Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Hvorfor nevnes ikke Convoy for freedom 2022 ikke i media??


Anbefalte innlegg

big_glasses skrev (1 time siden):

hvis du ser fra denne vinkelen, så ser du hesten "ramle" etter å ha ridd ned en person, eller om det er to som forårsaker det. På ca. 10s-16

Vanskelig å si om hesten ramlet først, så inn i personen når hesten forsøkte å få tilbake balansen eller om det var motsatt.
Hadde vært fint å sett kamera ovenifra, men alt jeg finner er ett stillbilde som ikke viser noe mer enn at det ligger to personer og en gåstol der.
Hadde vært fint å se om det faktisk var en sykkel i veien der, for det var jo faktisk en sykkel rett i området der det skjedde.

Håper noen finner noen bedre filmer, som faktisk viser hendelsesforløpet.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
38 minutes ago, aklla said:

Vanskelig å si om hesten ramlet først, så inn i personen når hesten forsøkte å få tilbake balansen eller om det var motsatt.
Hadde vært fint å sett kamera ovenifra, men alt jeg finner er ett stillbilde som ikke viser noe mer enn at det ligger to personer og en gåstol der.
Hadde vært fint å se om det faktisk var en sykkel i veien der, for det var jo faktisk en sykkel rett i området der det skjedde.

Håper noen finner noen bedre filmer, som faktisk viser hendelsesforløpet.

sånn som den her, som var i første rekke?

Det er allerede ridd ned en person før hesten faller, vill jeg si (brukte jeg denne videon tidliggere? gjorde sikkert det noe tull å finne de videoene)

Vil si at måten de rir på er aggresiv og farlig. Gitt de rir på utsiden av hverandre, spesielt den svarte "skyldige" hesten/ryttern

https://www.express.co.uk/news/world/1568587/Canada-Ottawa-protest-truckers-blockade-Freedom-Convoy-police-Justin-Trudeau-latest-vn/amp

 

 

blergh ass, føles som alle nyhets artikler som omhandler det bruker samme video, og kanskje det bildet (uavhengig av "MSM"/"Alt-news")

 

edit: ingen kommentar til "snack" videoen på slutten?

Endret av big_glasses
  • Liker 1
Lenke til kommentar
big_glasses skrev (39 minutter siden):

blergh ass, føles som alle nyhets artikler som omhandler det bruker samme video, og kanskje det bildet (uavhengig av "MSM"/"Alt-news")

Som er mye av problemet, og ingen filmer jeg har sett viser hendelsen på en god måte.
Det dras bare en konklusjon om at politiet med vilje kjørte hestene inn i folkemengden, selv om det er umulig å se hva som skjer. Damen kan potensielt ha hoppet foran hestene selv (påstår ikke det, men ingenting i filmene jeg har funnet tilsier at det ikke kan ha skjedd heller.)
Ingenting viser heller at det ble/ikke ble kastet en sykkel.
For ordens skyld, så sier jeg ikke at politiet ikke kjørte hestene inn med vilje heller, filmene viser alt for lite og viser hendelsen alt for dårlig.

En film viser at en hest tryner.
En annen viser intervjuet der intervjueren snur seg ca 180 grader så ligger plutselig intervjuobjektet midt i veien foran. Ingen vet hva som skjedde mellom der eller hvordan hun gikk fra å være bak intervjueren(etter han snudde seg) til å være foran langt ute på veien.

Endret av aklla
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Skrekkugle skrev (17 timer siden):

Nazikanalen "Alternativ Media" sendte hele demoen live og fikk med meg en del av den.

Skal være tvilsomt å "dra nazikortet", altså dra inn krigen. Men det er visst greit å stemple motstandere av vaksinepass som nazister. Å hoppe opp på en bil i den hensikt å plassere et naziflagg på den, var også et forsøk på å stemple sjåføren som nazist. 

Mens det blir sett på som latterlig å nevne at Nürnbergdokumentene (oppsummeringen av krigsforbrytelsene), forbyr slike ting som tvangsvaksinering, spesielt med eksperimentelle sprøyter. 

