Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Hvorfor nevnes ikke Convoy for freedom 2022 ikke i media??


Anbefalte innlegg

scuderia skrev (1 minutt siden):

https://ipolitics.ca/2022/02/19/more-canadians-strongly-oppose-emergencies-act-shows-mainstreet-poll/
 

Det er flere som er i mot (miss)bruken av emergency act enn for selv om landet er ganske delt på midten. Vil tro at flere og flere blir imot når bilder kommer ut og om hva dette faktisk innebærer for folk flest.

Ja, det tenker jeg også er naturlig. Men ferdig i politikken mener du? Persona non-grata? Er jo fremdeles masse støtte til ham, spesielt i et parlamentarisk system som Canada har. Jeg synes det høres ut som en veldig overdreven påstand.

jallajall skrev (4 minutter siden):

Spiller jo ingen rolle når den er fra, den er tidløs, budskapet passer som hånd i hanske.

Og? Hva har det med protestene i Canada å gjøre? Jeg spør igjen, har hun sagt noe om det som skjer i Canada? Noe som motsier denne tweeten du har dratt frem fra 2020? Hvis ikke forstår jeg ikke helt hva du vil frem for tråden til annet enn at du er veldig opptatt av AOC eller noe sånt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
8 minutes ago, Snikpellik said:

Og? Hva har det med protestene i Canada å gjøre? Jeg spør igjen, har hun sagt noe om det som skjer i Canada? Noe som motsier denne tweeten du har dratt frem fra 2020? Hvis ikke forstår jeg ikke helt hva du vil frem for tråden til annet enn at du er veldig opptatt av AOC eller noe sånt.

Jeg forstår ikke helt hvor du vil selv. Hun har gått ut å erklært sin fulle sin følle støtte til protester og forklart hvorofor. Hvor de skjer spiller vel ingen rolle.. Det er jo ikke sånn at hun må gå ut å erklære at hun støtter protester i canada, i usa, i frankrike, i botswana, osv.
Som denne karen oppsummerer det; I disagree with everything they stand for, but I also believe in the right to protest disruptively in a democratic society. ;o

  • Liker 1
Lenke til kommentar
14 minutes ago, Snikpellik said:

Ja, det tenker jeg også er naturlig. Men ferdig i politikken mener du? Persona non-grata? Er jo fremdeles masse støtte til ham, spesielt i et parlamentarisk system som Canada har. Jeg synes det høres ut som en veldig overdreven påstand.

Og? Hva har det med protestene i Canada å gjøre? Jeg spør igjen, har hun sagt noe om det som skjer i Canada? Noe som motsier denne tweeten du har dratt frem fra 2020? Hvis ikke forstår jeg ikke helt hva du vil frem for tråden til annet enn at du er veldig opptatt av AOC eller noe sånt.

Når han mistet støtten fra selv demokratene i usa og de aller fleste europeiske land så kan han glemme god-jobber i internasjonale organisasjoner. Når canadiere snur mot han, som de vil, så blir han mer et problem for de liberale.
Problemet er at trudeau har håndtert dette utrolig dårlig og ender opp med å bruke en lov i beste fall under tvilsomme omstendigheter som vil få rettslige etterspill. Dette vil slå tilbake på han.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
jallajall skrev (1 minutt siden):

Jeg forstår ikke helt hvor du vil selv. Hun har gått ut å erklært sin fulle sin følle støtte til protester og forklart hvorofor. Hvor de skjer spiller vel ingen rolle.. Det er jo ikke sånn at hun må gå ut å erklære at hun støtter protester i canada, i usa, i frankrike, i botswana, osv.
Som denne karen oppsummerer det; I disagree with everything they stand for, but I also believe in the right to protest disruptively in a democratic society. ;o

Så du forsøker altså å konstruere det du mener er hykleri fra AOC om demonstrasjonene i Canada, selv om hun ikke har sagt noe om dem, basert på en veldig generell og vanlig mening hun hadde om hensikten med demonstrasjoner i desember 2020.

