Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Betroz skrev (19 timer siden):

Det Australske folk lider under det diktaturet som nå råder der. Folk begynner å bli desperate. Da skjer slikt :

Det at ikke andre lands ledere fordømmer situasjonen i Australia nå sier en del! Kanskje fordi dem vet at slike drakoniske regler vil komme her snart!!

Ja, dette er alvorlig. Veldig alvorlig og man behøver ikke være konspirasjonsteorier for ubetinget å fordømme det Australia holder på med. Det hadde aldri blitt akseptert om det var Kina, Nord-Korea eller Trumps USA som gjorde slikt mot sine borgere; hadde det vært sistnevnte hadde det vært førstesideoppslag i alle norske nettaviser så serverne hadde blitt sprengt; "Trump gjør det igjen"; "Trump er den nye Hitler" osv. etc.

Jeg mener det er unødvendig med teorier om at viruset ikke finnes, at PCR-tester er falske, at vaksinene er laget for å utrydde osv. Jeg mener de teoriene er ødeleggende fordi de tar fokuset vekk fra det reelle maktmisbruket vi allerede ser og som er ille nok. Det jeg vet og ser, både i Australia og her er at en indre og ytre trussel som et virus, og ikke en gang det, i Norge går man jo så langt som til å begrunne maktmisbruket med rot i en offentlig sektor(helsevesenet)for å ødelegge befolkningens liv. Det er ille nok som det er og terkselen for å avskaffe den liberale og demokratiske rettstaten med et totalitært diktatur er veldig senket hos en befolkning som er livredde og skremt av et virus med mellom 0(omicron-varianten) og 0,3% og tenker at hensikten helliger middelet uansett.

Martin Niemullers dikt er mer relevant enn på lenge. Det har ikke vært så relevant i vår del av verden siden andre verdenskrig.

https://no.wikipedia.org/wiki/Likegyldighet

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
8 minutes ago, Morromann said:

Jeg mener det er unødvendig med teorier om at viruset ikke finnes, at PCR-tester er falske, at vaksinene er laget for å utrydde osv. Jeg mener de teoriene er ødeleggende fordi de tar fokuset vekk fra det reelle maktmisbruket vi allerede ser og som er ille nok.

Det er et veldig godt poeng. Det skjer diverse ting rundt om i verden som helt klart kan kritiseres. Jeg er f.eks ikke en tilhenger av vaksineplikt. Det at man drar fokuset bort fra reelle problemstillinger til oppkonstruert tullball skaper mye støy, og gjør det vanskeligere å komme med saklig kritikk.

Man ser det jo egentlig veldig lett i den offentlige diskusjonen. Hvis man skal komme med kritikk starter man gjerne først med å forklare hvordan man ikke er i mot vaksiner eller smittetiltak på generell basis. Man bruker mindre tid å diskutere sak når man må bruke tid til å distansere seg fra tullingene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (1 minutt siden):

Det er et veldig godt poeng. Det skjer diverse ting rundt om i verden som helt klart kan kritiseres.

Ikke bare kan, men  kritiseres. Det er ingen vei tilbake til mars 2020 nå altså. Det er en post-demokratisk dystopi vi er inne i nå og det mest skremmende er at store deler av befolkningen synes det er greit og at de i fullt alvor mener at hensikten helliger middelet. Jeg syntes de innskrenkningene i personvernet med begrunnelse at man skulle bekjempe terror var ille nok, men det var bare blåbær i forhold til det groteske makmisbruket jeg med åpne øyne bevitner på daglig basis. Jeg har kløpet meg selv flere ganger i det siste for å pøve å finne ut om dette virkelig skjer eller om jeg befinner meg i et veldig realistisk mareritt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
16 minutes ago, Morromann said:

Jeg mener det er unødvendig med teorier om at viruset ikke finnes, at PCR-tester er falske, at vaksinene er laget for å utrydde osv. Jeg mener de teoriene er ødeleggende fordi de tar fokuset vekk fra det reelle maktmisbruket vi allerede ser og som er ille nok.

Du har jo et poeng der, men vil du ha samme oppfattning om saken 1-2 år fra nå når alle mennesker scanne inn QR koder for å kunne delta i samfunnet? (i alle land i verden) (For at denne QR koden skal aksepteres må man være vaksinert.)

Er det fortsatt da kun snakk om maktmisbruk og ikke en koordinert plan?

