Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Per H skrev (1 time siden):

Nå skriver du det ikke rett ut, men det ligger implisitt i utsagnet ditt at det er de uvaksinerte som er grobunn for varianter. Dette er en sånn flåsete påstand som politikere og andre som ikke vet noe om epidemiologi lirer av seg hele tiden og det er FEIL.

Faktum er det at såkalt "immune escape" og utvikling av varianter foregår mest hos de vaksinerte eller immune, ikke de uvaksinerte. Hvorfor er det slik? i en uvaksinert person har ikke viruset noe incentiv til å mutere - det får kjøre på, formere seg før det går videre til neste vert. Viruset stortrives, men har ikke noe incentiv til å selektere på mutasjoner (hvorfor skal det det når det overlever og har det fint?)

Men hva skjer hos en vaksinert eller immun person? Viruset møter motstand. Viruset har da to muligheter: enten bli bekjempet (slutten på visa for viruset bokstavelig talt) eller mutere for å komme seg forbi forsvarsverkene. De virusene som muterer kan overleve, de andre dør. Gitt nok infeksjoner og iterasjoner, hva tror du kommer til å skje? Jo, viruset kommer til å TILPASSE seg vaksinen/immuniteten hos de immune og OMGÅ den.

Dette er spesielt enkelt for viruset når vaksinen er basert KUN på spike-proteinet, fordi da har man antistoffer BARE mot spike. Hvis spike blir ugjennkjennelig for immunforsvaret, så er "immunevasjon" et faktum, og du blir syk like vel. Hvis du hadde hatt immunitet mot HELE viruset som du får etter gjennomgått sykdom eller med tradisjonelle vaksiner (deaktivert virus) hadde dette vært MYE vanskeligere for viruset.

 

https://no.wikipedia.org/wiki/Immunevasjon

Antyder du her at viruset har en form for bevissthet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Betroz skrev (3 timer siden):

Ja, jeg har snakket mye om slike ting, men har også snakket om : Ytringsfrihet, privatliv og retten til å bestemme over egen kropp og hva som går inn der.

De som tror på narrativet om viruset skal selvfølgelig (!) få lov til å ta så mange vaksine doser som dem har lyst til. De skal få lov til å gå med munnbind og vaske hendene med håndsprit 20 ganger om dagen. Ikke opp til meg eller andre å bestemme det. Der vi får et problem er når myndighetene presser dette på ALLE. Da frarøver de folk sin rett til å velge, noe som er essensielt i et åpent og demokratisk samfunn.

Og, festlig nok, er vi helt enige her. Men disse tingene går det altså an å mene, uten samtidig å tro at jesuittordenen har tidenes grandiose og ondskapsfulle plan om å drepe mesteparten av verdens befolkning og slavebinde resten gjennom teknologi vi ikke er i nærheten av å se pr. i dag.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
4 hours ago, Evil-Duck said:

Om en har et høyt antall vaksinerte i en gruppe som demper smittespredning vil en og dempe muteringsraten

Det hadde jo vært fint om vaksinen hindret smitte, men det gjør den ikke i vesentlig grad. Vaksinen har bittelitt effekt på spredning, men ikke mye. Se f.ex her:

Studie i the lancet:

https://www.thelancet.com/journals/laninf/article/PIIS1473-3099(21)00648-4/fulltext

En artig liten filmsnutt på ca. 2 minutter som viser hvordan ekspertene har snudd 180% på spørsmålet om smitte gjennom året:

https://twitter.com/JamesMelville/status/1461750873445568515

4 hours ago, atleape said:

Det er ikke så simpelt som du skal ha det til der, virus møter også noe motstand i uvaksinerte med noe immunisering, og viruset velger ikke hvilke de smitter. La et virus florere lenge nok og det vil utvikle seg på noen måter, selv i uvaksinerte. Får du virus A i kroppen din så utvikler du noe immunforsvar mot det. Prøver virus A igjen senere så møter den litt motstand og det kan utvikle seg til virus B for å kunne smitte igjen. Jo oftere dette kan pågå jo oftere skjer mutasjoner.

Jeg ville ikke vært så skråsikker på at det er kun èn faktor i spill her.

