Gå til innhold

Trump 2025 - 2026

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 hours ago, AtterEnBruker said:

Selvfølgelig er reklamevideoene til GOP og deres oligark-kollaboratører suksessfulle og effektive, når de føkking eier mesteparten av kommunikasjonsmidlene.

Det du sier her er en ren fornærmelse mot alles intelligens.

I årevis har vi blitt bomba med hvor forferdelig Trump er, hvor forferdelig det er å være kritisk til islam, hvor forferdelig Israel er, hvor forferdelig det er å imot misbruk av asylinstituttet, hvor forferdelig det er å være mot 72++ kjønn.   Hvor forferdelig det er å ikke kjønnslemleste barn kjemisk og kirurgisk.  Hvor fortreffelig Hamas er.   Hvor forferdelig det er å ikke presse all industri ut av Europa og USA, for å "redde verden", hat og rasisme mot hvite, hat og rasisme mot hvit kultur.

Så nei, det at media er eid og har støttet Trump er ren svada fra ende til annen.

Så lenge ikke venstresiden tar ansvar og begynner å slutte med å støtte "keiserens nye klær", så kommer Trump og lignende til å seire.

Til venstresiden:  Slutt med ren tilbakestående koko politikk.  Bli mer konservative.   Fokuser på det som gjorde venstresiden bra i utgangspunktet.  Arbeidsplasser.  Arbeid for alle.   En levelig lønn.  Et sosialt sikkerhetsnett for de som er nederst på rangstigen. 

Selv Fox news har i all hovedsak vært kritiske til Trump.   Så dette handler ikke om at venstresiden ikke har fått budskapet sitt ut.  Det handler om at budskapet er klin hakke koko.   Folk ønsker noe som er mindre klin hakke koko.

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Fatninja skrev (56 minutter siden):

årevis har vi blitt bomba med hvor forferdelig Trump er,

Høyresiden påstår at vi kun hører om de negative sidene ved Trump og hans politikk, og at media tier om alle de positive sidene.

Så da regner jeg med at du kan belære oss om alt som er positivt med Trump? Og da forventer jeg at du trekker frem noe reellt positivt som ikke bare kommer fra Trump selv... der det meste han sier er bevist løgn.

Og bare for å ha sagt det... det skal være MANGE positive sider, for at de skal oppveie for alle de negative sidene vi har hørt om.

• Liker 9
Skrevet
Mannen med ljåen skrev (34 minutter siden):

Vi trenger ikke mer propaganda. Alle kan se konsekvensene av politikken som føres. Hvilket parti har mer troverdig politikk hva angår grensekontroll og anerkjennelse av maks 2 kjønn?

Demokratene 

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Mannen med ljåen skrev (1 minutt siden):

Hvilken verden har du bodd i?

USA 

Removing undocumented residents from mixed-status households would reduce median household income from $41,300 to $22,000, a drop of $19,300, or 47 percent, which would plunge millions of US families into poverty.

If just one-third of the US-born children of undocumented residents remained in the United States following a mass deportation program, which is a very low estimate, the cost of raising those children through their minority would total $118 billion.

The nation’s housing market would be jeopardized because a high percentage of the 1.2 million mortgages held by households with undocumented immigrants would be in peril.

Gross domestic product (GDP) would be reduced by 1.4 percent in the first year, and cumulative GDP would be reduced by $4.7 trillion over 10 years.

https://cmsny.org/publications/mass-deportations-impoverish-us-families-create-immense-costs/

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
Skrevet

Mener du Demokratene er flinkere enn republikanerne til å sende ut ulovlige utlendinger, eller diskuterer du hvorvidt man bør sende dem ut?

Hvis demokratene er flinkere til tvangsutsending, hvorfor kritiseres Trump for å gjøre det? Er ikke Demokratene verre? 

Mener du at Demokratene er flinkere til å anerkjenne maks 2 kjønn? Jeg trodde de støttet Pride?

• Liker 5
Skrevet (endret)
Mannen med ljåen skrev (4 timer siden):

Mener du Demokratene er flinkere enn republikanerne til å sende ut ulovlige utlendinger, eller diskuterer du hvorvidt man bør sende dem ut?

Hvis demokratene er flinkere til tvangsutsending, hvorfor kritiseres Trump for å gjøre det? Er ikke Demokratene verre? 

Mener du at Demokratene er flinkere til å anerkjenne maks 2 kjønn? Jeg trodde de støttet Pride?

