Gå til innhold

Presidentvalget 2020 - Valguken


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
G skrev (3 minutter siden):

Da kan vel militæret sende inn dronene?

det kan du si, men på det tidspunktet noe slikt skjer, er det allerede borgerkrig-lignende tilstander.

Vi har sett hvor lett en befolkning godtar ting (Trump epoken) og det er ikke gitt at en majoritet "tar avstand" hvis de i øvrig føler seg desillusjonerte med systemet.

Vi får se.

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (9 minutter siden):

Det kan de absolutt gjøre, men Trumps omtale av krigsveteraner og døde soldater som "suckers" og "losers" kan spille mye inn her. Det er ikke bare militærstemmer som gjenstår, men det som kalles "Uniformed and Overseas Citizens votes", altså både fra militære og fra amerikanere bosatt i utlandet. Har lest flere som mener at Biden bør ha en ledelse på minst 500 stemmer før disse blir opptelt. 

Ja, jeg lurer også på hvordan de stemmene kan slå ut. Flere høyt respekterte ex-generaler har talt DT midt imot, DT har selv uttalt seg negativt om folk som mistet livet i kriger (idioter, tapere), og vi husker vel den mildest talt kjedelige episoden med hangarskipet Theodore Roosevelt.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Omnia vincit amor skrev (6 minutter siden):

Godt å se en republikaner med ryggrad.. Kan ikke si så lignende om andre republikanere. 

Ted Cruz i 2016:

 

SilverShaded skrev (4 minutter siden):

Ja, jeg lurer også på hvordan de stemmene kan slå ut. Flere høyt respekterte ex-generaler har talt DT midt imot, DT har selv uttalt seg negativt om folk som mistet livet i kriger (idioter, tapere), og vi husker vel den mildest talt kjedelige episoden med hangarskipet Theodore Roosevelt.

For å ikke snakke om han har hengt amerikanske soldater ut på tørk for Russland i Afghanistan. 

Men de fleste bør ha plenty av grunner til å ikke stemme på Trump, men her vi med 70 millioner stemmer. 

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (7 minutter siden):

Godt å se en republikaner med ryggrad.. Kan ikke si så lignende om andre republikanere. 

Mener du Romney ? Den tweeten var jo yada-yada og kostet ikke en kalori...ikke ett ord om presidentens diverse taler og utspill.

Edit : Ser nå at han nevner DT i tweet nr.2....beklager !

Endret av SilverShaded
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
IT-Henrik skrev (12 minutter siden):

Ted Cruz i 2016:

Og fire år etter har han drevet å støttet Trump ganske kraftig, som alle andre i det republikanske partiet.. Det er få i det partiet som har sagt imot han, og det forstår jeg på sett og vis, men noen ganger er det greit å være høylytt og si dette er rett og slett sjukt. 

Vet ikke om han har gått ut med en uttalelse etter de siste talene til Trump, men jeg har fått med meg at han har vært en sterk støtte for Trump.  

Pallehysa skrev (3 minutter siden):

Mitt Romney er ein av dei eldre som representerer Republikanerne med integritet. John McCain var og ein som representerte Republikanerne med integritet. No er partiet blitt ein karikatur av seg sjøl, i retning kultisme. Trumpisme. 

Republikanerne burde ta partiet sitt tilbake. 

Akkurat! Skal dog sies at dette ikke bare Trump har skyld i, men han er et symptom på hvordan det hele har blitt. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
15 minutes ago, Omnia vincit amor said:

Godt å se en republikaner med ryggrad.. Kan ikke si så lignende om andre republikanere. 

Det er bare politikk,  Romney vil prøve seg i 2024, og om Trump får 4 år til vil ikke en semi ekstremist som Romney ha sjanse. Ved å virke fornuftig nå, som det er 99% sjanse for at Biden vinner, får Romney masse god omtale av CNN og demokratiske ledere. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Gunfreak skrev (Akkurat nå):

Det er bare politikk,  Romney vil prøve seg i 2024, og om Trump får 4 år til vil ikke en semi ekstremist som Romney ha sjanse. Ved å virke fornuftig nå, som det er 99% sjanse for at Biden vinner, får Romney masse god omtale av CNN og demokratiske ledere. 

Sånn er politikk, helt enig. Poenget er at han nå risikerer mye ved å komme med en uttalelse noe jeg respekterer.. Kan ikke fordra politikken han står for. 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...