Gå til innhold

Palestina-aktivist dømt til fengsel:– Jeg er utrolig skuffet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når han etter å ha utført grovt hærverk er overrasket og tror han skal slippe å gjøre opp for seg ved å påberope seg nødtett og anke til menneskerettighetsdomstolen kan man lure på om vi har misslykkes i å kommunisere at handlinger har konsekvenser. Selv når man kaller seg ‘aktivist’. Kanskje må vi være tydeligere på nettopp dette, og kanskje har vi gjort enkelte unge en bjørnetjeneste ved å ikke slå hardere ned på sånt.

Så er det jo først og fremst synd for denne personen selv. Han er bare 26, har ikke inntekt og er allerede NAV klient. Nå skal han i fengsel og har opparbeidet seg en gjeld det er vanskelig å se for seg at han vil klare å betale i overskuelig fremtid. Jeg synes vi bør holde tilbake skadefryden. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Tussi skrev (54 minutter siden):

Det sier seg selv at skadeverk må den som gjør det betale for, uavhengig av årsak.  9 md fengsel var dog veldig strengt 

I mange andre land ville nok straffen vært langt hardere.

• Liker 3
Skrevet
Tussi skrev (16 timer siden):

Det sier seg selv at skadeverk må den som gjør det betale for, uavhengig av årsak.  9 md fengsel var dog veldig strengt 

For skadeverket isolert sett så kan 9 månedar fengsel i tillegg til erstatninga høyres strengt ut. Eg er likevel av den oppfattinga at straffa for å bryte seg inn på militært område iført svarte klede og finlandshette burde vært langt strengare. Ein ting er at han utsatte seg for livsfare ved at han potensielt kunne blitt skutt, men viktigast er at vi kan ikkje lage ei opning for at utanlandske agentar gjennomfører aksjonar og får lite straff om dei gjennomfører aksjonen under påskot av å være aksjonist. 

Det er også flaut for Luftforsvaret at det var så enkelt å ta seg inn utan å bli oppdag av verken vaktpersonell eller alarmsystem, men det er sjølvsagt ikkje aksjonistens feil. 

• Liker 1
Skrevet

For en løk

9 mnd virker veldig lite for å aktivt prøve å sabotere en viktig del av Norge sin forsvarevne med en skarp konflikt rett over grensen. Det virker fortsatt som samfunnet bruker silkehansker på idioter som dette.

• Liker 3
Skrevet

Jeg regner med at det er mange som blir skuffet når de blir fengslet for å bruke vold og tvang for å oppnå sine individuelle politiske ønsker.

3 hours ago, scuderia said:

9 mnd virker veldig lite for å aktivt prøve å sabotere en viktig del av Norge sin forsvarevne med en skarp konflikt rett over grensen. Det virker fortsatt som samfunnet bruker silkehansker på idioter som dette.

Så lenge vi straffer vold/voldtekt/gjengvoldtekt med samfunnstraff eller 30-60 dager, så skal jeg ikke klage på akkurat dette.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...