Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Hvorfor nevnes ikke Convoy for freedom 2022 ikke i media??


Anbefalte innlegg

18 minutes ago, Snikpellik said:

^ Ingen har dødd pga politihester i Ottawa, men det er blitt delt falske nyheter om dette

 

Det var ikke falske nyheter, det var spørsmål stilt til politiet? Det er ingen som media/nyheter som stiller spørsmål ved lovlighetene om det Kong Trudeau gjør..

Det er en 'krise' i Canada, skal bare vare 30 dager (har hørt den før) - og parlamentet, house of commons, protestanter, etc. må bare gjøre som Kong Trudea sier, hvis ikke blir de arrestert, fratatt pengene, frossen bank-konti, etc.

Som du så på svaret til politiet, så brydde de seg ikke med å se hvordan det gikk med menneskene under hesten, alt de var bekymret for var hesten... - Disse menneskene har rett til å protestere ifølge den canadiske lover... men allikevell er det OK for Trudea å sette inn politi, militæret, og banker til å frata dem deres rettigheter... 

 

Quote

Blant andre fra Fox News-journalisten Sara Carter, i en tweet som er delt mange tusen ganger. Hun har etter kritikk beklaget og innrømmet at det ikke var en riktig påstand, men fremdeles har hun ikke slettet tweeten slik at den falske informasjonen fremdeles deles hyppig.

Det er eskalasjon, se videoen selv.. Journalisten fra Fox beskriver det som skjer korrekt, når hun sier det blir verre..

Jeg sa på side 4, hvordan det kom til å gå...

Trudeau is always right,  believe, obey, fight. 😕

Endret av KongRudi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
KongRudi skrev (10 minutter siden):

Journalisten fra Fox beskriver det som skjer korrekt, når hun sier det blir verre..

Nei. Journalisten fra Fox News jeg nevnte rapporterte at en kvinne døde på sykehuset etter å ha blitt trampet ihjel av en politihest. 

Noe hun selv senere har innrømmet at ikke stemmer, og som politiet også har gått ut og klargjort ref tweeten på forrige side. Ingen ble fraktet til sykehus etter dette, og det er heller ingen som døde.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
33 minutes ago, KongRudi said:
Stakkars hest... 

Voksent & de-eskalerende...

Absolutt ikke ok. Det er snakk om hester på flere hundre kilo, kunne gått riktig ille for den eldre damen som ble trampet på. For ikke å snakke om unødvendig stress av hester også. Uansett hvem man måtte "holde med". 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
27 minutes ago, Snikpellik said:

Nei. Journalisten fra Fox News jeg nevnte rapporterte at en kvinne døde på sykehuset etter å ha blitt trampet ihjel av en politihest. 

Noe hun selv senere har innrømmet at ikke stemmer, og som politiet også har gått ut og klargjort ref tweeten på forrige side. Ingen ble fraktet til sykehus etter dette, og det er heller ingen som døde.

Klikk din egen link, les hennes tweeter istedenfor komentatoren som kommenterer journalisten... Du vil se at hun spør hva som skjer, og har fått konfliktfylt informasjon..

Politihesten tramper overende en person med en gåstol...

hest.thumb.jpg.1f8cac2d15f013c707a88b63ad2ae7c9.jpg

Hesten tramper også på en person som prøvde å beskytte henne...

Har sett godt over 20 timer av live-stream fra demonstrasjonen, det er den mest fredelig demonstrasjonen jeg har sett, bortsett fra politiet som avogtil oppfører seg fint, og avogtil som bøller... Og jeg har ikke sett så mange syklister ute i snøen, hvem vet kanskje en politimann har fanget hendelsen de referer til på kamera, eller en demonstrant, kanskje det er gåstolen til hun gamle damen politiet klasifiserer som sykkell.. . 😕

 

 

Endret av KongRudi
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har lest alle tweetene hennes, og lenket til den ene her i tråden. Hun rapporterte at en kvinne hadde dødd på sykehuset etter å ha blitt trampet på av en politihest. Det er ikke sant, enkelt og greit. Ingen seriøst etterettelige journalister melder noe sånt uten kilder og bekreftelse, eller lar det bare stå lenge etter det er avkreftet som falsk informasjon.

Demonstrantene der har fått pålegg om å fjerne seg fra området for lengst. Politiet går inn med hester og folk går inn foran dem. Noen kaster en sykkel på en av hestene. 

