Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

19 minutes ago, Dragavon said:

Det aller mest latterlige er jo denne setningen:

Men Russland har reist seg igjen og blitt sterkt igjen.

Vel hvis den setningen hjelper han (Putin) å beholde makten så er det er lur setning å bruke. Kan være greit å huske på iblant at nesten all politikken til Putin er innenriksfokusert, men som påvirker omverden slik som for eksempel invasjonen. Det viktigste for han er at han lever og beholder makten, alt annet er irrelevant, slik som det er for nesten alle diktatorer. Deres avgjørelsesgrunnlag er helt annerledes enn hva det er for nesten alle andre, derfor mange avgjørelser/uttalelser til diktatorer gir null mening for folk flest, men er likevel viktig og riktig fra deres posisjon.

Jeg bryr meg ganske mye om hvis folka i for eksempel Oppland skulle plutselig på arbeidsleir, men det gjør ikke nødvendigvis en som er avhengig av å dele ut ressurser til de som holder han i makta. Jeg hadde syntes det vært riktig ille hvis Nordmenn sultet og ikke fikk utdanning, men det er jo ganske praktisk hvis man er diktator i Norge, det betyr jo mindre sjanse for opprør og utfordring av din egen makt. Hvis jeg i tillegg kunne kuet en eller annen minoritet, la oss si Bergensere, ekstra mye så ville jo det hjulpet enda mer siden da kan resten føle seg mer verdt enn dem. Og de vil i alle fall ikke ha lyst til å ende opp som bergenserne, så de vil holde tunga rett i munnen. I tillegg så er det greit å ha noen å skylde på når du gjør feil. Det ville bygd større fokus på tankegangen Meg og mine, noe som gjør det enklere å splitte og herske som diktator. Enklere å holde kontroll.

Setningen, Men Russland har reist seg igjen og blitt sterkt igjen, bygger på samhold men også på en av de viktigste tradisjonelle verdiene i Russland, nemlig det å gå gjennom hardere kår for at staten skal bli sterk, er en dyd.

Hva vi i omverden, som allerede ser på Russland som en pariastat, synes om den setningen er totalt irrelevant for Kreml og Russere.

Endret av shockorshot
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
8 hours ago, Mannen med ljåen said:

Gjennomsnittlig levealder er ikke bare genetisk bestemt. Han får bedre helsestell enn andre russere.

En so jobber med rusmisbrukere sa idag at putin har fått samme fjes so de so er pillemisbrukere, og det har skjedd i den senere tid sa han. Pillepløsefjes var beskrivelsen hans av putins fjes. Aner ikke om det var sagt for å disse putin eller om det kan stemme. Stemmer det da er jo ironien fullkommen. Da er jo putin selv nazist OG narkoman......han burde blitt avnazifisert  fra jordens overflate. 

Venstre har hatt ballkontakt denne uken og markert seg flere ganger. Dette sier meby;

 

Quote

- Regjeringen bør også vise til nordmenn at de skjønner at forholdet vårt til Russland er varig endret. Det virker fortsatt som at de tror at når denne krigen er over skal vi tilbake til en ny normal. Norge bør kaste russiske fiskefartøy ut av norske havner, og finne en løsning på de sivile fartøyene som kartlegger den norske kontinentalsokkelen. Vi kan verken risikere å være naive eller treige. Det er en kamp for Ukraina og hele Europas frihet og uavhengighet.

Sett i forhold til russerhandelen i forhold til krigsperioden har hun et poeng utover det hun vektla her. Russerne skal straffes, selv om det vil koste oss. Det svir hardere for putin enn for oss. 

Endret av bojangles
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Sidekick skrev (13 minutter siden):

Taktiske atomvåpen rettet mot presidenten i Ukraina og hans underståtter ser jeg for meg som et scenario ja, da er det lett å opprette en ny pro-russisk regjering i en av de annekterte fylkene.

Ikke lurt da Russlands ledelse også vil bli bombet.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

NATO vil ikke eskalere. De vil ikke svare med atomvåpen. Med mindre Russland bruker atomvåpen mot NATO-baser i NATO-land.

USA og NATO vil skyte kryssermissiler og antagelig bruke bombefly, og de vil sendes fra NATO-territorum, og nøytralisere russiske enheter som har skutt ut atomvåpen.

NATO trenger ikke å bruke atomvåpen for å slå Russland. Spørsmålet er hva Russland vil gjøre mot NATO i runde 3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...