Gå til innhold

Trump 2025

Anbefalte innlegg

Skrevet
Red Frostraven skrev (3 timer siden):

Han har vel aldri vært kompetent forretningsmann.

Familien hans har tatt seg av daglig drift av eiendommer.

Han tror å ringe folk og snakke med dem er jobben hans, mens avtalene folk inngår med ham er forfattet av advokater, i hensikt å svindle dem som inngår avtale.

Det eneste som holder ham i vater over årene er at de enorme tapene og konkursene hans gir ham nullskatt, slik at han ikke klarer å ødsle bort formuen.

https://www.nytimes.com/interactive/2020/09/27/us/donald-trump-taxes.html

Så kom lån i milliard-klassen, hundrevis av millioner dollar, som han slipper å betale tilbake.

Vi vet at lån på over 280 millioner dollar er slettet etter 2010, og at det har vært skattefri inntekt for ham.

https://www.forbes.com/sites/nicholasreimann/2020/10/27/report-trump-had-over-280-million-in-debt-forgiven-and-avoided-paying-taxes-on-most-of-it/

...

Forestillingen om hans kompetanse er konstruert av reality-TV, ikke et produkt av at bransjen tok ham seriøst.

Han skrev ikke engang sin egen bok. Det virker som han har hatt folk rundt seg som har ryddet opp og reddet ham igjen og igjen og igjen.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Andre1980 skrev (8 minutter siden):

Det verste med alt som skjer er at ingen bryr seg i det hele tatt! Resten av landet lar dette skje... og så lager de komi-tv av det... 

Jepp...Titanic synker og bandet spiller....

• Liker 4
Skrevet
Andre1980 skrev (21 minutter siden):

Det verste med alt som skjer er at ingen bryr seg i det hele tatt! Resten av landet lar dette skje... og så lager de komi-tv av det... 

Resten av landet lar det skjer Not even close.

• Liker 4
Skrevet

Hvor farlig lever Trump nå egentlig, med tanke på alt som han har satt i gang? Populariteten er dalende, milliardærene taper enorme summer pga Trump, han truer og bruker pressmidler mot allierte land hvis han ikke får det som han vil. Sikkerheten rundt ham må jo være ekstrem for øyeblikket, og det med god grunn. Fyren er jo helt blåst.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Markiii skrev (51 minutter siden):

Han skrev ikke engang sin egen bok. Det virker som han har hatt folk rundt seg som har ryddet opp og reddet ham igjen og igjen og igjen.

Og selvsagt er det Trump som er det "stabile geniet" :p 

Skrevet
Xiphac skrev (34 minutter siden):

Hvor farlig lever Trump nå egentlig, med tanke på alt som han har satt i gang? Populariteten er dalende, milliardærene taper enorme summer pga Trump, han truer og bruker pressmidler mot allierte land hvis han ikke får det som han vil. Sikkerheten rundt ham må jo være ekstrem for øyeblikket, og det med god grunn. Fyren er jo helt blåst.

Det er jo forsåvidt bare flaks at han enda lever.

Jeg tar meg selv i å glemme at noen faktiske streifet hode hans med en kule

• Liker 2
Skrevet
27 minutes ago, mandodiao said:

Fra en Republikaner, selvsagt. Selv ikke det klarer de! 😁

• Liker 1
Skrevet
Andre1980 skrev (1 time siden):

Motbevis meg. 

Motstanden vokser…

President Donald Trump has broken records with a historically low net approval rating among independent voters over the economy, according to CNN data analyst Harry Enten

New aggregate polling has found that President Trump has broken his previous approval rating of negative 16% among independents and has dropped a whopping8% to negative 22% in 2025, breaking "his own record.

https://www.themirror.com/news/politics/trump-hit-worst-ever-approval-1094505.amp

• Liker 8
Skrevet
jjkoggan skrev (7 minutter siden):

Motstanden vokser…

President Donald Trump has broken records with a historically low net approval rating among independent voters over the economy, according to CNN data analyst Harry Enten

New aggregate polling has found that President Trump has broken his previous approval rating of negative 16% among independents and has dropped a whopping8% to negative 22% in 2025, breaking "his own record.

https://www.themirror.com/news/politics/trump-hit-worst-ever-approval-1094505.amp

Slike meningsmålinger og ytringer får man ikke diktatur som Russland, Kina, Nord-Korea, muslimske og afrikanske land.