Demonstrasjonene har for det meste vært i ganske ordnede forhold, de fleste oppfører seg fint og greit. I hvert fall frem til de nå har fått pålegg om å fjerne seg, hvor det har vært en del mer grums. Men du skal være rimelig sveiseblind om du ikke har fått med deg at det også har vært mange idioter blant demonstrantene, at det har blitt utøvd vold fra demonstranter mot politi, sivile og andre nødetater, nazi-flagg og høyreekstreme grupper, personer som tar med seg barn inn i demonstrasjonene etc etc.

Når man kun klarer å se ting fra én side blir man raskt veldig unyansert. Jeg vet at du har et litt annet syn på virkeligheten enn de fleste i andre saker ved f.eks. at du mener Trump vant valget, så jeg er ikke overrasket over synet ditt her heller, men forsøk nå i hvert fall å se at ikke alt er helt svart/hvitt.

Endret av Snikpellik
  • Liker 4
Lenke til kommentar
2 hours ago, KongRudi said:

Alt du rapporterer om er feil..

Jeg har ikke rapportert om noe som helst. Jeg bor ikke i Canada. Jeg har derimot postet noen linker fra aviser i området rundt.

Det som er fakta er at folk i Canada ikke støtter opp om demonstrasjonene fordi de tror på myndighetenes tiltak og fordi de naturligvis ikke setter pris på demonstrasjoner som går utover det lokale næringslivet og de som bor i området. Spesielt når demonstrasjonene i stor grad består av folk som ikke engang bor i landet.

Se for deg at svenske og østeuropeiske trailersjåfører hadde gått sammen med svenske og østeuropeiske nazistgrupper og konspirasjonsgrupper, hadde invitert grupper som SIAN og folkene bak nyhetsspeilet og sperret E6 inn mot oslo. De hadde kostet norsk næringsliv beløp i milliardklassen, hadde løpt rundt med naziflagg og hindret ambulanser og helsearbeidere i å gjøre jobben sin samt laget et helvetes bråk som hadde ødelagt nattesøvnen til folk i området. Alt dette fordi de var forbanna på norske myndigheters koronatiltak. Hadde de blitt  hyllet som helter i Norge? 

I likhet med Canada er de aller fleste i Norge fullvaksinert og har fulgt opp myndighetenes anbefalinger med munnbind o.l i perioder. Hadde noe liknende skjedd her hadde vi bedt myndighetene sørge for å rydde dem bort i løpet av den første dagen.

Det er bare å se hvem som dukket opp på den norske versjonen av "freedom convoy" så ser du hva slags folk dette egentlig er.

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
20 minutes ago, Reg2000 said:

Jeg har ikke rapportert om noe som helst. Jeg bor ikke i Canada. Jeg har derimot postet noen linker fra aviser i området rundt.

Det som er fakta er at folk i Canada ikke støtter opp om demonstrasjonene fordi de tror på myndighetenes tiltak og fordi de naturligvis ikke setter pris på demonstrasjoner som går utover det lokale næringslivet og de som bor i området. Spesielt når demonstrasjonene i stor grad består av folk som ikke engang bor i landet.

Se for deg at svenske og østeuropeiske trailersjåfører hadde gått sammen med svenske og østeuropeiske nazistgrupper og konspirasjonsgrupper, hadde invitert grupper som SIAN og folkene bak nyhetsspeilet og sperret E6 inn mot oslo. De hadde kostet norsk næringsliv beløp i milliardklassen, hadde løpt rundt med naziflagg og hindret ambulanser og helsearbeidere i å gjøre jobben sin samt laget et helvetes bråk som hadde ødelagt nattesøvnen til folk i området. Alt dette fordi de var forbanna på norske myndigheters koronatiltak. Hadde de blitt  hyllet som helter i Norge? 

I likhet med Canada er de aller fleste i Norge fullvaksinert og har fulgt opp myndighetenes anbefalinger med munnbind o.l i perioder. Hadde noe liknende skjedd her hadde vi bedt myndighetene sørge for å rydde dem bort i løpet av den første dagen.

Det er bare å se hvem som dukket opp på den norske versjonen av "freedom convoy" så ser du hva slags folk dette egentlig er.

