Gå til innhold

Hvem produserer Andersson solgt på Netonnet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eskove skrev (4 minutter siden):

Tipper det er samme fabrikkene som produserer ørepropper, støvsugere, powerbanker etc for andre merker.
Er mye samme fabrikkene bare forskjellige spesifikasjoner fra kundene.

Dem har i alle fall fantastiske Powerbanker

Er det da noen spesielle fabrikker du har i tankene som feks. produserer mer kjente varer i tillegg til no-branded etc.?

Lenke til kommentar
Trulss skrev (36 minutter siden):

Er det da noen spesielle fabrikker du har i tankene som feks. produserer mer kjente varer i tillegg til no-branded etc.?

Jeg tenker på ALLE fabrikkene som produserer for andre.
Kan faktisk være så ille at om du kjøper samme produktet med en mnd mellomrom er det ikke samme fabrikken.
Dette gjelder også Kjente merkevarer.

Hvordan fabrikker man lager et produkt på har ingenting å si.
Det som har noe å si er kvalitetskravene dem stiller til fabrikken.
Om du bruker fabrikker i asia får du nøyaktig den kvaliteten du bestiller.
Så samme fabrikken kan lage en støvsuger som ikke varer mer en 2 timers bruk.
Men et annet firma har en helt annen instilling, betaler mer og får en støvsuger som du ikke klarer å slite ut.
Alt laget på samme fabrikken av dem samme folka.


Så for å gjøre det kort.
Har ikke noe å si hvilke fabrikker noe lages på, bare kvalitetskravene til selskapet som utvikler og bestiller varene

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Trulss skrev (22 minutter siden):

Eller sagt på en annen måte så inneholder unbranded akkurat det samme som det de dyre og kjente merkene gjør, kanskje kun med forskjell på brytere eller andre ubetydelige deler.

kan være ekstremt stor kvalitetsforskjell mellom enkelte brands og no-name, selv om det er mye av dem samme delene.
Kvalitetskontroll er alfa og omega her.
Samme er krav til byggekvalitet.
Og selv om det er samme fabrikken som setter sammen delene trenger det ikke være samme deler dem setter sammen


Alt går på hva merket krever fra fabrikken.
Som nevnt dem før det dem betaler for.
Noe du også gjør, om du faktisk tar hensyn til Brand-skatten for å kjøpe enkelte merker.

Lenke til kommentar
Trulss skrev (27 minutter siden):

Eller sagt på en annen måte så inneholder unbranded akkurat det samme som det de dyre og kjente merkene gjør, kanskje kun med forskjell på brytere eller andre ubetydelige deler.

Det er noe custom greier der ute som har noe å si. Jeg har en dyrere Anker USB-C lader. Da jeg kjøpte var det den eneste som dynamisk skiftet strøm mellom de ulike uttakene, samt var merkbart mindre enn de andre.

Men Andersson og lignende merker man ikke hører om andre steder enn hos spesifikke butikkjeder er ofte bare et standard kinamerke med egen logo på. Kan tenkes at Clas Ohlson gjør noe undersøkelser/tester for å sjekke kvaliteten, men egentlig tviler jeg på at det er noe særlig. Andersson og disse billigmerkene til clas/biltema/kjell&company er samme greiene som det du får på aliexpress bare litt dyrere for å få 5 års reklamasjon og rask levering.

Btw: https://www.netonnet.no/content/customerservice/tilbakekalling

Endret av Nimrad
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Problemet med slike merker er at de blir laget på spesifikasjon, så de holder den kvaliteten som merket spesifiserer. Sjelden at denne kvaliteten er like god som mer etablerte og kjente merker. Samme modellnummer kan også lettere bli produsert av flere ulike produsenter, så kvaliteten kan også variere i noe som ser ut som det samme produktet. Dette kan skje hos mer etablerte merker også, men da er det som regel en god grunn annet enn innkjøpspris.

