Gå til innhold

Palestinakomitteen i Norge - hjelpeorganisasjon eller terrorstøtte?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Brother Ursus skrev (9 minutter siden):

Interessant. Trist at det bare er en kristen avis som tør ta det opp. Av det lille jeg har undersøkt virker det som om Palestinakomitteen har en beskyttende politisk hånd over seg.

Ja, det er litt rart. Når utspillet kommer fra leder i Unge Høyre så har det en nyhetsverdi også.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
28 minutes ago, Psykake said:

Kan Palestinakomiteen anses å være i motsatt ende av skalaen som MIFF (Med Israel For Fred)? 


Både ja og nei.

Begge er blinde, døve og dumme, og forstår ikke nyanser. Men Israel er tross alt en relativt demokratisk rettsstat.

Således vil jeg tro at lovligheten for en nordmann å jobbe for eller støtte Israel er litt annerledes enn å jobbe for eller støtte HAMAS, som tross alt er en terrororganisasjon.

Gir forresten Norge økonomisk støtte til Gaza som havner i hendene på HAMAS?

  • Liker 8
Lenke til kommentar

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/O8doO3/paa-debatten-nekter-aa-kalle-angrepet-terrorisme

«Debatten»:
- Helt sjokkert

På Debatten: Nekter å kalle angrepet terrorisme

Hamas’ angrep på Israel var tema i NRKs Debatten tirsdag kveld. Line Khateeb, leder av Palestinakomiteen i Norge, ville ikke bruke ordet terrorisme om angrepet.

 

 

Godt å se at stadig fler reagerer på dette. Så vidt jeg forstår får Palestinakomiteen statsstøtte. Dette må åpenbart opphøre. Dette er ekstremister, og de bidrar ikke med noe som helst positivt.

Er det noen som kjøper argumentet deres om at posteren deres ble lastet opp ved en feil? Hvorfor laget de den overhodet?

Det er også masse andre poster hvor de bruker lignende språk. Så Line Khateeb er helt åpenbart en løgner også.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (9 minutter siden):

Er det noen som kjøper argumentet deres om at posteren deres ble lastet opp ved en feil? Hvorfor laget de den overhodet?

Det kan ha vært en feil i kraft av noen hadde publisert innlegget uten å klargjøre det med ledelsen.

Men det er uansett irrelevant. Hvis man ikke klarer å kalle den bevisste nedslaktningen av hundrevis av sivile festivaldeltakere for terror, har man allerede plassert seg i en moralsk uforsvarlig situasjonen. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Palestinakomiteen får altså 260 960 kr i statlig tilskudd.
FELLESUTVALGET FOR PALESTINA får 765 790 kr

Fellesutvalget er så vidt jeg kan se en paraplyorganisasjon, men virker i det minste litt mer seriøst enn Palestinakomiteen, som fremstår nesten som en del av Hamas politiske ving.

Fellesutvalget for Palestina har også en lang rekke merkelige organisasjoner som medlemmer. Blant annet LO, Jernbaneforbundet, Handel og Kontor, EL & IT Forbundet, Norsk Nærings- og Nytelsesmiddelarbeiderforbund, KFUM, Oslo Bygningsarbeiderforening, Oslo Grafiske Forening, og en del andre snåle ting...

Nå er det sagt, så får også blant annet Med Israel For Fred (MIFF) 608 348 kr og flere andre organisasjoner også penger til Israel... hva i all verden. Er det noen voksne hjemme i Kulturdepartementet, eller er det penger til alle som søker? 😄
  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar

Jeg synes right og left har utspilt sin rolle og betyr veldig lite i dag. Og kalle en gruppe som kalte seg nasjonal sosialister for ytre høyre når de hadde en av verden største arbeidstakerorganisasjon der jeg tror ca halvparten av tyskerne var med(ca 30mil), anti kirke, alle organisasjoner fra hesteridning til ungdomsklubber var statstyrt(alle har hørt om hitleryouth), alle slags velferdsordninger for tyskere, kommissarer som overvåket fabrikkene eller ble tatt over av staten. Ingen fabrikker laget hva de ville uten at de ganget det tyske folk/stat. fastpris på viktige varer, statstyrt togbane. Jødene var kapitalister og det ble sett på som forferdelig. Som er det samme som det står i das kapital av karl marx. Jeg tror folk vet hvor jeg vil hen. Egentlig er kapitalist et skjellsord for jøde.

 

Det var en jævla kult, og akkurat det samme synes jeg om soviet også.

 

Dette er ikke første gang den norske stat gir penger til bedritne organisasjoner. Helt ubegripelig at det går an, og at det ALDRI får noen konsekvenser. Jeg anbefaler sløseriombudsmannen på facebook viss man vil se på alt det "herlige" norge sløser penger på, spesielt kulturdepartementet.

Endret av Everket
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
6 hours ago, Uderzo said:

Jeg mener det er god grunn til å mistenke det. Hamas er inntil videre de som har kontrollen, både politisk og militært, i Gaza, og jeg tviler på at alle pengene går til humanitære formål.
Staten er grenseløst naive, de gir til Afghanistan som går rett i lomma på Taliban, de oppvartet dem i Norge også. Hvorfor gi penger til totalitære regimer?

Bedre å gi penger til organisasjoner som Røde Kors, som er på bakken og gir direkte bistand, selvfølgelig er det ingen garanti for at mat og slikt går til de som trenger det aller mest, men det er bedre enn å gi cash som blir brukt til å kjøpe raketter.

Cash direkte til enkelt-personer/folket da? OK, det treffer ikke alltid den som trenger mest, men det er kanskje mest presist av alle tenkelige alternativer der en gir million-lønninger til ledere/systemer som skal ha en vesentlig del av kaka?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...