Blir ikke man flinkere til tvangsutsending hvis man dreper de man vil utsende først?   De kommer jo aldri tilbake da og det blir «bedre politikk hva angår grensekontroll «, ikke sant?  Er det det du mener blir bra grensekontroll - så lenge det hindrer ulovlige innvandring uansett metoden så er det bra?

Grensekontroll blir bedre når man får comprehensive immigrasjon policyer , noe som blir en langsiktig forbedring istedenfor kortsiktig straffer som skader økonomien og familier men fornøyer rasister og promoterer fremmedfrykt 

Endret av jjkoggan
  • Liker 2
Skrevet
jjkoggan skrev (8 minutter siden):

Blir ikke man flinkere til tvangsutsending hvis man dreper de man vil utsende først?   De kommer jo aldri tilbake da og det blir «bedre politikk hva angår grensekontroll «, ikke sant?  Grensekontroll blir bedre når man får comprehensive immigrasjon policyer , noe som blir en langsiktig forbedring istedenfor kortsiktig straffer som skader økonomien og familier men fornøyer rasister og promoterer fremmedfrykt 

Hva i alle dager snakker du om?

• Liker 3
Skrevet
Mannen med ljåen skrev (3 timer siden):

...

...og hva slags steder vanker man for å ha en så bedriten forståelse av hvilke faktiske politiske problemer -- innenfor det føderale sitt ansvarsområde -- som faktisk er reelle og store problemer i USA akkurat nå?

Altså, vær så konkret som mulig -- er det noen idioter på youtube, tiktok eller Rumble du hører på?

• Liker 5
Skrevet
Fatninja skrev (13 timer siden):

I årevis har vi blitt bomba med hvor forferdelig Trump er, hvor forferdelig det er å være kritisk til islam, hvor forferdelig Israel er, hvor forferdelig det er å imot misbruk av asylinstituttet, hvor forferdelig det er å være mot 72++ kjønn.   Hvor forferdelig det er å ikke kjønnslemleste barn kjemisk og kirurgisk.  Hvor fortreffelig Hamas er.   Hvor forferdelig det er å ikke presse all industri ut av Europa og USA, for å "redde verden", hat og rasisme mot hvite, hat og rasisme mot hvit kultur.

Jeg tror ikke vi faktisk er blitt bombet med noe av dette, en kan lure på hva slags medier du benytter deg av om dette er tilfelle, men det virker som om du tar kritikk av det du liker veldig personlig, og det samme med enhver form for nyansering av det du misliker, det er ingen som er blitt bombet med hvor fortreffelig hamas er, det er litt artig hvordan du bruker ord her, alt du liker blir i følge deg grundig demonisert, og alt du er kritisk til blir tydeligvis hyllet som den gjenfødte jesus, det stemmer nok ikke helt med de fleste andre sin oppfattelse vil jeg tippe.

Ja trump er forferdelig, det er åpenbart, en narsissistisk løgner og en idiot i verdensklasse. 

Det er ingen som sier det er forferdelig å være kritisk til islam, men man må faktisk kritisere islam og ikke muslimer generelt, noe som er et stort problem å forstå for enkelte. Følg de enkel reglene og man kan kritisere islam som man vil uten problem. 

Ja israel er ganske forferdelig akkurat nå, det er fakta, de har også hatt en ulovlig okkupasjon gående siden før jeg ble født så ja, rom for bedring.

72 kjønn? boka? Du nevner den boka ganske ofte, hvor mange ganger har du lest den egentlig? 

Vi har allerede lovlig kjønnslemlesting av barn i Norge, helt nytteløs kjønnslemlesting, en korrigering av en persons kjønns dysfori har i de minste effekt for pasienten, den kjønnslemlestingen vi har lovlig nå er bare et barbarisk religiøst rituale, ingen nytte, bare skade.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
skaftetryne32 skrev (4 timer siden):

72 kjønn? boka? Du nevner den boka ganske ofte, hvor mange ganger har du lest den egentlig? 

Er det mange som interesserer seg for en mikroskopisk minoritet som kjemper for å normalisere et unaturlig avvik og som markedsfører nedbryting av naturgitte normer overfor søkende/usikre mennesker? La minoriteten leve i fred….