Da er jeg med. Det blir litt spesielt.

Er det ikke bedre å konsentrere seg om, eventuelt kritisere, ytringer som faktisk er ytret av noen, og i forbindelse med noe som skjer i virkeligheten og relevant til temaet i tråden?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
jallajall skrev (34 minutter siden):

Jeg forstår ikke helt hvor du vil selv. Hun har gått ut å erklært sin fulle sin følle støtte til protester og forklart hvorofor. Hvor de skjer spiller vel ingen rolle.. Det er jo ikke sånn at hun må gå ut å erklære at hun støtter protester i canada, i usa, i frankrike, i botswana, osv.
Som denne karen oppsummerer det; I disagree with everything they stand for, but I also believe in the right to protest disruptively in a democratic society. ;o

Det er 100% korrekt det. Enten støtter man menneskers rett til å protestere mot det de oppfatter som urett eller så gjør man det ikke. Man kan ikke som Trudeau selv cherry-picke hvem som skal få lov til å protestere med den begrunnelsen at man liker eller misliker enn gruppe; det er ikke slik ytringsfrihet fungerer.

 

scuderia skrev (30 minutter siden):

Når han mistet støtten fra selv demokratene i usa og de aller fleste europeiske land så kan han glemme god-jobber i internasjonale organisasjoner. Når canadiere snur mot han, som de vil, så blir han mer et problem for de liberale.
Problemet er at trudeau har håndtert dette utrolig dårlig og ender opp med å bruke en lov i beste fall under tvilsomme omstendigheter som vil få rettslige etterspill. Dette vil slå tilbake på han.  

Når støvet(og frykten for sykdom)har lagt seg vil det være mange politikere som må erkjenne at de satset alt for mye av karreieren sin på å "vise handlekraft". Om 5 år vil man ikke si at det var riktig å innføre unntakstilstand mot demonstranter som opptrådte ikke-voldelige og ikke gjorde noe større skade enn det typiske franske aksjonister har gjort i årevis.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, Snikpellik said:

Så du forsøker altså å konstruere det du mener er hykleri fra AOC om demonstrasjonene i Canada, selv om hun ikke har sagt noe om dem, basert på en veldig generell og vanlig mening hun hadde om hensikten med demonstrasjoner i desember 2020.

Da er jeg med. Det blir litt spesielt.

Er det ikke bedre å konsentrere seg om, eventuelt kritisere, ytringer som faktisk er ytret av noen, og i forbindelse med noe som skjer i virkeligheten og relevant til temaet i tråden?

Hykleri? O nei du. Jeg tror genuint at AOC er blant mindetallet som ytret støtte til 2020 protestene som også støtter canada protestene, av samme begrunnelse som i tweeten, hun er en disruptor av natur, hun er en av få som tør å gå i mot status quo.

Det er forskjell på å støtte budskapet eller protestene. Man skulle kanskje tro at de som støtter 2020 protestene også utelukkende støttet canda protestene, men slik er det nok ikke. Det er ikke slik at ytringsfrihet og retten til å protestere lenger står blytungt i nord-amerika, det etterlyses stadig innstramminger og begrensinger.

Justin Trudeau, like his father, has never been a strong supporter of free speech. Indeed, he has more often championed its limitations.

- Two-thirds (64%) of Canadians believe Canada’s democracy is being threatened by a group of protesters and they must be stopped immediately.
- Two-thirds (64%) of Canadians believe that the way these truckers are protesting right now is just like the mob that took part in the protest in Washington on January 6, 2021.

- A majority (53%) of Canadians give Ottawa police permission to forcefully remove any truckers, their families, and others who refuse to leave the city after 24 hours’ notice—with tear gas and other methods (even if it may cause injury or worse.)
- Just one-third (33%) say the drivers should be left alone – that it is their right to protest as they are.


