Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Folk har i all hovedsak blitt kalt konspirasjonsteoretikere fordi de har kommet med konspirasjonsteorier. Det har vært snakk om en eller annen massiv sammensvergelse med f.eks Bill Gates, som omhandler alt fra 5G til mikrobrikker i vaksinene til at vaksinene er gift eller hva enn. Det er litt vanskelig å følge alt tullet.

Men så klart kan det sikkert hende at enkelte som har sagt at det vil komme tiltak mot smitte, og det vil kunne komme krav om vaksinering i diverse sammenhenger, som har blitt kalt konspirasjonsteoretikere, men det er mer unntaket enn regelen.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kazuo skrev (45 minutter siden):

Man beskyldte folk for å være konspi fordi de spådde alt dette, jeg synes det er problematisk at man da ikke beklager til de samme folka..Fleste som spådde ting som dette var ikke flat earth folk eller folk som var involverte i andre ting som kan ses på som konspirasjonsteorier..De hadde meninger om covid som gjorde at de ble latterligjort , satt i bås som konspi folk etc..

Det er ikke min opplevelse. Både jeg og flere jeg kjenner, har uttrykt stor skepsis til mange av smittevernstiltakene. Selv har jeg hatt leserinnlegg på trykk knyttet til det, og det samme har en annen i min familie (der har det vært flere faktisk). Ingen av oss har opplevd å få betegnelsen konspirasjonsteoretiker av den grunn. Klarer man å diskutere saklig, blir man i liten grad slengt i den kategorien. Det er i det øyeblikket man lasser på med en mengde andre ubegrunnede påstander, at det blir problematisk. Og, som jeg har sagt tidligere, så blir det problematisk når den viktige debatten forstyrres av håpløse påstander om at munnbind er ment for å ødelegge folk, at blir chippet, påført sykdom, drept eller får vårt DNA endret av vaksinene, o.l.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Kazuo said:

Man beskyldte folk for å være konspi fordi de spådde alt dette, jeg synes det er problematisk at man da ikke beklager til de samme folka..Fleste som spådde ting som dette var ikke flat earth folk eller folk som var involverte i andre ting som kan ses på som konspirasjonsteorier..De hadde meninger om covid som gjorde at de ble latterligjort , satt i bås som konspi folk etc..

Som om banditter etter mislykket ransforsøk melder seg og beklager?
Nei, de forsøker bare på nytt, med nye metoder, eller de samme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Hugo_Hardnuts said:

Venter fortsatt i spenning på hvor man kan finne en god redegjørelse for hvorfor din tolkning av disse planene stemmer...

Det er ikke bare min tolkning. Det er heller ikke bare David Icke sin tolking, selv om han beskrev det som skjer nå for leeenge siden. Det er mange som deler min tolkning, men du vil ikke høre om dem fra kanaler som NRK, TV2, CNN, BBC eller disse vitenskapsmiljøene du følger.

15 minutes ago, Hugo_Hardnuts said:

Klarer man å diskutere saklig, blir man i liten grad slengt i den kategorien. Det er i det øyeblikket man lasser på med en mengde andre ubegrunnede påstander, at det blir problematisk.

Ubegrunnede påstander har du beskyldt meg for siden starten. Likevel så beskrev jeg i 2020 det som nå skjer og kommer til å skje. Presidenten av EU, Ursula von der Leyen, har nå nylig sagt at de "vurderer" sterkt det å gjøre Covid vaksinen påbudt. Skjer det neste år, så tar det nok ikke lang tid før resten av verdenen følger etter. Dette har vært planen hele tiden, slik jeg sa i 2020.

Nå venter jeg bare på standard svarer ditt : "Men det der beviser ikke at det ligger en konspirasjon bak..." Okay, men da er jeg synsk da!

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Betroz said:

Ubegrunnede påstander har du beskyldt meg for siden starten. Likevel så beskrev jeg i 2020 det som nå skjer og kommer til å skje. Presidenten av EU, Ursula von der Leyen, har nå nylig sagt at de "vurderer" sterkt det å gjøre Covid vaksinen påbudt. Skjer det neste år, så tar det nok ikke lang tid før resten av verdenen følger etter. Dette har vært planen hele tiden, slik jeg sa i 2020.