Det er jeg for så vidt enig i. Hvis den uvaksinerte populasjonen er stor (som den er f.eks i Afrika) så vil det jo statistisk sett være flere "verter" å infisere, dermed mer replikering, mer sjanse for mutasjoner. Men mutasjonene som oppstår i en uvaksinert befolking vil ved naturlig utvalg mest sannsynlig bli mer smittsomme og mindre dødelige, fordi en mutasjon må gi en "praktisk" fordel for viruset for at den skal dominere. Hvis mutasjonen er til ugunst, vil den ikke bli dominerende. Å drepe verten er lite evolusjonsmessig gunstig, og en slik variant vil neppe bli dominant. Omikron er jo et perfekt eksempel egentlig. Delta ble også dominant før det fordi den var mer smittsom og helt klart mindre dødelig.

4 hours ago, Snikpellik said:

Dette er helt feil. Enkelt sagt, mutasjoner i viruset skjer raskere hos uvaksinerte eller for eksempel immunsuprimmerte personer. Etter beskyttelse gjennom vaksinering (eller infeksjon) har immunforsvaret en respons og det produseres dermed færre virus enn hos de som ikke har bygget opp denne beskyttelsen. Derfor skjer mutasjoner oftere og er større hos uvaksinerte enn vaksinerte verter.

Vaksineforsker Gunnveig Grødeland ved forskningsgruppen Influensa og adaptiv immunitet ved Avdeling for immunologi og transfusjonsmedisin på OUS:

Immunsuprimerte personer er en helt spesiell gruppe praktisk talt uten immunforsvar noen av dem, la oss ikke bruke tid på de eller gruppere de sammen med friske, uvaksinerte personer. Du fremmer en påstand her som jeg har hørt før, men som ikke understøttes av dataene. Se for eksempel denne artikkelen og studien det vises til. Vaksinerte og uvaksinerte kan ha like høy "viral load", så det du sier stemmer rett og slett ikke. Når det gjelder frk. Grauteland, kan det godt hende hun har et poeng, men det kommer ikke frem av sitatet, så her må vi forstå mer av logikken bak utsagnet.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.07.31.21261387v4.full.pdf (se grafen på side 4 f.ex).

3 hours ago, nomore said:

Antyder du her at viruset har en form for bevissthet?

Det er ikke så uvanlig å bruke "antropomorfisme" når man snakker om slike ting. Jeg tror det skal en spesiell form for motvilje til for å tolke mitt opprinnelige innlegg dithen at jeg antyder at viruset "velger" mutasjoner ,tenker, eller bestemmer seg for ditt og datt... Tror oppegående lesere forstår det utifra konteksten ;)

Generell kommentar til slutt: En "lekk" vaksine som undertrykker symptomer, ikke stopper spredning og har veldig "snever" immunitet (kun spike proteinet) kan være ganske "bad news". Bare google "Mareks disease" i høns hvis dere vil ha en skikkelig skrekkhistorie 😮

Edit: her er en fin lenke om dette temaet med lekke vaksiner (fra før pandemien):

https://www.healthline.com/health-news/leaky-vaccines-can-produce-stronger-versions-of-viruses-072715

“These vaccines also allow the virulent virus to continue evolving precisely because they allow the vaccinated individuals, and therefore themselves, to survive,” said Venugopal Nair, who led the research team. He is the head of the Avian Viral Diseases program at The Pirbright Institute.

Dette er jo akkurat det jeg har sagt her.

Endret av Per H
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (40 minutter siden):

Spredte konspirasjonsteorier - døde med covid

Delte desinformasjon om coronaviruset gjennom hele pandemien.

Der fikk konspirasjonsteoretikerne ennå en færre desinformasjonskilde. Han er jo ikke den første corona-døde coronafornekteren og blir sikkert ikke den siste. Aldri så galt at de ikke er godt for noe. Dette ene dødsfallet kan vise seg å spare mange liv.

Han ble nok tatt livet av fordi han kom for nær sannheten! /s

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (1 time siden):

Han er jo ikke den første corona-døde coronafornekteren og blir sikkert ikke den siste.

Stew i Stew Peters TV sier vel her at han er koronasmittet, men ikke har behøvd å sløyfe noen av sine avtaler. Du kan sette deg ned og håpe på at han blir verre :)

https://www.bitchute.com/video/koqZKj2d1EqL/

Jeg ble forøvrig minnet om tidligere, at hvis jeg måtte se helt til USA for å finne et eksempel, var det ikke så mye verdt. Det burde også gjelde for den andre leiren. 

