Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Simen1 skrev (7 minutter siden):

Hva legger du egentlig i det? I prosent av befolkninga?

Ifølge kommentarer, virker det som aggressiviteten er økende. Nrk hadde en artikkel om Barbro som ikke vil vaksinere seg, og hun fikk mange sterke reaksjoner på Nrk facebook. Det var også noen vaksinerte som skrev for å støtte hennes valgfrihet. Men ikke spesielt oppmuntrende totalt sett. Finner ikke dette kommentarfeltet nå, men det skal ha vært ille.. https://resett.no/2021/11/19/sto-frem-i-intervju-og-sa-hun-ikke-onsker-a-ta-coronavaksinen-na-blir-hun-angrepet-av-nrks-lesere/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Simen1 skrev (6 minutter siden):

Det er sikkert noen som mener at vaksinerte har all skylda også. 

I land med lav vaksinedekning (som ikke skyldes økonomi eller tilgang på vaksiner) så er det nok de vaksinerte som får de største skyldebøttene ja. Tipper Russland, Romania, Bulgaria, Ukraina f.eks ligger godt an der. De har derimot ikke myndighetene på sin side, selv om myndigheter ikke omtaler "meningsmotstandere" på slike måter (med unntak av Danmark såvidt jeg har fått med meg). Man ser også antivaxere i vesten, og også her i Norge, som tror at vaksinen er den som fører til at vaksinerte smitter uvaksinerte. De er derimot i et stort mindretall. Å ta til motmæle når folk omtales urimelig bør ikke være en "parti-sak" som handler om hva man selv har gjort. Hensikten må være å forsøke å hjelpe andre. Da nytter det lite med skyldebøtter og drittslenging. Det skaper heller motsatt effekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Budeia said:

Ifølge kommentarer, virker det som aggressiviteten er økende. Nrk hadde en artikkel om Barbro som ikke vil vaksinere seg, og hun fikk mange sterke reaksjoner på Nrk facebook. Det var også noen vaksinerte som skrev for å støtte hennes valgfrihet. Men ikke spesielt oppmuntrende totalt sett. Finner ikke dette kommentarfeltet nå, men det skal ha vært ille.. https://resett.no/2021/11/19/sto-frem-i-intervju-og-sa-hun-ikke-onsker-a-ta-coronavaksinen-na-blir-hun-angrepet-av-nrks-lesere/

Resett.no :D  Da vant du. Flott kilde :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
6 hours ago, Budeia said:

Welcome to the quarantine camp.. 21 dager i et lite rom. Kanskje et sted i Asia. 

https://www.bitchute.com/video/J1ZcdzBllvxw/

De bygger visst disse flere steder i verden, blant annet i Australia. Når man først kommer til et slikt sted, så er det ikke sikkert man kommer tilbake igjen. De kan jo bare si at man døde av Covid mens man var der. Frie og åpne samfunn bygger ikke slike steder! Dette her har potensiale for å lede til et mørkt sted, ala det nazistene gjorde under annen verdenskrig!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Budeia skrev (7 timer siden):

Ifølge kommentarer, virker det som aggressiviteten er økende. Nrk hadde en artikkel om Barbro som ikke vil vaksinere seg, og hun fikk mange sterke reaksjoner på Nrk facebook. Det var også noen vaksinerte som skrev for å støtte hennes valgfrihet. Men ikke spesielt oppmuntrende totalt sett. Finner ikke dette kommentarfeltet nå, men det skal ha vært ille.. https://resett.no/2021/11/19/sto-frem-i-intervju-og-sa-hun-ikke-onsker-a-ta-coronavaksinen-na-blir-hun-angrepet-av-nrks-lesere/

Du tenker på kommentarfeltet til denne?: https://www.facebook.com/165167636714/posts/10159112023881715/

Synes kommentarene er ganske balanserte der jeg, mellom folk som kritiserer og støtter. En og annen tulling er det jo, men det er på ingen måte slik at hun utsettes for ensidig hets der. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (23 timer siden):

De bygger visst disse flere steder i verden, blant annet i Australia. Når man først kommer til et slikt sted, så er det ikke sikkert man kommer tilbake igjen. De kan jo bare si at man døde av Covid mens man var der. Frie og åpne samfunn bygger ikke slike steder! Dette her har potensiale for å lede til et mørkt sted, ala det nazistene gjorde under annen verdenskrig!

Det har du helt rett i. Og selv om vi er uenige i konklusjonen(at det er en planlagt konspirasjon)så er vi enige om at dette er GALT. Og dystopisk. Det er ingenting med covid-19 som rettferdiggjør noe av det Australia holder på med nå.

