Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]

Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
torbjornen skrev (3 timer siden):

Du kan ikkje ha fått med deg mykje dersom du ikkje har registrert at høgrevridde krefter er på frammarsj mange stader i Europa, styrer USA, samt at dei fleste av desse er Putin sine allierte. Eg støttar normale gammaldagse føreseielege politikarar som støttar ein god gammaldags verdsorden der landegrenser er ukrenkelege, men då er eg vel berre "venstrevridd" i likheit med stort sett heile det politiske spekteret i Norge.

(Det var du som drog inn "venstrevridd", noko som eg meiner var unødvendig).

Å gjenta din feiltagelse gjør den ikke sannere.
Norge har to høyrepartier - FrP og Høyre. Disse står for høyere grad av personlig og økonomisk frihet enn venstresiden. Og for nasjonalstaten i motsetning til venstresiden som mener det er en menneskerett å bosette seg i Norge.

Ytterst til venstre befinner SV og Rødt seg. De er ivrige forkjempere for alle totalitære ideologier og vil sågar melde Norge ut av Nato.

Kan du ikke lese ei bok eller noe før du ytrer deg?

Endret av Neptun1
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Neptun1 skrev (21 minutter siden):

Å gjenta din feiltagelse gjør den ikke sannere.
Norge har to høyrepartier - FrP og Høyre. Disse står for høyere grad av personlig og økonomisk frihet enn venstresiden.
Ytterst til venstre befinner SV og Rødt seg. De er ivrige forkjempere for alle totalitære ideologier og vil sågar melde Norge ut av Nato.

Kanskje du bør lese ditt eige innlegg ein gong til?

Neptun1 skrev (18 timer siden):
obygda skrev (På 7.6.2025 den 6.03):

Trump er en drittsekk. At Norge og Europa  fortsatt snakker om USA som en alliert når Trump sitter der og snakker om å innføre sanksjoner mot Ukraina er galskap. Selv Kina ville trolig vært en mer stabil fremtidig partner for fred i Europa enn USA er. Jeg blir regelrett dårlig av å se og høre det oransje gresskaret prate.

Men du blir ikke dårlig av europeiske land som har klippet av seg klørne og ikke har noe å stille opp med for et europeisk naboland?

Meget patetisk venstrevridd kommentar.

Norge har 4 borgarlege parti dersom ein tek med Venstre og KrF. (Tek ein med Senterpartiet er det 5). Høgre består av normale politikarar som ein veit kvar ein har, og har fornuftig politikk når det gjeld økonomi, forsvar, innvandring, støttar den norske velferdsstaten osv. Partiet støttar den gamle verdsordenen, og står demokratane i USA nær. Både Høgre og Frp har i motsetnad til Donald Trump (som du beundrar?) og diverse høgreorienterte parti i Europa gitt full støtte til Ukraina sin forsvarskamp mot Russland.

USA er ikkje lenger til å stole på. At europeiske politikarar i mange år har vore altfor naive og bygd ned forsvaret er eg einig i. Slik sett har ein seg sjølv å takke for den krisa som ein har hamna i. Svaret må vere å prioritere forsvarsindustrien og å gjere seg mest mogeleg uavhengig av andre, inkludert USA.

Endret av torbjornen
  • Liker 9
Skrevet
torbjornen skrev (1 minutt siden):

Kanskje du bør lese ditt eige innlegg ein gong til?

Høgre består av normale politikarar som ein veit kvar ein har, og har fornuftig politikk når det gjeld økonomi, forsvar, innvandring, støttar den norske velferdsstaten osv. Partiet støttar den gamle verdsordenen, og står demokratane i USA nær. Både Høgre og Frp har i motsetnad til Donald Trump (som du beundrar?) og diverse høgreorienterte parti i Europa gitt full støtte til Ukraina sin forsvarskamp mot Russland.