Foreslår at du går å ser en av Viva Frei's live-streamer jeg postet tidligere i tråden, eller på kanalen hans, eller noen av de andre live-streamene på youtube - han går rundtomkring blant demonstrantene, i 4-5 timer nesten hver eneste dag, og spør massevis av demonstranter spørsmål, ett av de mest vanlige er 'hvor de er ifra, (jeg vil tippe rundt 80-90 prosent av de han snakker med er opprinelig fra ett distrikt i  Canada, og resten har stort sett bodd og jobbet der i 15-20 år, etter å ha flyttet til Canada), i tillegg til spørsmål om de støtter demonstrasjonene, hvordan mandatene har påvirket de, etc.

Vil bli overasket om du fremdeles tror på teorien din om at det stort sett bare er utlendinger etterpå. 😕

Endret av KongRudi
  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 hour ago, Snikpellik said:

Jeg har lest alle tweetene hennes, og lenket til den ene her i tråden. Hun rapporterte at en kvinne hadde dødd på sykehuset etter å ha blitt trampet på av en politihest. Det er ikke sant, enkelt og greit. Ingen seriøst etterettelige journalister melder noe sånt uten kilder og bekreftelse, eller lar det bare stå lenge etter det er avkreftet som falsk informasjon.

Demonstrantene der har fått pålegg om å fjerne seg fra området for lengst. Politiet går inn med hester og folk går inn foran dem. Noen kaster en sykkel på en av hestene. 

Demonstrasjonene har for det meste vært i ganske ordnede forhold, de fleste oppfører seg fint og greit. I hvert fall frem til de nå har fått pålegg om å fjerne seg, hvor det har vært en del mer grums. Men du skal være rimelig sveiseblind om du ikke har fått med deg at det også har vært mange idioter blant demonstrantene, at det har blitt utøvd vold fra demonstranter mot politi, sivile og andre nødetater, nazi-flagg og høyreekstreme grupper, personer som tar med seg barn inn i demonstrasjonene etc etc.

Når man kun klarer å se ting fra én side blir man raskt veldig unyansert. Jeg vet at du har et litt annet syn på virkeligheten enn de fleste i andre saker ved f.eks. at du mener Trump vant valget, så jeg er ikke overrasket over synet ditt her heller, men forsøk nå i hvert fall å se at ikke alt er helt svart/hvitt.

Hvis du er så nyansert å klarer å se saken fra flere sider, hva synes du om Trudeua sine gjentatte opptredener med blackface, er han tilgitt for det, fordi han er liberal? Eller er Canada sin regjering en rasisst-regjering - akkuratt som han nasjonal-sosialisten gjorde millioner av vaksine-mandat demonstranter til nazister? Eller er Trudea en liten minoritet i partiet/regjeringen?

Hvis du fikk metallsmak i munnen umiddelbart etterpå du fikk vaksinen, misstenker at du har kanskje fått vaksinen i en blodåre.  Isåfall venter kanskje alle mulige helseproblemer som for alovr starter i løpet av de neste årene - og så leser du at i Norge så mener de aspirasjon er bortkastet tid, i.flg. WHO, FHI (Norge), og vesten generellt - de anbefaler en mindre sikker metode å sette vaksinen enn det for eks. Pfizer, og enkelte andre land som Danmark sier de skal sette den i (Tyskland snudde i for to dager siden, og anbefaler nå Danamark-metoden).

Vil du da anbefale at i norge må vi slutte å bare håpe at vaksinen ikke treffer blodåre, kanskje gjøre som i Danmark sjekker de at de ikke treffer blodåre, fordi de ikke skal settes intravenøst, det er store blodårer bak deltoid-muskelen som vaksinen settes i, medmindre du er ett spedbarn.  Hvis du leser om dette er du egoist hvis du ikke vil utsette f.eks. barna dine for den risikoen, hvis sykdommen er mindre farlig for dem. Eller er det bare de som tror på nano-chiper som er anti-vaks fæling? Eller hva om familien din fikk store problemer etter Canada's regjering eksperimenterte med tyfus-vaksiner på indianerstammen din under falske premisser, bør de være like uskeptisk til vaksiner som du som ikke har opplevd noe lignende?

Selvsagt ser du alle sider av historien... Også Trump - fysj.. Fox-reportere prøver også å jobbe via Twitter, akkuratt som CNN - fysjh..

Men alle bør uansett ta vaksine i Canada, ellers kan du ikke lenger få lov å tjene penger.. Men det er frivillig.. du kan sulte eller ta vaksinen.. du kan også protestere, bare på plasser hvor vi ikke må se eller høre på dere - ihvertfall ikke foran parlamentet, hvor de som bestemmer galskapen må se på demonstrantene... 😕

Alt over har mange nyanser... Hva med det under?

