Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mannen med ljåen skrev (4 minutter siden):

Hvor mange Tveit finnes i Norge? Tror ikke gjenbruk av lokale stedsnavn er spesielt for Ukraina.

I Norge er det vel mer slik at gårdsnavn går igjen. Det er ikke så veldig ofte at mange befolkede byer og tettsteder heter nøyaktig det samme, i hvert fall ikke de som har ganske mange innbyggere.

Jeg tror faktisk dette er litt spesielt for Ukraina, eller i hvert fall for området. Man finner tettsteder og byer bare kilometer fra hverandre i Ukraina som heter nøyaktig det samme.

Fem forskjellige Mykolaiv, for eksempel. Blir som om vi skulle hatt fem Stavanger.

Blir en del forvirring av sånt når man skal følge med på denne krigen.

Lenke til kommentar
35 minutes ago, Snikpellik said:

Asle Toje, en av de personene i Norge som har tatt mest og oftest feil om denne krigen, hudflettes i en kronikk av Sven G. Holtsmark fra Forsvarets Høgskole.

Asle Tojes tekst om atomvåpen bryter med elementære regler for en redelig argumentasjon
https://www.tronderdebatt.no/5-122-56069

 

Verdt å lese!

Asle Toje har jo mildt sagt tatt en god del feil de siste åra, når man ser slik lefling med kildekritikk begynner man å se hva som kan være en årsak.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 hour ago, shockorshot said:

Verdt å lese!

Asle Toje har jo mildt sagt tatt en god del feil de siste åra, når man ser slik lefling med kildekritikk begynner man å se hva som kan være en årsak.

Har ikke brydd meg mye med hva han har sagt før 24.2. da en del av kommentarene hans var mildt sagt spesielle, situasjonen tatt i betraktning.

Etter kronikken som er referert til her av Sven Holtsmark, fremstår Toje mest som en klovn. En som prøver å få oppmerksomhet, plass i media, være av betydning. En som likevel blir helt avkledd og i beste fall kvasi-akademisk (alle akademikere vet at referansene dine er noe av det viktigste ved en hver artikkel du vil publisere).

  • Liker 3
Lenke til kommentar

https://www.tv2.no/nyheter/utenriks/russland-advarer-fn-mot-a-granske-droneangrep-i-ukraina/15201435/

NTB:

Sitat

Russland advarer FN mot å granske droneangrep i Ukraina

Russland advarer FN mot å innlede gransking av angrep som skal være utført med iranskproduserte droner i Ukraina. FN-samarbeidet kan bli revurdert, sier Moskva.

Skal huske på å advare politiet mot å granske mine lovbrudd, neste gang jeg gjør noe galt. Samarbeidet mitt med rettsstaten kan bli omvurdert. 

Endret av Memento scientiam
  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

 

Memento scientiam skrev (33 minutter siden):
Sitat

Russland advarer FN mot å innlede gransking av angrep som skal være utført med iranskproduserte droner i Ukraina. FN-samarbeidet kan bli revurdert, sier Moskva.

Skal huske på å advare politiet mot å granske mine lovbrudd, neste gang jeg gjør noe galt. Samarbeidet mitt med rettsstaten kan bli omvurdert. 

Det interessante her er om Russland virkelig VIL re-vurdere et samarbeid med en organisasjon som gir de absolutt veto-rett over internasjonale beslutninger.

De vil ikke det.

De bare bløffer.

Igjen...

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...