• Liker 2
Skrevet
Vokteren skrev (30 minutter siden):

Er det mange som interesserer seg for en mikroskopisk minoritet

Dessverre er det ganske mange som har en merkelig fiendtlig interesse for hva transseksuelle gjør å sier, det jeg tror er at de nok ikke skjønner selv at de fiendtlige følelsene de har er en naturlig respons på deres egen tiltrekning mot transer, de hater ikke transer, de hater seg selv for å være tiltrukket av transer, vel det er hva jeg tror i det minste. 

Vokteren skrev (38 minutter siden):

unaturlig avvik og som markedsfører nedbryting av naturgitte normer overfor søkende/usikre mennesker?

Angående informasjon så tror jeg vi skal være forsiktig med å gi informasjon en agenda. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Er det lov å kalle dem transer nå? 

Trodde man fremdeles måtte si transpersoner, trans-amerikaner eller person av trans opprinnelse? 

Jeg har forresten en tilsvarende teori om ytre venstre. De som hater nazister så intenst at alle som et bittelitt uenig med de mest radikale ideene blir kalt Hitler. Og som selv har en ideologi, toleranse for annerledes tenkende, og syn på jøder fra Mein Kampf.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 5
Skrevet
Mannen med ljåen skrev (12 minutter siden):

Er det lov å kalle dem transer nå? 

ce9486a867529719444f739676976918.jpg.f75970ddd4ebb3dbc14a1ba8f1454a98.jpg

Mannen med ljåen skrev (16 minutter siden):

Jeg har forresten en tilsvarende teori om ytre venstre. De som hater nazister så intenst at alle som et bittelitt uenig med de mest radikale ideene blir kalt Hitler. Og som selv har en ideologi, toleranse for annerledes tenkende, og syn på jøder fra Mein Kampf.

Du snakker om den politiske hesteskoen, ja mange som har funnet seg en plass der, men der hører strengt tatt ytre høyre hjemme også, jeg tror den gode ideen er egentlig å holde seg langt unna disse menneskene, mennesker som amrit kaur, eller charlie kirk, de menneskene kommer fra den samme rykende haugen med kukake.

• Liker 4
Skrevet

Midt i selve julen lansert Trump et militært angrep på egen ansvar som en sann feiging, med "samtykke av Nigerias myndigheter" som lot til å ha blitt tatt på senga bli et dusin Tomahawk kryssermissiler avfyrt mot to "leir" i den nordvestre delstaten Sokoto. Dette er ikke mindre enn et meningsløst gimmick-angrep for å tiltrekke seg opinionen, nå som tilslutningen omkring Trump er raskt synkende - mange ser ut til å ha mistro mot hans erklæringer om økonomisk vekst på 4,3 % som jeg finner mistenksomt - ned til 30 % - virker det som Trump appellere direkte til de kristne med den absurde julesendingen omkring julenissen og barn og forsvar av kristne i Nigeria. 

Fra et rent militærpolitisk perspektiv er det helt meningsløst og ressurssløsende, USA kan nemlig ikke lage sprengstoff for missilammunisjon etter en ammunisjonsfabrikkeksplosjon - mot en fiende som i mange år har opplevd flyangrep fra det nigerianske militæret, og som er så kraftig spredt at enslige angrep vil ha meget lite, om noe virkning. Dessuten angripe de i feil retning; IS i Nigeria er aktiv i nordøstre Nigeria, ikke i nordvestre Nigeria hvor det er en ikke-ISIS islamistbevegelse, "Islamic State Sahel Province" (ISSP) med innfødte røtter kalt Lakurawa med støtte fra islamistbevegelsene i Burkina Faso, Mali og Niger. ISSP er relativt nytt i sammenligning med både Boko Haram og ISIS. 

Under my leadership, our Country will not allow Radical Islamic Terrorism to prosper. May God Bless our Military, and MERRY CHRISTMAS to all, including the dead Terrorists, of which there will be many more if their slaughter of Christians continues,”

Dette er motbydelig og nedlatende språkbruk som i tillegg er sterkt provoserende, ved å være i klar strid med julens budskap. Hvis Trump tror det gir ham fordeler, tar han feil - meget feil. Mange amerikanerne begynner å bli lei av hans ondsinnede retorikk og normbrytende språkbruk, spesielt når de ser dette sprer seg i SoMe og de politiske kretsene. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg er ikke krenket av ordet transe, jeg er lettet over at det er lov å si. Takk! 😀

Hvem er disse ytre høyre? Charlie Kirk, mannen som ble skutt på scenen av en helt normal person med sunne verdier? Sikker på at Kirk var nynazist?

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...