- Demonstrantene har mistet retten til å bestemme over hva som skal i sin egen kropp.

- Demonstrantene har mistet retten til å tjene penger, medmindre de frasier seg retten til å bestemme over egen kropp.

(Mange tvangspermiterte får heller ikke arbeidsledighets-trygd de har betalt skatt for, siden de er bare tvangspermitert til de tar vaksinen)

- Demonstrantene har mistet retten til å protestere mot de to øvre avgjørelsene, som de heller ikke har fått være med på å bestemme.

- Demonstrantene blir frastjålet deres oppsparte penger, uten rettsak. De blir arrestert, uten rettsak.

- Trudea har erklært krisetilstand og oppløst parlamentet - slik at demonstrantene ikke kan spørre de nødvendige 10 personene der om å stemme mot tyranniske reglene.

Hvis vi kaller demonstranter for nazister.. Da blir det enklere å svelge de kamelene... Helt til den dagen du vil demonstrere..

Endret av KongRudi
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Viktig å få seg en god latter, men Sianleder Lars er nok en som har fått ordre om å skape kaos. Hvis han ikke gjorde ekstreme ting som å brenne koraner offentlig, ville saken sikkert sett bedre ut. Og nå dukker han fordundre meg opp her også, i noe som ser ut som en militær bil og får også her sinte muslimer etter seg (Mongrels eller Mongols eller hva det var de kalte seg). Polisen i Oslo ser ut til å ha fått seg nye bobledresser, om jeg ikke tar feil. Hvorfor er det dumt å kjempe for noe som kan gagne ungdommen om 50 eller 100 år? Om de ikke bruker ekstreme smittelover før om 50 eller 100 år, er det ikke greit for dem som lever da. Dette er et gjennomgående argument for å redde miljøet. Påfallende at de to unge muslimene hadde fått tak i et naziflagg for å sette på en bil. Hvor skulle de ha fått tak i det, og ville de giddet å betale penger for et slikt flagg? Nei, det lukter arrangert opplegg der. 

Og folk har lidd mye nede i Europa pga vaksinepass. Mange land har det ennå. Og de som har bivirkninger lider ennå, og de som har mistet sine forsørgere og forsikringsselskapene sier at de ikke vil utbetale livsforsikring til dem som frivillig har tatt en eksperimentell medisin. Bestemora som ble trampet ned er visst på bedringens vei, men burde uansett vise alvoret i saken. Det kunne garantert ha gått verre. Hvis hun hadde hatt longcovid ville dere ha syntes veldig synd på henne, ikke så hvis hun får kroniske plager av å ha blitt trampet på av en hest.

Lenke til kommentar
KongRudi skrev (11 timer siden):

Klikk din egen link, les hennes tweeter istedenfor komentatoren som kommenterer journalisten... Du vil se at hun spør hva som skjer, og har fått konfliktfylt informasjon..

Politihesten tramper overende en person med en gåstol...

hest.thumb.jpg.1f8cac2d15f013c707a88b63ad2ae7c9.jpg

Hesten tramper også på en person som prøvde å beskytte henne...

Har sett godt over 20 timer av live-stream fra demonstrasjonen, det er den mest fredelig demonstrasjonen jeg har sett, bortsett fra politiet som avogtil oppfører seg fint, og avogtil som bøller... Og jeg har ikke sett så mange syklister ute i snøen, hvem vet kanskje en politimann har fanget hendelsen de referer til på kamera, eller en demonstrant, kanskje det er gåstolen til hun gamle damen politiet klasifiserer som sykkell.. . 😕

 

 

Uansett hva som er årsaken og uansett utfall så er det urovekkende at politiet kan holde på slikt og det er tydelig at i enkelte land, med Canada som et av de verste eksemplene på en tankegang om at med covid-19 så hensikten helliger middlene på absolutt alle områder og at oppførsel fra ordensmakten som i en normal tidsalder ville blitt møtt med den mest selvfølgelig fordømmelse blir bortforklart eller til og med forsvart. Selv om "hun klarer seg bra" forandrer ikke det noen ting; slikt gjør man ikke og dette KUNNE har ført til langt mer alvorlige konsekvenser, ja til og med dødsfall. Er det i så fall "colleteral damage" i kampen mot et virus med mellom 0 og 0,3% dødelighet?