"To folks who complain protest demands make others uncomfotable...that's the point."

  • Liker 1
Lenke til kommentar
6 hours ago, jallajall said:

AOC har derimot overraskende rykket ut og gitt sin støtte til protestene!

ErF7ljOUcAIfqSb.jpg.6a3ab497c9f82b2eb8a647c1dca66c27.jpg

Herregud, mann... AoC har ikke rykket ut og støttet disse protestantene - tweeten er gammell (vil tippe det er derfor det er rablet over datoen)... AoC liker protester som gagner hennes parti - hun argumenterte sannsynligvis her for BLM-protestene i denne tweeten, hvis folk går rundt om å brenner ned bydeler når republikanerene har makten så tjener demokratene på det. - Mener å huska pipa hadde en annen lyd, 6 januar, selv om hun ble evakuert to timer førden protesten kom ut av kontroll, og begynte å bli voldelig.. Mener å huske hun snakket om terrorister, og at hun fryktet for sitt liv fordi politimannen som ropte på henne kunne være demonstranter. 😕Ikke at de skulle kunne protestere fordi hun var ukomfortabel, og det var poenget med protesten.. 😕

 

7 hours ago, jallajall said:

Fore de som ikke visste det, så har protestene har egentlig røtter i "Canada’s settler colonial history".
The belief that one’s entitlement to freedom is a key component of White supremacy. This explains why the Freedom Convoy members see themselves as entitled to freedom, no matter the public health consequences to those around them

--- 8< --- Klipper litt fra din rasisistiske søppell-artikkell du lenker til --- 8< ---

The primarily White supporters of the Freedom Convoy argue that pandemic mandates infringe upon their constitutional rights to freedom. The notion of “freedom” was historically and remains intertwined with Whiteness, as historian Tyler Stovall has argued. The belief that one’s entitlement to freedom is a key component of White supremacy. This explains why the Freedom Convoy members see themselves as entitled to freedom, no matter the public health consequences to those around them.

--- 8< --- 

Det er selvsagt rassistisk tull det at 'frihet' er ett hvitt konsept - folk av alle hudfarger har kjempet for frihet - helt siden vi tok opp vårt første våpen, så har folk angrepet andre grupper og fratatt dem friheten og/eller resursene deres - de uten frihet eller makt har alltid ønsket den tilbake - ingen folk liker å være underlagt en annen gruppe mennesker, uansett hvilken hudfarge du har. 😕

Du ser det samme blant dyr de forsvarer territoriet sitt, og når andre dyr kommer inn på territoriet så slåss de om det... Det er ikke engang unikt til mennesker...Du ser det samme i områder som Afrika og Asia hvor de hvite har sjelden vært dominant. 

Hvis du ser på Egypt f.eks. så ble de opprinelig knust av fiendene deres litt lenger sør - som satte inn deres egen farao.. Deretter kom perserene og frigjorde Egypterene, og de satte selvsagt inn en persisk farao - Perserene var også på tokt i Hellas, og drepte Alexander sin far, og Alexander hatet Perserene - han svippett innom og frigjorde egypterene fra Perserene... Når Alexander døde i India - så flyttet liv-vakten tilbake til Egypt, og det ble gresk farao, senere kom romerene.

Hvis du ser på Egypt's historie - så ser du at freedom har ingenting med 'whiteness' å gjøre.. Det kommer og går, uavhengig av hudfarge.

7 hours ago, jallajall said:

Ottawa's police chief says criminal investigations into 'Freedom Convoy' will continue for months
If you are involved in this protest, we will actively look to identify you and follow up with financial sanctions and criminal charges.
 

Politisjefen bryter her Canada's grunnlov.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har bare fulgt situasjonen som omtales helt overflatisk, og jeg synes ikke at reaksjonene på protestene er veldig overraskende - jeg vil tro at om folk hadde protestert på samme måte her i landet, ville staten/politiet reagert ganske likt.

