Gå til innhold

Svenske tilstander ute av kontroll


Anbefalte innlegg

shockorshot skrev (7 minutter siden):

Med tanke på at vi gikk fra å ha like stor andel tilbakefall blant tidligere innsatte som USA på den tiden, til en av de laveste i verden med 10-20%, så vil jeg si at det var en enorm suksess. Eller foretrekker du at de som slipper ut, som skal bo som naboen din, ikke er trygg og gjør at kanskje du er en av de etterlatte i framtiden?

Det er en grunn til at etterlatte ikke sitter i juryen.

Har man med overlegg drept et annet menneske så bør man ikke slippe ut igjen i det hele tatt. Hvorfor skal en slik person få leve videre i det fri når den som ble drept ble fratatt den muligheten?

Det er nå bare min mening :)

Endret av _R2D2_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snikpellik skrev (6 timer siden):

Så du er med andre ord imot menneskerettighetene.

Jeg er veldig for menneskerettigheter! Visste du at religionsfriheten også innbefatter den såkalte negative religionsfrihet? Friheten å ikke bli sjenert av religion?

Til et viss grad har jeg derfor sågar forståelse for fremmedtroende at de ikke skal bli sjenert av "vår gud".

Problemet er bare at dette jo er vår kontinent og ikke deres. Den kristne religion har vært lenge før dem og dette visste de da de tok seg inn i Europa...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Norolf skrev (5 minutter siden):

Jeg er veldig for menneskerettigheter! Visste du at religionsfriheten også innbefatter den såkalte negative religionsfrihet? Friheten å ikke bli sjenert av religion?

Til et viss grad har jeg derfor sågar forståelse for fremmedtroende at de ikke skal bli sjenert av "vår gud".

Problemet er bare at dette jo er vår kontinent og ikke deres. Den kristne religion har vært lenge før dem og dette visste de da de tok seg inn i Europa...

Hahah. Noe av det du skriver er så på jordet at det blir ganske artig iblant. Her er det lite korrelasjon.

Sitat

Jeg er veldig for menneskerettigheter!

Nei, det er du ikke. Du skriver at du mener det bør forbys å utøve religion i det offentlige rom. Retten til dette er nedfelt i artikkel 18 i FNs menneskerettighetserklæring.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
_R2D2_ skrev (2 timer siden):

Har man med overlegg drept et annet menneske så bør man ikke slippe ut igjen i det hele tatt. Hvorfor skal en slik person få leve videre i det fri når den som ble drept ble fratatt den muligheten?

Det er nå bare min mening :)

I Tyskland kastet tre tyrkiske ungdommer to tyske ungdommer fra perrongen på sporveien. Bakteppet var at de hadde forsøkt å tukle med ryggsekkene til de tyske guttene. Da hadde de tyske guttene i sekstenårsalderen spurt dem hva de holdt på med. Dette var altså nok for å bli kastet på sporveien.

Resultatet ble at de to ble kverket av det toget som akkurat var i ferd med å kjøre gjennom stasjonen. Dette skjedde mens perrongen var full med hundre unge mennesker.

De tyrkiske ungdommene i underkant av 18 år ble dømt til om lag tre år med ungdomsfengsel for kroppskrenkelse med døden til følge.

Dommeren anså det ikke som bevist at de hadde handlet med betinget forsett.

Blant annet på grunn av at de hadde flyktet fra perrongen. Dommeren tolket det som bevis på at de hadde vært i sjokk over sin egen handling. Dessuten skulle antakelig ifølge avgangstavlen - eller hva det nå heter - neste tog først komme i om lag 10 minutter (det er i Tyskland dog helt vanlig med tog som freser gjennom stasjonene uten å stoppe).

De etterlatte foreldrene klaget til høyesterett med den begrunnelse at bare det å kaste noen på skinnegangen i seg selv fremstår som drapsforsøk med betinget forsett i og med at man ikke kan stole på at dette går bra (når hodet skulle krasje på skinnene).

Høyeste domstolen i Tyskland nektet befatning med saken.

Burde de to tyrkerne ha blitt sperret inne for resten av livene sine?