Innehaveren av en iskiosk eller kafé i Ottawa, skal ha fått en mengde reaksjoner på at hun betalte en bensinfylling for en demonstrant. Som ellers ville ha frosset om nettene. Gelato shop owner cried, hvis noen ønsker å google. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Budeia skrev (26 minutter siden):

Skal være tvilsomt å "dra nazikortet", altså dra inn krigen. Men det er visst greit å stemple motstandere av vaksinepass som nazister.

"Alternativ Media" er en nynazistisk nettside. Det er ikke å dra inn krigen å påpeke dette, og det er helt ryddig å stemple nazister som nazister.

Anneli Virtanen som driver nettsiden er en kjent nynazist. Hun deltar i marsjer med Den nordiske motstandsbevegelsen i Sverige og har vært aktiv i organisasjonen. Hun har lagt ut bilder hvor hun poserer med våpen som har inngravert hakekors. Hun lager videoinnhold med andre kjente nynazister og rasister. For eksempel Lysglimt. 

Endret av Snikpellik
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (3 timer siden):

Hun har lagt ut bilder hvor hun poserer med våpen som har inngravert hakekors

Er dette kanskje for 10 år siden eller noe? Rehab'en av innvandrerkritikere kan være vanskelig. Lena Andreassen var tidligere fotograf for Sian, og "jobber" i dag med å fotografere ekornet Lurifaks. Hun ønsker seg en jobb, men har iallfall fått fjeset sitt mye oftere i avisene enn jeg noensinne har kunnet drømme om. 

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (4 minutter siden):

Nei.

Det ligger noe et sted av nyere dato? Ser hun ble oppsagt som gartner i Trondheim sentrum fordi de syns det var ubehagelig at hun hadde innsyn i aktivitetene i sentrum. Syns det var en litt rar begrunnelse, hun har tross alt ikke noen hird som kan angripe rådhuset eller sånn. Med mindre de oppdaget av påskeliljene var plantet på en rar måte, liksom i et symbol :)

Lenke til kommentar
Budeia skrev (1 minutt siden):

Det ligger noe et sted av nyere dato? Ser hun ble oppsagt som gartner i Trondheim sentrum fordi de syns det var ubehagelig at hun hadde innsyn i aktivitetene i sentrum. Syns det var en litt rar begrunnelse, hun har tross alt ikke noen hird som kan angripe rådhuset eller sånn. 

Nei. Feil igjen.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/05/11/195676109/nazi-tilknyttet-mistet-jobben-som-22-juli-ansvarlig-i-trondheim

Sitat

Etter at det ble kjent at Anneli Virtanen hadde mistet sine våpen på grunn av tilknytningen til nazistiske Den nordiske motstandsbevegelsen (NMR), reagerte hennes jobbkolleger i Trondheim bydrift.

Flere av dem ønsket ikke å ha henne som leder, blant annet fordi Virtanen hadde ansvar for vedlikeholdet av byens minnested for ofrene etter 22. juli-terroren. Fem ungdommer tilknyttet AUF i trondheimsområdet mistet livet under terrorangrepet for ni år siden.

– Hun er formelt oppsagt, bekrefter Einar Aassved Hansen, byutviklingsdirektør i kommunen, overfor ABC Nyheter.

I forrige uke ble hun også ekskludert fra Fagforbundet.

– Det ikke er forenelig med medlemskap å støtte rasistiske, nazistiske eller fascistiske grupper, sier Karin Bøyum som leder organisasjonsavdelingen hos Fagforbundet.

Bøyum påpeker også at Virtanen selv har opplyst at en del av begrunnelsen for oppsigelsen, var ansvaret for minnestedet for ofrene for 22. juli-terroren i Trondheim som driftsleder for «Idrett, park og skog» sin sentrumsavdeling.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (22 minutter siden):

en del av begrunnelsen for oppsigelsen, var ansvaret for minnestedet for ofrene for 22. juli-terroren i Trondheim som driftsleder for «Idrett, park og skog» sin sentrumsavdeling.

