Gå til innhold

Presidentvalget 2020 - Valguken


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

1 minute ago, aklla said:

Han har jo ingenting å tape på å fortsette?
Altså, ingenting han ikke allerede har tapt..

Ja jo, men da er han jo ingen ordentlig businessmann. Å kaste bort tid på noe som ikke fører til noe, framfor å bruke tiden effektivt på å karre til seg flere nye milliarder i fra finansverdenen. Jeg vet hva jeg ville ha foreslått at var en god løsning der. Gi seg, mens leken er god.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
G skrev (Akkurat nå):

Ja jo, men da er han jo ingen ordentlig businessmann. Å kaste bort tid på noe som ikke fører til noe, framfor å bruke tiden effektivt på å karre til seg flere nye milliarder i fra finansverdenen. Jeg vet hva jeg ville ha foreslått at var en god løsning der. Gi seg, mens leken er god.

Det er god business å ha mange følgere, og jeg vil anta at jo mer galle jo mer trofaste blir de. Selv om vi gjerne ser på det som ekstremt dårlig PR, så har man de motsatte, de som forguder han og alt han gjør og sier, uavhengig av hva. Og de er det ganske mange av så vidt jeg har forstått.

Det ligger gjerne gode penger i å bli forgudet av millioner..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, bshagen said:

Og det minner meg om en annen president, en vi alle (inkludert meg selv) gjorde mye narr av, nemlig Bush Jr.

W fortjener ingen respekt.

Noe av det mest absurde med Trump er at han kan få selv GWB til å fremstå som en rimelig grei president. Det var han altså ikke. GWB var en skamplett, ikke bare for USA men for hele verden. Om det fantes noen rettferdighet her i verden, så hadde han sittet i et fengsel på livstid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 minutes ago, aklla said:

Det er god business å ha mange følgere, og jeg vil anta at jo mer galle jo mer trofaste blir de. Selv om vi gjerne ser på det som ekstremt dårlig PR, så har man de motsatte, de som forguder han og alt han gjør og sier, uavhengig av hva. Og de er det ganske mange av så vidt jeg har forstått.

Det ligger gjerne gode penger i å bli forgudet av millioner..

Kommer vel an på hva slags apparels, mirakelkurer eller whatnot man kan klare å selge til dem det da? Er jo helt klart mange youtubere som lever av å selge apparels til sine trofaste seere.

Lenke til kommentar
Zork skrev (1 minutt siden):

W fortjener ingen respekt.

Noe av det mest absurde med Trump er at han kan få selv GWB til å fremstå som en rimelig grei president. Det var han altså ikke. GWB var en skamplett, ikke bare for USA men for hele verden. Om det fantes noen rettferdighet her i verden, så hadde han sittet i et fengsel på livstid.

Noe som bringer meg til spørsmålet: kommer Trump til å bli saksøkt av alle som ikke kunne rettsforfølge han mens han var sittende president?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Orwandel said:

Noe som bringer meg til spørsmålet: kommer Trump til å bli saksøkt av alle som ikke kunne rettsforfølge han mens han var sittende president?

Ja kanskje. Men, da må han være god for en del penger også, ellers er det vel ingen vits i den korrupte rettsaksverden som USA har. Går jo ikke an å selge en bygning f.eks. dersom banken har førsterett på pengene i fra et salg og sånt noe. Trump er jo stappfull av gjeld.

Men, om han mister "alt" så kan han vel neppe bo på egen bopel lengre, men kanskje blir tvungen til å flytte inn hos noen andre rundt seg som har beriket seg.

Endret av G
Lenke til kommentar
G skrev (Akkurat nå):

Kommer vel an på hva slags apparels, mirakelkurer eller whatnot man kan klare å selge til dem det da?

Alt vil jeg tro, trump kan nok slå seg opp stort i alle alternative miljøer.
Om han gjør det vet jeg jo ikke, men mulighetene for å selge snake-oil til den store gullmedaljen er nok der. Og funker det ikke er det jo "fake news" eller noen andre som har jukset med noe.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Orwandel said:

Noe som bringer meg til spørsmålet: kommer Trump til å bli saksøkt av alle som ikke kunne rettsforfølge han mens han var sittende president?

Tvilsomt. Nærmest tradisjon i USA at man ikke tiltaler tidligere presidenter uansett hvor fryktelige handlinger de har begått.

Uansett hvilket parti (eller land) man tilhører så er alle politikere ekstremt fokusert på at de ikke vil stilles til personlig ansvar for noe de gjør i sin politiker-karriere og de er dermed svært lite villige til å stille andre politkere til (rettslig) ansvar også da de er livredde for presedensen det kan skape.

