Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Koronaviruset i NORGE [Les første innlegg]


Simen1

Anbefalte innlegg

7 hours ago, 0laf said:

 

Spoiler

Nå har jo noen milliarder fått vaksine, sannsynligvis særdeles mange uten noen aspirering, uten at det har vært noe større problem.

Dette med aspirering har vært kjent i mange mange år, man gjør det på enkelte typer injeksjoner, og det har derfor vært noe diskusjon om hvorvidt det bør gjøres for vaksiner også.


Retningslinjene varierer fra land til land, WHO mener det ikke spiller noen større rolle fra eller til, og ingen forskning har vist at det har noen effekt, verken den ene eller andre veien.

De små tynne sprøytene som brukes til vaksiner er ofte engangssprøyter, med "auto disable", altså man får ikke trukket de opp mer enn en gang for å unngå at de brukes om igjen i visse deler av verden, og derfor kan de heller ikke aspirere.

Men disse WHO-retningslinjene du retter tilbake på er i fra covid-19 pandemiens begynnelse. De er ikke relevante lengre, annet enn at helsemyndigheter fortsatt dessverre stoler på disse ift. covid-19 vaksinering. Se videoen du for forklaring på hvorfor covid-19 vaksiner ikke har noe å gjøre i blodbanen. Ellers så lener du deg på at særdeles mange har fått vaksine. Ja, det har de. Men, det rammer altså noen. Og dersom et så lite inngrep som aspirering kun stjeler et minutt (pasientkonsultasjon vs. legg på antall minutter etter på hvor massevaksineringsopplegg du kjører) ekstra på alle du vaksinerer den dagen fra din arbeidsdag så er det verdt det vil noen mene.

Det er og forblir en alvorlig nok problemstilling som ikke er blitt ordentlig erkjent. John viser i sin video til både kilder som underbygger, samt han never disse to pasientene som han har intervjuet tidligere som fikk virkelig ille ettervirkninger etter vaksine i blodbane. Han nenver til og med at Pfizer sine nanopartikler ender opp i organer hvor de ikke hører hjemme. Hvor de kan gjøre skade. Vaksinen hører hjemme i muskelen rundt injeksjonsstedet. Altså brorparten av vaksinen hører hjemme der. Og nettopp det er det veldig gode indikasjoner på at aspirering sikrer pasientene for.

Dette er en debatt, og du skal få ha dine meninger. Men om du ikke orker å se videoen så mister jeg noen prosenter respekt for deg. Jeg anbefaler at du setter deg inn i hele videoen med ny giv, og ikke bare avfeier dette basert på WHO 2020-retningslinjer som er det som følges i Norge nå.

Du har nyt ganske høy respekt i fra meg tidligere så du får vite om det!

https://www.youtube.com/watch?v=D6hUoosMOuU

Videoen nevner at det finnes vitenskapelige avhandlinger allerede i fra første minutt.

Det nevnes i video at vaksinepartiklene tiltrekker seg platelet factor 4, som er et problem. Før videoen når 2,5 minutters visning.

John nevner at du har større sjanse for å få tilsvarende reaksjoner i fra ekte covid-19 infeksjon, enn i fra vaksiner. Men, det tilfører altså noen ekstra tilfeller i fra selve vaksineringsinnsatsen på toppen av de naturlige hendelsene. Så dette er slettes ikke antivaxx, men snarere "pro aspirering" prat.

Det nevnes ikke en spesifikt avhandling rundt dette på mRNA-vaksinetypene, fordi avhandlingen den dekker ChAdOx1 (Astra Zeneca). Men John som er en klok og lærd mann mistenker sterkt at vaksine i blodbanen kan lede til myokarditt og den andre hjertebetennelsestilstanden, fra mRNA-vaksinene.

Så nevner John noe om reaksjon på Heparin som slik han presenterer det kan virke å opptre sjeldnere enn hva disse covid-vaksine responsene i blodet gjør. Men, tross det så er det vel kjent i legevitenskapen at det kan skje med medisinen Heparin.

Så sier han en del om nytte av aspirering, hva det i prinsippet gjøres på grunnlag av. Og nevner avhandlingene.

Deretter nevner han disse to pasientene Kyle og Nikk som han har intervjuet, men først helt på slutten etter nesten 20 minutter.