Reg2000 skrev (11 timer siden):

Jeg har ikke rapportert om noe som helst. Jeg bor ikke i Canada. Jeg har derimot postet noen linker fra aviser i området rundt.

Det som er fakta er at folk i Canada ikke støtter opp om demonstrasjonene fordi de tror på myndighetenes tiltak og fordi de naturligvis ikke setter pris på demonstrasjoner som går utover det lokale næringslivet og de som bor i området. Spesielt når demonstrasjonene i stor grad består av folk som ikke engang bor i landet.

Se for deg at svenske og østeuropeiske trailersjåfører hadde gått sammen med svenske og østeuropeiske nazistgrupper og konspirasjonsgrupper, hadde invitert grupper som SIAN og folkene bak nyhetsspeilet og sperret E6 inn mot oslo. De hadde kostet norsk næringsliv beløp i milliardklassen, hadde løpt rundt med naziflagg og hindret ambulanser og helsearbeidere i å gjøre jobben sin samt laget et helvetes bråk som hadde ødelagt nattesøvnen til folk i området. Alt dette fordi de var forbanna på norske myndigheters koronatiltak. Hadde de blitt  hyllet som helter i Norge? 

I likhet med Canada er de aller fleste i Norge fullvaksinert og har fulgt opp myndighetenes anbefalinger med munnbind o.l i perioder. Hadde noe liknende skjedd her hadde vi bedt myndighetene sørge for å rydde dem bort i løpet av den første dagen.

Det er bare å se hvem som dukket opp på den norske versjonen av "freedom convoy" så ser du hva slags folk dette egentlig er.

Her var det litt av hvfer å ta tak i? Hva er som har ødlagt det lokalte næringslivet i nærmere to år; nedstenginger som har ruinert folk og begunstiget multinasjonale selskaper eller et par uker med demonstrasjon på et tidspunkt da 90% av befolkningen er fullvaksinerte og viruset har mutert til noe som er mildere enn vanlig influensa? Skal man begynne å fornekte hvilken økonomisk ruin lockdown-politikken har vært for land etter land, noe vi ser med egne øyne hver eneste dag?

Ja, folk har fulgt opp myndighetenes råd - intill NÅ? Men HVORFOR tviholder Canada på drakoniske og dystopiske tvangstiltak når de har like mye vaksinering som i Norge som er fullåpent? Takler candiere covid dårligere enn nordmenn? Har de enn annen variant enn oss? Eller er det rett og slett at Canada har skjønt noe som Norge, Sverige og Danmark ikke har skjønt? Hvorfor skal man forsvare langt mer drakoniske tiltak i andre land som vi ikke har her i Norge? Jeg har aldri forstått det der? 

Nå vet jeg alt for lite om nøyaktig hvem som deltar i demonstrasjonene i Canada; jeg er her i Norge men jeg merker at det er langt mer stygg polarisering rundt dette i Nord-Amerika enn det er i Skandinavia; her oppe har vi ikke sett folk som hysterisk starter bråk og krangler med personer som ikke går rundt med munnbind ute i friluft; men det har man sett i både USA og Canada og det er så vanvittig at om jeg ikke visste bedrer hadde jeg konkludert med at de har et langt verre virus enn det vi har. Jeg forstår at folk blir lei og forbanna, spesielt om man tilhører arbeiderklassen som ikke akkurat har kunnet nyte en priviligert tilvaærelse med hjemmekontor og hjemmelevering under pandemien.

Ja, de fleste i Canada har tatt vaksinen ja og hva har de fått igjen for det? Og når får de noe igjen for det?

Ingen skal kommer lenger og fortelle meg at Canada er en slags nord-amerikansk versjon av de nordiske land, definitivt ikke. Ihvertfall ikke når det gjelder lov og orden, der minner det mer om Frankrike på sitt verste eller til og med Russland. Ser mer av Macron i Trudeau enn noen av de nordiske statsministrene.

Protesten i Oslo i går var fullstendig latterlig og bestod av "the usual suspect" og var nok et latterlig norsk forsøk på å kopiere ting fra et annet land som ikke har relevans i det norske samfunnet.

Men at proterstene i Canada stort sett består av høyreekstremister oig  nyanzister? Jeg har meget meget vanskelig for å tro på det. SÅ mange nynazister finnes ikke. Det er fullstendig usannsynelig. Meg bekjent har ikke noe nynazistisk parti representanter i det canadiske parlamentet. Men media har jo en tendens til å zoome inn på de mest ekstreme elementene i en demonstrasjon og smøre det ut over forsidene. Slikt burde være velkent for hvordan media presenterer ting.