Endret av Zork
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
G skrev (6 minutter siden):

Selvsagt, men når han innser at slaget er tapt, hvor mye mer galle gidder han da å tyte ut av kjeften sin? Skikkelig sirkus med alvorspreg dette her.

det fins potensiale der ute for ganske ekstreme scenarioer.

det skal være flere hundre militsgrupper i U.S. og de har som vi vet våpen, og kan sikkert skaffe alt mulig.

disse er nødvendigvis ikke enig i alle saker, men har endel fellestrekk, bl.a. troen på slike konspirasjoner som Trump har slengt ut om forskjellige ting.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/OQp64O/disse-planla-kidnappingen-av-michigan-guvernoer

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/LA280x/vil-ha-ny-borgerkrig-derfor-kaller-de-seg-boogaloo-bois

den dagen de får en slags felles leder-figur og begynner tilbe martyrer, er de en formidabel bevegelse å regne med.

mange vil sikkert bare avfeie det, og stole på at myndighetene "takler" dem. Det er ikke jeg sikker på at de greier.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Mr.M said:

det fins potensiale der ute for ganske ekstreme scenarioer.

det skal være flere hundre militsgrupper i U.S. og de har som vi vet våpen, og kan sikkert skaffe alt mulig.

disse er nødvendigvis ikke enig i alle saker, men har endel fellestrekk, bl.a. troen på slike konspirasjoner som Trump har slengt ut om forskjellige ting.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/OQp64O/disse-planla-kidnappingen-av-michigan-guvernoer

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/LA280x/vil-ha-ny-borgerkrig-derfor-kaller-de-seg-boogaloo-bois

den dagen de får en slags felles leder-figur og begynner tilbe martyrer, er de en formidabel bevegelse å regne med.

mange vil sikkert bare avfeie det, og stole på at myndighetene "takler" dem. Det er ikke jeg sikker på at de greier.

Da kan vel militæret sende inn dronene?

Lenke til kommentar
Zork skrev (2 minutter siden):

Tvilsomt. Nærmest tradisjon i USA at man ikke tiltaler tidligere presidenter uansett hvor fryktelige handlinger de har begått.

Uansett hvilket parti (eller land) man tilhører så er alle politikere ekstremt fokusert på at de ikke vil stilles til personlig ansvar for noe de gjør i sin politiker-karriere og de er dermed svært lite villige til å stille andre politkere til (rettslig) ansvar også. 

Ja, jeg er klar over det. Men sivile søksmål kommer nok.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Orwandel said:

Ja, jeg er klar over det. Men sivile søksmål kommer nok.

Ja, Trump er jo også et veldig spesielt tilfelle i at han har gått mye lengre enn enhver tidligere president (og forhåpentligvis enhver kommende president) ville engang fantasert om å gå.

Sånn sett kan man jo håpe at de våger å statuere et eksempel.

Lenke til kommentar
G skrev (1 minutt siden):

Da kan vel militæret sende inn dronene?

Det er mange våpengale amerikanere som bevæpner seg, og som påberoper seg den lovpålagte rett til å gjøre sådan, for å beskytte seg mot staten hvis en leder blir valgt som vil bruke makten sin mot folket. Jeg har argumentert mot en slik påstand, siden dagens militære, spesielt i USA, er så avansert og så massivt at en milits ikke vil ha en sjanse i helvete til å forsvare seg mot det hvis en president virkelig har bestemt seg for å pasifisere befolkningen ved hjelp av militæret.

En morbid del av meg ønsker å se at det skjer, at Biden bestemmer seg for å inndra alle våpen med makt, bare for å bevise at en moderne hær er så overlegen at Terminator 2 bare er barnemat i forhold.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Zork skrev (11 minutter siden):

W fortjener ingen respekt.

Noe av det mest absurde med Trump er at han kan få selv GWB til å fremstå som en rimelig grei president. Det var han altså ikke. GWB var en skamplett, ikke bare for USA men for hele verden. Om det fantes noen rettferdighet her i verden, så hadde han sittet i et fengsel på livstid.

Slapp av litt her nå, du legger ord i munnen min her, og det gidder jeg ikke. Jeg forsvarer ikke Bush, verken hans metoder eller politikk, jeg nevnte det ikke en gang. Poenget var kun at det går an å vise respekt til en påtroppende president, selv om han er fra et annet parti. Og akkurat dette gjorde ham på en god måte, og Obama selv sier han ble godt mottatt i det hvite hus. Dette i kontrast til det vi ser nå, og grunnen til at jeg brukte dette som en fortsettelse til Snikpellik sitt innlegg

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mos Def skrev (1 minutt siden):

Noen som vet noe om militærstemmene? Noe sier meg at de kan være veldig republikanske og hvis det er 9000 av dem så kan de flippe Georgia tilbake. 

Det kan de absolutt gjøre, men Trumps omtale av krigsveteraner og døde soldater som "suckers" og "losers" kan spille mye inn her. Det er ikke bare militærstemmer som gjenstår, men det som kalles "Uniformed and Overseas Citizens votes", altså både fra militære og fra amerikanere bosatt i utlandet. Har lest flere som mener at Biden bør ha en ledelse på minst 500 stemmer før disse blir opptelt. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...