De fleste mener at "Fjotolf" er gal uansett? Men det synes om de gir Virtanen en del av ansvaret for 22. juli.. Må si dere har et imponerende innsyn i hva som skjer i Trondheim, jeg hadde aldri hørt om Alternativ Media eller Virtanen, eller Rønning. Kan fortsatt ikke se at Alternativ Media framstår som en nazikanal med ditto nyheter. 

Lenke til kommentar

Hva med den israelske freedom convoy da, den kan vel ikke være nazistisk?

Virtanen sier i et intervju at Alternativ Media tilhørte Rønning en god stund før hun besøkte ham i Norge og valgte å flytte dit. Etter sigende fordi hun opplevde et narkooppgjør i Stockholm like ved der hun arbeidet som anleggsgartner, og også fordi hun ville bo hos Rønning. 

Lenke til kommentar
big_glasses skrev (16 timer siden):

sånn som den her, som var i første rekke?

Det er allerede ridd ned en person før hesten faller, vill jeg si (brukte jeg denne videon tidliggere? gjorde sikkert det noe tull å finne de videoene)

Vil si at måten de rir på er aggresiv og farlig. Gitt de rir på utsiden av hverandre, spesielt den svarte "skyldige" hesten/ryttern

https://www.express.co.uk/news/world/1568587/Canada-Ottawa-protest-truckers-blockade-Freedom-Convoy-police-Justin-Trudeau-latest-vn/amp

 

 

blergh ass, føles som alle nyhets artikler som omhandler det bruker samme video, og kanskje det bildet (uavhengig av "MSM"/"Alt-news")

 

edit: ingen kommentar til "snack" videoen på slutten?

Man kan si hva man vil om nødvendigheten av selve protesten men jeg ser maktmisbruk og politivold her. Noen observatører har merket seg at man blant opprøspolitiet ikke finner navneskilt. Bruker den canadiske regjeringen leiesoldater eller private sikkerhetsselskaper

 

Budeia skrev (12 timer siden):

Skal være tvilsomt å "dra nazikortet", altså dra inn krigen. Men det er visst greit å stemple motstandere av vaksinepass som nazister. Å hoppe opp på en bil i den hensikt å plassere et naziflagg på den, var også et forsøk på å stemple sjåføren som nazist. 

Mens det blir sett på som latterlig å nevne at Nürnbergdokumentene (oppsummeringen av krigsforbrytelsene), forbyr slike ting som tvangsvaksinering, spesielt med eksperimentelle sprøyter. 

Innehaveren av en iskiosk eller kafé i Ottawa, skal ha fått en mengde reaksjoner på at hun betalte en bensinfylling for en demonstrant. Som ellers ville ha frosset om nettene. Gelato shop owner cried, hvis noen ønsker å google. 

Jeg ser nå på det som skjer i Canada(som er et utsalg av en fortvilet situasjon for arbeiderklassen)og de sekteriske klovneopptøyene ved Marienlyst på lørdag som to helt forskjellige ting. Sistnevnte var nettopp det ja - klovnerier fra ganske spåp marginale grupper i Norge; fra SIAN og fra en MC-klubb jeg aldri har hørt om en gang og en protest mot ting som ikke eksisterer i Norge.

 

Budeia skrev (6 timer siden):

Hva med den israelske freedom convoy da, den kan vel ikke være nazistisk?

 

Jeg har ikke satt meg inn i hvem som står bak i Israel eller demonstrasjonene der men uansett - som jeg poengterte, de greiene i Oslo og det i Canada er to helt fundamentalt forskjellige ting; så det kan for hva jeg vet hva det nå er i Israel være snakk om også.

Men det er ofte slik at noe som oppstår som ganske genuint i et land plukkes opp eller til og med blir kapret av ekstremister i et annet. Et godt eksempel er de gule vestene i Frankrike som var et genuint grasrotopprør. Men forsøk på å kopiere det i andre land ble så godt som utelukkende kapret av høyreekstremister og folk som stort sett var opptatt av ønsker om å kaste ut muslimer.