Nå var det absolutt ikke det hun sa - du får gå tilbake og lese det på nytt.

Som Ursula sier så er det opp til hvert medlemsland å vurdere om de ønsker å innføre vaksineplikt. Sjansen for at dette skjer i Norge er ganske liten.

(Og vaksineplikt er ikke ensbetydende med noen slags tvangsvaksinering. I Hellas uttrykker den seg egentlig som en straffeskatt på rundt 1000 kr/mnd.)

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Betroz skrev (1 minutt siden):

Det er ikke bare min tolkning. Det er heller ikke bare David Icke sin tolking, selv om han beskrev det som skjer nå for leeenge siden. Det er mange som deler min tolkning, men du vil ikke høre om dem fra kanaler som NRK, TV2, CNN, BBC eller disse vitenskapsmiljøene du følger.

Og jeg venter fortsatt i spenning på svaret på hvor jeg kan lese en velbegrunnet redegjørelse for hvorfor den tolkningen stemmer. Jeg er fullstendig klar over at jeg ikke finner den i MSM eller innenfor de tradisjonelle fagmiljøene, men jeg har fortsatt ikke fått presentert hvor jeg kan finne den.

Sitat

Ubegrunnede påstander har du beskyldt meg for siden starten. Likevel så beskrev jeg i 2020 det som nå skjer og kommer til å skje. Presidenten av EU, Ursula von der Leyen, har nå nylig sagt at de "vurderer" sterkt det å gjøre Covid vaksinen påbudt. Skjer det neste år, så tar det nok ikke lang tid før resten av verdenen følger etter. Dette har vært planen hele tiden, slik jeg sa i 2020.

Nå venter jeg bare på standard svarer ditt : "Men det der beviser ikke at det ligger en konspirasjon bak..." Okay, men da er jeg synsk da!

Jeg skal medgi at jeg heller ikke forutså hvor autoritære grep enkelte land har tatt her nei, og jeg trenger vel ikke gjenta at jeg synes det er problematisk. Men du har også helt rett i at jeg ikke anser det som et bevis for en global plan. Du glemmer også hvor mye av det du og andre meningsfeller har påstått som på ingen måte er i nærheten av å stemme.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
3 hours ago, hfthomas said:

Jepp, er du ikke vaksinert så får du ikke kjøre bil, betalt med bankkort eller reist på utenlandsreiser. Den digitale IDen din er da ugyldig.  

Oj, så det är alltså det det handlar om. Hvis man samlar allt på ett sted så må allt vara i orden för att man ska kunna göra noe? 

Så hvis man har glömt att förnya passet kan man ikke köpa melk? Hvis man kör för fort så får man ikke åka till utlandet? 

Skulle tro att det ikke trenger och fungera så men vad vet jag. Jag tror ju till och med att virus kan göra oss sjuka och annat tull.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts skrev (42 minutter siden):

Det er ikke min opplevelse. Både jeg og flere jeg kjenner, har uttrykt stor skepsis til mange av smittevernstiltakene. Selv har jeg hatt leserinnlegg på trykk knyttet til det, og det samme har en annen i min familie (der har det vært flere faktisk). Ingen av oss har opplevd å få betegnelsen konspirasjonsteoretiker av den grunn. Klarer man å diskutere saklig, blir man i liten grad slengt i den kategorien. Det er i det øyeblikket man lasser på med en mengde andre ubegrunnede påstander, at det blir problematisk. Og, som jeg har sagt tidligere, så blir det problematisk når den viktige debatten forstyrres av håpløse påstander om at munnbind er ment for å ødelegge folk, at blir chippet, påført sykdom, drept eller får vårt DNA endret av vaksinene, o.l.

Uenig. Vet om flere oppgående folk som ble stemplet som konspi eller ikke bare turte uttale seg mer i frykt for jobb samt rykte.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (4 minutter siden):

Skjedde dette skriftlig? Har du en link?

Skriftlig ? Link ? Hva spør du om egentlig ?