KongRudi skrev (9 timer siden):

Hvis du er så nyansert å klarer å se saken fra flere sider, hva synes du om Trudeua sine gjentatte opptredener med blackface, er han tilgitt for det, fordi han er liberal? Eller er Canada sin regjering en rasisst-regjering - akkuratt som han nasjonal-sosialisten gjorde millioner av vaksine-mandat demonstranter til nazister? Eller er Trudea en liten minoritet i partiet/regjeringen?

Hvis du fikk metallsmak i munnen umiddelbart etterpå du fikk vaksinen, misstenker at du har kanskje fått vaksinen i en blodåre.  Isåfall venter kanskje alle mulige helseproblemer som for alovr starter i løpet av de neste årene - og så leser du at i Norge så mener de aspirasjon er bortkastet tid, i.flg. WHO, FHI (Norge), og vesten generellt - de anbefaler en mindre sikker metode å sette vaksinen enn det for eks. Pfizer, og enkelte andre land som Danmark sier de skal sette den i (Tyskland snudde i for to dager siden, og anbefaler nå Danamark-metoden).

Vil du da anbefale at i norge må vi slutte å bare håpe at vaksinen ikke treffer blodåre, kanskje gjøre som i Danmark sjekker de at de ikke treffer blodåre, fordi de ikke skal settes intravenøst, det er store blodårer bak deltoid-muskelen som vaksinen settes i, medmindre du er ett spedbarn.  Hvis du leser om dette er du egoist hvis du ikke vil utsette f.eks. barna dine for den risikoen, hvis sykdommen er mindre farlig for dem. Eller er det bare de som tror på nano-chiper som er anti-vaks fæling? Eller hva om familien din fikk store problemer etter Canada's regjering eksperimenterte med tyfus-vaksiner på indianerstammen din under falske premisser, bør de være like uskeptisk til vaksiner som du som ikke har opplevd noe lignende?

Selvsagt ser du alle sider av historien... Også Trump - fysj.. Fox-reportere prøver også å jobbe via Twitter, akkuratt som CNN - fysjh..

Men alle bør uansett ta vaksine i Canada, ellers kan du ikke lenger få lov å tjene penger.. Men det er frivillig.. du kan sulte eller ta vaksinen.. du kan også protestere, bare på plasser hvor vi ikke må se eller høre på dere - ihvertfall ikke foran parlamentet, hvor de som bestemmer galskapen må se på demonstrantene... 😕

Alt over har mange nyanser... Hva med det under?

- Demonstrantene har mistet retten til å bestemme over hva som skal i sin egen kropp.

- Demonstrantene har mistet retten til å tjene penger, medmindre de frasier seg retten til å bestemme over egen kropp.

(Mange tvangspermiterte får heller ikke arbeidsledighets-trygd de har betalt skatt for, siden de er bare tvangspermitert til de tar vaksinen)

- Demonstrantene har mistet retten til å protestere mot de to øvre avgjørelsene, som de heller ikke har fått være med på å bestemme.

- Demonstrantene blir frastjålet deres oppsparte penger, uten rettsak. De blir arrestert, uten rettsak.

- Trudea har erklært krisetilstand og oppløst parlamentet - slik at demonstrantene ikke kan spørre de nødvendige 10 personene der om å stemme mot tyranniske reglene.

Hvis vi kaller demonstranter for nazister.. Da blir det enklere å svelge de kamelene... Helt til den dagen du vil demonstrere..

Alle de tingene du nevner er ting som IKKE skal skje i et liberalt demokrati, viruskrise eller ikke. For ikke å snakke om at det ikke lenger er noe ved viruset som rettferdiggjør drakoniske nedstenginger av samfunnet. Og innføring av militær unntakstilstand mot ikke-voldelige demonstranter er meg kbekjent ikke noe som har skjedd i noe vestlig samfunn i nyere tid. Ville folk har godtatt slik handling fra myndighetene i Norge, Sverige eller Danmark? Jeg tviler.

