Gå til innhold

Presidentvalget 2020 - Valguken


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En av påstandene om valgjuks er trukket tilbake, og mannen som kom med påstandene har innrømmet at han ble betalt av folk fra det republikanske partiet for å lyge for dem:

https://www.washingtonpost.com/investigations/postal-worker-fabricated-ballot-pennsylvania/2020/11/10/99269a7c-2364-11eb-8599-406466ad1b8e_story.html

 

...

Problemet er bare at de som tror på valgjuks fremdeles kommer til å tro på mannens opprinnelige uttalelser, og at kildene som spredte løgnene hans i utgangspunktet er lite trolige å korrigere eller trykke den nye utviklingen -- og at menneskene som falt for misinformasjonen er for lite kildekritiske til å ta til seg oppdateringer fra seriøse kilder...

...samtidig som at konspirasjonsteoretikere kommer til å tro på den opprinnelige løgnen fremfor innrømmelsen...

...og at de som faktisk leste begge kommer til å tro at dette er en sak de aldri har hørt om, mens de fremdeles fremmer den opprinnelige påstanden som et bevis for valgjuks, helt uironisk og uten skam.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
10 minutes ago, Red Frostraven said:

En av påstandene om valgjuks er trukket tilbake, og mannen som kom med påstandene har innrømmet at han ble betalt av folk fra det republikanske partiet for å lyge for dem:

https://www.washingtonpost.com/investigations/postal-worker-fabricated-ballot-pennsylvania/2020/11/10/99269a7c-2364-11eb-8599-406466ad1b8e_story.html

 

...

Problemet er bare at de som tror på valgjuks fremdeles kommer til å tro på mannens opprinnelige uttalelser, og at kildene som spredte løgnene hans i utgangspunktet er lite trolige å korrigere eller trykke den nye utviklingen -- og at menneskene som falt for misinformasjonen er for lite kildekritiske til å ta til seg oppdateringer fra seriøse kilder...

...samtidig som at konspirasjonsteoretikere kommer til å tro på den opprinnelige løgnen fremfor innrømmelsen...

...og at de som faktisk leste begge kommer til å tro at dette er en sak de aldri har hørt om, mens de fremdeles fremmer den opprinnelige påstanden som et bevis for valgjuks, helt uironisk og uten skam.

Har allerede sett folk som snakker om at han ble overtalt av myndighetene å trekke påstanden sin, så tror nok du har rett. 

Tror mer og mer dette er begynnelsen på valgkampen i 2024: "ta igjen det tapte valget"...

Lenke til kommentar

 

Sitat

While some top aides have cautiously approached the president to tell him it may be time to come to terms with the fact that he has lost the election, sources said they don't expect Trump to publicly concede he lost this race fairly, predicting he will continue to sow division between his supporters and Biden by trumpeting a false claim that the president-elect's victory was "fraudulent" and "stolen" from Trump.

After Election Day, Trump's campaign quickly shifted its focus to fighting the results and searching for evidence of widespread voter fraud to defend the president's baseless claims that the election was being stolen from him.

But according to multiple sources, who spoke on the condition of anonymity for fear of retaliation, the team's post-election efforts have run into some of the same problems that plagued them down the final stretch of the campaign: money woes and mismanagement.

 

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Sitat

Langer ut: - En ignorant idiot

President Donald Trump går hardt ut mot tidligere FBI-topp.

Natt til onsdag norsk tid gikk president Donald Trump til angrep på Andrew McCabe, som både har vært nestleder og fungerende leder i FBI.

- Andrew McCabe ble avslørt for den han er i Senatet i dag. Han ble fullstendig knust - en ignorant idiot. De flotte folkene i FBI må sikre at han og hans tidligere sjef, James Comey, betaler prisen for hva de har gjort med FBIs rykte.

Trump, som videre skriver at han mener McCabe «bør betale en stor pris» for det han har gjort, retvitret også en da elleve timer gammel Twitter-melding hvor han også langet ut mot McCabe.

Trump er farlig for verden og USA. Skikkelig facist. Ett under at han ikke har startet noen verdenskrig enda.

https://www.dagbladet.no/nyheter/langer-ut---en-ignorant-idiot/73053831

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Sitat

Byen som fikk Biden til å stille som president

CHARLOTTESVILLE, VIRGINIA (VG) Donald Trumps reaksjon på uroen i Charlottesville fikk demokraten Joe Biden til å satse alt. Nå er byen delt i to i sin støtte til de to kandidatene.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/EppVB2/byen-som-fikk-biden-til-aa-stille-som-president

Endret av Pc Lynet
  • Liker 2
Lenke til kommentar
torbjornen skrev (2 timer siden):

Kl. 09.03

av Kenneth Lund

Fire av fem amerikanere mener Biden er valgets vinner

79 prosent av de spurte anerkjenner Joe Biden som vinner av presidentvalget i USA. 3 prosent mener Donald Trump vant, viser en måling fra Reuters/Ipsos.

Videre svarer 13 prosent at valgutfallet ennå ikke er avgjort. 5 prosent sier at de ikke vet, viser målingen, som ble foretatt fra lørdag ettermiddag til tirsdag.

