Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

1 hour ago, Betroz said:

Det der er èn måte å si at du støtter et segregert samfunn. Du virker skremmende "woke" i dine utsagn her. Jeg tror ikke du har tenkt så mye over hva du sier her.

Det er selvfølgelig ikke så svart-hvitt som jeg uttaler her. Jeg mener at de som setter sin egen tro og magefølelse foran fakta og vitenskap har visse psykiske eller mentale utfordringer som jeg skulle ønske de fikk hjelp til å utrede og ordne opp i. Det er trist å se på at folk tar dårlige beslutninger for seg selv fordi de tror på ting som ikke er sant. Jeg har medlidenhet for at disse har det vanskelig og segregering vil kun underbygge paranoiaen.

Når det gjelder den lille undergruppa som iherdig spammer ned hvert eneste kommentarfelt med misinformasjon, og dermed verver disponible mennesker ned i kaninhullet, så er disse farlige. Disse kan få en eveisbillett til det ytre rom for min del. Skjønner at de bare vil "redde" folk og at disse også lider av mentale utfordringer, men de kan gjøre potensielt stor skade.

Endret av Skrekkugle
  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 11/22/2021 at 7:37 AM, Morromann said:

Jeg synes ikke det tilfører debatten noe positivt om man omtaler de man er uenig med som "komplett gale tullinger"; og det kommer fra en(meg)som både er vaksinert og vet at viruset eksisterer.

Jeg tar den .Men når de man omtaler faktisk ER "komplette gale tullinger" så blir det jo litt feil å omtale dem som noe annet? Skal de omtales som flotte og intellektuelle folk mener du?

Lenke til kommentar

 

Skrekkugle skrev (13 timer siden):

Det er selvfølgelig ikke så svart-hvitt som jeg uttaler her. Jeg mener at de som setter sin egen tro og magefølelse foran fakta og vitenskap har visse psykiske eller mentale utfordringer som jeg skulle ønske de fikk hjelp til å utrede og ordne opp i. Det er trist å se på at folk tar dårlige beslutninger for seg selv fordi de tror på ting som ikke er sant. Jeg har medlidenhet for at disse har det vanskelig og segregering vil kun underbygge paranoiaen.

Når det gjelder den lille undergruppa som iherdig spammer ned hvert eneste kommentarfelt med misinformasjon, og dermed verver disponible mennesker ned i kaninhullet, så er disse farlige. Disse kan få en eveisbillett til det ytre rom for min del. Skjønner at de bare vil "redde" folk og at disse også lider av mentale utfordringer, men de kan gjøre potensielt stor skade.

Vitenskapen har aldri vært så "woke" som nå, leger tør jo nesten ikke si noe kritisk til vaksiner, forskere er redd for sine grants fordi de finner negative ting under studier.

 

Endret av Kazuo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjærringa har ei veninne som ikke er vaksinert. Ho skal heller ikke date en som er vaksinert. Helst ikke være i samme rom som en som er vaksinert. Driver med sølvvann også.. Anyways. På min vei her i livet har jeg lest mye om konspirasjonsteorier. Men det stoppa. Brått. Hva har jeg gått glipp av ang. vaksinen?

Nei, jeg er ikke vaksinert selv.

Lenke til kommentar

Så lenge vaksinene ikke stopper smitten, så er kanskje nye mutasjoner en flott ting. :) - Jeg tror løsningen er nok å bli smittet av en minst mulig skadlig variant.

Hvis den nye mutasjonen (Omicron) er mere smittsom (som alt tyder på) - men mindre dødelig (som vi selvsagt ikke vet ennå) - så er dette en bra ting, hvis den raser gjennom verden - hvis den er mere skadelig så er det farligere selvsagt..:)

Uansett, så er det smart å unngå reiser, spessielt til/fra Sør Afrika, og de mest smittede landene når det skjer, til vi ser hvordan sykdomsfoløpet utvikler seg, og krysse fingrene, ta dine egne forholdsregler.