Intervju med Nikk som fikk Astra Zeneca vaksinen i blodet:

Spoiler

 

 

Et par intervjuer med Kyle som fikk Pfizer vaksinen i blodet:

Spoiler

 

 

Begge to fikk smak i munnen veldig snart etter vaksineringen inn i blodbanen. Metallisk smak ble det beskrevet som.

Kyle-videon, den nyeste forteller om at hans Mast-celler overreagerer på alt mulig. Så han er blitt allergisk i mot mye nytt. Han har aldri tidligere hatt særlige allergiske reaksjoner. Det beskrives også at han opplever Postural Tachycardia Syndrome (POTS).

Også er jo videoen en time lang, så har ikke lyttet særlig lenge på den. Men den med Nikk har jeg lyttet igjennom. Hun er veldig flink til å oppsummere det hun har vært igjennom. Hun prater ryddigere enn John Campbell gjør til vanlig vil jeg si.

Edit:

Dette var veldig interessant, hva Kyle har måtte tåle fra helsesektoren.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke twitter. Om noen stempler folk for antivaxx basert på noe slikt får bli deres problemstilling.

Jeg har tatt begge doser Pfizer jeg. Er vaksine-junkie som jeg har skrevet noe om, så det blir rart at det å ta fatt på et alvorlig nok problem rundt vaksineringen skal få en oppi antivaxx-båsen.

Jeg kommer også til å ta tredje og evt. fjerde dose vaksine. For jeg har klokketro på at vaksinen gjør noe nyttig. Men, jeg kommer til å be pent om det på vaksinasjonssenteret om de kan aspirere neste gang jeg får covid-vaksine.

Jeg må telle opp antall vaksiner jeg har tatt etter et gitt årstall for å vise hvor vaksinejunkie jeg er. Vent litt. Har ikke hatt noen alvorlige bivirkinger. Eneste vaksine med noen snåle bivirkninger relaterer jeg til rabiesvaksinen. Men, det var så utrolig kortvarig at jeg ikke kan si noen annet enn A og B, ikke at A ledet til B.

Edit:

Teller at jeg har tatt ca. 43 vaksiner siden år 2009. Da inkludert oral vaksinering av Dukoral. Om du da kaller meg Antivaxx, ja velbekomme. Den båssettingen får stå på din/deres kappe, enten det er her på forumet, twitter eller i andre kanaler.

Tror til og med at det kan ha vært slurv med SYSVAK-registrering på en eller to. Så vi er farlig nære 45 vaksiner da. Med fratrekk om oralvaksiner ikke teller som "ekte" vaksinering. Før år 2009 så holdt jeg ikke på slik. Men, etter en alvorlig nok tarminfeksjon på reise så ble jeg altså til en vaksinejunkie siden. Vil ikke ofre feriedager som går til spille på unødvendige sykdommer. Er en slik tankegang som lå bak. Etterhvert så blir man litt eldre også. Så kan hende jeg er noe rustet for alderdommen, vet ikke.

Har ikke tatt alle vaksiner mot myggbårne sykdommer som måtte finnes. Slik som Japansk encefalitt. Fordi jeg ikke har noen umiddelbare reiseplaner til Asia.

Men, jeg er forberedt for å kunne besøke Mekka, selv om det ikke interesserer meg overhode :lol:

Så Afrika og Sør-/Mellom-Amerika kan besøkes, selv om det kanskje ikke står høyest på ønskelisten. For all del sikkert mye hyggelig og interessant oppi alle elendighetene.

Har heller ikke tatt Gardasil i mot kjønnsvorter som kan lede til kreft også hos gutter og menn.

Har heller ikke tatt vaksine i mot herpes zoster, da jeg er litt ung enda. Men, tro meg, jeg har pløyd vaksinemenyen grundig :p

 

Det sagt, så stoler jeg blindt på Dr. spesialsykepleier John Campbell som tar seg god tid til å lytte og lese om covid. Når han har ytret noe som ikke er helt sant så korrigerer han det i videoer siden. Og han er ikke ferdig med omicron mutasjonen. Han har allerede korrigert flere omganger på omicron siden dette er en noe ukjent mutasjon enn så lenge. Han er med å tråkke opp stien tipper jeg.

