Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 minute ago, graavik said:

Du kommer kun med anekdoter og fremstiller dem som om det skulle være fakta. Om man skal være veldig snill og høflig vil man si at det er ganske nære løgn.

Det er din mening og den skal du få lov til å ha! Bare ikke forvent at jeg eller andre skal ta deg seriøst heller når du åpenbart er frekk i nesten alle innlegg her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
graavik skrev (11 minutter siden):

Da får jeg også spørre deg: Når enkelte her beviselig lyver og skrøner, gang på gang, og nekter å forholde seg til fakta: skal man da behandle dem seriøst?

Tja, du kan jo påpeke at de lyver og hvordan du vet at de lyver. Det er kanskje ikke like morsomt, men allikevel bedre. 
 

Sitat

Er det høflig å lyve?

Nei, men så er mitt inntrykk at @Betroz faktisk tror på det han hevder, og da er det etter min mening hverken løgn eller uhøflig.

Sitat

Når enkelte her kontinuerlig kommer med komplett ville og syke påstander må det også være mulig å stille spørsmål om vedkommendes bakgrunn.

Ja, det kan det absolutt være, men det går an å gjøre dette på mer eller mindre uhøflige måter også.

 

Betroz skrev (10 minutter siden):

Egentlig er det litt typisk for internett som kommunikasjonsmedium at vi mennesker kan oppføre oss ufint mot hverandre her. I det virkelige livet så må du si det til personen direkte, ofte da med øyekontakt, og da tar man seg som regel mer sammen og er høflig mot den andre.

Det har du helt rett i. Jeg merker mange ganger at jeg her skriver ting jeg aldri ville sagt direkte til personen.

Sitat

Jeg ønsker iallefall å diskutere sak her inne. Når det gjelder "mener han stort sett bare kommer med ville, udokumenterte konspirasjonstantasier" utsagnet, så er jo det basert på uvitenhet egentlig, for selv om JEG ikke presenterer gode nok beviser her i tråden, så betyr det ikke at de ikke finnes...

Jeg skrev at jeg «mener at» du gjør det. Om noen av disse konspirasjonsteoriene skulle vise seg å være basert på hemmelig fakta og ikke fantasi, så er jeg selvsagt nå uvitende om det. Men som med religion forøvrig, mener jeg at det er grunn til å tro på noe fantastisk når det finnes beviser som underbygger det, men ikke før.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Betroz said:

Det er din mening og den skal du få lov til å ha! Bare ikke forvent at jeg eller andre skal ta deg seriøst heller når du åpenbart er frekk i nesten alle innlegg her.

Sorry, det er ikke bare en mening. Det er faktisk fakta. Men fakta er jo ikke så viktig for enkelte her har vi jo skjønt. Beklager om jeg fremstår som frekk, men det må være lov til å få kalle en spade for en spade.

Lenke til kommentar

Tale av norsk sykepleier, sykepleier Salvesen. Det er innført en unntakstilstand. "For første gang i fredstid ble 17. mai-feiringen avlyst." 

https://www.bitchute.com/video/Nhef3nTLh8lP/

Ser fortsatt ut til at vi er i en varig unntakstilstand. 

 

Sist jeg "møtte på" graavik her, virket det som vi nesten fikk en god tone. Men nå ble plutselig alt negativt igjen. Tror at graavik vil ha underholdende svar ("comebacks" og slående kommentarer), og på en måte prøver å provosere for å oppnå dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjerpings @graavik. Hvis ikke du klarer å bidra konstruktivt, kan du like greit la være.

Betroz skrev (På 26.11.2021 den 10.12):

Det stemmer, for dette er planlagt for lenge siden. Det finnes ingen ny variant. De finner dette opp for å dekke over alle vaksine skadene som vil komme fremover.

Som er en ubegrunnet påstand, som også overser det faktum at tidligere pandemier har kommet i flere bølger.

Betroz skrev (På 26.11.2021 den 10.20):

"In a time of universal deceit — telling the truth is a revolutionary act." :wee:

Joda, det kan godt være, men enn så lenge sliter du med å begrunne hvorfor det du hevder er "the truth".

Betroz skrev (4 timer siden):

Egentlig er det litt typisk for internett som kommunikasjonsmedium at vi mennesker kan oppføre oss ufint mot hverandre her. I det virkelige livet så må du si det til personen direkte, ofte da med øyekontakt, og da tar man seg som regel mer sammen og er høflig mot den andre.