Endret av Morromann
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
11 hours ago, Budeia said:

Hva med den israelske freedom convoy da, den kan vel ikke være nazistisk?

Virtanen sier i et intervju at Alternativ Media tilhørte Rønning en god stund før hun besøkte ham i Norge og valgte å flytte dit. Etter sigende fordi hun opplevde et narkooppgjør i Stockholm like ved der hun arbeidet som anleggsgartner, og også fordi hun ville bo hos Rønning. 

Denne debattartikkelen tar for seg hvordan høyreekstreme utnytter disse demoene:

https://www.dagsavisen.no/debatt/kommentar/2022/02/18/infiltrasjonen-fra-hoyre/

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 2/19/2022 at 11:38 PM, Snikpellik said:

Jeg har lest alle tweetene hennes, og lenket til den ene her i tråden. Hun rapporterte at en kvinne hadde dødd på sykehuset etter å ha blitt trampet på av en politihest. Det er ikke sant, enkelt og greit. Ingen seriøst etterettelige journalister melder noe sånt uten kilder og bekreftelse, eller lar det bare stå lenge etter det er avkreftet som falsk informasjon.

 

Takk, da er vi enige om at CNN, Washington Post og et knippe andre  ikke er en seriøs etterettelig journalistik :)

eller blir det unntak for de, men ikke for hun?

ref: Nick Sandmann

See the source image

 

 

 

Heldigvis for sånne ville høre-rasistiske nazister som denne moren her, bank kontoen blokkert for å ha donert penger til konvoien

https://nypost.com/2022/02/21/mark-strahl-says-mom-was-locked-out-of-bank-account-for-freedom-convoy-donation/

 

Så noen postet Terry Fox, jeg er ikke kjent med han, og gjorde et overflatisk google søk. Hadde vært fælt om noen la meninger i han/hans etterkomme som han ikke kan svare på....

 

 

 

image.thumb.png.981ba39381a86ff65e081f77b1daf37d.png

 

Heldigvis er det trygt for butikker å åpne....? 

https://thenationaltelegraph.com/national/trudeaus-police-are-going-after-the-iconic-cafe-a-small-business-that-served-truckers

 

Og intervju med Candice, den innfødte kvinnen antatt død, men heldigvis "bare" skaddet

https://thepostmillennial.com/indigenous-elder-who-was-trampled-during-freedom-protest-crackdown-says-trudeau-cant-be-trusted

men er vel ikke godkjent link, må vel heller ha sånne som er til å stole på... som cnn........

 

Lenke til kommentar

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=edISwwjzA48

Parlamentet har innført Emergency act (slik at de kan bli kvitt blokkadene på broen som ble fjernet for 4 dager siden, uten vold) - og det er nå bekreftet at de tømt kontoene til flere av de som støttet protestantene, og flere av de som eier truckene i Ottawa.

Han idioten med Nazi-flagget fikk rett - når hangikk med nazi-flagg og spurte om dette var det de ville ha. 😕 - Vi vet alle hvordan Hitler fikk makten, og Canada har nettopp godkjent et nytt 'Reichsdag Fire Decree'. 😕

Det er heldigvis bare midlertidig i.flg. Trudeua, men visepresidenten har sagt at noen av tingene der blir gjort permanent - mulighetene til å ta pengene fra folk som støtter protester mot regjeringen uten rettsak - slik at de ikke trenger bry seg om grunnloven, som beskytter rettighetene til fredelige protester. 😕

Honk honk, er synonym med Heil Hitler, sa hun ene representanten for det tyske arbeiderpartiet i wehrmarksrepublikkken Canada.

Ironisk nok så er det kommet folk for å protestere mot de nye Emergency-act lovene, akkuratt som mot mandatet.. Vil tippe pengene deres også blir stjålet. 😕

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...