Det hender jeg hopper over noen videoer i fra han. For han kan ha en litt omstendelig presentasjonsform som det tar tid å lytte ordentlig etter til. Men, han er hva jeg vil si en skikkelig mann. Skikket til sin yrkestittel. Bedre enn enkelte andre fagfolk vil jeg si. Han tør å si noe og han står for det han sier, men er ydmyk når han tar feil.

Når det kommer til covid-spredningsrisikoen, så "isolerer" jeg meg nok litt mer enn andre folk. Dette kommer av at jeg oppfattet sykdommen som farlig nok allerede når den såvidt hadde få begynt å herje i Wuhan. Lenge før WHO og Norge tok tingene på alvor. De slet jo med å ta ting nok på alvor når det herjet i alpene og i Italia her på berget. Så treige er vi i Norge.

Men, det er fort gjort å glemme seg bort. Vi har hatt det så lite innpå kroppene i Norge at vi ikke virker redd. Samt at vaksineringen har gjort folk litt for uredd muligens. Håper inderlig at omicron har mildt sykdomsforløp, slik at man kan naturlig la seg smitte av den uten redsel. Men, det tyder jo på at man kan få den igjen og igjen selv om man har vært igjennom den. Det er litt urovekkende.

Så kanskje omikron ikke er den mutasjonen jeg frivillig ønsker å utsette meg selv for. Kanskje vente på neste mutasjon, om man i det hele tatt kan unngå omicron da?

Endret av G
Lenke til kommentar
2 hours ago, G said:

Jeg har ikke twitter. Om noen stempler folk for antivaxx basert på noe slikt får bli deres problemstilling.

 

Vel, twitter er ganske polarisert og man ser mye kultoppførsel fra begge sider. Til og med komikeren på The Daily Show blir kalt anti-vaxxer av folk bare for dette:

 

Endret av Allostasis
  • Liker 3
Lenke til kommentar
hfthomas skrev (2 timer siden):

Er det ok å henge ut folk på denne måten?

En "syndebukk" i en liten bygd, klistret ut på forsiden av landets største avis.

Personlig hadde jeg saksøkt for æreskrenkelse. Så lenge vi ikke er en totalitær stat som krever at vi tar vaksinen (ergo frivillig valg) har ikke en eneste jævel noe med hvem som tar vaksinen eller ikke.

Presseetisk er nok artikkelen godt innafor, og i slike saker er det slik at man sjekker med personen før man stiller spørsmål, og tar en runde på sitater i ettertid før publisering. Presten kunne valgt å være anonym, og hadde heller ikke trengt å kommentere saken. Men han har valgt selv å gjøre begge deler. Han valgte også selv å fortelle VG at han ikke er vaksinert. Så det er nok veldig lite trolig at denne presten har noe som helst å ønske om å saksøke :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

https://www.facebook.com/kjell.e.eilertsen/posts/10217152410160737

Ettersom norske journalister ikke har tatt seg bryet med å dele ett tall på et annet, har jeg gjort det.

Disse to grafene er hentet fra siste oppdatering fra FHI og viser antall døde og offisielt smittede fra corona, fordelt på alderskohorter à 10 år. For antall døde er alderskohortene opp til 39 år slått sammen og teller totalt 7 personer, 3 kvinnelige og 4 mannlige.

For de samme sammenslåtte alderskohortene teller antall registrert smittede kvinner og menn hhv. 88.903 kvinner og 95.524 menn.

Det betyr at dødsfrekvensen, skulle man bli smittet, er hhv. 0,034 promille for kvinner og 0,042 promille for menn. Omtrent en tiendedel av CO2-innholdet i luft.

Det betyr at sannsynligheten for å dø av corona, hvis man er under 40 år er 1/26347 del. OG, disse tallene er ikke justert for underliggende diagnoser. Så hvis de 7 som har dødd i denne alderskohorten har hatt underliggende risikofaktorer, betyr det at corona for ellers friske og sunne mennesker under 40 år ikke er en dødelig sykdom. Det er det tallene viser og intet annet.

Man kan ikke vente for mye av norske journalister, men at representanter for norske helsemyndigheter ikke har opplyst om dette, er mildest talt graverende.