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 6c4b0...aee skrev (9 minutter siden):

Begynner og tro at de som forsvarer denne galskapen er større konspirasjons folk😂😂

Anonymous poster hash: 6c4b0...aee

Ja, hva skal man kalle det når man innfører drakonisk unntakstilstand i et samfunn for et virus med mellom 0 og 0,3% dødelighet? "Legitimiteten" til totalitære regimer har alltid vært at man skal "beskytte" befolkningen mot en ytre eller indre fare og at "hensikten alltid helliger middelet"; eller for å sitere Mao, ",man kan ikke lage omelett uten å knuse et egg". Den mentaliteten.

Endret av Morromann
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (2 minutter siden):

Du har jo et poeng der, men vil du ha samme oppfattning om saken 1-2 år fra nå når alle mennesker scanne inn QR koder for å kunne delta i samfunnet? (i alle land i verden) (For at denne QR koden skal aksepteres må man være vaksinert.)

Er det fortsatt da kun snakk om maktmisbruk og ikke en koordinert plan?

 

Vel, hvis de teoriene jeg har skjønt at du velger å tro på(korriger meg gjerne om jeg tar feil)så er det stor sannsynlighet for at jeg er død om to år uansett fordi jeg har tatt vaksinen. Er det ikke slik?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Just now, Morromann said:

Vel, hvis de teoriene jeg har skjønt at du velger å tro på(korriger meg gjerne om jeg tar feil)så er det stor sannsynlighet for at jeg er død om to år uansett fordi jeg har tatt vaksinen. Er det ikke slik?

Ja, jeg har sagt at mange vil dø av vaksinene. Jeg har ikke sagt at DU eller de du kjenner vil det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (20 timer siden):

Det Australske folk lider under det diktaturet som nå råder der. Folk begynner å bli desperate. Da skjer slikt :

Det at ikke andre lands ledere fordømmer situasjonen i Australia nå sier en del! Kanskje fordi dem vet at slike drakoniske regler vil komme her snart!!

Uten at eg støtter dei ulike tiltakene Australia innfører, då eg ikkje har satt meg inn i det, men tenker ganske fort på  kordan misinformasjon og konspirasjoner rundt pandemien kan ha bidratt til denne mentalt syke personens handlinger...

Ho var altså så redd for å dø, då av pandemi restriksjoner og vaksine at ho prøvde å ta livet sitt.....

Så kan jo du tenke litt på kordan du er med å bidra til å spre misinformasjon rundt vaksiner, som ho var så redd for.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (1 time siden):

Du har jo et poeng der, men vil du ha samme oppfattning om saken 1-2 år fra nå når alle mennesker scanne inn QR koder for å kunne delta i samfunnet? (i alle land i verden) (For at denne QR koden skal aksepteres må man være vaksinert.)

Er det fortsatt da kun snakk om maktmisbruk og ikke en koordinert plan?

 

Det du skriver her endrer jo ikke på poenget du er enig i. Vi kan alle sikkert tenke ut en milliard ulike scenarier som kan inntreffe, men enn så lenge er det du fremmer en ubegrunnet påstand som da blir støy, og det fjerner fokus fra de viktige debattene som handler om ting vi vet at skjer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
6 hours ago, Morromann said:

Jeg mener det er unødvendig med teorier om at viruset ikke finnes, at PCR-tester er falske, at vaksinene er laget for å utrydde osv. Jeg mener de teoriene er ødeleggende fordi de tar fokuset vekk fra det reelle maktmisbruket vi allerede ser og som er ille nok. Det jeg vet og ser, både i Australia og her er at en indre og ytre trussel som et virus, og ikke en gang det, i Norge går man jo så langt som til å begrunne maktmisbruket med rot i en offentlig sektor(helsevesenet)for å ødelegge befolkningens liv. Det er ille nok som det er og terkselen for å avskaffe den liberale og demokratiske rettstaten med et totalitært diktatur er veldig senket hos en befolkning som er livredde og skremt av et virus med mellom 0(omicron-varianten) og 0,3% og tenker at hensikten helliger middelet uansett.

Dette er "spot on". Virkeligheten er ille nok, mye av disse konspirasjonsteoriene er virkelig "out there" og bidrar faktisk til å latterliggjøre den legitime "opposisjonen" til hovedstrømsnarrativet om man kan kalle den det. En konspirasjonsteori kan jo være at mye av dette mer latterlige tullet spres for å diskreditere den legitime kritikken... av den dystopiske samfunnsutviklingen som man nesten må være blind eller veldig naiv for å ikke se konturene av ;)

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Per H skrev (2 minutter siden):

. En konspirasjonsteori kan jo være at mye av dette mer latterlige tullet spres for å diskreditere den legitime kritikken... av den dystopiske samfunnsutviklingen som man nesten må være blind eller veldig naiv for å ikke se konturene av ;)

 

 

Det er vel det man i konspirasjonskretser kaller for "psyops"?