*tenke*

Skrevet
Neptun1 skrev (2 minutter siden):

Slike meningsmålinger og ytringer får man ikke diktatur som Russland, Kina, Nord-Korea, muslimske og afrikanske land.

*tenke*

Fortsetter dette så taper republikanerne i kongressen i 2026 og makten skifter betydelig 

• Liker 3
Skrevet (endret)

https://www.vg.no/nyheter/i/aloz9A/harvard-gaar-til-kamp-mot-trump

Land of freedom no more.

"Fredag forrige uke fikk det rikeste amerikanske prestisjeuniversitetet Harvard et brev med en rekke krav fra Trump-administrasjonen:

Legg ned likestillings- og inkluderingstiltak. Kartlegg alle utenlandske studenter for deres meninger. Informer immigrasjonsmyndigheter om de som har «antiamerikanske» synspunkter.

Videre ble det krevd at myndighetene må gjennomgå alle nye ansettelser og inntak av studenter ved universitetet. Det samme skal skje med studier blant annet innen folkehelse og Midtøsten-studier.

Det ble også krevd at Harvard regelmessig skal sørge for ekstern gjennomgang av fakultetenes, de ansattes og studentenes synspunkter og ideologi. Og redusere makten til de som etter Trumps syn har avvikende meninger.

Det er flere krav. De kommer i kjølvannet av de store palestinademonstrasjonene ved amerikanske universiteter.

Påskuddet er at dette skal være tiltak mot antisemittisme."

Endret av Boing_80
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
mandodiao skrev (3 timer siden):

Jeg er i tvil. Det hele kan ha vært iscenesatt. Det har skjedd hendelser gjennom historien som nettopp har gjort at maktmennesker har fått folkets symapti etter at "noe" skjedde. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Vi ser en historisk avvikling av USA som supermakt og delvis som føderalstat. Alle amerikanske presidenter tilbake til 1789 ligger og snur seg i graven.

• Liker 9
Skrevet
Boing_80 skrev (9 timer siden):

Jeg er i tvil. Det hele kan ha vært iscenesatt. Det har skjedd hendelser gjennom historien som nettopp har gjort at maktmennesker har fått folkets symapti etter at "noe" skjedde. 

Husk at det er viktig å gå ut å trekke frisk luft, gjerne en spasertur når man har oppholdt seg i ekkokammeret for lenge, et vennlig lite tips bare :)

• Liker 2
Skrevet (endret)
mandodiao skrev (13 timer siden):

Enda flere har visst glemt at mannen til Nancy Pelosi ble utsatt for et drapsforsøk med en hammer. Har kanskje noe med å gjøre at de ikke hadde et publikum til stede. Da blir det ikke så mye "helte"-optikk.

For å gi dette ekstra salt i såret i form av historisk kontekst; i 2018 uttalte Nancy at hun var villig til å søke "bipartionship" med republikanerne, altså "møte dem på midten" eller hva det kalles på norsk.

https://www.npr.org/2018/11/07/665215714/watch-live-house-democratic-leader-nancy-pelosi-speaks

Og dette er takken hun får; mannen hennes blir nesten drept med hammer.

jjkoggan skrev (12 timer siden):

Fortsetter dette så taper republikanerne i kongressen i 2026 og makten skifter betydelig 

med forbehold at det skjer under en rettferdig valgprosses. Republikanerne planlegger "the SAVE act", for å skape enda mer hindringer (eller som man teknisk kan kalle det; byråkrati) for vanlige folk å stemme. Man kan garantere at apologister vil stille seg i kø for å bortforklare dette som "forebygge valgfusk" og blablabla.

Husk, når republikanerne innfører byråkrati, kaller de ikke det byråkrati, men lov og orden, det er deres catch all salgspoint for å rettferdiggjøre diskriminerende byråkrati.

Endret av AtterEnBruker
  • Liker 8
  • Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...