Hvis det er noen som bestrider dette, ikke klag på meg, men ring FHI.

 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Kazuo skrev (10 minutter siden):

Linken funker ikke. Kan du poste grafene i forumet?

Kazuo skrev (10 minutter siden):

Man kan ikke vente for mye av norske journalister, men at representanter for norske helsemyndigheter ikke har opplyst om dette, er mildest talt graverende.

Skrev ikke du noen linjer lengre opp om at Norske myndigheter, ved FHI, har opplyst om dette?

Forøvrig skjønner jeg ikke hva du skal fram til ved å fokusere på en gitt aldersgruppe og kun personer uten underliggende diagnoser? Er poenget at disse har mer menneskeverd enn de andre gruppene?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (24 minutter siden):

Linken funker ikke. Kan du poste grafene i forumet?

 

Disse to grafene er hentet fra siste oppdatering fra FHI 

Kan søke de opp selv.

Forresten ikke jeg som fokuserer på noe som helst er et innlegg postet på Facebook som tar opp virkeligheten av galskapen rundt covid.

Menneskeverd er å la folk ha personlig frihet og ansvar, ikke stenge folk inne i hjemme sine, nekte folk gå på jobb, tvinge de til vaksiner, innføre segregering osv osv. Hva man ser rundt i verden nå er alt annet en menneskeverd.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Siste oppdatering fra FHI inneholder ingen grafer. Det er mye enklere om du bare poster grafene i stedet for å leke katt og mus med linker og henvisninger som man må være tankeleser for å finne ut av.

Kazuo skrev (22 minutter siden):

Forresten ikke jeg som fokuserer på noe som helst er et innlegg postet på Facebook som tar opp virkeligheten av galskapen rundt covid.

Kan ikke du ta et screenshot så folk utenfor det ekkokammeret kan se hva som foregår der?

Kazuo skrev (22 minutter siden):

Menneskeverd er å la folk ha personlig frihet og ansvar, ikke stenge folk inne i hjemme sine, nekte folk gå på jobb, tvinge de til vaksiner, innføre segregering osv osv. Hva man ser rundt i verden nå er alt annet en menneskeverd.

Tja, du må nå se disse tiltakene opp mot konsekvensen av å ikke ha de.. Du konkluderer alt for kjapt med hva som er den minste byrden for samfunnet og folk. Var det ment som svar på spørsmålet mitt?

Endret av Simen1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (1 minutt siden):

Tja, du må nå se disse tiltakene opp mot konsekvensen av å ikke ha de.. Du konkluderer alt for kjapt med hva som er den minste byrden for samfunnet og folk.

Kommer litt an på hvor lenge de vedvarer. Det er akkurat samme tiltakene som innføres hver gang og det er de samme gruppene som merker det best. Og i tillegg bør det være en grense for hvor lenge man skal fortsette denne praksisen. 3 måneder var en ting, men det nærmer seg 2 år. Skal man gjøre dette til en permanent situasjon?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Simen1 said:

Kan ikke du ta et screenshot så folk utenfor det ekkokammeret kan se hva som foregår der?

Innlegget:

https://www.facebook.com/kjell.e.eilertsen/posts/10217152410160737

 

Ettersom norske journalister ikke har tatt seg bryet med å dele ett tall på et annet, har jeg gjort det.
Disse to grafene er hentet fra siste oppdatering fra FHI og viser antall døde og offisielt smittede fra corona, fordelt på alderskohorter à 10 år. For antall døde er alderskohortene opp til 39 år slått sammen og teller totalt 7 personer, 3 kvinnelige og 4 mannlige.
For de samme sammenslåtte alderskohortene teller antall registrert smittede kvinner og menn hhv. 88.903 kvinner og 95.524 menn.
Det betyr at dødsfrekvensen, skulle man bli smittet, er hhv. 0,034 promille for kvinner og 0,042 promille for menn. Omtrent en tiendedel av CO2-innholdet i luft.
Det betyr at sannsynligheten for å dø av corona, hvis man er under 40 år er 1/26347 del. OG, disse tallene er ikke justert for underliggende diagnoser. Så hvis de 7 som har dødd i denne alderskohorten har hatt underliggende risikofaktorer, betyr det at corona for ellers friske og sunne mennesker under 40 år ikke er en dødelig sykdom. Det er det tallene viser og intet annet.
Man kan ikke vente for mye av norske journalister, men at representanter for norske helsemyndigheter ikke har opplyst om dette, er mildest talt graverende.
Hvis det er noen som bestrider dette, ikke klag på meg, men ring FHI.
 
