Gå til innhold

Elon Musk kjøper Twitter for 44 milliardar dollar


Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tåkefyrste skrev (55 minutter siden):

.

 

Twitter fungerte ikke før Musk heller. Det har alltid vært en søppeldynge av trolling, feilinformasjon, spam og personangrep. Og de tapte penger hver eneste dag..

Det er så gøy når du skriver sånt, for da ser jeg at jeg skriver akkurat til deg ☺️
 

Før: Venstredumpster, aldri bra, tapte penger

Nå: Taper mer penger. Nå kun dumpster? Ingenting er verdt noe der lenger. 
 

Når du sier at alt var så jævlig før så glemmer du at folk ville reklamere der, for det ga de noe. Nå er det bare sånne som deg der, noen med begrenset kapasitet - nesten alle med begrensede midler. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Snikpellik skrev (10 timer siden):

Det er ikke ulovlig å være drittsekk, Musk er vel i sin fulle rett til det. Men det er klart at det å henge ut ansatte som korrigerer hans feilinformasjon om dem og teknologi han ikke kan noe om offentlig, og sparke de direkte på Twitter av de fleste ikke ansees å være veldig profesjonelt eller spesielt tillitsvekkende styring av et selskap.

Minner om en vis person dette..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Tåkefyrste skrev (10 timer siden):

Og de er velkomne til å si opp. Så kan de sitte å ha trassanfall på Twitter i ettertid.

Og når man hører hvor mye penger Twitter tapte hver dag før Musk tok over så blir det komisk å skylde på han om han ikke klarer å snu det. Mulig vi har et tilfelle av "orange man bad" syndrom blant en del både på Twitter og i media.

Joda det er sikkert jævlig kurant å slappe av på jobb å tjene $150.000 i året, men alle skjønner jo at det ikke er bærekraftig.

Kan godt være de hadde gått konkurs men de hadde ihvertfall ikke jobbet seg ihjel for det. De hadde ikke laget et salig kaos hvor man ikke lengre kan være sikker om hvem som står bak kontoer.. 

At Twitter var en drittplass før og etter er nok ingen bombe men at personen som leder det i tillegg legger opp til slik oppførsel.. Hva skal da denne plattformen bli? Han svarer ikke engang seriøst på kritikk og går til personangrep. Om det er greit så vet jeg søren meg ikke hva som er greit. 

Og du snakker om at de ikke tjente penger og kunne gå konkurs. Tror du det er bedre nå som annonsørene trekker seg?

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Tåkefyrste skrev (8 timer siden):

Det er forsåvidt ok, men har du betalt $150k i året for å knapt gjøre en jobb så er du overbeta

Hva vet du om hva de ansatte gjør på jobb i Twitter?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Atib Azzad skrev (7 timer siden):

Libsoftiktok delte en video hvor en twitter-ansatt driver og gjør lite, tror den ble toneangivende for mange, i alle fall nok til å dukke opp i tråden for noen sider tilbake.

Så at en videoe viser at en person gjør noe betyr at alle gjør det? For alt du vet kan det være at det er tatt helt ut av kontekst. 

Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (2 minutter siden):

Så at en videoe viser at en person gjør noe betyr at alle gjør det? For alt du vet kan det være at det er tatt helt ut av kontekst. 

Libsoftiktok er alt annet enn en god kilde til noe som helst annet enn homofobi, men mange lar seg dessverre påvirke av «de» (det er én person). 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Libs_of_TikTok

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Snikpellik skrev (6 minutter siden):

En som minner om disse også? :p

F8A4271C-C841-4C6D-B379-ABE184EFA555.thumb.jpeg.af887780ebcef744fbf68b8ac0983f2b.jpeg
794B4C59-EA25-4910-8034-C77460B9D212.thumb.jpeg.c53e7a1de129492baa469c1e05bc42c0.jpeg
(Brukere man anbefales å følge når man trykker følg på Musk sin konto)

Er ikke spesielt overrasket. Algoritme  forstår absolutt hvem Musk ligner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
debattklovn skrev (1 time siden):

Mange større arbeidsplasser har vel folk som er effektive og gjør veldig mye og noen folk som gjør lite, gjerne i "dustestillinger". 
Musk virker å prøve å kvitte seg med dem som ikke er villig til å gi en innsats og ikke er strengt nødvendige. 

Kunne forstått det dersom det var normale arbeidstider.. Men så lange arbeidstimer som 72 timer i strekk er ikke godt for noen å jobbe og det er ikke normale arbeidstider heller. Dessverre er ikke det første gang man hører om dette og i spillindustrien har man et begrep for dette: crunch. Kan ikke fatte og begripe at Musk ikke forstår at slik kan han ikke holde på. 

Mennesker er ikke roboter som kan holde på i det uendelige. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Atib Azzad skrev (Akkurat nå):

Ja-nei, jeg trodde jeg slapp å nevne at jeg personlig ikke setter noen lit til libsoftiktok.

Hehe, skakke peke finger på noen jeg, lurte bare på om du mente det. 

Jeg viste forøvrig ikke hva det var før han nevnte det. 

Lenke til kommentar
18 hours ago, DrAlban3000 said:

Nå er det bare sånne som deg der, noen med begrenset kapasitet - nesten alle med begrensede midler. 

Var dette bare anti-Musk sirkelrunking for å høste likes eller er du mann nok til å si hva du mener med dette utsagnet "sånne som deg".

For sånne som meg, jeg antar du mener folk med samme meninger som meg, er langt fra de eneste på Twitter. Heller stikk motsatt.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (På 16.11.2022 den 9.45):

Om du takker nei til en jobb fordi du ikke gidder stå opp tidlig vitner det om latskap og/eller at du har hatt det altfor godt i jobben din. Primadonnanykker rett og slett.

Det er i praksis stor frihet i mange IT-selskaper så lenge man leverer. Kontortid er bare en norm. Å levere gode produkter er et være eller ikke være.

Nå kan det tenkes at stjerne-utviklere i Silican Valley kappes om å ha de mest outrerte kravene, litt som riderne til de største bandene.

-k

Lenke til kommentar

#RIPTwitter, #TwitterDown, Mastodon and Myspace were all trending on the platform after the deadline passed on Musk’s ultimatum for the remaining workforce to sign up for “long hours at high intensity”, or leave. It has been estimated that hundreds of the remaining staff opted to go.

The departures include many engineers responsible for fixing bugs and preventing service outages, raising questions about the stability of the platform amid the loss of employees and prompting hurried debates among managers over who should be asked to return, current and former employees said.

[....]

A separate poll on Blind asked staffers to estimate what percentage of people would leave Twitter based on their perception. More than half of respondents estimated at least 50% of employees would leave.

https://www.theguardian.com/technology/2022/nov/17/elon-musk-twitter-closes-offices-loyalty-oath-resignations

Ser ut som mange av de viktigste ansatte hos Twitter gjør det som er noe av det enkleste som er i silicon valley hvis man jobber innenfor IT, bytter jobb.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...