Kilde:

https://www-rtl-de.translate.goog/cms/prozess-um-toedliche-s-bahn-schubserei-in-nuernberg-mutter-eines-opfers-verlaesst-den-gerichtssaal-4437303.html?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=no&_x_tr_hl=de&_x_tr_pto=wapp

https://de-nachrichten-yahoo-com.translate.goog/tödlicher-s-bahn-schubserei-nürnberg-bleibt-milden-jugendstrafen-134425633.html?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6Ly9kdWNrZHVja2dvLmNvbS8&guce_referrer_sig=AQAAADQSb1WSF0O4Rkrzt72mjIpj3HOsLR0TXflre-oEGEQWeCLgAKG_O8m1dCyk_0i5cY7770KdolNcgGlGVDy45Wy_-cG8hhA3ZPlo36IGpsVhK9IqMYu7o2arc4Sne6L99RjE0UN7GKsDn90APkdzzTXOB4nDG0B6HrjH6sE8qc-d&_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=no&_x_tr_hl=de&_x_tr_pto=wapp

For dem som forstår litt tysk, her en dokumentasjon fra Stern-TV (med bilder fra overvåkingskameraet som viser at drapsmennene etter mitt inntrykk må hat sett det innkjørende toget - bortsett fra at dette er helt irrelevant juridisk sett):

 

 

Endret av Norolf
Lenke til kommentar
3 hours ago, Norolf said:

Jeg er veldig for menneskerettigheter! Visste du at religionsfriheten også innbefatter den såkalte negative religionsfrihet? Friheten å ikke bli sjenert av religion?

Til et viss grad har jeg derfor sågar forståelse for fremmedtroende at de ikke skal bli sjenert av "vår gud".

Problemet er bare at dette jo er vår kontinent og ikke deres. Den kristne religion har vært lenge før dem og dette visste de da de tok seg inn i Europa...

Kristen gud har vært i Norge i 1000 år. Hedenske guder har vært her i 10000 år. Det visste de da de tok seg inn i Europa ja. Dette er et evig hedensk kontinent og ikke de kristnes.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Abigor skrev (2 minutter siden):

Europas kulturer og religioner er nesten utryddet og knust av kristendommen. Hvis Islam gjør det samme så vil du si at islam var her først, hører hjemme i Europa og er typisk norsk å være muslim?

Hadde, hadde, hadde...skilpadde... Er ikke det det man sier i Norge? Hva skal du med alt det tullet? Om ikke vi hadde blitt født, ville vi  ikke levd...? Hva så? Ja, om Islam HADDE vært her tidligere viller vi nok levd her under mye primitivere forhold og vi ville ikke vært kristne, men muslimske. Hva så?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
16 hours ago, qualbeen said:

Jeg har personlig aldri møtt på noen muslim som går til angrep på meg, dersom jeg stiller spørsmål til skikkene, troen, etc. 

Mange er nok generelt redde for å skikanere islam.  Det er en viss selvsensur i media etc.  Det er interessant at en nå i Sverige forsvarer å brenne koranen som en måte å kommunisere på.  Prinsipper er prinsipper og man må lære seg å leve godt med at ens "egen religion" skikaneres og utfordres og en må ikke engang tenke på å forsvare seg med vold i den sammenheng - kanskje ikke sutre engang 🙂

Endret av lada1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
lada1 skrev (2 timer siden):

Prinsipper er prinsipper og man må lære seg å leve godt med at ens "egen religion" skikaneres og utfordres og en må ikke engang tenke på å forsvare seg med vold i den sammenheng - kanskje ikke sutre engang 🙂

Muslimer må selvsagt få lov til å skarpt kritisere koran brenning, og å jobbe for en lov mot blasfemi.

Videre så må de som respons få lov til å brenne en bibel, si at de skulle ønske at gutta på skauen hadde tapt mot Tyskerene, at vinteridrett er en patetisk idrett og at brunost smaker dritt og gir deg liten tiss. Det er lov å være usaklig, usmakelig og urimelig.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Noxhaven skrev (20 timer siden):

Å være motstander av religionsfrihet grenser mot tankepoliti. Du har noen skumle meninger Norolf.

Hvis vi noen gang får et generelt forbud mot hijab i Norge så skal jeg begynne å gå med en selv.

Hvis vi får et forbud mot islam så skal jeg vurdere å melde meg inn i en menighet - selv om det byr meg imot.

-k

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
MrL skrev (16 timer siden):

Tror du ikke østeuropeeske innvandrere føler dette? Asiatiske? Hvorfor begår ikke de terror?

Hvorfor er dette et utelukkende stort problem med muslimer og de som konverterer til Islam? Nettopp fordi de ikke har en ekstrem idelogi som samler dem.

Man kan velge å følge koranen eller ikke: Men hvor enn Islam, koranen og muslimer får en større utbredelse i samfunnet, følger terrorisme, radikalisme og ekstreme holdninger og et ønske om et land basert på vestlige-fiendtlige verdier. 

Fordi koranen er ikke bare en religiøs bok, men grunnlaget for en ekstrem idologi. Man kan derfor diskutere fram og tilbake om koranen eller idelogien er problemet, men uten koranen kan ihvertfall ikke idelogien eksistere.

Jeppe drikker fordi Nille slår. Og Nille slår fordi Jeppe drikker.

