Gå til innhold

Er dere hundemennesker eller kattemenneske?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Katt, definitivt. Liker hunder, men foretrekker raketter, de trenger ikke 3 gåturer om dagen uansett vær og jobb

• Liker 1
Skrevet (endret)

Var hundemeneske, men vill/gatekatten Tommy i oesten frelste meg. Han var ung og mager, hadde mangen saar og rifter, saa vi tok ham inn til oss. Han visste hvordan han skulle bli vaerende, det foerste han gjorde, var aa fange en rotte.

Etter noen mnd, ble han flott og sterk, hele nabolaget, ble rottefritt, og han fikk en tunfiskboks, hver gang han fanget en rotte.

Nabolaget, begynte aa like ham og stilte spoersmaal ved, hvorfor han var min. Han var jo en gatekatt, som holdt seg utforbi husene deres ogsaa.

Men naar de saa oss sammen, forsto de at, han var min. 😊

Samboeren min var sjalu, paasto at han var nummer en og hun var nummer to. ( bare skoi da ) Jeg var ihvertfall hans nummer en.

Var borte tre mnd, da snakker vi om gjensynsglede. 😄

Endret av Karltorbj
  • Hjerte 1
Skrevet

Enig med flere her: begge deler funker, men jeg har hatt hund siden jeg var 8-10 år gammel så må det være en så vinner hunden. Katt var det kona som innførte for mange år siden, veldig bra det også selvsagt! Nå har vi to katter og en hund. ☺️

• Liker 1
Skrevet

Katt. Hunder kan være OK, men de blir fort litt for intens. Jeg knytter veldig lett bånd med katter, så det har nok også litt å si. Og så har jeg tre stykker 😻

De som tror at katter er kjedelige, usosiale og lite kjærlige kan aldri ha hatt en katt. 

Skrevet

Har to katter og en hund. Kattene føler jeg bare "eksisterer". Er svært sjelden kosete og bryr seg tilsynelatende svært lite om oss. Hunden derimot er proppfull av kjærlighet og skaper glede i hverdagen. Må si jeg ikke har noe særlig til overs for katter, men de er enkle å ha med å gjøre, bortsett fra at de har klort i stykker to sofaer, som svir.

• Liker 1
Skrevet

Ingen av delene - jeg foretrekker mennesker. Skal aldri ha hund eller katt hjemme hos meg fordi det er for mye styr og forplikteselse og tar fokus bort fra mennesker som fortjener min tid og omsorg. Men hvis jeg skal blande meg borti hva andre har, så foretrekker jeg katter framfor hunder. Hundeeiere har jeg litt ymse erfaring med. Noen er ansvarlige og gode. Andre plukker ikke opp og skaper stor irritasjon. Noen tar for lite hensyn til andre dyr, fugler, fauna eller barns sikkerhet.

Skrevet

Både kona og jeg er egentlig katte-mennesker. Dermed har vi hund nå.  Wtf?  Men har ikke angret på hund likevel..

Vi har begge hatt katt på hver vår kant før.

Skrevet
Simen1 skrev (39 minutter siden):

Andre plukker ikke opp og skaper stor irritasjon

Hvor mange katteeiere tar ansvar og plukker opp? Hester med mengden som er strødd utover visse turstier? Hvorfor er det bare hundeeiere som skal "plukke".

Plukker opp selv,  er forsiktig i møte med andre (de kan ha angst, allergi ) og det er stort sett noen hjemme. For det syns jeg faktisk er verre - folk som lar hunden stå hjemme hele dagen og "gneldre" enn en bæsj som er biologisk avfall og blir nedbrutt i naturen uansett...

Hund og katt passer virkelig ikke for alle. De skal ha et godt liv.

• Liker 1
Skrevet
leticia skrev (20 minutter siden):

Hvorfor er det bare hundeeiere som skal "plukke".

Katteavføring er til mindre sjenanse (eneste unntak er sandkasser). Man ser ikke katteavføring på fortau.  Katter gjør typisk fra seg i busker og kratt, og graver ofte ned avføringen instinktivt for å ikke tiltrekke seg rovdyr.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Jeg er allergisk. 😂

Jeg tror jeg ville vært mest hundemenneske, men sett fra sidelinjen virker det som at det er mye mer jobb og ansvar med en hund. Det ville ikke vært noe for meg, så det er kanskje like greit at jeg ikke kan ha. 

• Liker 1
Skrevet

Er definitivt kattemenneske. Har to katter som har hver sin person i familien. Den ene følger etter meg overalt jeg går. Sitter jeg ute på verandaen, så sitter eller ligger den på låret mitt. 

Liker hunder også, men vil ikke ha egen. 

• Liker 1
Skrevet
OtherHalf skrev (1 time siden):

Kattene føler jeg bare "eksisterer". Er svært sjelden kosete og bryr seg tilsynelatende svært lite om oss........Må si jeg ikke har noe særlig til overs for katter, men de er enkle å ha med å gjøre, bortsett fra at de har klort i stykker to sofaer, som svir.

Dette er nok «din egen feil» på en måte. I motsetning til hunder, som «automatisk» forguder eieren sin og tar oppmerksomhet, krever katter at man gir dem omsorg og oppmerksomhet for å få omsorg og oppmerksomhet tilbake. Omtrent som mennesker.

Helt fra kattungene er små, må de gies mye kjærlighet, oppmerksomhet og omsorg. Du må aktivt ta en stor del i livene deres fra de er små. Å ha en kattunge er en fulltidsjobb de første månedene, i hvert fall hvis du vil ha en kosete og kjærlig katt. Mange som skaffer seg katt, spesielt dem som skaffer seg katt til barna, etc. gjør ikke dette. De skaffer seg katten, og lar den styre på med sitt. Resultatet blir da en uinteressert og lite kosete katt. Kattene dine opplever nok også deg som like lite kosete og interessert som du opplever dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...