Hvis du tror jeg gidder søke meg tilbake til samt bruke tid på finne poster på eks Reddit , div Instagram poster fra mars/juni 2020 for å gi deg kilder på noe alle vet skjedde så må jeg skuffe deg.Men kommer jeg over noe tilfeldig så skal jeg huske på denne tråden🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Kazuo said:

Skriftlig ? Link ? Hva spør du om egentlig ?

Hvis du tror jeg gidder søke meg tilbake til samt bruke tid på finne poster på eks Reddit , div Instagram poster fra mars/juni 2020 for å gi deg kilder på noe alle vet skjedde så må jeg skuffe deg.Men kommer jeg over noe tilfeldig så skal jeg huske på denne tråden🙂

Jeg har bare ikke sett det du påstår har skjedd. Da er det samtidig vanskelig å vite om det faktisk har skjedd, og i så fall hvem som skulle be hvem om unnskyldning. Internettet er stort og jeg utelukker ikke at det finnes noen på internett som bør be noen andre på internett om unnskyldning, men det blir da litt rart å ta dette opp i denne tråden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Betroz skrev (2 minutter siden):

Det er bare èn av dem. 

Men dette er litt sånn jeg opplever at det ofte blir i diskusjonen med deg her: Du sier at det finnes kilder, men når de etterspørres, så presenterer du de ikke. Enten med en begrunnelse om at du har gjort det tidligere, eller at man uansett ikke vil anerkjenne de. Eller som her, hvor jeg kommenterer hvilken kilde du viser til, hvor svaret er at du har flere. Javel, hva med å faktisk vise til de kildene da? For du kjenner jo godt til standardsvaret på det du skriver der; at det inntil videre bare kan avskrives som en ubegrunnet påstand.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
2 hours ago, fredrik2 said:

Oj, så det är alltså det det handlar om. Hvis man samlar allt på ett sted så må allt vara i orden för att man ska kunna göra noe? 

Så hvis man har glömt att förnya passet kan man ikke köpa melk? Hvis man kör för fort så får man ikke åka till utlandet? 

Skulle tro att det ikke trenger och fungera så men vad vet jag. Jag tror ju till och med att virus kan göra oss sjuka och annat tull.

Jeg aner ikke jeg, bare fyret oppunder 😛

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (9 timer siden):

Jeg har prøvd å forklare hvordan dette funker, men du forstår det fortsatt ikke. Ikke noe mer jeg kan gjøre da. Ta 3, 8 eller 14 doser av denne vaksinen du hvis det er det du føler er riktig. Bare ikke kom å klag den dagen alt rakner.

Jeg er litt treig, og må ha det inn med teskje skjønner du. :p

Men la oss ta et enkelt konkret eksempel da: 

Du er en helt vanlig mann på 55 år, har kone,  to barn, tre barnebarn, har arbeidet innen medisin mesteparten av livet, og er ekspert på virus. Hva skal til for å motivere deg til å begå massemord på millioner av mennesker inkludert noen av dine nærmeste venner og familie?
 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
2 hours ago, Splitter said:

Du er en helt vanlig mann på 55 år, har kone,  to barn, tre barnebarn, har arbeidet innen medisin mesteparten av livet, og er ekspert på virus. Hva skal til for å motivere deg til å begå massemord på millioner av mennesker inkludert noen av dine nærmeste venner og familie?

Det er nok ikke snakk om en vanlig mann dette her. Tror du det?
En side eller to tilbake her postet jeg videoen hvor agressivt politi slo inn døra til Dr Andreas Noack mens han stod foran pcen sin og sendte live i fjor.

Her forklarer han hva de har funnet i vaksinen: (video 26. nov 2021 - 6 dager siden. Han er nå død...)
Dr. Andreas Noack | Nano Razor Blades Found in the Vax | Found Dead After Publication
https://brandnewtube.com/watch/dr-andreas-noack-nano-razor-blades-found-in-the-vax-found-dead-after-publication_2G91vSuJKzTsN2O.html

(Dette er redigert utgave, men linker til kilden og backup-kopier står i beskrivelsen).

Endret av clink
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...