Diskusjonen er interessant (og følsom). Men hva er utgangspunktet? Vil du diskutere om:

1. Norge hadde hatt det «bedre» dersom vi nektet asyl/innreise for mennesker fra «muslimske land» eller mennesker som ser seg selv som muslimer?

2. Om Norge hadde hatt det bedre om vi undertrykket muslimer

3. Om verden hadde vært bedre om Islam aldri hadde oppstått?

4. Om det hadde vært bra for muslimene å vanne ut sin tro, evt å slutte å tro?

5. Om «skylda for alt galt» ligger på Muhammed, Koranen, imamer, korrupte ledere, voldelige menn, Israel eller USA

6. Hva som kom først av religion, krig, fattigdom, undertrykkelse, frustrerte unge menn…

Islam-skepsis kan kobles til alle de over, men det er ikke sikkert at det er akkurat de samme mekanismene som dominerer.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (16 minutter siden):

Jeppe drikker fordi Nille slår. Og Nille slår fordi Jeppe drikker.

Diskusjonen er interessant (og følsom). Men hva er utgangspunktet? Vil du diskutere om:

1. Norge hadde hatt det «bedre» dersom vi nektet asyl/innreise for mennesker fra «muslimske land» eller mennesker som ser seg selv som muslimer?

2. Om Norge hadde hatt det bedre om vi undertrykket muslimer

3. Om verden hadde vært bedre om Islam aldri hadde oppstått?

4. Om det hadde vært bra for muslimene å vanne ut sin tro, evt å slutte å tro?

5. Om «skylda for alt galt» ligger på Muhammed, Koranen, imamer, korrupte ledere, voldelige menn, Israel eller USA

6. Hva som kom først av religion, krig, fattigdom, undertrykkelse, frustrerte unge menn…

Islam-skepsis kan kobles til alle de over, men det er ikke sikkert at det er akkurat de samme mekanismene som dominerer.

-k

Jeg tror man må ikke gjøre det så vanskelig som du gjør. 

Tillater og fremmer man masseinnvandring fra fremmedartede kulturer kommer man til å se dette man har sett i Sverige nå. Og mye verre ting - helt til blodige borgerkriger. 

De beste, fredeligste samfunn er monoetniske, mens fleretniske pleier å gå opp i vold og krig. 

Dette har ingenting med kristendom eller islam å gjøre, men fleretnisitet og de konflikter som alltid resulterer derfra. 

Det at de europeiske monoetniske samfunn med hensikt ødelegges og folkene mot deres vilje påtvinges dårlige og farlige flerkulturelle samfunn er en forbrytelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Norolf skrev (13 minutter siden):

Jeg tror man må ikke gjøre det så vanskelig som du gjør. 

Tillater og fremmer man masseinnvandring fra fremmedartede kulturer kommer man til å se dette man har sett i Sverige nå. Og mye verre ting - helt til blodige borgerkriger. 

De beste, fredeligste samfunn er monoetniske, mens fleretniske pleier å gå opp i vold og krig. 

Dette har ingenting med kristendom eller islam å gjøre, men fleretnisitet og de konflikter som alltid resulterer derfra. 

Det at de europeiske monoetniske samfunn med hensikt ødelegges og folkene mot deres vilje påtvinges dårlige og farlige flerkulturelle samfunn er en forbrytelse.

Den største utfordringen med multikulturelle samfunn er menneskene som ønsker et monoteistisk samfunn. Mennesker som ikke ønsker at andre skal kunne tro på og leve hvordan de selv ønsker så lenge det ikke går ut over andre menneskers frihet eller bryter med landets lovverk. Helt uavhengig av hvor de er født og hvor de har vokst opp.

Muslimer som ikke ønsker at andre skal få tro og leve som man vil er et problem.
Etniske tyskere, svensker og nordmenn som ikke ønsker at andre skal få tro og leve som de vil er et problem.

Folk med slike holdninger er giftige. De skaper ekstreme grupper som er skadelige og polariserer samfunnet vårt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Husker når jeg var liten at jeg syntes jeg var så heldig å bo i da homogene Norge, kontra multikulturelle Frankrike. Jeg så Frankrike som et dysfunksjonellt samfunn med mye sosiale utfordringer og kulturelle forskjeller/gnisninger. 

Selv om jeg er relativt ung, under 40 så var jeg heldig at jeg hadde lærere som var i pensjonsalderen og det var ikke politisk indoktrinering overhode i skolen, faktisk var det meget lite snakk om politikk overhode.

Flesteparten av mine tideligere klassekamerater mener det samme som meg, så er åpenbart at man blir påvirket i utdanningsinstitusjonene og sin omgangskrets. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...