox 360 kan nå softmoddes uten problemer. Også den siste Winchester-modellen etter Slim. Maskinene før Slim har hardware som har for stor risiko for RROD (altså varmeskade).

Legg gjerne ut maskinen med spill og utstyr på finn og se hva betalingsviljen er. Tipper den ligger litt høyere enn du tror så lenge du har kurant hardware.

Skrevet
Femtekolonne skrev (23 timer siden):

Jeg driver å rydder og har en xbox 360 som har ligget i eske i mange år. Er det bare kast eller er det noe marked for den? Det ligger sikkert mange på finn, men det betyr jo ikke at noen vil ha det.

Funker den? De mange av de originale 360ene fikk problemer med kondensatorene, inkludert min egen. Denne type skade skjer enten man bruker den eller ikke.

Skrevet
7 hours ago, Kajac said:

Funker den? De mange av de originale 360ene fikk problemer med kondensatorene, inkludert min egen. Denne type skade skjer enten man bruker den eller ikke.

Red ring of death?

Skrevet
Femtekolonne skrev (10 timer siden):

Red ring of death?

Nei. RROD var loddingene til CPU/GPU som sprakk pga. varme. Kondensatorproblemene medfører heller ustabilitet eller at den ikke vil slå seg på. Eller, som i mitt tilfelle, et popp etterfulgt av røyk.

Vet ikke om alle X360er er påvirket, men den generasjonen jeg har (årsskiftet 2007/2008) er det i hvert fall.

Skrevet
1 minute ago, Kajac said:

Nei. RROD var loddingene til CPU/GPU som sprakk pga. varme.

Varme kombinert med designfeil. De gadd ikke bruke penger på bakplate så kretskortet bøyde seg som en banan. Det fikk loddepunktene til å separere seg siden chippene ikke bøyer seg.

Skrevet
sedsberg skrev (41 minutter siden):

Varme kombinert med designfeil. De gadd ikke bruke penger på bakplate så kretskortet bøyde seg som en banan. Det fikk loddepunktene til å separere seg siden chippene ikke bøyer seg.

For ikke å snakke om bruk av elendig loddetinn.

Min hadde RROD da den var ett eller to år gammel. Da ble den fikset og fikk ekstra kjøleribber og div. andre greier. Har fungert fint etter dette, minus laseren som røk i 2024, samt kondensatorene.

Skrevet

Det er håpløst å gi bort ting gratis på Finn. Da er det bedre å legge seg på feks 200 kroner for å luke ut hoatrderne som skal ha det bare fordi det er gratis. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...