Det er forskjell på demonstrasjoner som fremmer synspunkter på fredelig vis, og på dem som gjør det med elementer av vold og skadeverk - og på aksjoner som kan karakteriseres som "sivil ulydighet".

Noen som husker da Jern-Willy var politimester i Oslo? Og miljøet rundt blitz-huset, med riksdemonstrant Lillevolden, stadig havnet i klammeri med politiet ifm demonstrasjoner (som kunne inneholde bruk av stein, egg etc)? Det var hester, batonger og tåregass og annethvert avisbilde av Lillevolden var av ham liggende på bakken låst fast av en gjeng politimenn. Bøtelegging eller fengsel fulgte deretter.

Eller hva med sivil ulydighet i form av lenkegjenger? Alta-aksjonen der samer, naturelskere og akademikere lenket seg sammen for å hindre arbeidslag å komme fram (det var til og med snakk om at det var planer om å sprenge en bro). De ble fjernet og bøtelagt, tror noen ble fengslet noen dager. Det samme skjedde med monstermaster, vindmølleparker, gruveslamutslipp. Og hvor mange ganger har ikke miljøvernorganisasjoner som Bellona og Greenpeace endt opp med bøtelagte støttespillere i aksjoner med sivil ulydighet? Og ville det vært noe som helst mindre sivil ulydighet om de hadde erstattet lenkegjenger med trailere som de nektet å flytte vekk?

Poenget mitt er at det er selve ytringen/protesten er beskyttet av ytringsfriheten. Bruk av vold og av sivil ulydighet kan nyttes for å forsøke å få mer oppmerksomhet/presse om saken som man ønsker å ytre seg om, men det er like fullt ulovlig og straffbart å bedrive både vold og sivil ulydighet. I hvert fall her i Norge, og øyensynlig også i Canada.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Morromann skrev (7 timer siden):

Om 5 år vil man ikke si at det var riktig å innføre unntakstilstand mot demonstranter som opptrådte ikke-voldelige og ikke gjorde noe større skade enn det typiske franske aksjonister har gjort i årevis.

Spesielt ikke hvis de ikke får tilbake bankkontoene sine. Uten bankkontoer kan de ikke betale bøter, om de kan det i det hele tatt da. Blir vel tiggere, de da. 

Generelt er det ikke uvanlig å komme med støtte til revolusjon. Til og med Youtube tillater musikkvideoer om revolusjon. 

https://www.youtube.com/watch?v=mDv8X7QhhxY (Revolution/Light a Fire)

https://www.youtube.com/watch?v=AFe6LlwaXJU (Talking 'bout a Revolution)

Hansjohansen har nå kommet med en video om demonstrasjonen ved NRK. Hvis noen er interesserte i å finne ut om den bare bestod av roping om å "Snakke høyere!" https://www.bitchute.com/channel/n8KsGyMebNRY/ Videoen er på hele 2 timer og 25 minutter. 

Lenke til kommentar
15 minutes ago, a_aa said:

Poenget mitt er at det er selve ytringen/protesten er beskyttet av ytringsfriheten. Bruk av vold og av sivil ulydighet kan nyttes for å forsøke å få mer oppmerksomhet/presse om saken som man ønsker å ytre seg om, men det er like fullt ulovlig og straffbart å bedrive både vold og sivil ulydighet. I hvert fall her i Norge, og øyensynlig også i Canada.

Ja om noen hadde feks sperret E6 inn til oslo hadde ikke demonstrantene fått mye sympati. Spesielt ikke om det går over lengre tid og for en sak få bryr seg om. Politiet hadde vel også fjernet demonstrantene etter kort tid. Å sperre kontoer o.l er noe annet da og ville nok ikke skjedd her.