Resultatet på målingen følger i hovedsak partilinjene, melder Reuters , som viser til at seks av ti republikanere i undersøkelsen og nesten alle demokrater som ble spurt, mener at Biden har vunnet.

Trump har ennå ikke godtatt valgresultatet.

NTB

Mens Trump lurer på hvordan han kan splitte landet ennå mer, lurer jeg på hvordan USA skal gå frem for å lukke splittelsen. Blant annet hva de skal gjøre for å få aksept blant flest mulig av disse 3+13+5 prosentene for at Biden vant. Vil f.eks rettskraftige dommer i valgfusk-rettsakene få de til å akseptere? Eller må Biden f.eks trå til på noen republikanske kjernesaker for å skape en slags forsoning?

Akkurat nå, med Bidens fokus på Covid-19, Affordable care act og klima tror jeg mange republikanere føler seg politisk overkjørt og bare bygger opp mer hat.

Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (10 minutter siden):

Kan utskiftingen av ledelsen i Pentagon være en forberedelse på å ha militæret på sin side den 20. januar?

Hvem skal faktisk fjerne presidenten fra det hvite hus, dersom han ikke går frivillig? 

 

Secret Service eller annen føderal politietat vil antagelig få oppdraget dersom dette blir aktuelt.
US Marshals har i endel tilfeller mottatt oppdrag fra domstolene, og kan også være aktuell i en slik situasjon.

Når det gjelder Trumps motvillighet til å akseptere valgresultatet, så mister han embetet uavhengig av sin aksept. Embetet forlater Trump 20. januar, det er ikke Trump som forlater embetet. Det er tradisjonellt pakket pent inn i seremonier og prosedyrer med offentlig innsverging etc, men 20. januar er det over for Trumps del.

Endret av xRun
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, Espen Hugaas Andersen said:

Militæret er ikke første instans. Antar oppgaven ville havne hos Secret Service, FBI eller politiet.

Jeg kan ikke tenke meg at politiet har noen myndighet til å hente ut presidenten/ekspresidenten fra det hvite hus. 
FBI sjefen byttes vel snart han også..

Dersom DT er overbevist om at han har rett, noe narsissister ofte er, så vil han jo bli sittende. Det klarer han ikke uten at militæret er på hans side.

Jeg synes situasjonen har forverret seg ekstremt de siste dagene. Oppegående mennesker i administrasjonen og det republikanske partiet har nå begynt å holde dørene åpne for en fortsatt DT administrasjon etter 20.januar.. Dette er ikke lenger kun en gal man sitt sololøp. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Just now, WiiBoy said:

Jeg kan ikke tenke meg at politiet har noen myndighet til å hente ut presidenten/ekspresidenten fra det hvite hus. 
FBI sjefen byttes vel snart han også..

Dersom DT er overbevist om at han har rett, noe narsissister ofte er, så vil han jo bli sittende. Det klarer han ikke uten at militæret er på hans side.

Jeg synes situasjonen har forverret seg ekstremt de siste dagene. Oppegående mennesker i administrasjonen og det republikanske partiet har nå begynt å holde dørene åpne for en fortsatt DT administrasjon etter 20.januar.. Dette er ikke lenger kun en gal man sitt sololøp. 

Å fjerne husokkupanter er gjerne en oppgave for politiet. Og politiet i DC ville nok i all hovedsak elske muligheten til å kaste ut Trump. Ca 95% stemte på Biden der.

Men mer sannsynlig ville det være Secret Service eller FBI.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, xRun said:

Når det gjelder Trumps motvillighet til å akseptere valgresultatet, så mister han embetet uavhengig av sin aksept. Embetet forlater presidenten 20. januar, det er ikke Trump som forlater embetet. Det er tradisjonellt pakket pent inn i seremonier og prosedyrer med offentlig innsverging etc, men 20. januar er det over for Trumps del.

Det er vel en sannhet med modifikasjoner. Embetet er jo ikke noe konkret som kan bytte eier. Alt handler jo om hva som blir anerkjent av apparatet rundt. Vi kan komme i en situasjon der mange mener at Biden er president, men samtidig så er det mange som mener at DT er president. Dersom flertallet i senatet anerkjenner DT som president, deler av høyesterett, ledelsen i pentagon++

Husk at disse tingene er tuftet på at presidentene/ presidentkandidatene følger de uskrevne reglene.. Dersom de ikke gjør det, så er det mye grumsete juss..

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Snikpellik said:

Ny tweet:

Vet ikke hva man skal si lenger, jeg.

Jeg ville jo tro at et spådd nederlag ville øke oppslutningen til underdogen, og redusere for lederen. Dersom jeg viste at min kandidat vant, så ville jeg følt at stemmen ikke teller så mye. Dersom min kandidat ligger under, så ville jeg stemme for å markere,

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
WiiBoy skrev (1 minutt siden):

Jeg ville jo tro at et spådd nederlag ville øke oppslutningen til underdogen, og redusere for lederen. Dersom jeg viste at min kandidat vant, så ville jeg følt at stemmen ikke teller så mye. Dersom min kandidat ligger under, så ville jeg stemme for å markere,

Var nok mange som tenkte slik i 2016, da Hillary gjorde det til tider veldig bra på målingene.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...