ZiggyStar Skrevet 30. mai Forfatter Skrevet 30. mai Så en av de siste videoene hans. Der konfronterer han en person som har likt en kommentar om at "på tide Hugo Boss lager nye uniformer" Virker som dette faktisk bare er en som koker suppe på spiker. Klassisk "influenser" mest, for å få clickbait så må man lage drama ut av intet. 5 1 1
Neptun1 Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai ZiggyStar skrev (53 minutter siden): Klassisk "influenser" mest, for å få clickbait så må man lage drama ut av intet. Fasit tenker jeg. 3
Kjøleskap Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai Har selv skrevet ganske mye drøyt på nettet opp gjennom åra. Håper han ringer meg! 4 1
Espressivo Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai Kjøleskap skrev (38 minutter siden): Har selv skrevet ganske mye drøyt på nettet opp gjennom åra. Håper han ringer meg! Du får skremme han med en heftig runde Norwenglish. "I feel a bit forestopped, I must take some off-leading middle so I can empty my end-tarm opening"
herzeleid Skrevet 31. mai Skrevet 31. mai Bare det at han skal henge ut foreldrene til barna/de mindreårige han ‘tar’ er i seg selv helt absurd. Sitat Til alle foreldre der ute som ikke har klart å oppdra ungen sin til å respektere andre mennesker: Det er alvor nå. Jeg kommer til å identifisere dere også
Abigor Skrevet 31. mai Skrevet 31. mai 3 hours ago, herzeleid said: Han har en broket historie med å selv drive med det han henger ut andre for, uten at VG klarte å avdekke det i researchen til denne heller rare saken. Hva er det han har skrevet som er så ille? Det som kom fram i saken var mildt sagt mildt. Ikke i nærheten av noe å henge ut seg selv eller andre for. 1
Abigor Skrevet 31. mai Skrevet 31. mai 3 hours ago, ZiggyStar said: Så en av de siste videoene hans. Der konfronterer han en person som har likt en kommentar om at "på tide Hugo Boss lager nye uniformer" Virker som dette faktisk bare er en som koker suppe på spiker. Klassisk "influenser" mest, for å få clickbait så må man lage drama ut av intet. Grusomt rotete format! Kan ikke spole eller hoppe i videoen? Så er det bilde av flere videoer men det er ingen tittel eller beskrivelse av hva de er, bare samme tryne til den personen. Så må man bare klikke rundt på måfå da for å se mer?
obygda Skrevet 31. mai Skrevet 31. mai BadCat skrev (3 timer siden): Han minner om Benny fra julekalenderen. Det er flott man kan kjenne igjen psykopater på utseende ikke sant? Det er litt sånn bob bob bob... 4
frohmage Skrevet 31. mai Skrevet 31. mai (endret) ZiggyStar skrev (8 timer siden): Så en av de siste videoene hans. Der konfronterer han en person som har likt en kommentar om at "på tide Hugo Boss lager nye uniformer" Nei, kommentaren han hadde likt sa "Kommer snart tider for å få Hugo Boss å lage en ny Uniform 😎" Det er vanskelg å tolke dette til noe annet enn at man ønsker en ny bølge med nazisme. Det handler ikke om at man vil ha hugo boss underbukser i det norske militæret. Endret 31. mai av frohmage 2 1
barfoo Skrevet 31. mai Skrevet 31. mai 9 hours ago, BadCat said: Ikke-offentlige mennesker har en sterk og lovfestet rett til privatliv. Det er ikke til å komme unna. Men om du deltar under offentlege ordskifte på Facebook deltar du i offentleg samanheng. Då må du tåle offentleg kritikk og. Terskelen for hensynslaus adferd i straffelova ligg litt over det... 2 1
Rhabagatz Skrevet 31. mai Skrevet 31. mai 8 hours ago, ZiggyStar said: Der konfronterer han en person som har likt en kommentar om at "på tide Hugo Boss lager nye uniformer" Jeg tenker at man enten er kunnskapsløs eller radikal om man trykker like på noe slikt. Derfor kan det være interessent å høre med vedkommende, vet han hva det egentlig var han likte? At folk ikke vil konfronteres med alt det dumme de gjør på nett er forståelig. Men nettet er et offentlig sted, og man må regne med reaksjoner på samme måte som om man står på Karl Johan med en ropert. Skulle likt å se av noe hadde stilt seg bak et forslag om nye naziuniformer på torget i hjembyen ... 2
Morromann Skrevet 31. mai Skrevet 31. mai (endret) Har noen tenkt på muligheten for at noe skrives eller likes fra kaprede profiler; noe som slett ikke er uvanlig i sosiale medier? At uskyldige altså blir konfrontert med noe de ikke har gjort men har blitt utført av andre med deres profil og bilde? Eller rett og slett bare falske profiler eller boter som bruker andres navn og bilde? Jeg tror det allerede har skjedd slike ting hvor uskyldige ble uthengt for noe som var skrevet i deres navn uten deres vitende. Og i tilfeller hvor det postes noe på nettet som virkeliig er BRUDD PÅ NORSK LOV er det politiets rolle å etterforske dette; ikke selvutnevnte "emaptiske" "trolljegere". Endret 31. mai av Morromann 4
