Gå til innhold

noe liv her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hm okei jeg hadde ikke hørt om den før det var en på redit som haddde sagt at det var den aller største forumet

men ettr å ha vært her noen dager så syns jeg ikke det virker sånn

da syns jeg kg har mye mer liv men den er jo drit ræva

Lenke til kommentar
kittycat skrev (4 minutter siden):

hm okei jeg hadde ikke hørt om den før det var en på redit som haddde sagt at det var den aller største forumet

men ettr å ha vært her noen dager så syns jeg ikke det virker sånn

da syns jeg kg har mye mer liv men den er jo drit ræva

At det her var det aller største forumet? I Norge liksom? Ja, KG er jo langt ifra like bra som dette forumet, mye mer drama og barnslige kommentarer der spør du meg. Men spørs så klart hva annet du sammenligner dette forumet med. 

Lenke til kommentar

Det er desverre en trend at tradisjonelle forum dør ut. Men jeg lurer på om de kan få en oppsving nå som Facebook blir mindre populært og brukeropplevelsen blir dårligere og dårligere. 

 

Forhåpentligvis så kjøper de nye eierene opp noen andre forum, sånn at en kan få samlet mer innhold og brukere her. De beste kategoriene har nå alt for lite aktivitet, etter min mening. 

 

Kanskje moderatorene kan kommentere litt? 

Lenke til kommentar
Wheeljack skrev (9 minutter siden):

Spørs jo helt hva du mener med "aktivitet" da. Det er jo en drøss med forskjellige forum og underforum inndelt i forskjellige kategorier.

Men ikke all verdens aktivitet på en rekke under-forum her inne da. Dessuten kan det fort fremstå som ganske rotete og veldig lite oversiktlig her på grunn av alle disse under-forumene altså. På Kvinneguiden får man i alle fall en liste med alle kategoriene, og så slipper man alle disse under-forumene som Diskusjon.no bruker. 

Her har vel data kanskje tretten forskjellige under-forum, og ett par av disse har vel enda flere under-forum igjen. For eksempel data-utstyr, som faktisk er delt inn i hovedkort / kabinetter / lagringsmedier / lydkort / skjermkort / strømforsyning og Gud vet hva. Jobb og utdannelse har vel forskjellige under-forum angående jobb / skole eller leksehjelp, samt ett par andre under-forum. Sport og trening har vel en rekke forskjellige under-forum også. med veldig varierende grad aktivitet. 

Lenke til kommentar
WeirdFace skrev (2 minutter siden):

Men ikke all verdens aktivitet på en rekke under-forum her inne da. Dessuten kan det fort fremstå som ganske rotete og veldig lite oversiktlig her på grunn av alle disse under-forumene altså. På Kvinneguiden får man i alle fall en liste med alle kategoriene, og så slipper man alle disse under-forumene som Diskusjon.no bruker. 

Her har vel data kanskje tretten forskjellige under-forum, og ett par av disse har vel enda flere under-forum igjen. For eksempel data-utstyr, som faktisk er delt inn i hovedkort / kabinetter / lagringsmedier / lydkort / skjermkort / strømforsyning og Gud vet hva. Jobb og utdannelse har vel forskjellige under-forum angående jobb / skole eller leksehjelp, samt ett par andre under-forum. Sport og trening har vel en rekke forskjellige under-forum også. med veldig varierende grad aktivitet. 

Det er definitivt veldig mange underforum her og noen av dem er jo knapt i bruk i det hele tatt.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Mr. Pants said:

Tradisjonelle forum er dessverre ikke like populære som de engang var. De konkurrerer mot Twitter, Reddit, Tiktok, Facebook, etc. og da blir det ekstra vanskelig for et norsk forum som allerede har et begrenset antall potensielle brukere å holde på brukerne.

En av verstingene er discord. Spill utviklere, spesielt indie saker bruke discord som deres sted og det er skikkelig kreft. Vanskelig å finne ting, uoversiktlig og over komplisert.

Bare et eksempel er UEVR, nå som det er ute har jeg laget flere vidoer som leder til at folk spør om hvordan de får det til.

Så om noen lurer på hvordan de får ready or not i VR. I stedet for at jeg kan linke direkte til discord. Der alle tutorials og filer man trenger er. Så må jeg først linke til flat to vr discord. Så de kan joine den. Så må jeg gi de en link til UEVR under seksjonen i flat til vr discorden så de kan joine den. Så må jeg gi de en link til ready or not sin under seksjon  der alt er. 

Så 3 linker der de må joine 2 seksjon og så håpe de finner "pinned" post som ikke er lett å finne på mobil (lettere på PC) 

I stede for at jeg bare kunne gi en standard link til en standard forum post der at er tydelig og lett å finne.

Lenke til kommentar
Iterion skrev (53 minutter siden):

At det her var det aller største forumet? I Norge liksom? Ja, KG er jo langt ifra like bra som dette forumet, mye mer drama og barnslige kommentarer der spør du meg. Men spørs så klart hva annet du sammenligner dette forumet med. 

jeg fikk høre at denne her var den aller største i norge det var en på redit som sa når jeg spurte om dem kunne foreslå et bra forum side til meg

jeg har bare vært på kg før og ble ganske lei den barnehage\fjortis oppførselen der

Lenke til kommentar
kittycat skrev (7 minutter siden):

jeg fikk høre at denne her var den aller største i norge det var en på redit som sa når jeg spurte om dem kunne foreslå et bra forum side til meg

jeg har bare vært på kg før og ble ganske lei den barnehage\fjortis oppførselen der

Av rene forum så er det nok det ja. Er vel kun KG som er mer aktivt av det jeg vet ihvertfall.  Og helt enig angående KG! 

Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (11 timer siden):

Men jeg lurer på om de kan få en oppsving nå som Facebook blir mindre populært og brukeropplevelsen blir dårligere og dårligere.

Ja, for all del! Begynner å bli lei av at alt på facebook i feeden min som ikke er fra familie/venner enten er AI generert eller skriptede videoer med skuespillere.

 

Her kan man værtfall diskutere ting med ekte mennesker i et nokså umoderert miljø, og det betyr mye.

Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (11 timer siden):

Det er desverre en trend at tradisjonelle forum dør ut. Men jeg lurer på om de kan få en oppsving nå som Facebook blir mindre populært og brukeropplevelsen blir dårligere og dårligere. 

 

Forhåpentligvis så kjøper de nye eierene opp noen andre forum, sånn at en kan få samlet mer innhold og brukere her. De beste kategoriene har nå alt for lite aktivitet, etter min mening. 

 

Kanskje moderatorene kan kommentere litt? 

Egmont eier flere forum fra før.
Ut fra hva jeg vet, er det ingen planer om å slå sammen noe. Ren synsing fra min side, men jeg antar at de heller ikke ønsker om de får flere forum i fremtiden. Å slå sammen forum kan fort være ødeleggende for forumet.
Men slikt er langt over hva moderatorer har noe med..

Men ja, forum som plattform er nok ikke så populært som det en gang var. Vi får håpe trenden er minst stabil eller går opp igjen, men storhetstiden er nok over vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (15 timer siden):

En av verstingene er discord. Spill utviklere, spesielt indie saker bruke discord som deres sted og det er skikkelig kreft. Vanskelig å finne ting, uoversiktlig og over komplisert.

Bare et eksempel er UEVR, nå som det er ute har jeg laget flere vidoer som leder til at folk spør om hvordan de får det til.

Så om noen lurer på hvordan de får ready or not i VR. I stedet for at jeg kan linke direkte til discord. Der alle tutorials og filer man trenger er. Så må jeg først linke til flat to vr discord. Så de kan joine den. Så må jeg gi de en link til UEVR under seksjonen i flat til vr discorden så de kan joine den. Så må jeg gi de en link til ready or not sin under seksjon  der alt er. 

Så 3 linker der de må joine 2 seksjon og så håpe de finner "pinned" post som ikke er lett å finne på mobil (lettere på PC) 

I stede for at jeg bare kunne gi en standard link til en standard forum post der at er tydelig og lett å finne.

Ja, Discord er også et godt poeng. Bruker det ikke mye selv lenger, men jeg kan lett forstå hvorfor det har blitt så populært. 

Vil også legge til at måten mange, og da særlig de yngste, bruker internettet har endret seg radikalt siden 90-tallet og det tidlige 2000-tallet. Mobilen fungerer bra til Twitter, Tiktok og andre tjenester som legger opp til korte meldinger og videoer, men den egner seg ikke like godt til den tradisjonelle forum-opplevelsen som en vanlig datamaskin gjør.

Gi unga tastatur før touch-skjermen tar dem.

Lenke til kommentar
Deechon skrev (4 timer siden):

Her kan man værtfall diskutere ting med ekte mennesker i et nokså umoderert miljø, og det betyr mye.

Og anonymt. Folk trenger virkelig ikke å ha tilgang til alt jeg lurer på. 

 

Deechon skrev (4 timer siden):

AI generert eller skriptede videoer med skuespillere.

Det begynner å blir mye tull på Facebook nå. Det er også vanskelig å søke på ting. 

 

aklla skrev (4 timer siden):

Å slå sammen forum kan fort være ødeleggende for forumet.
Men slikt er langt over hva moderatorer har noe med..

Ja, absolutt. Samtidig så kan aktivitet over ett visst nivå tiltrekke enda flere brukere. Har lenge tenkt at Byggebolig.no og hjemmeautomasjon.no var to gode kandidater for oppkjøp og integrering i diskusjon.no. Jeg husker fra når jeg var betydelig yngre at bruker bidrag var det beste med dette forumet. Men det virker for tungvindt å bruke nå. Håper dere kunne sett på en mer moderne løsning i stedet for å måtte ha to tråder. 

 

Mr. Pants skrev (49 minutter siden):

men jeg kan lett forstå hvorfor det har blitt så populært. 

Hvorfor? Jeg synes det er kreft. 

 

Mr. Pants skrev (50 minutter siden):


Gi unga tastatur før touch-skjermen tar dem

Dette. Vi får inn mye lærlinger som ikke kan bruke datamaskin. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (4 timer siden):

Hvorfor? Jeg synes det er kreft. 

Som sagt, en stund siden jeg brukte det sist. ...men det var relativt enkelt å bruke og var nesten som Teamspeak og Messenger i ett. Jeg skjønner det har vært populært blant folk som spiller mye på PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...