Lenke til kommentar
23 minutes ago, Budeia said:

Hansjohansen har nå kommet med en video om demonstrasjonen ved NRK. Hvis noen er interesserte i å finne ut om den bare bestod av roping om å "Snakke høyere!" https://www.bitchute.com/channel/n8KsGyMebNRY/ Videoen er på hele 2 timer og 25 minutter. 

Nazikanalen "Alternativ Media" sendte hele demoen live og fikk med meg en del av den. "Snakk høyere" er vel en av de eneste fornuftige tingene som ble sagt i løpet av hele greia.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
jallajall skrev (15 timer siden):

Hykleri? O nei du. Jeg tror genuint at AOC er blant mindetallet som ytret støtte til 2020 protestene som også støtter canada protestene, av samme begrunnelse som i tweeten, hun er en disruptor av natur, hun er en av få som tør å gå i mot status quo.

Det er forskjell på å støtte budskapet eller protestene. Man skulle kanskje tro at de som støtter 2020 protestene også utelukkende støttet canda protestene, men slik er det nok ikke. Det er ikke slik at ytringsfrihet og retten til å protestere lenger står blytungt i nord-amerika, det etterlyses stadig innstramminger og begrensinger.

Justin Trudeau, like his father, has never been a strong supporter of free speech. Indeed, he has more often championed its limitations.

- Two-thirds (64%) of Canadians believe Canada’s democracy is being threatened by a group of protesters and they must be stopped immediately.
- Two-thirds (64%) of Canadians believe that the way these truckers are protesting right now is just like the mob that took part in the protest in Washington on January 6, 2021.

- A majority (53%) of Canadians give Ottawa police permission to forcefully remove any truckers, their families, and others who refuse to leave the city after 24 hours’ notice—with tear gas and other methods (even if it may cause injury or worse.)
- Just one-third (33%) say the drivers should be left alone – that it is their right to protest as they are.


"To folks who complain protest demands make others uncomfotable...that's the point."

Det er klart at all unntakstilstanden samt et enormt frykt. og redselsråkjør fra media som har vært mye verre i enkelte land enn andre har satt dype spor i befolkninger verden over og fått dem til å godta ting de aldri ville ha godtatt under normale forhold. En ganske skummel "hensikten helliger middelet"-tankegang som er nært opp til hvordan totalitære systemet oppstår(noe å tenke på når man konsekvent stempler kritikere av coronatiltak som "høyreekstremister"). Det at flertallet mener noe betyr ikke at de alltid har rett. Det var sannsynligvis et flertall av befolkningen i Salem som støttet hekseprosessene, men det betyr ikke at de hadde rett av den grunn, eller andre hekseprosesser i de århundrene dette foregikk.

Og noe skjer når media samstemt går i flokk og fremstiller det som om vi står ovenfor en alvorlig apocalyptisk katastrofe i form av et virus, selv ETTER at et overveldende flertall av befolkningen har blitt vaksinert mot det. Det kan få selv de mest liberale til å gå med på å sammenligne ikke-voldelige protester med terrorister(terrorister er så vidt jeg vet mennesker som med overlegg tar liv og setter frykt i befolkningen gjennom å fysisk drepe mennesker som å kjøre inn i folkemengder)men når covid-19 selv i en fullvaksinert befolkning og etter å ha mutert til noe som er mildere enn influensa fortsatt fremstilles som en et apocalyptiske dødsvirus kan man lett få seg selv til å tenke at de som protesterer for opphevelse av tiltak er "terrorister"; altså bio-terrorister som sprer død i form av viruser. Pandemien har brakt ut det aller aller verste i mennekset og noen land er verre enn andre, og der troner Canada ganske så høyt.  Det er en rekke land jeg har krysset av liten for land å besøke i fremtiden i og med at jeg tenker det slik at dette har satt for stygge spor i befolkningen, det gjelder selvfølgelig Canada men også USA, Frankrike, Kina, Østerrike ihvertfall.

