Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Koronaviruset i NORGE [Les første innlegg]


Simen1

Anbefalte innlegg

DaniNichi skrev (2 timer siden):

Rimelig patetisk forsøk på sette meg i bås med konspi folk😄

Det forutsetter at du trodde jeg snakket om deg, som om det var en respons til din kommentar om å være historieløs, med antagelse om at den var til meg. 
Jeg antok ingen av delene, og ser ingen grunn til å ta seg nær av dette. Håper det oppklarer evt. misforståelser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fnugle skrev (2 timer siden):

Du sammenligner altså dødsfall med en vaksinebivirkning som stort sett kroppen klarer å rydde opp i seg selv? Perikarditt og myokarditt kan så visst være skremmende, men det er som regel forbigående og de tilfellene som er knyttet til vaksinen har vist seg å være milde. Dessuten er det ikke en uvanlig komplikasjon ved virus heller, så dersom dette skulle hatt noe relevans så burde man fått noen tall på tilfeller av perikarditt og myokarditt ved covid-19. Men selv om man hadde slike tall så måttet man også veie det opp med andre negative bivirkninger av å få covid-19.

Finnes det tall på antall unge mennesker i Norge som har fått det fra covid infeksjon ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
xRun skrev (1 time siden):

Det forutsetter at du trodde jeg snakket om deg, som om det var en respons til din kommentar om å være historieløs, med antagelse om at den var til meg. 
Jeg antok ingen av delene, og ser ingen grunn til å ta seg nær av dette. Håper det oppklarer evt. misforståelser.

Beklager at jeg antok det.

Lenke til kommentar
DaniNichi skrev (1 time siden):

Finnes det tall på antall unge mennesker i Norge som har fått det fra covid infeksjon ?

Noe usikker på om det finnes noe spesifikt for covid, men tror kanskje det finnes en innrapporteringer over alle tifeller i Norge totalt. Så å måtte man kanskje ha tatt minus vaksinerte-tallene, men da ville man fått totalt av alle ulike typer virusinfeksjoner. Og jeg tviler på at tallene er delt inn i aldersgrupper egentlig. Prøvde å se på MSIS, men der fant jeg det ikke.

Skal tallene brukes til sammenligning, så måtte man også ha omregnet det i forhold til hvor mange om har vært smittet. Det er jo langt flere som har blitt vaksinert enn å ha gått igjennom covid-19 sykdom, så i det store og hele er det få som har fått denne bivirkningen. Og tallene fra virusssykdom ville uansett blitt unøyaktige da man ikke har eksakte tall på hvor mange som har vært smittet, mens man har nøyaktige tall på hvor mange som er vaksinert.

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Fnugle skrev (1 time siden):

Noe usikker på om det finnes noe spesifikt for covid, men tror kanskje det finnes en innrapporteringer over alle tifeller i Norge totalt. Så å måtte man kanskje ha tatt minus vaksinerte-tallene, men da ville man fått totalt av alle ulike typer virusinfeksjoner. Og jeg tviler på at tallene er delt inn i aldersgrupper egentlig. Prøvde å se på MSIS, men der fant jeg det ikke.

Skal tallene brukes til sammenligning, så måtte man også ha omregnet det i forhold til hvor mange om har vært smittet. Det er jo langt flere som har blitt vaksinert enn å ha gått igjennom covid-19 sykdom, så i det store og hele er det få som har fått denne bivirkningen. Og tallene fra virusssykdom ville uansett blitt unøyaktige da man ikke har eksakte tall på hvor mange som har vært smittet, mens man har nøyaktige tall på hvor mange som er vaksinert.

 

Ja det siste jeg tenker på selv er denne bivirkningen..

Nyere forskning som mulig påviser at vaksinen siden de bruker hele spike proteinet kan skade måten dna reparerer seg på er langt mer skummelt..

SARS–CoV–2 Spike Impairs DNA Damage Repair and Inhibits V(D)J Recombination In Vitro

https://www.mdpi.com/1999-4915/13/10/2056

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (2 minutter siden):

Dagbladet har jo vært sånn i en årrekke, også på andre saker enn pandemien, spesielt på sport. Men bak deskens horrible megatabloide overskrifter skjuler det seg fra tid til annen for det meste ålreit journalistikk. Må være småkjipt for de journalistene som jobber der å få sakene sine fremstilt sånn på forsida.

Dagbladet må jo elske pandemien, det har vel kanpt gått en dag uten  mildt sagt overdrevne overskrifter om hvor ekstremt ille corona er da. 

Lenke til kommentar
toreae skrev (6 minutter siden):

Man kan jo lure, Dabladet selger jo et produkt folket vil ha... eller?

Dagbladet har gjort det veldig dårlig på nett de siste årene og mister store andeler til andre nettaviser, spesielt VG som har fått det til med VG+ og VGTV. Derfor har de gått så kraftig i den tabloide retningen for å generere klikk, inspirert av danske BT (sjekk likheten). Tidligere var vel Dagbladet sett på som en mer intellektuell og debatt-tung avis enn de andre tabloidene, med fokus på god dekning av kultur og i dybden på norsk politikk. Dessverre er det slutt på det.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 hours ago, Fnugle said:

Du sammenligner altså dødsfall med en vaksinebivirkning som stort sett kroppen klarer å rydde opp i seg selv? Perikarditt og myokarditt kan så visst være skremmende, men det er som regel forbigående og de tilfellene som er knyttet til vaksinen har vist seg å være milde. Dessuten er det ikke en uvanlig komplikasjon ved virus heller, så dersom dette skulle hatt noe relevans så burde man fått noen tall på tilfeller av perikarditt og myokarditt ved covid-19. Men selv om man hadde slike tall så måttet man også veie det opp med andre negative bivirkninger av å få covid-19.

I hvilken grad vaksinen beskytter mot viral myokarditt gjenstår å se. Myo- og perikarditt kan ha dødelig utfall, der skade i hjerte først kan gi dødelig utfall flere år etterpå. For ikke å snakke om de som får ødelagte idrettskarrier eller ikke kan drive med tung aktivitet i flere måneder. Myo- og perikarditt er også bare noen av de alvorlige bivirkningene rapportert. 0.0025% absolutt risiko er ihvertfall ikke noe tallgrunnlag til å skape vaksinegnål over. Særlig når 94% av de som dør har 2 eller flere underliggende sykdommer. Med Astrazeneca sine 142k doser i Norge, døde 6 stykk av VITT (vaksineindusert trombotisk trombocytopeni). Det er 1 død per 23666 doser. Verdt det? Overhode ikke for folk flest. Har dette gått folk hus forbi? 

Steve Kirch har gjort en analyse på økt forekomst av hjerteproblemer blant idrettsutøvere der han ser en 60 ganger høyere forekomst i 2021: https://stevekirsch.substack.com/p/over-a-60x-increase-in-serious-adverse
Står vi ovenfor en skandale? Dette er unge friske folk som har ekstremt lav absolutt risiko for å dø av covid. Men hvilken risiko tar de med å unødvendig vaksinere seg? 

Endret av Allostasis
  • Liker 3
Lenke til kommentar
William_S skrev (15 timer siden):

Dagbladet er noe for seg selv med dette som overskrift
image.png.58297460d4130a5055e3e459a7f0df4a.png
Litt av at adjektiv de bruker altså. 

Tidligst på tirsdag altså, LOL. Det er klassisk Dagbladet det. Krigsverskrift om den minste ting relatert til corona. De kan aldri få melket dette nok med frykt- og redeselsjournalistikken sin.

 

William_S skrev (13 timer siden):

Og nå man kan nærmest få inntrykk av på Dagbladet at dommedag er nært forestående i Tromsø... Morsomt at ordføreren babler om at de ligger så så mange uker foran Trondheim .Husker jo folk babla om det i mars-april 2020 om at vi lå så så mange uker bak Italia osv. 

image.png.4fe13f7e6ef160d572c08a3529c1de7d.png

Også med nordlyset som illustrasjon. "Under nordlyset gjør den dødeligste sykdommen i menneskehetens historie noensinne, en sykdom så alvorlig at det har null å si om over 80% er vaksinert mot den, et coeback". Man skulle tro ut i fra overskriften at Tromsøs gater fulle av lik. Om det er noe som gjør comeback slik jeg ser det er det maktmisbruket som noen lokale politikere benytter seg av med sykehuskapasistet som unnskyldning.

Dagbladet er en søøpelavis og som organ for folkeopplysning har den null verdi.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Fnugle skrev (16 timer siden):

Noe usikker på om det finnes noe spesifikt for covid, men tror kanskje det finnes en innrapporteringer over alle tifeller i Norge totalt. Så å måtte man kanskje ha tatt minus vaksinerte-tallene, men da ville man fått totalt av alle ulike typer virusinfeksjoner. Og jeg tviler på at tallene er delt inn i aldersgrupper egentlig. Prøvde å se på MSIS, men der fant jeg det ikke.

Skal tallene brukes til sammenligning, så måtte man også ha omregnet det i forhold til hvor mange om har vært smittet. Det er jo langt flere som har blitt vaksinert enn å ha gått igjennom covid-19 sykdom, så i det store og hele er det få som har fått denne bivirkningen. Og tallene fra virusssykdom ville uansett blitt unøyaktige da man ikke har eksakte tall på hvor mange som har vært smittet, mens man har nøyaktige tall på hvor mange som er vaksinert.

 

Så når det ikke finnes noe gode tall blir det ikke litt spesielt si at det er flere unge som får det av covid ? 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mitt svar på Dr Wasim Zahid sitt spørsmål er: Nei, dose nr 2 (tatt innenfor anbefalt tidsrom etter 1.) bør hete fullvaksinasjon. Denne bør gå ut på dato etter X måneder (kanskje 12?) slik at fullvaksinert-status reverseres til delvaksinert i Y måneder og deretter ned til uvaksinert. Så jobber man seg opp igjen til fullvaksinert-status ved å ta en booster. Akkurat som fjordårets influensavaksine ikke regnes som beskyttelse mot årets influensa. Vi må regne med ca årlig påfyll for å holde oss fullvaksinerte.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...