Jeg ønsker iallefall å diskutere sak her inne. Når det gjelder "mener han stort sett bare kommer med ville, udokumenterte konspirasjonstantasier" utsagnet, så er jo det basert på uvitenhet egentlig, for selv om JEG ikke presenterer gode nok beviser her i tråden, så betyr det ikke at de ikke finnes...

Enig med første avsnitt.

Men så var det det med kildene du hevder eksisterer da, som det er blitt påpekt flere ganger at du må vise til fremfor å hevde at de er der. "En hver ubegrunnet påstand kan også avfeies uten begrunnelse."

Endret av Hugo_Hardnuts
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (12 minutter siden):

Mens folk er hysteriske over pandemi er antall fødte per død oppe i 2,5, Dette er ikke ventet å jevne seg ut før i år 2100.

For det første aner jeg ikke hvem du generaliserer som hysteriske og for det andre skjønner jeg ikke hva du skal fram til angående fødselsoverskudd?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
On 11/26/2021 at 10:24 AM, Betroz said:

Det der er èn måte å si at du støtter et segregert samfunn. Du virker skremmende "woke" i dine utsagn her. Jeg tror ikke du har tenkt så mye over hva du sier her.

Det er vel få (om noen) som faktisk ønsker "et segregert samfunn". Men når noen personer tar seg til rette ved å insistere på sin rett til å gjøre som de vil, uansett hvilke konsekvenser det måtte få for andre og for samfunnet, ja da må de regne med at samfunnet reagerer på det på en eller annen måte. Dette kan illustreres med følgende bilde(*):

image.png.a9a5a1d14dd69274084ab6101b80071d.png

Vedkommende som har forsynt seg av denne kaken kan kanskje sies å ha brukt retten til å ta den kakebiten han(**) helst vil ha. Han liker kanskje ikke skorpen og ville bare ha en liten bit av den delen som han synes smaker best. Men valget av kakebit gjør at kakefordelingen i spleiselaget blir urettferdig, og at det får konsekvenser for de andre som var innstilt på å tenke på hverandre og dele helt likt. Valget som ble tatt om å ta akkurat den biten får med andre ord konsekvenser for de andre. Jeg vil ikke synes det var urimelig om vedkommende som forsynte seg på denne måten ble henvist til å stå sist i kakekøen ved neste anledning, eller kanskje ikke får innbydelse til neste selskap.

(*) Kilde: Internet. Umulig å spore opp originalkilde.
(**) ...eller hun.

Endret av Arve Synden
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Betroz skrev (På 26.11.2021 den 10.24):

Det der er èn måte å si at du støtter et segregert samfunn. Du virker skremmende "woke" i dine utsagn her. Jeg tror ikke du har tenkt så mye over hva du sier her.

Vel, segregrering er jo skjedd i forkant, noe man kan se når man måler folks tillitt til hverandre. Nå har vi aller fleste valgt å vaksinere oss, og det er ikke påvist noen harme som overgår harmen fra å være uvaksinert. 
 

De fleste av oss tok skritt for å ivareta oss selv og hverandre. Og siden vi er et sosialt dyr, som er helt og holdent avhengig av tillitt og samarbeid, så er det vanskelig å begripe hvorfor noen velger å stå utenfor en felles innsats. Eller det er for det meste en felles innsats. De som har valgt og ikke gjøre det, har allerede valgt segregrering. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 hours ago, Budeia said:

Sist jeg "møtte på" graavik her, virket det som vi nesten fikk en god tone. Men nå ble plutselig alt negativt igjen. Tror at graavik vil ha underholdende svar ("comebacks" og slående kommentarer), og på en måte prøver å provosere for å oppnå dette.