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, Hugo_Hardnuts said:

Det du skriver her endrer jo ikke på poenget du er enig i. Vi kan alle sikkert tenke ut en milliard ulike scenarier som kan inntreffe, men enn så lenge er det du fremmer en ubegrunnet påstand som da blir støy, og det fjerner fokus fra de viktige debattene som handler om ting vi vet at skjer.

Det er din mening om saken.

Endret av Betroz
  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 11/27/2021 at 12:33 AM, KongRudi said:

Så lenge vaksinene ikke stopper smitten, så er kanskje nye mutasjoner en flott ting. :) - Jeg tror løsningen er nok å bli smittet av en minst mulig skadlig variant.

Hvis den nye mutasjonen (Omicron) er mere smittsom (som alt tyder på) - men mindre dødelig (som vi selvsagt ikke vet ennå) - så er dette en bra ting, hvis den raser gjennom verden - hvis den er mere skadelig så er det farligere selvsagt..:)

Uansett, så er det smart å unngå reiser, spessielt til/fra Sør Afrika, og de mest smittede landene når det skjer, til vi ser hvordan sykdomsfoløpet utvikler seg, og krysse fingrene, ta dine egne forholdsregler.

 

Legger ved den snart to uker gamle meldingen min når Omikron poppet opp, da den er forhåpentligvis fremdeles relevant - som sikkert gikk tapt for mange pga. tråd-kapring.

- Ser kanskje ut som Omicron kan bli første steget/redningen ut av elendigheten - fremdeles så tyder mye på at denne varianten er mye mindre dødlig/skadlig og er i ferd med å utkonkurere de tidligere variantene.

- Litt intressant video fra Dr. John Campbell som analyserer tallene fra om julebordet i Oslo, hvor 120 ble smittet, hvor vi tror mesteparten er Omicron.

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (8 timer siden):

Legger ved den snart to uker gamle meldingen min når Omikron poppet opp, da den er forhåpentligvis fremdeles relevant - som sikkert gikk tapt for mange pga. tråd-kapring.

- Ser kanskje ut som Omicron kan bli første steget/redningen ut av elendigheten - fremdeles så tyder mye på at denne varianten er mye mindre dødlig/skadlig og er i ferd med å utkonkurere de tidligere variantene.

- Litt intressant video fra Dr. John Campbell som analyserer tallene fra om julebordet i Oslo, hvor 120 ble smittet, hvor vi tror mesteparten er Omicron.

 

I så måte bør vi jo være glade for at omicron sprer seg fremfor å trykke på panikk-knappen igjen og igjen slik Støre, Kjerkholm og ikke minst Espen Nakstad holder på med. Veien ut av pandemier både er og har alltid vært flokkimmunitet; det er ingen pandemier i historien som har vist noe annet skjønt man alltid bør bestrebe seg på å skjerme de mest utsatte; feilen man gjør nå er å behandle hele samfunnet, ung og gammel, funksjonsfrisk og alvorlig yk som spesielt utsatte. Jeg blir spesielt målløs over hvor mye paniske uttalelser som kommer fra lærere i media som om de var pleiere i omsorgsboliger.

To uker ja; allerede da så man at omicron var en mildere variant. Er det ikke på tide at man innser at den er det nå istedenfor denne helt ekstreme over the top krisemaksimeringen?

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (13 timer siden):

- Ser kanskje ut som Omicron kan bli første steget/redningen ut av elendigheten - fremdeles så tyder mye på at denne varianten er mye mindre dødlig/skadlig og er i ferd med å utkonkurere de tidligere variantene.

Må selvfølgelig sjåast i kontekst med at folk som blir smittet av Omicron, kanskje har blitt vaksinert, eller allerede har hatt covid i forkant, som kan drastisk påvirke sykdomsforløpet til Omicron.

Lenke til kommentar

Et alvorlig sykdomsforløp tar tid å utvikle seg. Den første uken etter smitte havner ca ingen på sykehus, selv ikke de som til slutt dør av det. Så vi har fortsatt ganske dårlig oversikt over hvor alvorlig smitte med Omikron faktisk er. Det tar minimum noen uker før man har nok data over nok tid.

Men foreløpig virker det lovende.

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...