Gå til innhold

Presidentvalget 2020 - Valguken


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Snikpellik skrev (2 minutter siden):

Det vil i så fall være et statskupp, og å sende USA ut i konflikt. Med seg selv. 

Ja, selvfølgelig....men DT oppnår å beholde makten.

Fra det ståstedet kan han enkelt videreføre utskiftningen av folk på alle nivåer for å sikre sin egen makt.

Får han Pentagon i baklomma, noe han er på vei mot, er løpet kjørt for demokratiet. DOJ har han jo allerede.

Se hvordan han nå rensker ut alle han ikke stoler 100% på, fra defense secretary Christopher Wray og langt ned i gradene der funksjonærer blir sagt opp om de så mye som prøver å se seg om etter nye jobber.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

  

SilverShaded skrev (51 minutter siden):

Til dem som tror at Trump ikke kan "vinne" valget, vær obs på at det fins et pent lite smutthull han kan bruke. Hvis det kan såes nok tvil rundt resultatet av valget, har statlige myndigheter rett til (etter Artikkel 2 i Grunnloven) å gå inn og ta over utnevnelesen av valgmenn.


Jeg tror nok et statskupp ville blitt dårlig mottatt av de aller fleste, både rettsvesenet og ikke minst de aller fleste republikanere, de er tross alt for demokratiet, selv om de har stemt Trump.

Noen ytterst få MAGA-galninger som støtter Trump er nok fornøyd med statskupp, men den gruppen utgjør nok en forsvinnende liten del av amerikanske borgere, noe Trump vil oppdage dersom han prøver seg på dette.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg er sikker (hvertfall rimelig sikker - jeg mener, hvem er sikre på noe som helst lengre?) på at Biden overtar som president. Men hva ender han opp med å overta? Et land der Trump turnerer med rallies om valgjuks og opprør, hvor nesten halvparten av velgerne i landet tror de har en illegitim president og er fanget i Trumps personlighetskult? 

Det gjør jo umåtelig skade på tilliten i samfunnet. 

Endret av afterall
  • Liker 3
Lenke til kommentar
4 minutes ago, afterall said:

Men hva ender han opp med å overta

Først og fremst galopperende statsgjeld og handelsunderskudd, dernest et samfunn med ekstreme forskjeller på fattig og rik. Og så har man den politiske polariseringen og splittelsen blant folket. MAGA folket ser nok ikke sin egen situasjon der de selv blir dyttet stadig lengre ned i søla mens de selv applauderer det hele.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
0laf skrev (2 minutter siden):

  


Jeg tror nok et statskupp ville blitt dårlig mottatt av de aller fleste, både rettsvesenet og ikke minst de aller fleste republikanere, de er tross alt for demokratiet, selv om de har stemt Trump.

Noen ytterst få MAGA-galninger som støtter Trump er nok fornøyd med statskupp, men den gruppen utgjør nok en forsvinnende liten del av amerikanske borgere, noe Trump vil oppdage dersom han prøver seg på dette.

Vi får håpe du har rett 🙂

For øyeblikket, når man ser hva fansen hans sier og gjør og hvor mye de tror på ham, er jeg redd alt er tillatt bare DT får sitte i sjefsstolen.

Hvor langt DT er villig til å gå vil jeg ikke legge noe veddemål på. Han er ustabil nok til å satse alt, siden hans fremtidsutsikter er nokså mørke hvis han må gå av. I det minste drar han alle med i en hitler'sk "burn everything on the way out" tilstand i USA. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
SilverShaded skrev (2 minutter siden):

Vi får håpe du har rett 🙂

For øyeblikket, når man ser hva fansen hans sier og gjør og hvor mye de tror på ham, er jeg redd alt er tillatt bare DT får sitte i sjefsstolen.

Hvor langt DT er villig til å gå vil jeg ikke legge noe veddemål på. Han er ustabil nok til å satse alt, siden hans fremtidsutsikter er nokså mørke hvis han må gå av. I det minste drar han alle med i en hitler'sk "burn everything on the way out" tilstand i USA. 

Han forsvinner helt sikkert, men uten å innrømme det, noe som egentlig er hva Clinton gjorde, bare på en annen måte. Forskjellen var at hun mente det var «voter suppression» og «russisk interference» som var årsaken , noe som fantes noe bevis for.  
 

uansett, tror jeg Trump og kjernegruppen aksepterer aldri resultatene. Jeg tror også at konservative medie fortsetter med fantasien i fire år og hvis økonomien ikke er i god stand blir Trump presidenten igjen 

Håper jeg tar feil!

Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (3 minutter siden):

Han forsvinner helt sikkert -----

 

Tror man begår en feil ved å sammenligne 2016 med situasjonen nå. Det er å undervurdere DT's potensiale, når han nå sitter både med makten og et stort antall gode redskaper i nøkkelposisjoner rundt omkring.

Den 8. desember må alle disputter rundt valget være avsluttet.

Den 14. desember skal hver stats valgmenn møtes for å legge sin stemme for en president.