Lenke til kommentar
Gjest 0b9d0...51f
Betroz skrev (12 timer siden):

Det mente jeg heller ikke.

Når vi mennesker blir syke av influensa/forkjølelse så er det fordi kroppen gjennomgår en detox, som den gjør flere ganger i året. Det er de avfallsstoffene fra kroppens celler som de kaller for "virus". 

Nå høres du ut som Kjetil Dreyer.

Anonymous poster hash: 0b9d0...51f

Lenke til kommentar
10 hours ago, Simen1 said:

Spredte konspirasjonsteorier - døde med covid

Delte desinformasjon om coronaviruset gjennom hele pandemien.

Der fikk konspirasjonsteoretikerne ennå en færre desinformasjonskilde. Han er jo ikke den første corona-døde coronafornekteren og blir sikkert ikke den siste. Aldri så galt at de ikke er godt for noe. Dette ene dødsfallet kan vise seg å spare mange liv.

Så du fant en nyhetsartikkel fra propaganda kilden Dagbladet, som igjen siterte propaganda kilden Cbsnews... Begge disse følger det offisielle Covid narrativet 100%, så da vil dem selvsagt skrive dette på den måten de gjør.

Quote

He was diagnosed with COVID and then got the COVID pneumonia. But he had pre-existing conditions, Joni said. He had diabetes, but he kept it in check.

It caused his blood sugar to spike and a decrease in his oxygen," she said.

Ergo brukte de RT-PCR testen som ikke kan finne bevis for noe smittsomt virus. Av sitatet over her, så kan du se at han hadde dårlig helse fra før av. Vanlig lungebetennelse eller at hans hjerte orket ikke mer. Døde med Covid meg i ræva.

Så Simen dette beviser ikke at det narrativet du tror på stemmer. Hvis jeg skal spille "djevelens advokat" litt her og si at jo denne mannen døde av Covid, så var det tydelig fordi at hans helse var såpass dårlig fra før, slik at hans kropp ikke taklet Covid viruset på toppen av det hele. Noe som da vil gjøre at denne mannen ligger innenfor i de 0,1 til 0,3% av folk som kan dø av sykdommen. Ergo ingen grunn til bekymring for folk flest!

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
3 hours ago, Betroz said:

Så du fant en nyhetsartikkel fra propaganda kilden Dagbladet, som igjen siterte propaganda kilden Cbsnews... Begge disse følger det offisielle Covid narrativet 100%, så da vil dem selvsagt skrive dette på den måten de gjør.

Ergo brukte de RT-PCR testen som ikke kan finne bevis for noe smittsomt virus. Av sitatet over her, så kan du se at han hadde dårlig helse fra før av. Vanlig lungebetennelse eller at hans hjerte orket ikke mer. Døde med Covid meg i ræva.

Så Simen dette beviser ikke at det narrativet du tror på stemmer. Hvis jeg skal spille "djevelens advokat" litt her og si at jo denne mannen døde av Covid, så var det tydelig fordi at hans helse var såpass dårlig fra før, slik at hans kropp ikke taklet Covid viruset på toppen av det hele. Noe som da vil gjøre at denne mannen ligger innenfor i de 0,1 til 0,3% av folk som kan dø av sykdommen. Ergo ingen grunn til bekymring for folk flest!

Plenty av eksempler på covidfornektere som dør "med" covid her. Fullstendig mediafritt:

https://www.reddit.com/r/HermanCainAward/

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

.. og konspirasjonsleiren kommenterer.

I Norge hadde vi karantenehotell en periode. I Australia jekker de opp standarden et hakk og tilbyr hytter. Jeg foretrekker hytte fremfor hotellrom any day. Nordmenn går jo mann av huse for å tilbringe feriene sine tettere og ved lavere standard enn det der: Campingplasser. Hytteresortet på bildet minner forresten om OL-landsbyen i München, som i dag er en populær stunentby.

Jeg synes konspirasjonsleiren krisemaksimerer og gjør ufine sammenligninger med massemord. Det henger ikke på greip. Dessuten ignoreres jo totalt den friheten som dette skaper for Australiere flest.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...