Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

DukeNukem3d skrev (6 minutter siden):

Føler mer vemmelse når jeg ser trynet til Medvedev enn når jeg ser ABB. Trodde ikke det var mulig, men tydeligvis.

Han har virkelig gjort seg vemmelig i denne krigen. Men kanskje det er for å bevise hvor trofast til Putin han er... nettopp fordi det hersker tvil om dette.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det spørs om ikke haukene står sterkere i Kreml nå, siden Putin er grinete over at han fikk den elskede brua si ramponert. Virker som at han bryr seg mindre om hva han treffer, så lenge han får hevn. Men han kan ikke drive ukritisk bombing av sivile mål heller, det ville da være en krigsforbrytelse ? Og hvor lenge vil/kan vesten sitte og se på en metodisk rasering av Ukraina, hvis det er den russiske master-planen ? Jeg vil tro dette bare øker samarbeidsviljen fra Ukraina's supportere, for nå trenger de mer oomph å forsvare seg med. Et lite raid på Svartehavsflåten hadde ikke vært helt feil nå. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
26 minutes ago, SilverShaded said:

Men han kan ikke drive ukritisk bombing av sivile mål heller, det ville da være en krigsforbrytelse ? Og hvor lenge vil/kan vesten sitte og se på en metodisk rasering av Ukraina, hvis det er den russiske master-planen ? Jeg vil tro dette bare øker samarbeidsviljen fra Ukraina's supportere, for nå trenger de mer oomph å forsvare seg med. Et lite raid på Svartehavsflåten hadde ikke vært helt feil nå. 

Dessverre har alle sett på siden februar. Tusenvis av tapte sivile liv i ukraina. Vesten har vel strengt tatt sett på helt siden 2014. Har ingen tro på at det reageres denne gangen heller. Jeg håper det blir fortgang i ekstra våpen til ukraina i tilfellet belarus angriper. Tror ikke det blir noe utover det. 

Tar jeg feil og våkner til nyheten om at Svartehavsflåten er senket blir jeg naturligvis veldig glad. Eller flyforbudssone over ukraina. Om putin hadde tapt brorparten av jagere og helikoptere osv ville sikkert flere av puttins "venne" snudd han ryggen. 

Endret av bojangles
  • Liker 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (1 time siden):

Føler mer vemmelse når jeg ser trynet til Medvedev enn når jeg ser ABB. Trodde ikke det var mulig, men tydeligvis.

Jeg er vanligvis aldri noen tilhenger av vold, men det hadde gjort så uendelig godt langt inne i sjela å fått plantet en knyttneve eller tolv i det ekle ansiktet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Snikpellik said:

Expelling Russia from the UN Security Council — a How-to Guide
https://cepa.org/article/expelling-russia-from-the-un-security-council-a-how-to-guide/

Fantastisk. De sier jo at Ukraina faktisk kan overta russlands sete fordi russland ikke overholder det de har signert de skal. Russland håner og krenker FN hver gang de bruker veto.

Endret av bojangles
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (12 minutter siden):

Expelling Russia from the UN Security Council — a How-to Guide
https://cepa.org/article/expelling-russia-from-the-un-security-council-a-how-to-guide/

Flott ! Jeg har definitivt lurt på hva slags middel FN har for å straffe et medlem som bryter med FN's Charter. Dette ville jo degradere RuSSlands status voldsomt og være et slag i trynet på svina i Kreml.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Dragavon skrev (4 minutter siden):

Nei, det har vi faktisk ikkje. Det har aldri blitt diskutert side opp og side ned i denne tråden. Vær vennlig og fortell oss alt vi ikkje veit.

Taktiske små Atomvåpen feks rettet mot Ukraina. Så akkurat på VGtv nå  og Svenske medier informerer om hva man skal gjøre ved atomvåpen angrep.. Så har fått full innføring i ting som vi ikke har lært siden barneskolen (Sovjet).

Jeg støtter Ukraina, men er ikke overbegeistret over bombingen av Krimbroen eller Belarus tropper på grensen. Hvorfor? Fordi konflikten eskalerer og vokser...

Faren for krig med atomvåpen er liten, men om Russland fortsetter å tape terreng, og OM Ukraina går mot Krim så øker risikoen litt...

Endret av Gouldfan
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Villfaren skrev (1 minutt siden):

Ser på flere mediekanaler om at presses russland for mye så ender det med at de "utløser hele den militære styrken".

Men sett vekk fra atomvåpen, hva har de igjen av folk og materialer om det blir full krig?

 

Ukraina kjemper jo med alt de har slik eg forstår det.

Er nettop derfor jeg er bekymret over at Belarus/Hviterussland har flyttet hæren sin til grensen.

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (4 minutter siden):

Er nettop derfor jeg er bekymret over at Belarus/Hviterussland har flyttet hæren sin til grensen.

Russlands "hele militære styrke" vil det ta lang tid å få klar. Å mobilisere de ca 2 millioner soldatene som så skal kles opp, utrustes, trenes og deretter integreres i avdelinger er langt utenfor russernes økonomiske og logistiske rekkevidde.
Dessuten vil en slik mobilisering møtes av en tilsvarende mobilisering fra NATOs side, og om Valdemar er skuffet over manglende gratulasjoner fra onkel Xi på 70-årsdagen vil han trolig bli enda mer skuffet over responsen på noe slikt.
Belarus-oppmarsjen er trolig bare et stunt for å binde ukrainske ressurser i områder langt unna fronten. Jeg er sterkt i tvil om hvorvidt Lukasjenko tør å beordre egne styrker inn i Ukraina da det meget vel kan være begynnelsen på slutten av hans eget regime.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Bilder i nyhetene i dag fra angrepene i Ukraina. Antar rassland sine "presise" og "målrettede" angrep på disse "militære målene" i følge de selv er på militære installasjoner og baser hvor genmanipulerte fremtidige supersoldater ble trent opp, og at disse skremte livskiten utav Putler 😡😡🤬

Spoiler

 

download.jpg.7943f63d0091bc60288c2fde308c238a.jpg

 

FesMujWXwAEuEmf.thumb.jpg.01e409019de962a3bbb424d73b7545e4.jpg

 

 

Endret av Gjest MKII
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...