Og denne artikkelen med "freedom is a white supremacy concept". Dette er bare sprøtt og ikke verdig kommentarer. Dette er skrevet av folk som befinner seg milevis fra virkeligheten, jeg mener priviligerte medlemmer av laptop-klassen i akademia som får seg selv til å beskrive arbeiderklassen som en "elite" med makt til å undertrykke andre....eh...medlemmer av media- og akademia-eliten sitter og skriver slikt. Burde ikke være verdig hverken kommentar eller respekt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
jallajall skrev (15 timer siden):

Det er ikke bare Canadian Civil Liberties Association som mener "the government’s emergency declaration is unprecedented and seriously infringes the Charter rights of Canadians", men også kommunistene er skeptisk.

#CommunistPartyofCanada

 

Menneskerettigheter har blitt brutt under en lav sko i land etter land de siste to årene, også på det groveste av land som angivelig har flagget menneskrettihgeter veldig høyt og vært flinke til å rette pekefingre mot andre. Canada er i særdeleshet en versting her.

For å poengtere det ytterligere; det spiller ingen rolle om man synes truckerne er "harry, smaløse, trash" etc. De er MENNESKER og har like mye rett på menneskrettihgerer, ytringsfrihet, bankkonto som alle andre i samfunnet. Å stenge bankkontoene til mennesker fordi de benytter seg av retten til å protestere er krenkelse av menneskerettighetene og plassere mennesker på samme nivå som straffedømte i tidligere århundrer. First they came for the truckers....det burde alle som mener at dette ikke rammer dem selv ha i mente. Jeg vet ihhvertfall at jeg om 10 år ikke vil se tilbake og si at jeg heiet på den canadiske regjeringen.

a_aa skrev (8 timer siden):

Jeg har bare fulgt situasjonen som omtales helt overflatisk, og jeg synes ikke at reaksjonene på protestene er veldig overraskende - jeg vil tro at om folk hadde protestert på samme måte her i landet, ville staten/politiet reagert ganske likt.

Det er forskjell på demonstrasjoner som fremmer synspunkter på fredelig vis, og på dem som gjør det med elementer av vold og skadeverk - og på aksjoner som kan karakteriseres som "sivil ulydighet".

Noen som husker da Jern-Willy var politimester i Oslo? Og miljøet rundt blitz-huset, med riksdemonstrant Lillevolden, stadig havnet i klammeri med politiet ifm demonstrasjoner (som kunne inneholde bruk av stein, egg etc)? Det var hester, batonger og tåregass og annethvert avisbilde av Lillevolden var av ham liggende på bakken låst fast av en gjeng politimenn. Bøtelegging eller fengsel fulgte deretter.

Eller hva med sivil ulydighet i form av lenkegjenger? Alta-aksjonen der samer, naturelskere og akademikere lenket seg sammen for å hindre arbeidslag å komme fram (det var til og med snakk om at det var planer om å sprenge en bro). De ble fjernet og bøtelagt, tror noen ble fengslet noen dager. Det samme skjedde med monstermaster, vindmølleparker, gruveslamutslipp. Og hvor mange ganger har ikke miljøvernorganisasjoner som Bellona og Greenpeace endt opp med bøtelagte støttespillere i aksjoner med sivil ulydighet? Og ville det vært noe som helst mindre sivil ulydighet om de hadde erstattet lenkegjenger med trailere som de nektet å flytte vekk?

Poenget mitt er at det er selve ytringen/protesten er beskyttet av ytringsfriheten. Bruk av vold og av sivil ulydighet kan nyttes for å forsøke å få mer oppmerksomhet/presse om saken som man ønsker å ytre seg om, men det er like fullt ulovlig og straffbart å bedrive både vold og sivil ulydighet. I hvert fall her i Norge, og øyensynlig også i Canada.