Beklager igjen om jeg fremstår som frekk. Men jeg er faktisk mest interessert i å få vite hva som får mennesker til å lyve så åpenbart som enkelte individer gjør her i denne tråden. Og jeg er også interessert i å eksponere nevnte individer for hva de er :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
9 hours ago, Arve Synden said:

snipp

  • Bevis at JEG trenger en vaksine for en syksom som jeg har 99,7% sjangse til å overleve.
  • Så flertallet har alltid rett i dine øyne?
  • Forklar hvordan det kan være at steder i verden der det er enda større antall vaksinerte, hvorfor Covid fortsatt øker der? For de som fortsatt klarer å tenke selv, så tenker vi at vaksinene eller ting som munnbind, funker ikke!
  • Så hvorfor skal jeg ta en vaksine som ikke hjelper meg?
  • Hva sier du til de fascistiske tilstandene i land som Australia, New Zealand og Østerrike? Er det en god modell som bør komme hit mener du?
  • Det snakkes nå om at folk må ta disse vaksinene 2 ganger i året de neste åra. Bevis for meg at dette ikke vil ha negative konsekvenser for immunforsvaret til mennesker.

Min oppfattning, og jeg kan ta feil, er at du ikke har tenkt særlig over hva som nå skjer i verden. Du bare lar "expertene" tenke for deg. Ja nå var JEG frekk her, men så var ditt innlegg først.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
14 hours ago, Budeia said:

Ser fortsatt ut til at vi er i en varig unntakstilstand. 

Ja. I USA kalles dette for "Medical Martial Law" og er en del av "biosecurity state". Dette er systemer som er en del av Great Reset / UN Agenda 21 og UN Agenda 2030. I all enkelthet, så handler dette om kontroll over mennesker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (24 minutter siden):
  • Bevis at JEG trenger en vaksine for en syksom som jeg har 99,7% sjangse til å overleve.
     
  • Forklar hvordan det kan være at steder i verden der det er enda større antall vaksinerte, hvorfor Covid fortsatt øker der? For de som fortsatt klarer å tenke selv, så tenker vi at vaksinene eller ting som munnbind, funker ikke!
     
  • Så hvorfor skal jeg ta en vaksine som ikke hjelper meg?

1 - Det er kanskje lite sannsynlig at akkurat du kommer til å dø eller bli alvorlig syk, men vi er alle forskjellige og ingen reagerer likt på samme sykdommen.

2 - Vaksinen gjør oss motstandsdyktige mot viruset og den påfølgende sykdommen fordi kroppen lærer å kjenne igjen og bekjempe smittestoffene i viruset vha. de ørsmå smittestoffene (for øvrig svekket eller deaktivert) som er i vaksinen - som for øvrig er hele poenget med vaksinen

3 - Alle vaksiner og medisiner har bivirkninger, det er neppe noen overraskelse, men det er feil å si at vaksinen ikke vil hjelpe deg.
Hvis du blir smittet har du langt lavere risiko for alvorlig sykdom og død hvis du er vaksinert.

 

Og nei, jeg har ikke medisinsk utdanning og vet nada om dette, men jeg stoler på myndighetene, legene og helseekspertene da jeg anser ditt narrativ om juks og lureri og skadelige vaksiner for å være tullball.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
10 minutes ago, N-4K0 said:

Og nei, jeg har ikke medisinsk utdanning og vet nada om dette, men jeg stoler på myndighetene, legene og helseekspertene da jeg anser ditt narrativ om juks og lureri og skadelige vaksiner for å være tullball.

Når regnskapets time kommer og folk flest får vite hva som faktisk skjedde i Covid tida, så vil folk miste all tillit til disse systemene. Når den dagen kommer, så vil det være drastisk færre mennesker på Jorda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
14 minutes ago, N-4K0 said:

Og nei, jeg har ikke medisinsk utdanning og vet nada om dette, men jeg stoler på myndighetene, legene og helseekspertene da jeg anser ditt narrativ om juks og lureri og skadelige vaksiner for å være tullball.

Det er varslere som leger/helseeksperter på alle bauger og kanter nå, som media ikke slipper til. Sånn har det vært siden mars 2020 og økende til nå. Det er omfattende varsling om at dette er noe helt annet enn helsebringende, og faktisk skadelig i seg selv, men jeg kan jo ikke vite om du får med deg dette. Du snakker om om leger og helsefaglige går god for all (galskapen), men hvem snakker du om da?   Kom med noen navn. Ikke bare si "stoler på dem".  I denne tråden og "alle" kommentarfelt siste halvannet år har det flommet over av folk som alarmerer via sosiale medier. Jeg kan godt vise deg noe av dette, men først vil jeg vite om du er interessert.
Det er tusenvis av leger/eksperter som sier at myndighetene lyver, har agenda, desinformerer osv.