USA er ikkje lenger til å stole på. At europeiske politikarar i mange år har vore altfor naive og bygd ned forsvaret er eg einig i. Slik sett har ein seg sjølv å takke for den krisa som ein har hamna i. Svaret må vere å prioritere forsvarsindustrien og å gjere seg mest mogeleg uavhengig av andre, inkludert USA.

Det du som bør lese innlegget en gang til - for om mulig forstå forskjellen på totalitære ideologier og høyresidens verdier.

Hvorfor er dere på venstresiden helt besatte av USA som dere egentlig forakter?
Hvilket ansvar vil du tildele USA angående Ukraina?

"Donald Trump, som jeg beundrer" - her må jeg be deg henvise til kommentarer der dette fremgår.
Ellers blir du stående i skammekroken som simpel løgner.
Jeg venter.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Når du svarar på eit innlegg som kritiserer Trump sin politikk med å skrive "Meget patetisk venstrevridd kommentar" så seier det vel sitt.

Ja, USA burde støtte Ukraina framfor Russland. Fordi det er i USA si interesse å støtte demokrati. Og fordi det er i USA si interesse å støtte ein verdsorden der nasjonale grenser blir respektert.

Neptun1 skrev (19 minutter siden):

Det du som bør lese innlegget en gang til - for om mulig forstå forskjellen på totalitære ideologier og høyresidens verdier.

Kva meiner du det er når politikarar motarbeider mangfald og vil diskriminere kvinner, LHBTI, farga personar, vil kontrollere universitet og forsking, forby forsking på kvinner, mangfald eller klimaendringar, hindre folk i å ytre seg om f.eks. krigen på Gaza osv? Liknar dette på konservativ politikk som i partiet Høgre, eller liknar det meir på totalitære ideologiar som dei du nemner?

Endret av torbjornen
  • Liker 8
Skrevet
Neptun1 skrev (21 minutter siden):

Hvorfor er dere på venstresiden helt besatte av USA som dere egentlig forakter?
Hvilket ansvar vil du tildele USA angående Ukraina?

"Donald Trump, som jeg beundrer" - her må jeg be deg henvise til kommentarer der dette fremgår.
Ellers blir du stående i skammekroken som simpel løgner.
Jeg venter.

Tråden handler ikke om at noen skal forvrenge hva som er høyresiden eller venstresiden i politikk. Rapportert. Og kanskje snart slettet. 

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet
Markiii skrev (19 timer siden):

Tøys og tull. I Norge står individualismen høyt.

Så, hvorfor har vi da en sterk jantelov?

Hvorfor har vi ikke en "good for you" tradisjon, det vi ser er jo stort sett smålighet og misunnelse over alt.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
toreae skrev (19 minutter siden):

Tråden handler ikke om at noen skal forvrenge hva som er høyresiden eller venstresiden i politikk. Rapportert. Og kanskje snart slettet. 

Vi får se.
Har enn så lenge inntrykk av at det er lov å kritisere venstresiden i dette forumet.
Litt uvant for noen, kanskje.

Endret av Neptun1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
qualbeen skrev (7 minutter siden):

Du må gjerne kritisere venstresiden. Skulle bare mangle! Plenty å ta av! 

Men mener du virkelig at dette er en den rette tråden? 

Kan du ikke finne en bedre egnet tråd? Eventuelt opprette din egen? 

Denne tråden skal handle om krigen Russland fører i Ukraina. Ingenting annet. 

Tråden handler om Russlands folkemord i Ukraina.
Hvilket er det jeg har reagert på - og europeiske lands unnfallenhet i den forbindelse.
Å kritisere Europa faller visst enkelte veldig tungt, ettersom de vil forby dette.

Endret av Neptun1
  • Liker 1
Skrevet
rabler skrev (9 minutter siden):

Venstresiden er opptatt av et rettferdig samfunn der alle kan ha like muligheter og ikke være avhengig av lommeboken til foreldrene slik Høyre og Frp legger opp til.

Ta den ideologiske debatten et annet sted; men nei, venstresiden er langt ifra opptatt av noe rettferdighet for alle. 