263437632_10217152410320741_1747097109706771552_n.thumb.jpg.aa07b1ff465e658e7e831746799c2160.jpg263038443_10217152410400743_6693762682166590048_n.thumb.jpg.8bcc806421ed23c21c05ec9edd1089f8.jpg
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Allostasis skrev (6 minutter siden):

Innlegget:

https://www.facebook.com/kjell.e.eilertsen/posts/10217152410160737

 

 
Spoiler

 

Ettersom norske journalister ikke har tatt seg bryet med å dele ett tall på et annet, har jeg gjort det.
Disse to grafene er hentet fra siste oppdatering fra FHI og viser antall døde og offisielt smittede fra corona, fordelt på alderskohorter à 10 år. For antall døde er alderskohortene opp til 39 år slått sammen og teller totalt 7 personer, 3 kvinnelige og 4 mannlige.
For de samme sammenslåtte alderskohortene teller antall registrert smittede kvinner og menn hhv. 88.903 kvinner og 95.524 menn.
Det betyr at dødsfrekvensen, skulle man bli smittet, er hhv. 0,034 promille for kvinner og 0,042 promille for menn. Omtrent en tiendedel av CO2-innholdet i luft.
Det betyr at sannsynligheten for å dø av corona, hvis man er under 40 år er 1/26347 del. OG, disse tallene er ikke justert for underliggende diagnoser. Så hvis de 7 som har dødd i denne alderskohorten har hatt underliggende risikofaktorer, betyr det at corona for ellers friske og sunne mennesker under 40 år ikke er en dødelig sykdom. Det er det tallene viser og intet annet.
Man kan ikke vente for mye av norske journalister, men at representanter for norske helsemyndigheter ikke har opplyst om dette, er mildest talt graverende.
Hvis det er noen som bestrider dette, ikke klag på meg, men ring FHI.
 
263437632_10217152410320741_1747097109706771552_n.thumb.jpg.aa07b1ff465e658e7e831746799c2160.jpg263038443_10217152410400743_6693762682166590048_n.thumb.jpg.8bcc806421ed23c21c05ec9edd1089f8.jpg

 

 

Hahah, jeg må le. Tror forfatteren av det innlegget han har funnet ut noe nytt eller noe sånt? Vi vet jo at covid-19 knapt er dødelig for unge, friske mennesker fra før, også før vaksinene. Innleggsforfatteren legger dette frem som om at medier og helsemyndigheter ikke opplyser om dette, det er fryktelig spesielt? Det har knapt vært snakket om annet i snart to år og jeg vil tro så og si alle som følger litt med vet at man som ung og frisk ikke har døden å frykte om man får covid-19.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 0b7e3...581
OlavEH skrev (5 minutter siden):

 

Trenger ikke å være en evig situasjon, det kommer stadig bedre behandlinger. Storbrittania har godkjent et lovende legemiddel, og et annet er på vei fra Pfizer.

Behandlingene har blitt bedre over tid, og jeg tror dette vil være veien framover for å komme seg tilbake til et mer normalt samfunn. 

Anonymous poster hash: 0b7e3...581

Lenke til kommentar
11 hours ago, Allostasis said:

Vel, twitter er ganske polarisert og man ser mye kultoppførsel fra begge sider. Til og med komikeren på The Daily Show blir kalt anti-vaxxer av folk bare for dette:

 

Fine humor. Er jo nokså åpenbart at big pharma vil selge seg inn. På ene siden så blir det jo fort slik, på den andre siden så har man kanskje ikke så store valg.

For det har gått fryktelig tregt med antiviral medisinsk utvikling også. Skulle nesten tro at det kanskje var vaksineinteresse hos disse som utvikler antivirale medisiner? Kanskje derfor ivermectin som de ikke kan tjene penger på er blitt så motkjempet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...