Men i Australia, og andre steder protesterer folk nå og de fleste er ikke konspirasjonsteoretikere. De demonstrerer mot maktmisbruk og hvordan dette misbrukes til å bryte ned demokratiet fullstendig og sette grunnleggende menneskerettigheter til side. Det er skapt en farlig presedens for at en viruskrise eller hvilken som helst annen krise nå kan brukes for å rettferdiggjøre dystopiske og rent ut fascistiske tiltak rettet mot sivilbefolkningen og en tanke om at "hensikten helliger middelet" uansett. Noen vil si det blir for drøyt om jeg antar at vestlige land vil gjeninnføre dødsstraff for "alvorlige brudd på covid-forskriftene". Tja, ikke ennå selvfølgelig. Men hvor er vi om tre år med tanke på hvordan man skritt for skritt har beveget seg mot det totalitære? For et år siden ville jeg sagt "come on, for noe tull"; når jeg ser Australia og Østerrike er jeg neimen ikke sikker lenger.

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Betroz skrev (På 21.11.2021 den 8.52):

De bygger visst disse flere steder i verden, blant annet i Australia. Når man først kommer til et slikt sted, så er det ikke sikkert man kommer tilbake igjen. De kan jo bare si at man døde av Covid mens man var der. Frie og åpne samfunn bygger ikke slike steder! Dette her har potensiale for å lede til et mørkt sted, ala det nazistene gjorde under annen verdenskrig!

Dette illustrerer hvordan konspirasjonsteoriene dreper de debattene som burde være rundt smittevernstiltakene. Jeg er helt enig når du skriver at "Frie og åpne samfunn bygger ikke slike stedet!", men man får ingen god diskusjon rundt dette når man i stedet må bruke tid på å avfeie fullstendig udokumenterte påstander om at dette egentlig er en slags dødsleier.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
3 hours ago, Hugo_Hardnuts said:

Dette illustrerer hvordan konspirasjonsteoriene dreper de debattene som burde være rundt smittevernstiltakene. Jeg er helt enig når du skriver at "Frie og åpne samfunn bygger ikke slike stedet!", men man får ingen god diskusjon rundt dette når man i stedet må bruke tid på å avfeie fullstendig udokumenterte påstander om at dette egentlig er en slags dødsleier.

Jeg bare ser på svaret ditt som en måte å unnskylde det myndighetene verden rundt driver med, og legge skylda på dem som faktisk stiller de spørsmålene som media IKKE gjør.

Det at Østerike nå stenger ned igjen og sier de skal gjøre vaksinen obligatorisk der fra februar neste år, er en direkte krigserklæring mot sitt eget folk! Skal ikke se bort i fra at det samme skjer her i Norge om noen uker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (10 minutter siden):

Jeg bare ser på svaret ditt som en måte å unnskylde det myndighetene verden rundt driver med...

Hvordan kan det være en unnskyldning når jeg skriver at jeg er uenig i tiltaket?

Sitat

...og legge skylda på dem som faktisk stiller de spørsmålene som media IKKE gjør.

Problemet, slik jeg ser det, er at de spørsmålene du refererer til her heller ikke er de media burde stille. Når premissene du legger til grunn for dine "spørsmål" har så lite grunnlag i forskning og logikk som de har, så fremstår bare den kritikken du fremmer som useriøs.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
59 minutes ago, Hugo_Hardnuts said:

Hvordan kan det være en unnskyldning når jeg skriver at jeg er uenig i tiltaket?

Du skrev også dette :

4 hours ago, Hugo_Hardnuts said:

Dette illustrerer hvordan konspirasjonsteoriene dreper de debattene som burde være rundt smittevernstiltakene.

 

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Ja, men hvordan virker de to utelukkende på hverandre? Kan jeg ikke på samme tid mene at en del smittevernstiltak er hårreisende, samtidig som jeg mener at konspirasjonsteorier er ødeleggende for debatten rundt tiltakene? Jeg mener jo feks. både at USA har store strukturelle utfordringer med rasisme, samtidig som jeg mener at ANTIFA skader samfunnsdebatten der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts skrev (23 timer siden):

Ja, men hvordan virker de to utelukkende på hverandre? Kan jeg ikke på samme tid mene at en del smittevernstiltak er hårreisende, samtidig som jeg mener at konspirasjonsteorier er ødeleggende for debatten rundt tiltakene? Jeg mener jo feks. både at USA har store strukturelle utfordringer med rasisme, samtidig som jeg mener at ANTIFA skader samfunnsdebatten der.

Konspirasjonteoriene gjør det vanskelig for de som genuint vil debattere det etiske og hensiktsmessige med tvangstiltakene og vaksinepass, det er ganske sikkert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...