Gå til innhold

Forbudt med adblock på youtube ?


Novice99

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri sett en eneste reklame på YouTube. Ser på PC med Win 10 og Chrome eller Firefox-browser. Bruker Adblock Plus, som er en extention som ser ut som et rødt stoppskilt med bokstavene ABP inni. Og jeg får ingen advarsel om at dette ikke er lov eller noe som helst. Jeg bruker gratisversjonen av ABP, til opplysning. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De fleste store innholdsprodusenter på youtube har reklame inni videoene sine. De vanlige nettlesertilleggene har vel ikke funksjonalitet for å håndtere denslags reklame? Så lenge innholdsprodusenten tagger videoene sine riktig så går det an å skippe sånne segmenter automatisk.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Ser ut som de har gitt opp kampen nå. Ikke fått error på flere måneder med div adblockere. Dette er en kamp mellom katt og mus, stort community som bidrar mot disse gigantene. Vi får tro Google har råd til å betale sine regninger selv uten noe av disse reklameinntektene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fristet å kjøpe Youtube Premium Lite når jeg var i permisjonstiden for å kunne se på youtube uten reklame.
Ble uaktuelt å betale 120kr i mnd for å se litt på TV'en uten reklame, har vært innom tanken et par ganger å bruke VPN til å kjøpe youtube premium i Tyrkia.

Endret av Fantomtegningen
Lenke til kommentar
bo1e skrev (På 18.10.2023 den 10:43 AM):

De fleste store innholdsprodusenter på youtube har reklame inni videoene sine. De vanlige nettlesertilleggene har vel ikke funksjonalitet for å håndtere denslags reklame? Så lenge innholdsprodusenten tagger videoene sine riktig så går det an å skippe sånne segmenter automatisk.

sponsorblock appen her har blitt et must for meg. har ghostery/ ublock origin i tilegg for ha internett ryddig.

https://chromewebstore.google.com/detail/sponsorblock-for-youtube/mnjggcdmjocbbbhaepdhchncahnbgone

 

Endret av joandreas
Lenke til kommentar
On 18.10.2023 at 10:43 AM, bo1e said:

De fleste store innholdsprodusenter på youtube har reklame inni videoene sine. De vanlige nettlesertilleggene har vel ikke funksjonalitet for å håndtere denslags reklame? Så lenge innholdsprodusenten tagger videoene sine riktig så går det an å skippe sånne segmenter automatisk.

Har en add-on i nettleser som automatisk hopper over reklamesegmenter i youtube videoer.

Lenke til kommentar
1 hour ago, joandreas said:

sponsorblock appen her har blitt et must for meg. har ghostery/ ublock origin i tilegg for ha internett ryddig.

Jeg tror du kanskje vil like De-arrow: https://dearrow.ajay.app/

DeArrow is an open source browser extension for crowdsourcing better titles and thumbnails on YouTube. The goal is to make titles accurate and reduce sensationalism. No more arrows, ridiculous faces, and no more clickbait.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
On 18.10.2023 at 10:43 AM, bo1e said:

De fleste store innholdsprodusenter på youtube har reklame inni videoene sine. De vanlige nettlesertilleggene har vel ikke funksjonalitet for å håndtere denslags reklame? Så lenge innholdsprodusenten tagger videoene sine riktig så går det an å skippe sånne segmenter automatisk.

Sponsorblock - finnes for både Chrome og Firefox (sikkert fler også)

Brukerstyrt, så ikke 100% automatisk. Krever at noen markerer sponsor-segmentet og laster det opp, men når det er gjort så skippes sponsorelementet.

Endret av Wheeljack
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...