Angående å kalle demonstranter for nazister, det er nettopp det som er skremmende og kan brukes til å sverte alt av mobilisering mot urett i Norge hvis myndogheter og lojale medier bruker slike kort for alt det er verdt. Jeg ser jo at det har vært(dårlige)forsøk på å bruke dette mot motstandere av vindturbiner i små lokalsamfunn så det kan om de vil brukes mot de som mobiliserer mot energipolitikken. Og fredsbevegelsen som kanskje får en ny vår også i tråd med krigshissingen som foregår for tiden. At man har genuine grunner til å si at man ikke liker det politikerne holder på med drukner når man har oppnådd demonisering av de som protesterer, noe som er en grunnleggende rett i et demokrati. Og jeg tror ikke Canada i fremtiden vil komme ut av dette med æren i behold når historien skal skrives og støvet har lagt seg etter polarisering og raseri i samfunnet.

Endret av Morromann
retter i krasse formuleringer
  • Liker 3
Lenke til kommentar
14 hours ago, WiiBoy said:

whataboutism..

skal dette være et forsvar av at de godtar «grums», eller et forsøk på å få tråden off topic?

Når BLM demonstrasjonene godtok «grums» så må de holdes til samme standard som andre. Eller ikke da om man mener at visse politiske budskap skal slippe lettere unna. 

Lenke til kommentar
Morromann skrev (2 timer siden):

Takler candiere covid dårligere enn nordmenn? 

Kort sagt - ja, som samfunn gjør de det. Ikke unikt for Canada, men de fleste andre land i verden.

De har høyere dekning på første og andre dose enn oss, men ganske mye lavere dekning med tredjedoser.

De har hatt mye større problemer med sykehusene og helsevesenet enn vi har hatt her i Norge, spesielt i vinter. Kapasiteten er dårligere enn vår, og de har utsatt enormt mange operasjoner og faktisk også måtte ta ned ordinær sykehusdrift flere steder. Mange har rett og slett ikke fått hjelp.

Nå i vinter var man genuint bekymret for at mange av sykehusene der skulle kollapse helt, spesielt i Ontario. En annen faktor er at de har hatt en ganske betydelig influensa-bølge ved siden av covid-19, noe vi ikke har hatt her i Skandinavia.

Det har vært så ille at opposisjonen og lokalpolitikere ønsket at Trudeau skulle sette inn militæret på og ved sykehusene.

Helsemyndighetene har hele tiden sagt at man kommer til å fjerne bruk av koronapass ut fra situasjonen. Det har de gjort i f.eks. Alberta. Og snart vil de gjøre dette i Ontario også, uavhengig av disse demonstrantene.

  

Morromann skrev (2 timer siden):

Angående å kalle demonstranter for nazister, det er nettopp det som er skremmende og kan brukes til å sverte alt av mobilisering mot urett i Norge hvis myndogheter og lojale medier bruker slike kort for alt det er verdt. 

Man må fint kunne kalle demonstranter som er nazister for nazister. Ingen mener at alle demonstrantene hverken i Canada eller Norge er nazister og rasister. Det er et veldig lite mindretall, som ødelegger for de andre som demonstrerer. Men går man med naziflagg, så må man kunne tåle å bli kalt nazist. Og går man side om side i tog med synlige nazister og godtar dette, så går man frivillig i et nazitog. 

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ottawa's police chief says criminal investigations into 'Freedom Convoy' will continue for months
If you are involved in this protest, we will actively look to identify you and follow up with financial sanctions and criminal charges.

Fore de som ikke visste det, så har protestene har egentlig røtter i "Canada’s settler colonial history".
The belief that one’s entitlement to freedom is a key component of White supremacy. This explains why the Freedom Convoy members see themselves as entitled to freedom, no matter the public health consequences to those around them

AOC har derimot overraskende rykket ut og gitt sin støtte til protestene!

ErF7ljOUcAIfqSb.jpg.6a3ab497c9f82b2eb8a647c1dca66c27.jpg

Lenke til kommentar
9 minutes ago, jallajall said:

Ottawa's police chief says criminal investigations into 'Freedom Convoy' will continue for months
If you are involved in this protest, we will actively look to identify you and follow up with financial sanctions and criminal charges.

Fore de som ikke visste det, så har protestene har egentlig røtter i "Canada’s settler colonial history".
The belief that one’s entitlement to freedom is a key component of White supremacy. This explains why the Freedom Convoy members see themselves as entitled to freedom, no matter the public health consequences to those around them

AOC har derimot overraskende rykket ut og gitt sin støtte til protestene!

ErF7ljOUcAIfqSb.jpg.6a3ab497c9f82b2eb8a647c1dca66c27.jpg

Det der er en gammel tweet fra henne..

