Gå til innhold

Elon Musk kjøper Twitter for 44 milliardar dollar


Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Feynman skrev (19 timer siden):

Twitters CISO har også sluttet:

 

Skal man tro ryktene er det på høy tid å tenke på om profilen har sensitive data, og fjerne disse om det er tilfelle.

Deaktiverte min profil.. Jeg aktiverte den igjen for en stund siden bare for å følge med.. Men nå er det uaktuelt å bruke twitter lengre. 

Lenke til kommentar
39 minutes ago, Omnia vincit amor said:

Deaktiverte min profil.. Jeg aktiverte den igjen for en stund siden bare for å følge med.. Men nå er det uaktuelt å bruke twitter lengre. 

Bra! Dette er det eneste disse forstår (være seg Facebook, Twitter eller Amazon). Folk burde ta sitt personvern seriøst, og hverfall midlertidige deaktivere eller slette sin konto når man vet selskapet ikke bryr seg en millimeter om informasjonssikkerhet og personvern.

Endret av The Very End
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gjeldsmarkedet priser twitters gjeld til 60 cent per dollar. Det tilsier betydelig sannsynlighet for bankruptcy. Dette vil drive opp rentekostnaden. Musk gjorde en "Leveraged Buyout" som betyr at deler av finansieringen, ca 11.7 billion $ er et rent lån som ble tatt opp i selskapets navn og som selve selskapet er ansvarlig for. Twitters gjeld før dette var kun ca 1.3 billion $, nå totalt ca 13 billion $, Prisingen av selskapet når Musk kjøpte var ca 44 billion $. Bondmarkedet priser nå selskapets marketcap til kun 8 billion $.

Lenke til kommentar
qualbeen skrev (På 5.11.2022 den 0.23):

Ble han ikke de facto kastet ut av Tesla for en liten stund siden? 

Noe med avsløring av aksjesensitive opplysninger på Twitter, ++., som gjorde at myndighetene og/eller styret krevde han på armlengdes avstand bort fra Tesla?

Musk måtte fratre som styreformann i tre år, men var/er fortsatt konsernsjef (CEO). Så nei, han ble ikke kastet ut av Tesla.

SEC anklaget ham for å ha brutt loven med "funding securet"-tweeten sin, ikke for å ha avslørt noen sensitive opplysninger. Ikke at at det ville vært ulovlig. Jeg tror han kan fint avsløre sensitive opplysninger på Twitter så lenge det er gjort på korrekt måte.

Uansett, SEC valgte å ikke ta saken til retten, men inngikk forlik. Han ble altså aldri dømt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Velger å quote Sanders i denne saken da han beskriver godt hvorfor jeg ikke syns særlig synd på Eli Lilly. Men det var nok neppe hensikten, ei heller er det noe som vil hjelpe Twitter med å sikre annonsører. Spørsmålet er hvor mange slike tabber Musk kan tillate seg før det er slutt. Ryktene sier han allerede har advart ansatte om at konkurs er et reelt scenario og på Twitter syns han visst alt er hysterisk morsomt for tiden.

(På det siste kan jeg faktisk være enig, men Musk skader nok sitt rykte på dette og så er situasjonen litt trist.)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Feynman skrev (På 12.11.2022 den 0.43):

Velger å quote Sanders i denne saken da han beskriver godt hvorfor jeg ikke syns særlig synd på Eli Lilly. Men det var nok neppe hensikten, ei heller er det noe som vil hjelpe Twitter med å sikre annonsører. Spørsmålet er hvor mange slike tabber Musk kan tillate seg før det er slutt. Ryktene sier han allerede har advart ansatte om at konkurs er et reelt scenario og på Twitter syns han visst alt er hysterisk morsomt for tiden.

(På det siste kan jeg faktisk være enig, men Musk skader nok sitt rykte på dette og så er situasjonen litt trist.)

Fant mer info om dette her.

Lenke til kommentar

Musk skrudde av Twitter-funksjon. Plutselig fikk ikke brukere logget inn - Tek.no

Av nysgjerrighet, er ikke selskaper av denne størrelsen strukturert på en slik måte at det er et styre på toppen som består av aksjonærer mf.? I så tilfelle, kan de sparke Musk? Virker som at den eneste måten Twitter overlever på er hvis Musk forlater skuta, for alt han har gjort til nå er å skremme vekk investorer og brukere. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tipper det står annonsører i kø selv om en del store navn har trukket seg. For ikke å nevne at aktive brukere har økt i det siste.

At en del twitteransatte som offentlig krangler med Musk på Twitter får sparken ser jeg som et sunnhetstegn. Dette er folk som har hatt frie tøyler alt for lenge, og nå som det plutselig stilles krav til dem om å levere så får de raserianfall som en liten baby som ikke får viljen sin.

Gjerne er dette folk som har pronomen i bio, noe som forteller meg at Musk aldri hadde vært bra nok for dem da han ikke er woke nok.

Forøvrig komisk med han som fikk sparken for å ha kranglet på Twitter angående ytelse på Android appen til Twitter. Han fikk vel så og si jobbtilbud fra reddit over Twitter, men påpekte at han jobber ikke før kl 11 på ukedager. Sier litt om arbeidsmoralen Musk nå må rydde opp i.

Endret av Tåkefyrste
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...