Espressivo Skrevet 31. mai Skrevet 31. mai Jeg er ganske sikker på at de som forsvarer denne fyren, er de samme som godtar doxxing. Dette er ikke langt unna, og for alt jeg vet, så kan han ta det til det nivået. Forhåpentligvis så er dette bare et kortvarig bipolar oppdrag han har "påtatt" seg i mani. Det roer seg nokk etter noen uker 2
VifteKopp Skrevet 31. mai Skrevet 31. mai Det er interessant å se forskjellen i dekningen av han her og Helgheims usladdete publisering. 4 1
Rhabagatz Skrevet 31. mai Skrevet 31. mai (endret) 10 minutes ago, VifteKopp said: Det er interessant å se forskjellen i dekningen av han her og Helgheims usladdete publisering. Det er unektelig et poeng. Men ta med i vurderingen at den ene sitter i Stortingets justiskomite og at det er en pågående straffesak. Mindreårige bør ha et spesielt vern, men jeg tenker det er greit å varsle foreldrene om de er hatefulle drittunger på nettet, eller politiet om det er en straffesak. Voksne mennesker må tåle at de må svare for sine ytringer. Endret 31. mai av Rhabagatz 1
Rhabagatz Skrevet 31. mai Skrevet 31. mai (endret) 1 hour ago, Morromann said: Har noen tenkt på muligheten for at noe skrives eller likes fra kaprede profiler; noe som slett ikke er uvanlig i sosiale medier? At uskyldige altså blir konfrontert med noe de ikke har gjort men har blitt utført av andre med deres profil og bilde? Eller rett og slett bare falske profiler eller boter som bruker andres navn og bilde? Jeg tror det allerede har skjedd slike ting hvor uskyldige ble uthengt for noe som var skrevet i deres navn uten deres vitende. Og i tilfeller hvor det postes noe på nettet som virkeliig er BRUDD PÅ NORSK LOV er det politiets rolle å etterforske dette; ikke selvutnevnte "emaptiske" "trolljegere". Falske profiler og anonyme profiler er uten tvil et problem. Gjemmer man seg bak et pseudonym, ønsker man å være anonym. Dette bør respekteres. At noen kaprer profilen din er alvorlig i seg selv. Det er en god grunn til at den det gjelder bør kontaktes, og dermed.gi vedkommende en sjanse til å forklare seg. Jeg mener likevel at det er riktig vei å gå at folk blir bevisste på at de kan måtte svare for dritt de skriver på nettet. Er det ikke noe du kan stå inne for, bør du ikke skrive det. Endret 31. mai av Rhabagatz 1
VifteKopp Skrevet 31. mai Skrevet 31. mai Rhabagatz skrev (2 minutter siden): Det er unektelig et poeng. Men ta med i vurderingen at den ene sitter i Stortingets justiskomite og at det er en pågående straffesak. Mindreårige bør ha et spesielt vern, men jeg tenker det er greit å varsle foreldrene om de er hatefulle drittunger på nettet, eller politiet om det er en straffesak. Voksne mennesker må tåle at de må svare for sine ytringer. Absolutt. Helgheim fortjente å få kritikk, spesielt i lys av sin rolle. Men se på estetikken i VG-intervjuet av Riis-Gjertsen. Dette er på grensen til idolisering og ikke kritisk journalistikk. 5 1
Fazam Skrevet 31. mai Skrevet 31. mai Det er mange trolls som er Israel-tilhengere og/eller Trump-tilhengere, så hvis han klarer å få bort noen av de, kan man bare applaudere. 4
ZiggyStar Skrevet 31. mai Forfatter Skrevet 31. mai 2 hours ago, Rhabagatz said: Jeg tenker at man enten er kunnskapsløs eller radikal om man trykker like på noe slikt. Derfor kan det være interessent å høre med vedkommende, vet han hva det egentlig var han likte? At folk ikke vil konfronteres med alt det dumme de gjør på nett er forståelig. Men nettet er et offentlig sted, og man må regne med reaksjoner på samme måte som om man står på Karl Johan med en ropert. Skulle likt å se av noe hadde stilt seg bak et forslag om nye naziuniformer på torget i hjembyen ... I den grad denne personen har et ørlite poeng, som er at folk får lire av seg veldig mye uten konsekvenser - så trodde jeg ærlig talt det var snakk om noen av de som virkelig sitter å skriver direkte stygge ting. For de fins jo i hopetall og jeg kan forstå frustrasjonen rundt at mange får holde på. Men her var det snakk om "like" av en litt halvsleip kommentar som muligens er ment nazistisk. Ser man for seg denne saken i rettssystemet som han hevder å "gjøre jobben til"? 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå