Gå til innhold

Presidentvalget 2020 - Valguken


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Snikpellik skrev (Akkurat nå):

Statement fra Trump-kampanjen med flere grunnløse påstander:

 

Jeg synes det burde få følger i ettertiden måten Trump og hans regjering i USA har oppført seg under valget. Det er skammelig, og avslører virkelig hva slags personlighet Trump er. Det er noen republikanere som har kritisert han, men ikke på langt nær mange nok. Det er også skammelig.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 minutt siden):

Fra Axios White House-reporter:

 

Noe av det første Trump sa som president var at tilskuertallene ved innsettelsestalen var større enn alle bilder og opptellinger viste. Det satte standarden om at han ikke forholder seg til fakta. Dette har ikke forandret seg siden den gang.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (34 minutter siden):

De pleier ikke være så forsiktige. Det skjer ikke at plutselig skulle alle stemmene være 100% for Trump.

Det er *svært* sikkert at Biden vil øke sitt forsprang i Pennsylvania med flere titusen stemmer. Trolig ender han opp med over 100.000 flere stemmer enn Trump.

Jeg synes bare de skal være forsiktig med 100% skråsikkerhet når det faktisk ikke er 100% sikkert. Det burde være en normal forsiktighetsregel. Da får de heller si at det er overveldende sannsynlig at Biden vinner, fram til det blir 100% sikkert.

Lenke til kommentar
Gloria skrev (37 minutter siden):

Det er en veldig enkel observasjon å se at media nøler med å kalle seier i delstater til Trump, mens de er ekstremt raskt ute med å kalle seier til Biden.

Arizona kalte de jo til Biden nesten med en gang, før det var noe grunnlag for det.
 

Det var faktisk selveste Fox News som gjorde dette først, lenge før de andre. Trump ble fly forbannet og ringte og skjellte ut Murdoch.

Sitat

Texas og Florida halte de ut i eeevigheter.

Du får slutte med denne sutringen. The Führer har tapt.

Endret av Poor Old Gil
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Just now, Simen1 said:

Jeg synes bare de skal være forsiktig med 100% skråsikkerhet når det faktisk ikke er 100% sikkert. Det burde være en normal forsiktighetsregel. Da får de heller si at det er overveldende sannsynlig at Biden vinner, fram til det blir 100% sikkert.

Det blir ikke 100% sikkert før i desember. Da kan man like godt droppe å erklære noen vinner. 

Jeg ser at ABC News vil erklære Biden som vinner når de er 99,5% sikker. De er nok ikke helt der ennå, men de er neppe langt unna.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (6 minutter siden):

Fra Axios White House-reporter:

Og det er alltid en tweet. Her fra 2014:

 

Det skal bli veldig spennende å sammenligne Trump sine uttalelser med dette:

Poor Old Gil skrev (5 timer siden):

Et eksempel på en verdig maktoverdragelse (brev fra Bush til Clinton):

image.thumb.jpeg.9548f62bd3a3ce32f69fef54cc6d5d04.jpeg

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (5 minutter siden):

Jeg synes bare de skal være forsiktig med 100% skråsikkerhet når det faktisk ikke er 100% sikkert. Det burde være en normal forsiktighetsregel. Da får de heller si at det er overveldende sannsynlig at Biden vinner, fram til det blir 100% sikkert.

Joda. Det har ikke kommet inne noen valgmennstemmer ennå, kun populærstemmer. Så før valgmennstemmene er inne, har man ikke valgt ny president. Men ingen gidder å vente på det :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Simen1 said:

Jeg synes bare de skal være forsiktig med 100% skråsikkerhet når det faktisk ikke er 100% sikkert. Det burde være en normal forsiktighetsregel. Da får de heller si at det er overveldende sannsynlig at Biden vinner, fram til det blir 100% sikkert.

Hvorfor mener du at det er et problem å kåre en vinner ved for eksempel 99% sikkerhet? Dersom det, mot all formodning, ikke skulle slå til, så har jo ikke noen stor skade skjedd. Alle vet jo at det ikke er over, før det er over. Vi snakker da om en sannsynlighet for å trekke tilbake "vinneren" vil skje en gang hvert 400 år.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

For et år siden ble Bolivias president kuppet fordi han vant et valg etter at stemmer ble telt opp sent fra de mer grisgrendte strøkene der han sto sterkest, dette var nok valg uregelmessigheter til at de høyre ekstreme i Bolivia med hjelp fra USA kunne kuppe landet. 

Så nå syns jeg Trump skal be om hjelp fra Putin, dette er nøyaktig like uregelmessig som det som skjedde i Bolivia. 

Her kommer Red Dawn 2.

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (10 minutter siden):

For dere som ikke har sett John McCains tale da Obama vant - dette er et eksempel på hvordan det skal gjøres. Og hvordan det ikke vil bli gjort i år.

 

Takk for påminnelsen om hva normalen er. McCain var en fin og verdig mann!

Endret av afterall
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

I interne notater skal ledelsen hos Fox News ha instruert programverter/stab til å ikke referere til Biden som "president-elect" selv etter at de kaller stater for ham som bringer ham over 270 valgmenn. Det skal ha sammenheng med at de tar Trumps trivielle "long-shot" søksmål vedr. valgirregulariteter alvorlig, i motsetning til de fleste utenfor FNC/Trump-boblen.

 

Endret av xRun
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...