Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Snikpellik skrev (9 minutter siden):

Stalin-orgelet er i gang i Kharkiv igjen etter mørkets frembrudd.

  Skjul innhold

 


Mulig thermobarisk eksplosjon i Kharkiv. Ubekreftet:

  Skjul innhold

 

 

Video nr 2 er fra ett par kvelder siden, missil som treffer ammo depot. 

Endret av Duriello
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 time siden):

Dette tror jeg i stor grad er riktig.

Som:
- Mange videoer av russiske soldater som overgir seg uten kamp
- Store deler av invasjonsstyrkene har vært ute i felt i mange uker, bodd i biler i mange dager
- Ikke forberedt på oppdraget, kun fortalt at de skulle på øvelse
- Kjøper ikke begrunnelsen for å angripe broderfolket i Ukraina
- Russiske styrker er utstyrt med feltrasjoner som gikk ut på dato i 2014/2015
- Mange tilsynelatende unge soldater, muligens vernepliktige
- Lange perioder med lite fremgang, følelsen av å stå i ro og vente lenge er ekstremt demoraliserende

image.thumb.png.01db61f786fbf36e56422a4184eb6265.png

Ser ut som det er noen likhetstrekk fra den finsk-russiske vinterkrigen til dagens russiske invasjonsstyrke...😅

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (Akkurat nå):

Er vel ikke samme video som sist? Er også flere vinkler her i kveld. Mange troverdige kontoer poster den som ny nå de siste minuttene i hvert fall, inkludert OSINT.

Det så litt utsom den iallefall 🙂 jeg tar sikkert feil, uansett takk for at du deler dem 👍🙂

Lenke til kommentar
Abiden skrev (6 minutter siden):

Ser ut som det er noen likhetstrekk fra den finsk-russiske vinterkrigen til dagens russiske invasjonsstyrke...😅

Hmm..kanskje derfor konvoiene står stille?  Mytteri... Slikt har ikke lett for å komme for en dag... Mannskapene på det fartøyet ligger tynt an vil jeg tro,.,.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet med at Russland har undervurdert og vært "snill" i starten er at de kommer til å eskalere maktbruken fra avstand med raketter, fly og artilleri. Med de sivile dødsfallene det kommer til å medføre. Det kommer til å bli vanskelig å selge den frigjøringskrigen til Kina.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Nedward skrev (2 minutter siden):

Problemet med at Russland har undervurdert og vært "snill" i starten er at de kommer til å eskalere maktbruken fra avstand med raketter, fly og artilleri. Med de sivile dødsfallene det kommer til å medføre. Det kommer til å bli vanskelig å selge den frigjøringskrigen til Kina.

Om ingen stopper han før den tid…

Lenke til kommentar

Usikker på om det er bra eller dårlig at Putin tilter.

Det kan være positivt om det fører til at han blir avsatt av folk rundt han som ser galskapen.

Det er negativt om han rekker å eskalere de krigerske handlingene før han må gi seg. En gal mann med atomkoffert er ikke bra.

Jeg har aldri vært mer bekymret for fremtiden enn akkurat nå. Dette trodde jeg ærlig talt ikke at jeg skulle få oppleve i min levetid.

Endret av Fibonacci
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Fibonacci skrev (3 minutter siden):

Usikker på om det er bra eller dårlig at Putin tilter.

Det kan være positivt om det fører til at han blir avsatt av folk rundt han som ser galskapen.

Det er negativt om han rekker å eskalere de krigerske handlingene før han må gi seg. En gal mann med atomkoffert er ikke bra.

Jeg har aldri vært mer bekymret for fremtiden enn akkurat nå. Dette trodde jeg ærlig talt ikke at jeg skulle få oppleve i min levetid.

Samme

Lenke til kommentar

Er det noen andre som får en litt sånn kjedelig bismak av hvordan alt av russere skal utestenges fra alt for tida? Jeg syns jo mye av det er riktig; spesielt at man fryser ut oligarker, men jeg får en litt uggen bismak av hvor mye dette skal gå ut over "den jevne russer" som lever under dette regimet mer eller mindre ufrivillig. Det er jo kanskje det som må til; og jeg syns ikke vi skal sky så mange midler for å prøve og de-eskalere, men klarer liksom ikke kjenne noe skadefryd over all utestengelse av til dels kritiske anti-Putin-røster.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Fibonacci skrev (7 minutter siden):

Usikker på om det er bra eller dårlig at Putin tilter.

Det kan være positivt om det fører til at han blir avsatt av folk rundt han som ser galskapen.

Det er negativt om han rekker å eskalere de krigerske handlingene før han må gi seg. En gal mann med atomkoffert er ikke bra.

Jeg har aldri vært mer bekymret for fremtiden enn akkurat nå. Dette trodde jeg ærlig talt ikke at jeg skulle få oppleve i min levetid.

Er derfor EU sammen med USA og Ukraina bør de-eskalere konflikten før situasjonen spinner ut av kontroll. Få opp et møte med alle partene og få igang en våpenhvile først i det minste. Og dette betyr ikke at sanksjonene skal løftes. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...