Ja, jeg husker Willy Haugli og Blitz, og bare for å nevne det; det var ganske mye kritikk om at han gikk alt for langt til verks, spesielt fra venstresiden. Men meg bekjent ble ikke blitzerne gjort til rettighetsløse personer uten tilgang til penger og bankkonto og de ble heller ikke plassert på lister over terrorister og avhumanisert. Det skjedde ikke med hverken Bellona eller Alta-aksjonister. Gro, Kåre og Nordlie benyttet seg heller ikke av hatretorikk mot disse demonstrantene, slik vi ser Trudeau gjør mot truckerne. Vesentlig forskjell!

 

Reg2000 skrev (7 timer siden):

Ja om noen hadde feks sperret E6 inn til oslo hadde ikke demonstrantene fått mye sympati. Spesielt ikke om det går over lengre tid og for en sak få bryr seg om. Politiet hadde vel også fjernet demonstrantene etter kort tid. Å sperre kontoer o.l er noe annet da og ville nok ikke skjedd her.

Men det skjer i Canada og det er jo hele poenget. Ikke om folk blir irriterte, for det er folk i sin fulle rett til å være. Det er her snakk om avhumaniserende straffemetoder, som nettopp det å nekte dem bankkontoer og behandle dem på samme nivå som IS og al-Quaida(terrorister).

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kvinnen med gåstolen som ble trampet ned av politiet og hesten, er en leder i Mohawk-indianerene, hun havnet på sykehus med skulderen var ute av ledd, men er ellers OK. - Det var hennes gåstol (altså ikke en sykkell) hun stod å ble intervjuet her når hesten kom løpende inn i gruppen, du kan se gåstolen hennes på videoen under. Du kan også se det situasjonen noenlunde fra hennes perspektiv (eller perspektivet til han som intervjuer henne) rett før de blir truffet, i minutt 4 i på denne videoen; https://www.youtube.com/watch?v=mdY9okJa5cA, og på slutten av samme videoen sier de hvem hun er, og hva som skjedde med henne i etterkant.

Kanskje truckene bør sperre av flere veier i Ottawa, så ikke livsfarlige hester kommer seg inn i folkemengdene.. 😕

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Her ser man forresten sykkelen:

På filmen nederst der, vanskelig å si hvor nærme sykkelen er bena på hesten ca 11 sekunder ut i filmen, også vanskelig å si hva som skjedde før sykkelen kom i bildet. Men det var definitivt en sykkel i umiddelbar nærhet av både hendelsen og hestene..

 

Se ca 17 sekunder ut i filmen her også:

 

 

Følg med på hva personen her gjør, og hva hesten gjør:
image.png.e38143c0940fa9f5f81c7cc00d8feb22.png

Ser definitivt ut som om personen dytter enten hesten eller noe inn i hesten slik at den snubler.
Edit, ser faktisk mer ut som han drar hardt i seletøyet til hesten.

Ser ut til at både politiet og hesten er ganske uskyldige her, men at personen jeg ringet rundt er skyld i at hesten snublet.

Endret av aklla
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, aklla said:

På filmen nederst der, vanskelig å si hvor nærme sykkelen er bena på hesten ca 11 sekunder ut i filmen, også vanskelig å si hva som skjedde før sykkelen kom i bildet. Men det var definitivt en sykkel i umiddelbar nærhet av både hendelsen og hestene..

Takk, kjekt med film av den berømte sykkelen, slik at vi fikk se den faktisk eksisterte. 😕

-  Det var altså en sykkel i området - men videoen din viser også at politiets påstand om at sykkelen ble kastet på politihesten er feil - personen med sykkelen var minst en mannslengde fra alle hestene. :) Politilinjen dytter på protestene, og politihestene kommer bakfra politilinjen på full fart inn i folkemengden og en demonstrant har en sykkel foran seg i demonstrantlinjen - når hesten blir presentert med ett hardt mål, istedenfor myke mål, så snur hesten eller rytteren og løper sidelengs mellom politilinjen og demonstrantene - og politihestene blir fortsetter inn i folkemengden av og svinger inn i demonstrantene istedenfor politilinjen som går å dytter på demonstrantene. 😕