Andersson er et av de merkene jeg holder meg unna. Et annet slikt merke er Denver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er mange fabrikker i Kina som lever kun av å selge produkter med forskjellige merkenavn og små endringer på designet. Se ymse samletester på tek.no, ser påpeker de ofte at ting åpenbart kommer fra samme fabrikk. Her en det nok snakk om et merkenavn bestående nærmest utelukkende av produkter fra sånne fabrikker. Ville ikke overrasket meg om du finner akkurat samme produkt med annen logo på Jula, Biltema osv. Kvaliteten kan variere veldig 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg ser at NetOnNet er i Sverige og Norge. NetOnNet har vel laget et merkenavn de har kalt Andersson. Mens Denver har produkter der de bruker Denver som merkenavn. Men NetOnNet vet sikkert ikke noe om å lage produkter så det må være noen tilbydere som tilbyr å selge ferdige produkter med et valgt merkenavn.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (1 time siden):

en skulle tro at EU lovgivning krevde at det står på elektriske produkter hvem som har lagd de, men fins kanskje ikke noe slikt krav? Kanskje kun opprinnelse-land?

Godkjenninger og land. Hvorfor skal man ha produsenten fysisk på produktet tenker du?

Lenke til kommentar
18 hours ago, Eskove said:

Jeg tenker på ALLE fabrikkene som produserer for andre.
Kan faktisk være så ille at om du kjøper samme produktet med en mnd mellomrom er det ikke samme fabrikken.

Har vært borti hyllesystemer som varierer fra virkelig bra til ubrukelig skrot (elementer så vridd at de ikke passer i festene, lakkering så dårlig at det stedvis er bart metall = umiddelbar rustdannelse) alt etter hvilken lot man får fra butikken. Ser veldig ut som de har forskjellige fabrikker i østen som riktignok produserer etter samme tegning, men med høyst ulik promille i arbeidstiden. Når det er for ille drar jeg tilbake til butikken og klager, og de ser ut til å være fullt klar over problemet, for det er alltid pengene tilbake uten krangel. 

Verre er det når jeg kjøper komponenter (elektronikk), og disse skader komponentene de kobles til. Det hjelper lite at butikken refunderer den komponenten til 69 kr de selv har levert når den pga feil fysiske mål (feks en for tykk senterpinne i en coaxplugg) har rukket å skade en tilkoblet enhet til tusenvis, om ikke titusenvis, av kroner.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (5 timer siden):

Godkjenninger og land. Hvorfor skal man ha produsenten fysisk på produktet tenker du?

er vel først og fremst nysgjerrighet, for slike tilfeller som tas opp her.

men kunne jo også være et generelt opplysningkrav og forbrukerrett med merking på linje med næringsmidler (var vel i alle fall snakk en gang at mat skal merkes med produsent(?)

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (8 minutter siden):

Tror ikke EU fokuserer så mye på nysgjerrige forbrukere.

nei virker å være motsatt, står jo ikke alltid hvilket land en gang, bare eks. "produsert for NorgesGruppen i EU"

kunne jo tenkes de var striktere på varer fra utenfor EU-sonen, men muligens ikke.

Lenke til kommentar

Andersson Powerbank 20.000 PD/QC 3.0 er bra. Bruker den til Quest 2.

Har kjøpt Andersson lerret og Andersson FRM 2.0 gulvstativ til TV. Fornøyd med begge, sistnevnte er meget bra å ha i helårsteltet til Campingvogna da det ikke er mulig å henge TVen på veggen.

Det er som alt annet av masseproduserte dingsebomser uansett merke. Noe er bra og noe er dårlig. 

Lenke til kommentar

EU holder på å forby mikrobrikker så det blir nok slunkent i butikkhyllene snart.

EU vil forby produkter hvor fluorpolymer er brukt i produksjonen. Fluorpolymer og ca 500 andre kjemikalier er helt nødvendig i produksjonen.

Ellers er det stadig færre som produserer produkter selv. Det er vanskelig å få stor nok skala til å kunne forsvare egen produksjojon og R&D kommer i tillegg. Derfor brukes OEM-produsenter bak det meste i dag.

TV-er har en håndfull paneler å velge mellom og det samme med minne og lagring.

De der Andersson har alt fra kjøkkenmaskin til TV-er i sortimentet så de bruker nok en rekke OEM-produsenter. Det er lite trolig at en OEM-produsent bak TV-er produserer kjøkkenutstyr, men hvem vet.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

når jeg så Andersson tv-ene første gang, innbilte jeg meg det var et amerikansk merke.

Nå "spekuleres" det altså at det bare er et navn NetOnNet har funnet på for egne importerte tv'er de selger. Litt rart de kom opp med "Andersson" av alle ting. (men det funker jo tydeligvis, jeg trodde det var USA basert)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...