 

Endret av KongRudi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, KongRudi said:

Så lenge vaksinene ikke stopper smitten, så er kanskje nye mutasjoner en flott ting. :) - Jeg tror løsningen er nok å bli smittet av en minst mulig skadlig variant.

Hvis den nye mutasjonen (Omicron) er mere smittsom (som alt tyder på) - men mindre dødelig (som vi selvsagt ikke vet ennå) - så er dette en bra ting, hvis den raser gjennom verden - hvis den er mere skadelig så er det farligere selvsagt..:)

Uansett, så er det smart å unngå reiser, spessielt til/fra Sør Afrika, og de mest smittede landene når det skjer, til vi ser hvordan sykdomsfoløpet utvikler seg, og krysse fingrene, ta dine egne forholdsregler.

 

"Kong Rudi", klovnen som faktisk kjører Klovnen Donald Trump videre :D

Lenke til kommentar
2 hours ago, KongRudi said:

Så lenge vaksinene ikke stopper smitten, så er kanskje nye mutasjoner en flott ting. :) - Jeg tror løsningen er nok å bli smittet av en minst mulig skadlig variant.

Hvis den nye mutasjonen (Omicron) er mere smittsom (som alt tyder på) - men mindre dødelig (som vi selvsagt ikke vet ennå) - så er dette en bra ting, hvis den raser gjennom verden - hvis den er mere skadelig så er det farligere selvsagt..:)

Uansett, så er det smart å unngå reiser, spessielt til/fra Sør Afrika, og de mest smittede landene når det skjer, til vi ser hvordan sykdomsfoløpet utvikler seg, og krysse fingrene, ta dine egne forholdsregler.

 

"Kong Rudi!" Når dreit du deg ut sist? Du forsøker fortsatt å spy ut samme greier?

Lenke til kommentar
On 11/22/2021 at 7:37 AM, Morromann said:

Jeg synes ikke det tilfører debatten noe positivt om man omtaler de man er uenig med som "komplett gale tullinger"; og det kommer fra en(meg)som både er vaksinert og vet at viruset eksisterer.

Men synes du det er greit at anekdoter fra kronidioter og gratispassasjerer som blir omtalt som "komplett gale tullinger"faktisk skal snylte på samfunnnet?

Lenke til kommentar
23 minutes ago, graavik said:

Men synes du det er greit at anekdoter fra kronidioter og gratispassasjerer som blir omtalt som "komplett gale tullinger"faktisk skal snylte på samfunnnet?

Siden du tar opp temaet gratispasasjer.. Det vil overaske meg veldig om du har betalt noe særlig skatt. Vil tro at du hovedsaklig får penger fra NAV - da jeg ikke kan tenke meg at noen ville ansattte deg særlig lenge i det virkelige liv, dersom du oppfører deg lignende der, som du gjør her.. 🙂

Eller missforstår jeg deg nå - og du diskuterer fremdeles tema - og mener at vi bare skal ha private helse-tjenester?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, graavik said:

Silence.... :)

Kanskje de ikke svarer deg fordi du aldri bidrar med noe konstruktivt her i denne tråden. Det eneste du driver med er å snakke dritt til de du ikke er enig med. Det er flere andre her inne som er sterkt uenig med meg, men de oppfører seg iallefall som folk.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
6 hours ago, Betroz said:

Kanskje de ikke svarer deg fordi du aldri bidrar med noe konstruktivt her i denne tråden. Det eneste du driver med er å snakke dritt til de du ikke er enig med. Det er flere andre her inne som er sterkt uenig med meg, men de oppfører seg iallefall som folk.

:rofl:Så du mener at man skal diskutere seriøst med folk som beviselig lyver og kommer med skrøner, igjen og igjen og igjen? Folk som ikke evner å ta til seg noe som helst av fakta eller kunnskap? Er det konstruktiv oppførsel? Skal slike folk tas seriøst mener du?

 

Endret av graavik
Lenke til kommentar
59 minutes ago, graavik said:

:rofl:Så du mener at man skal diskutere seriøst med folk som beviselig lyver og kommer med skrøner, igjen og igjen og igjen? Folk som ikke evner å ta til seg noe som helst av fakta eller kunnskap? Er det konstruktiv oppførsel? Skal slike folk tas seriøst mener du?