Det er ingenting som tyder på at politiets intensjon ikke var annet enn å brase inn i protestantene. Politiet lyver når de sier at demonstrantene kastet sykkelen på hesten, hvis det ikke er en annen episode de snakker om. Du kan se militær-folket gå inn og kjempe om sykkelen til demonstranten, etterpå alle hestene har passert, og han med sykkelen kommer foran hun demonstranten med hvit jakke  som er foran han med sykkelen helt til hestene har passert. 😕

  

1 hour ago, aklla said:

Følg med på hva personen her gjør, og hva hesten gjør:
image.png.e38143c0940fa9f5f81c7cc00d8feb22.png

Ser definitivt ut som om personen dytter enten hesten eller noe inn i hesten slik at den snubler.
Edit, ser faktisk mer ut som han drar hardt i seletøyet til hesten.

Ser ut til at både politiet og hesten er ganske uskyldige her, men at personen jeg ringet rundt er skyld i at hesten snublet.

Ifølge beskrivelsen på videoen (embed'en min virker ikke, så jeg må klippe og lime linker) - så er det der tredje eller fjerde bølgen når hestene løper inn folkemengden - det var ikke når hun damen med gåstol ble trampet ned.

 

Endret av KongRudi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
59 minutes ago, aklla said:

--snip--

Uenig, ser ut som han nevnte fyren rykker bakover. Sikkert fra det plutselig fremrykket til hesten. De rett ut rir ned folk, hvis du ser fra denne vinkelen, så ser du hesten "ramle" etter å ha ridd ned en person, eller om det er to som forårsaker det. På ca. 10s-16

Du meiner han med sykkeln som holdt den i ro?

https://www.republicworld.com/world-news/rest-of-the-world-news/canada-police-trample-down-civilians-with-horses-in-violent-crackdown-on-convoy-protests-articleshow.html

 

Klarer ikke å finne videon igjen av det nederste bildet, men var ganske tydilg en aggresiv manuever fra politiet

 

For ekstra snacks, så har man jo det mannlige selv forsvaret fra politiet her :)

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

big_glasses skrev (50 minutter siden):

Klarer ikke å finne videon igjen av det nederste bildet, men var ganske tydilg en aggresiv manuever fra politiet

Du lurer ikke på hvorfor den ene filmen som viser hva som skjedde er umulig å finne?
Hvorfor tenker du mannen rykker til hånda i nærheten av hestens seler umiddelbart før hesten snubler? Hodet til hesten går ned når personen rykker til.

lR681l.gif

 

Vanskelig å si da om det er fra samme runde, men er fra ca rett før lokasjonen.

Ca 500 personer filmet der, rart at ingen har fått med seg noe så man ser hva som faktisk skjedde i sekundene før..

Endret av aklla
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Nokia1803 skrev (På 27.1.2022 den 11.52):

50000 trailere kjører i protest mot korona pass og diskriminering av mennesker. Ved å lese på siden deres er det hyggelig å se at mange politi folk sier de støtter dem 100% og er villig til å beskytte dem. Det sier litt… men ikke ett ord i media som vanlig. 
 

har blitt opportunist tror jeg på mine gamle dager 😂😂🙈

Støtten handler om å beskytte ytringsfriheten. Det behøver ikke å bety at man støtter standpunktet. Og hvorfor skal man bruke spalteplass på protest mot vaksiner når pandemien er i ferd med å avta nettopp pga vaksiner og tiltak ?

Forsøkene på å skape tilsvarende protestaksjoner i Norge ble en flopp med god grunn. De få i menigheten som forsøkte seg, vil nok ta æren for lettelsene, men det skyldes bare at man lever i sin egen virkelighetsoppfatning……

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...