Gå til innhold

Forbudt med adblock på youtube ?


Novice99

Anbefalte innlegg

Har hatt glede av youtube uten reklame en god stund nå med hjelp av uBlock Origin.  Nå popper det opp meldinger om at det er forbudt å se Youtube med adblock og at en må enten betale eller se reklame.  Jeg har aldri tenkt over at det formelt sett er forbudt å se youtube med adblock installert. Er det andre som opplever det samme nå de siste par ukene ? Eller er det bare jeg som er så frekk og bruker adblocker og bare ikke har visst bedre frem til nå ? Avspilling vil bli blokkert etterhvert om en ikke avinstallerer adblock eller betaler. 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker samme adblocker, aldri opplevd problemer som du skriver om OP. Det skjer iblant at YouTube fryser når neste video skal spilles  og det skjedde kanskje fra og med rundt juli som den artikkelen snakker om. Da lukker jeg bare vinduet og åpner et nytt YouTube browser vindu.

Jeg har aktivert alle tredjeparts blokkeringslister som ublock origin tilbyr Og Har noen custom blokkeringsregler også. Kanskje det er grunnen til at jeg ikke får disse varslene som du får OP.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Snakker om sola, i dag fikk jeg meldingen også. 

Jeg har ikke tenkt å deaktivere ublock, så jeg får bare se hvordan dette går. Ut i fra reddit-tråden virker det ikke som at dette er en kamp Youtube kommer til å vinne. Det blir en katt og mus-lek mellom Youtube og folka bak adblockfunksjonene, helt til en av partene ikke gidder mer. Og jeg tror ikke det er adblock-gjengen som gir opp først.

Lenke til kommentar

Det er litt opp og ned, med hensyn til browser og adblocker.

YouTube jobber nå aktivt med å blokkere blokkerne. Og det har de selvsagt all mulig rett til ;)

Men det du kan gjøre er rett og slett å bytte adblocker. Og funker ikke det, så bytt nettleser. Jeg har flere forskjellige nettlesere med forskjellige adblockere. Noen ganger må de oppdateres eller byttes ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ser noe ala det samme her. Inntrådde for en 3-4 uker side, PC bruk. Har AdBlocker plus. Det som skjer er  ved førstegangs kjøring av YT etterny oppstart av WEB browser, etter 15 sek. dukker det opp sp. om jeg vil abonn. reklamefritt med mnd. betaling, eller skippe. Hopper over dette, og de 3-4 første visninger fryses i 6 til 15 sek., ingen ting annet enn sort skjerm i visningen. Frystiden er den tiden reklamen normalt vises. Som regel må jeg etter frystiden velge, gå til sponsrer reklamen, eller gå videre. Herfra vises YT videoen. 

 

Var interessant å se hvordan dette forløper seg i privat visning, og for Chrome er vel dette Incognito vinduet(?) 

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (3 timer siden):

Det mest irriterende med Youtube er disse "Shortcut" videoene som dukker opp. Selv oss med premium abonnement må se disse. Å det er ikke få av dem som dukker opp heller. Helt vanvittig irriterende.

Mener du shorts?
Jeg bruker et tillegg for å skjule dem i fra abonnentsiden :) 

Lenke til kommentar
Uderzo skrev (Akkurat nå):

Mener du shorts?
Jeg bruker et tillegg for å skjule dem i fra abonnentsiden :) 

Ja, det stemmer. Det ødelegger hele Youtube opplevelsen. Får en følelse av Tiktok når jeg ser slike. Jeg liker å se videoer av folk som legger litt jobb i videoene sine og ikke disse shorts videoene. Også er jeg allergisk mot videoer i høydeformat. Skyr dem som pesten. 

Hvilket tillegg er dette? Link?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (2 minutter siden):

Ja, det stemmer. Det ødelegger hele Youtube opplevelsen. Får en følelse av Tiktok når jeg ser slike. Jeg liker å se videoer av folk som legger litt jobb i videoene sine og ikke disse shorts videoene. Også er jeg allergisk mot videoer i høydeformat. Skyr dem som pesten. 

Hvilket tillegg er dette? Link?

Det er Youtubes forsøk på å konkurrere med TikTok o.l.
Jeg bruker dette scriptet, den skjuler automatisk videoer du har sett fra din abonnentside, men du kan også velge å skjule alle shorts.
https://github.com/EvHaus/youtube-hide-watched

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...