Nå beviste du selv mitt poeng... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Betroz skrev (10 timer siden):

Kanskje de ikke svarer deg fordi du aldri bidrar med noe konstruktivt her i denne tråden. Det eneste du driver med er å snakke dritt til de du ikke er enig med. Det er flere andre her inne som er sterkt uenig med meg, men de oppfører seg iallefall som folk.

Jeg er rykende uenig med @Betroz om sak, og mener han stort sett bare kommer med ville, udokumenterte konspirasjonsfantasier, men jeg er faktisk helt enig med han når det gjelder debattformen her. Du tilfører ikke debatten noe fornuftig ved å være uhøflig @graavik. Hvis du ikke klarer å diskutere sak i stedet for person er det bedre for både deg selv og oss andre å la være.

Nå skal jeg være den første til å innrømme at jeg sitter i glasshus selv, og kan være mer spydig enn jeg burde på debattforum, men det er i hvert fall fornuftig å forsøke å bidra til en god debatt, eller holde seg unna.

Endret av Capitan Fracassa
Retten en skrivefeil
  • Liker 6
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Capitan Fracassa said:

Jeg er rykende uenig med @Betroz om sak, og mener han stort sett bare kommer med ville, udokumenterte konspirasjonstantasier, men jeg er faktisk helt enig med han når det gjelder debattformen her. Du tilfører ikke debatten noe fornuftig ved å være uhøflig @graavik. Hvis du ikke klarer å diskutere sak i stedet for person er det bedre for både deg selv og oss andre å la være.

Nå skal jeg være den første til å innrømme at jeg sitter i glasshus selv, og kan være mer spydig enn jeg burde på debattforum, men det er i hvert fall fornuftig å forsøke å bidra til en god debatt, eller holde seg unna.

Da får jeg også spørre deg: Når enkelte her beviselig lyver og skrøner, gang på gang, og nekter å forholde seg til fakta: skal man da behandle dem seriøst? Er det høflig å lyve? Når enkelte her kontinuerlig kommer med komplett ville og syke påstander må det også være mulig å stille spørsmål om vedkommendes bakgrunn.

Endret av graavik
Lenke til kommentar

Egentlig er det litt typisk for internett som kommunikasjonsmedium at vi mennesker kan oppføre oss ufint mot hverandre her. I det virkelige livet så må du si det til personen direkte, ofte da med øyekontakt, og da tar man seg som regel mer sammen og er høflig mot den andre.

Jeg ønsker iallefall å diskutere sak her inne. Når det gjelder "mener han stort sett bare kommer med ville, udokumenterte konspirasjonstantasier" utsagnet, så er jo det basert på uvitenhet egentlig, for selv om JEG ikke presenterer gode nok beviser her i tråden, så betyr det ikke at de ikke finnes...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
4 minutes ago, graavik said:

Når enkelte her beviselig lyver og skrøner,

Jeg har aldri lyvet her inne. Jeg kan selvsagt ikke vertifisere ALLE mine kilder for fakta, så jeg kan selvsagt ta feil! Men det utfordrer jo heller dere til å sjekke det ut selv, og se om jeg har dratt riktige konklusjoner ved å undersøke samme data.

Du beskylder meg jo rett ut for å være en løgner her, som er frekt for å si det mildt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Betroz said:

Jeg ønsker iallefall å diskutere sak her inne. Når det gjelder "mener han stort sett bare kommer med ville, udokumenterte konspirasjonstantasier" utsagnet, så er jo det basert på uvitenhet egentlig, for selv om JEG ikke presenterer gode nok beviser her i tråden, så betyr det ikke at de ikke finnes...

Ahh, litt sånn som at man gjerne kan invadere et land fordi de har atomvåpen. At man aldri klarte å finne gjeldene atomvåpen betydde jo ikke at de ikke fantes. Ikke sant? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...