• Liker 2
Skrevet
torbjornen skrev (2 timer siden):

Når du svarar på eit innlegg som kritiserer Trump sin politikk med å skrive "Meget patetisk venstrevridd kommentar" så seier det vel sitt.

Ja, USA burde støtte Ukraina framfor Russland. Fordi det er i USA si interesse å støtte demokrati. Og fordi det er i USA si interesse å støtte ein verdsorden der nasjonale grenser blir respektert.

Kva meiner du det er når politikarar motarbeider mangfald og vil diskriminere kvinner, LHBTI, farga personar, vil kontrollere universitet og forsking, forby forsking på kvinner, mangfald eller klimaendringar, hindre folk i å ytre seg om f.eks. krigen på Gaza osv? Liknar dette på konservativ politikk som i partiet Høgre, eller liknar det meir på totalitære ideologiar som dei du nemner?

Nei, det sier kun noe om at jeg er uenig med venstresiden - og at du er en løgner uten gyldige argumenter.

Du fant ikke noe, fordi det ikke finnes.

Skrevet (endret)
rabler skrev (3 timer siden):

Personlig frihet? FRP ønsker seg aller helst en politistat og vil straffe alle de ikke liker. Mer politi! Mer straff! Høyre ønsker frihet for at de rike skal kunne utnytte de mindre priviligerte i samfunnet. Ingen av dem er opptatt av personlig frihet for alle.

Venstresiden er opptatt av et rettferdig samfunn der alle kan ha like muligheter og ikke være avhengig av lommeboken til foreldrene slik Høyre og Frp legger opp til.

Du bør følge ditt egen råd og lese en bok for dette var noe av det mest kunnskapsløse vrøvlet jeg har lest her inne. :rofl:

Moderaterna her i Sverige blander ut fløta til de eldre på gamlehjem med 50% vann og gir de 5 dager gammel middag som de krydrer litt og varmer i mikroen ..

Moderaterna og Sverigedemokraterna er versus Høyre og Frp i Norge.

Høyre i Fredrikstad kastet ut kameraten min med kronisk schizofreni og hans naboer fra trygdeboligene/omsorgstjenesten. Og vil ha inn narkomane damer der som skal bo der gratis og få lov til å fortsette med speed og heroin osv lukter en korrupt stiftelse, kalt "Kvinner i Rus" hva med menn i Rus da? Lol

Kameraten min og naboene betale 9000 kr mnd hver i husleie.

En gammel syk dame nektet å flytte... Alle naboene som bor rundt omsorgsboligene har solgt husene og rømt området.

Ryktes på NRK at Russland angriper et nytt område lenger vest i Ukraina... Sikkert kombinert med det store flyangrepet som er meldt.

Endret av Gouldfan
Skrevet
Neptun1 skrev (14 timer siden):

SV har ny sikkerhetspolitikk på det området og har hatt det siden 2023, de vil ikke lenger melde seg ut av NATO.

agvg skrev (13 timer siden):

Så, hvorfor har vi da en sterk jantelov?

Janteloven er satire, og har alltid vært det, dog det er det alltids de som tar den litt vel seriøst. 

agvg skrev (13 timer siden):

Hvorfor har vi ikke en "good for you" tradisjon, det vi ser er jo stort sett smålighet og misunnelse over alt.

Jeg har aldri opplevd at det er mye smålighet og misunnelse i min krets, noen tjener en årslønn i måneden, og noen er uføre, men smålighet og misunnelse, nei, vi har i Norge en sans for rettferdig fordeling noe som fører til høyere skattelegging av de med langt høyere inntekt enn normalen, men det er ikke misunnelse, de aller fleste har det nemlig svært godt i Norge. Akkurat den Good for you tradisjonen, om det er usa du tenker på, så kommer den tradisjonen med et digert klebrig lag med sarkasme, for der er det faktisk forskjell på folk, i langt større grad enn vi ser i Norge.  

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...