Hva hvis f.eks "safe harbour" fristen 8. desember ikke kan holdes pga. stadig flere søksmål, og trump-kampanjen fortsetter å skape kaos ? Da er det sådd tvil om valgresultatet, og veien er åpen for delstatsregjeringen til å utse valgmenn.

Skal ikke gi noen fler spådommer rundt hva som kommer til å skje.....håper mine mistanker er ugrunnet og DT forsvinner pent ut bakdøra.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

I Washington D.C planlegges det en sutre-marsj i sympati for avtroppende president Donald Trump førstkommende lørdag.

Arrangementet, som både kalles "Million Maga March" og "March for Trump" alt ettersom, pushes av Trump-kampanjen, supportere, og blant flere andre Sean Hannity i Fox News. De håper ut fra navnet muligens å få en million mennesker til å reise inn i hovedstaden for å protestere mot valgresultatet, i en by hvor 93% av stemmene gikk til Joe Biden. Også gruppa "Truckers for Trump" har annonsert sin tilstedeværelse.

Som det heter på Twitter-kontoen til Million Maga March: "Millions of Trump Supporters will be marching from the Supreme Court in Washington D.C. to the White House on Saturday November 14".

Det har blitt opprettet en egen nettside for både denne protesten, og andre over hele landet: https://trumpmarch.com/

"Democrats are scheming to disenfranchise and nullify Republican votes. It’s up to the American people to stop it."

EmbdtD6XIAAbQvk?format=jpg&name=large

Rein, skjær galskap.

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (11 minutter siden):

I Washington D.C planlegges det en sutre-marsj i sympati for avtroppende president Donald Trump førstkommende lørdag.

Arrangementet, som både kalles "Million Maga March" og "March for Trump" alt ettersom, pushes av Trump-kampanjen, supportere, og blant flere andre Sean Hannity i Fox News. De håper ut fra navnet muligens å få en million mennesker til å reise inn i hovedstaden for å protestere mot valgresultatet, i en by hvor 93% av stemmene gikk til Joe Biden. Også gruppa "Truckers for Trump" har annonsert sin tilstedeværelse.

Som det heter på Twitter-kontoen til Million Maga March: "Millions of Trump Supporters will be marching from the Supreme Court in Washington D.C. to the White House on Saturday November 14".

Det har blitt opprettet en egen nettside for både denne protesten, og andre over hele landet: https://trumpmarch.com/

"Democrats are scheming to disenfranchise and nullify Republican votes. It’s up to the American people to stop it."

EmbdtD6XIAAbQvk?format=jpg&name=large

Rein, skjær galskap.

Jeg underholder meg selv med å se for meg Erna gjøre tilsvarende ved neste valg her hjemme om hun taper. Hvor absurd det bildet er forteller alt om hvor langt dette har gått, og hvor trist det er. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke helt det religiøse forholdet mange (amerikanere) har til Trump. Hadde han vært en psykopat med mye overfladisk karisma kunne man jo forstått det på sett og vis, men han er jo totalt blotta for karisma. Han er usympatisk, ekstremt løgnaktig, potensielt mer narsissistisk enn selveste Sophie Elise og synes å ha en virkelighetsoppfatning som rett og slett ikke henger på greip. Folk fremstår manipulerte og blinde, selv om jeg ikke kan skjønne at det skal være mulig å la seg manipulere av en med så dårlige talegaver og argumenter som Trump. Han er virkelig ikke vanskelig å gjennomskue, så hvordan 70 millioner amerikanere ikke klarer det er komplett ubegripelig.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Nå må mediene og demokratene faktisk gjøre jobben sin snart;
Spørre alle medlemmer av senatet om de er villig til å akseptere demokratisk seier om det ikke finnes faktisk beviser for valgjuks.

Republikanerene trenger tydeligvis en dytt for å begynne å snakke åpent om hva som foregår i deres eget parti sammen med offentligheten -- slik at folk kan vite hvor deres kandidater står i forhold til statskupp.

70% av republikanere har dog falt for Trump og republikanere sin misinformasjon...
https://www.theguardian.com/us-news/2020/nov/10/election-trust-polling-study-republicans

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, afterall said:

Et youtube-klipp, ja. God kilde. Jeg skal heller velge å tro på det der når amerikanske domstoler har anerkjent det som reelt.

 

In other news,

utenriksminister Mike Pompeo bekrefter at det vil bli en smidig overgang etter valget......til en ny Trump-administrasjon.

Hva skal en si, liksom?

https://www.adressa.no/nyheter/utenriks/2020/11/10/AFP-Pompeo-lover-«smidig-overgang»-til-en-ny-Trump-administrasjon-på-tross-av-Bidens-valgseier-22974637.ece

Montro om han tar med seg covid-19 på sin turne rundt om i verden? :p

Quote

Første stopp på veien skal være Paris. Pompeo skal så videre til Istanbul i Tyrkia, før han tar turen til Georgia og Israel. Turen avsluttes med besøk til tre av USAs viktigste allierte i Midtøsten: Saudi-Arabia, De forente arabiske emirater og Qatar.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2020/11/10/195718579/pompeo-fleipet-med-smidig-overgang-til-en-ny-trump-administrasjon

Endret av G
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...