Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
14 minutes ago, iblazeqt said:

Tviler på at Ukraina har samme innstilling. (Dessverre). 

Hva mener du med dessverre? Skal Putin belønnes for alle ugjerninger gjort mot Ukraina? Håper vi aldri godtar et forlik mot vår tids verste menneske. Han fortjener ikke et eneste hint av seiersfølelse.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
iMarius skrev (Akkurat nå):

Hva mener du med dessverre? Skal Putin belønnes for alle ugjerninger gjort mot Ukraina? Håper vi aldri godtar et forlik mot vår tids verste menneske. Han fortjener ikke et eneste hint av seiersfølelse.

Dessverre på den måten at jeg synes Ukraina burde hørt hva de har å si. Jeg tror Russland desperat ser etter en utvei. 

Lenke til kommentar
9 minutes ago, iblazeqt said:

Dessverre på den måten at jeg synes Ukraina burde hørt hva de har å si. Jeg tror Russland desperat ser etter en utvei. 

Putin fortjener ikke en lett vei ut. Det han fortjener, er å lide på verst tenkelige måte. Ydmyket på et vis som vil bli husket i historien som en av de flaueste øyeblikkene en diktator har opplevd noen gang.

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (1 time siden):

russerne fremstår nærmest som sitting duck's i møte med ukrainas droner og panservern. kolonner med nytt/tungt utstyr og soldater faller som fluer.

 

  Skjul innhold

 

 

 

 

 

 


 

Basert på mine kunnskaper innen stridsvogner, ser dette ut som Jagdtiger eller Jagdpanther II. Det stemmer også veldig bra med den materielle situasjonen til russerne. De sloss som ekte nazister, i nazistkjøretøy!

Neida, det er 2S35 Koalitsiya-SV. Det er fine kjøretøy, men det er fint å se dem eksplodere i Ukraina. 

image.png

Endret av Memento scientiam
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
iblazeqt skrev (11 minutter siden):

Dessverre på den måten at jeg synes Ukraina burde hørt hva de har å si. Jeg tror Russland desperat ser etter en utvei. 

Det er ingenting som hindrer dem fra å offentliggjøre et fredsforslag, hvis de er så hyppe på fred. Med full tilbaketrekning pluss pluss. Men det ville i så fall være ensbetydende med å innrømme nederlag, og det skjer ikke.

Lenke til kommentar
iMarius skrev (9 minutter siden):

Putin fortjener ikke en lett vei ut. Det han fortjener, er å lide på verst tenkelige måte. Ydmyket på et vis som vil bli husket i historien som en av de flaueste øyeblikkene en diktator har opplevd noen gang.

Alt til sin tid. Det er jo veien det går - så får vi alle gamble på at jokeren ikke kommer ut av hatten. Jeg mener UA hadde hatt langt sterkere forhandlingskort, og dermed kunne det vært av interesse å lytte til hva de har å si. Innholdet måtte jo åpenbart vært formet på en slik måte at russerne aldri setter sin fot i UA igjen. 

Lenke til kommentar
iblazeqt skrev (42 minutter siden):

Tviler på at Ukraina har samme innstilling. (Dessverre). 

Du forstår virkelig ingen ting av kva som skjer her.

russland sender 100 kryssermissiler mot Ukraina og truer med å sende flere. Så sier de at de er villige til å forhandle med Ukraina. Det er ett slag i trynet på Ukraina, det er ikkje slik noen som er interesert i en fredsavtale oppfører seg. Om russland vil ha fred kan dei bare slutte å angripe og trekke seg ut fra områdene dei har okkupert så er det fred med en gang.

Zelensky burde svare med en video der han bruker det russiske flagget til å tørke seg i ræva.

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Dragavon skrev (10 minutter siden):

Du forstår virkelig ingen ting av kva som skjer her.

russland sender 100 kryssermissiler mot Ukraina og truer med å sende flere. Så sier de at de er villige til å forhandle med Ukraina. Det er ett slag i trynet på Ukraina, det er ikkje slik noen som er interesert i en fredsavtale oppfører seg. Om russland vil ha fred kan dei bare slutte å angripe og trekke seg ut fra områdene dei har okkupert så er det fred med en gang.

Zelensky burde svare med en video der han bruker det russiske flagget til å tørke seg i ræva.

Joda, les mine tidligere kommentarer. Å sende kryssermissiler tolker jeg som desperat. De har ingenting(?) mer å rutte med utenom A-våpen. Å mobilsere vil ikke hjelpe - de prøver å tvinge fram en fredsavtale. 

Å inngå dialog er ikke negativt. Å ha et diplomatisk vindu åpent, selv om forhandlingene ikke fører fram, vil jeg anse som positivt. Hersketeknikker er forøvrig avleggs i 2022. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...