Så hva er ditt narrativ/agenda som klarer å unngå/ignoerere alt dette som skjer i Coro-madness?

Noen eksempler på informasjonskanaler drevet av folk som ikke er kjøpt av agendaen:
https://c19fakta.com/blogg/
https://viktigviten.no/
https://www.stopworldcontrol.com/category/covid/

Endret av clink
Lenke til kommentar
Betroz skrev (44 minutter siden):
  • Bevis at JEG trenger en vaksine for en syksom som jeg har 99,7% sjangse til å overleve.
  • Så flertallet har alltid rett i dine øyne?
  • Forklar hvordan det kan være at steder i verden der det er enda større antall vaksinerte, hvorfor Covid fortsatt øker der? For de som fortsatt klarer å tenke selv, så tenker vi at vaksinene eller ting som munnbind, funker ikke!
  • Så hvorfor skal jeg ta en vaksine som ikke hjelper meg?
  • Hva sier du til de fascistiske tilstandene i land som Australia, New Zealand og Østerrike? Er det en god modell som bør komme hit mener du?
  • Det snakkes nå om at folk må ta disse vaksinene 2 ganger i året de neste åra. Bevis for meg at dette ikke vil ha negative konsekvenser for immunforsvaret til mennesker.

Min oppfattning, og jeg kan ta feil, er at du ikke har tenkt særlig over hva som nå skjer i verden. Du bare lar "expertene" tenke for deg. Ja nå var JEG frekk her, men så var ditt innlegg først.

1)Nei, du trenger det kanskje ikke, men argumentene de har brukt er at man bør ta de i solidaritet med de som risikerer å dø og/eller fylle opp sykehusene, jeg har forsvart det tidligere, men nå i det siste skal jeg innrømme at jeg rett og slett ikke vet lenger.

2)Vaksinene demper symptomer, de gir ikke steril immunitet. Men det er jo bare å se antall innlagte og døde i land med lav vaksinedekning vs. de med stor vaksinedekning. Tallene lyver ikke.

3)Se svar 1

4)Avskyelig og manipulerende. Det politikerne i disse landene gjør er kriminielt etter internasjonal lov og straffesaker bør rettes mot dem med veldig strenge fengselsstraffer som konesekvens

5)Det tror jeg vanskelig lar seg bevise

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Morromann said:

2)Vaksinene demper symptomer, de gir ikke steril immunitet. Men det er jo bare å se antall innlagte og døde i land med lav vaksinedekning vs. de med stor vaksinedekning. Tallene lyver ikke.


Tall lyver ikke om de viser sannheten.
Men hva om de som fremlegger tallene, også bruker de feil, eller forhold utelates å forklares?

George Gooding påpeker noe viktig her som er utelatt:

George Gooding - om FHI (FolkeHelseInstituttet), på kanten av desinformasjon?
https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/fhi-driver-pa-kanten-av-desinformasjon/o/5-95-343706

 

Lenke til kommentar

Hoved-problemet med korona-passet er at vi kommer aldri blir kvitt det når det er innført  - det vil isåfall bare bli til ditt nye 'digitale helse-pass' - hvis vi gjør en slik innvestering, aldri i livet om den ordningen skrotes. - Det er gode penger å tjene på å spore,. samle og selge all informasjon om deg. .

- Se bare på hvordan det gikk med land of the free, når de innførte patriot-akten.. 😕 Ingen tegn på at den fjernes uansett hvem som regjerer.. Det er litt lignende - og jeg har aldri hørt om noe lignende greier som har forsvunnet etter det er blitt innført...

Hundre prosent sikker på at det blir umulig å bli kvitt ett slikt evt. helse-pass, som sannsynligvis er hele målsettingen. Det vil alltid være en unnskyldning for at du må vise passet ditt, ikke bare pandemier er helsefarlig for andre, kanskje du ikke får dra ut av landet hvis du har klamydia, etc. Det vil være både nedverdigende, og begrensende, men alt du trenger er å alltid være forsiktig, og det er alltid en pandemi i verden. 😕

Og før eller senere har vi indiske telefoner som ringer deg og forteller deg om ditt og datt, som de vistnokk har sett på databasen som sikkert blir hacket på dag 1, dersom du synes pule-pass er en god ide, så er det også masse bakdeler med det..

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...