 

men ja, den liberale siden i demokratene forstår ingenting av hva Canada driver med heller. Trudeau er nå ferdig som politiker og kan glemme store jobber utenfor landet. Han har blitt Persona non grata 

Lenke til kommentar
scuderia skrev (21 minutter siden):

Trudeau er nå ferdig som politiker og kan glemme store jobber utenfor landet. Han har blitt Persona non grata 

Er du så sikker på det? Ferdig som politiker? Ser ikke akkurat helt sånn ut på meningsmålinger i det siste. Politikere trenger støtte i folket og det har han jo en god del av i forbindelse med denne saken.

Two-thirds support Trudeau's use of Emergencies Act against protesters: poll
https://toronto.citynews.ca/2022/02/17/trudeau-emergencies-act-poll/

Sitat

Two-thirds of Canadians support Prime Minister Justin Trudeau’s decision to invoke the Emergencies Act to help handle the protests across the country, according to a new survey.

The Maru Public Opinion poll shows majority support for the measure in every province across the country with more than 70 per cent of those in B.C., Atlantic Canada and Quebec strongly in favour of the move while 65 per cent of those in Ontario approve. Those most likely to oppose invoking the Act can be found in Alberta (49 per cent) and Saskatchewan (43 per cent) where premiers of both those provinces have voiced their displeasure with the move.

Sitat

Two-thirds of Canadians support Prime Minister Justin Trudeau’s decision to invoke the Emergencies Act and believe it’s time to clear out Freedom Convoy protesters in Ottawa, even if people get hurt in the process, reveals a new poll.

https://nationalpost.com/news/politics/two-thirds-of-canadians-support-use-of-emergencies-act-and-want-freedom-convoy-cleared-out-poll


Flere:

Sitat

Those who support some form of action (93% of Canadians) to remove protesters are largely supportive of arrests if demonstrators refuse to leave. Three-in-five (62%) say this should happen.

Half of Canadians believe premiers Doug Ford (50%) and Jason Kenney (49%) have harmed the situation more than they have helped. For both, that is also the majority opinion in their own provinces.

https://angusreid.org/trudeau-convoy-trucker-protest-vaccine-mandates-covid-19/

 

Sitat
  • Six in ten (59%) agree (29% strongly/30% somewhat) that the truck protest is mostly a group of anti-vaxxers and bigots intent on causing mayhem and they should not be allowed to protest. Four in ten (41%) disagree (20% strongly/21% somewhat).
  • A slim majority (55%) agrees (25% strongly/31% somewhat) that the truck protest is a fundamental attack on our system of democracy, while nearly half (45%) disagrees (20% strongly/25% somewhat) that it is.
  • Four in ten (39%) agree (11% strongly/28% somewhat) that the truck protest is mostly economically disadvantaged Canadians letting governments know that they are struggling. Six in ten (61%) disagree (26% strongly/35% somewhat) with this characterization.
  • Four in ten (37%) agree (10% strongly/26% somewhat) that the truck protest is just like those held by Indigenous groups, Black Lives Matter and environmental groups. A majority (63%) disagrees (32% strongly/31% somewhat) with this position.
  • One in three (31%) agree (9% strongly/22% somewhat) that the truck protest is no big deal – politicians and media are over-reacting to it. Two in three (69%) disagree (33% strongly/36% somewhat).

https://www.ipsos.com/en-ca/news-polls/nearly-half-say-they-may-not-agree-with-trucker-convoy?__cf_chl_tk=lS4Bv5cN5AD71ylloNt.NNKRkBYOyeZCbK.UQ9btgaM-1644870329-0-gaNycGzNCeU

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Snikpellik said:

Er du så sikker på det? Ser ikke akkurat helt sånn ut på meningsmålinger i det siste. Politikere trenger støtte i folket og det har han jo en god del av i forbindelse med denne saken.

Two-thirds support Trudeau's use of Emergencies Act against protesters: poll
https://toronto.citynews.ca/2022/02/17/trudeau-emergencies-act-poll/


Flere:

 

https://ipolitics.ca/2022/02/19/more-canadians-strongly-oppose-emergencies-act-shows-mainstreet-poll/
 

Det er flere som er i mot (miss)bruken av emergency act enn for selv om landet er ganske delt på midten. Vil tro at flere og flere blir imot når bilder kommer ut og om hva dette faktisk innebærer for folk flest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...