Gå til innhold

GTA 6 kommer ikke til PC ved lansering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AndersT2 skrev (39 minutter siden):

Noen som hadde forventet noe annet?

Når kom det sist til PC samtidig som konsoll? GTA2?

Målet var visstnok å lansere det til PC samtidig når de lanserte GTA:V, men så ble det flyttet. Det gir også mer mening med tanke på at det ble lansert til X360 og PS3 der arkitekturen på konsollene var mer ulik PC enn det nyere konsoller er. Med tanke på hvor lik PS5 og Series X er en typisk gaming-PC så er det litt skuffende at det ikke kommer til PC samtidig.

Det gjør jo at man undrer på om det kun er for å få oss til å kjøpe en konsoll-versjon først og så en PC-versjon etterpå, eller om det er såpass mye plattform-spesifikt arbeid at de trenger den ekstra tiden. Jeg tror nok mye av det er penger.

Jeg blir å plukke opp en konsoll for å spille dette, såpass er det verdt, men det blir jo ikke før det kommer til PC at man får den skikkelige opplevelsen. Håper de får på plass crossplay denne gangen på GTA:Online da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (3 minutter siden):

Med tanke på hvor lik PS5 og Series X er en typisk gaming-PC så er det litt skuffende at det ikke kommer til PC samtidig.

Det gjør jo at man undrer på om det kun er for å få oss til å kjøpe en konsoll-versjon først og så en PC-versjon etterpå (...)

RDR2 kom ikke til PC samtidig som PS4\XboxOne til tross for "PC-lignende arkitektur" på de konsollene. Å utsette PC-versjonen handler nok kun om å tjene mest mulig penger.

Ditt eksempel illustrerer dette godt, i og med at du oppgir at du vil kjøpe konsollverdjonen og deretter PC-versjonen.

Lenke til kommentar
Donkey Kong skrev (26 minutter siden):

RDR2 kom ikke til PC samtidig som PS4\XboxOne til tross for "PC-lignende arkitektur" på de konsollene. Å utsette PC-versjonen handler nok kun om å tjene mest mulig penger.

Ditt eksempel illustrerer dette godt, i og med at du oppgir at du vil kjøpe konsollverdjonen og deretter PC-versjonen.

Virker slik ja. Det er jo synd om det er tilfellet. Samtidig så er det nok garantert flere utfordringer med å lage spill på den skalaen som GTA:V og RDR2 er som kanskje rettferdiggjør noen av utsettelsene på de ulike plattformene. Selv som utvikler så skal jeg ikke påstå at jeg vet nok om systemene deres til å si at det kunne vært lansert på PC samtidig uten problemer.

Heldigvis så er Rockstar sine spill noen av de få der det er verdt å kjøpe det flere ganger. Det er vel egentlig kun RDR2, Breath Of The Wild og nå etterhvert GTA:VI som er de spillene jeg har kjøpt en konsoll for å spille. GTA:V kjøpte jeg først på X360, så på Xbox one og så på PC. Angrer ikke et sekund på noen av de. Fikk valuta for pengene.

Nå regner jeg med det kun blir PS5 og så PC-versjonen av GTA:VI. Det skal jeg overleve.

Lenke til kommentar
Locrin skrev (24 minutter siden):

Det var mange som kjøpte GTA 5 til konsoll ved lansering, og så kjøpte det en gang til når det kom på PC senere. Dobbelt salg av samme spill virker som en god strategi for meg

GTA V ble utgitt på tre konsollgenerasjoner og PC. Quattro dipping av de mest blåøyde

  • Liker 1
Lenke til kommentar
BFG-Hungbunny skrev (7 minutter siden):

Tipper de skal gjøre akkurat som med GTA V, gi det ut mot slutten av en generasjon av konsoller sin levetid, for så å gi det ut på nytt til den nye generasjonen året etter, for først da å gi det ut på PC noe tid etter det så de er sikre på å få så mange som mulig til å kjøpe det både 1, 2 og kanskje 3 ganger.

Skal ikke se bort i fra det. Det positive er jo hvis de sikter seg inn på neste generasjon + PC så vil det jo holde seg lengre i ettertid enn hvis første prioritet var PS5 og XSX. Jeg blir nesten skuffet hvis det kjører i 60fps på PS5, fordi da har de ikke pushet maskinen nok. Eventuelt så sparer de på kruttet til PC-versjonen da.

RDR2 er jo et godt eksempel der det fortsatt så bra ut på PS4 men du verden så mye bedre kvaliteten og flyten ble på PC.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

Men faen da.

Jeg skjønner jo, økonomisk sett, hvorfor de velger å gjøre dette *igjen*.

Men jeg liker det overhodet ikke.

Kommer til å vente på PC release.

Kan være enig i at spillet kanskje blir bra nok til å betale to ganger for, men det er IKKE verd de 6-7k ekstra for konsollen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Da hopper jeg glatt over dette også. Jeg er så gammel at jeg har blitt prinsippfast, og om jeg ikke behandles like godt som andre bruker jeg heller pengene mine på noe annet. Det er direkte skammelig at de tviholder på dette gjerrighetsopplegget sitt fra dinosaurenes storhetstid. Fryktelig flat og kjedelig lokasjon gjør også at jeg egentlig ikke ser det helt store potensialet for dette uansett. Flate steder er kjedelige i virkeligheten, men jeg synes det forsterkes i spill.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...