Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Simen1 skrev (2 timer siden):

Har du noen troverdige kilder på det?

Dette er fra samme: På deres kjære Youtube. 

DW News har laget en reportasje, Hva gikk galt i Tyskland. Fjernet linken, da den endte opp i to eksperter som krevde at alle skulle vaksinere seg for fellesskapets beste. Hva den enkelte mente talte ikke, kun fellesskapets beste. Og videoen inneholdt 3-4 tilfeller av vaksinering, som noen ganger skjedde så raskt at jeg ikke klarte å se vekk. Interessant poeng at en stor del av Tysklands befolkning har levd under kommunisme, og at det kan gjøre at de er mer skeptiske.  

 

Endret av Budeia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Betroz skrev (20 timer siden):

"Fakta folket" ser bare tall og statestikker. De ser ikke de tingene som er etisk og moralsk galt virker det som.

Skal man diskutere etikk og moral, er det en forutsetning at man har en viss felles forståelse av virkeligheten først. Feks. kan man ikke diskutere hvilke smittevernstiltak som er moralske hvis man ikke først er enige om at det faktisk eksisterer et smittsomt virus. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Hugo_Hardnuts said:

Skal man diskutere etikk og moral, er det en forutsetning at man har en viss felles forståelse av virkeligheten først. Feks. kan man ikke diskutere hvilke smittevernstiltak som er moralske hvis man ikke først er enige om at det faktisk eksisterer et smittsomt virus. 

Selv om jeg hadde vært enig om at Sars-Cov2 viruset hadde existert, så hadde jeg ikke vært for alle smitteverntiltakene og reglene uansett.

Tiltak jeg kunne vært enig med KUN i perioden frem til mange nok mennesker var blitt immune var :

  • Strengere kontroll ved landegrensene (og da flytrafikk og slikt naturligvis)
  • Stoppe aktiviteter der det samles hundrevis eller flere mennesker, som fotball kamper, konserter og slikt.
  • HVIS munnbind hadde funket, så kunne folk brukt det der de har nærkontakt med andre mennesker.
  • Folk som har symptomer bør holde seg hjemme til dem blir friske. 1 til 2 uker.
  • God håndhygiene, men ikke håndsprit 20 ganger om dagen type galskap.

Jeg hadde IKKE støttet :

  • Å stenge ned samfunnet slik dem gjorde, og dermed ødela mye av verdensøkonomien. En konsekvens de VISSTE ville skje! Snøballen ruller nå, og konsekvensene vil bare bli verre etter som tiden går, for naturlige klima endringer vil komme i tillegg til det disse folka gjorde.
  • Jeg hadde ikke støttet å bruke en PCR test som ikke kan bevise om du er syk eller ikke.
  • Jeg hadde ikke støttet å innføre tvungen bruk av munnbind
  • Jeg hadde ikke støttet å isolere friske mennesker som kun fikk en positiv PCR test. Det med asymptomatiske er en teori og ikke fakta. Mye av økonomien har blitt ødelagt bare av dette!
  • Jeg hadde ikke støttet å gi vaksiner til folk som ikke er testet godt nok, og iallefall ikke disse mRNA/DNA vaksinene.
  • Jeg hadde heller ikke støttet å segregere samfunnet, der de som har tatt vaksinen får fordeler som de uvaksinerte ikke har.
  • Jeg hadde ikke støttet noe sertifikat ala koronasertifikatet, eller slikt som tar bort våre rettigheter som mennesker.

Sykdom og død er en del av livet på Jorda, og sånn er det bare! I en frisk natur uten miljøgifter fra oss mennesker, samt et sunt kosthold og rent vann, og nok mosjon, så vil vi mennesker leve et langt og godt liv her. Bety ikke null sykdom fordet, men ting hadde vært MYE bedre. Så det at vi mennesker stadig blir sykere og sykere, er en direkte konsekvens av våre handlinger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (6 timer siden):

Sykdom og død er en del av livet på Jorda, og sånn er det bare! I en frisk natur uten miljøgifter fra oss mennesker, samt et sunt kosthold og rent vann, og nok mosjon, så vil vi mennesker leve et langt og godt liv her. Bety ikke null sykdom fordet, men ting hadde vært MYE bedre. Så det at vi mennesker stadig blir sykere og sykere, er en direkte konsekvens av våre handlinger.

 

2560px-Life_expectancy_by_world_region,_from_1770_to_2018.svg.png

  • Liker 3
Lenke til kommentar
2 hours ago, nightowl said:

Hadde du ment det samme om viruset tok livet av 3% av befolkningen? Hva med 5%? 10%? Hvor går grensa for deg? Hvor mange er det greit å "ofre", så resten kan få leve like fritt som før?

Nå antar du at det du har hørt om Covid er sant. Jeg vil heller snu det sånn at de som står bak vaksinen burde bli tiltalt for forbrytelser mot menneskeheten for de som allerede har dødd av vaksinen, og de som kommer til å dø av den i tiden fremover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (1 time siden):

Nå antar du at det du har hørt om Covid er sant. 

Ja, stemmer. Du er fortsatt der ja. (Du tror du vet bedre enn alle andre.)

Betroz skrev (1 time siden):

[..] de som står bak vaksinen burde bli tiltalt for forbrytelser mot menneskeheten for de som allerede har dødd av vaksinen, og de som kommer til å dø av den i tiden fremover.

Du mener viruset ikke eksisterer; så alle COVID-døde døde da av andre årsaker, ikke sant? Hvorfor gjelder da ikke dette de som døde av vaksinen også? Hvordan vet du at disse døde av vaksinen, når du ikke tror på tallene for de som døde av viruset? Tallene/dataene kommer jo fra de samme kildene .. Sykehus. Likhus. Etc.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Et argument som blir brukt er "du er feig, som ikke tåler et lite stikk". Et annet, "det tar deg ett minutt å gå innom på drop-in og få det gjort". Her er en røst som nylig har kommet på den andre siden av graven, og som skrev at helsepersonell ba ham om å gå ut med sannheten. 

https://www.habingfamilyfuneralhome.com/obituary/michael-mike-granata

Han var redd for vaksinen, men etter å ha blitt utsatt for press fra legen, ga han etter og tok den. Han begynte å føle seg syk tre dager etterpå, og kom seg aldri ovenpå igjen. Han var innlagt på ICU i flere uker, og i disse ukene ble han stukket med nåler opptil 24 ganger om dagen. Så mye for argumentet om "et lite stikk"..

Gibraltar som har 100% vaksinedekning, har nå avlyst jula på grunn av mange sykdomstilfeller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
13 minutes ago, Budeia said:

-anekdote-

La oss si han døde som direkte konsekvens av vaksinering, noe som tilhører sjeldenhetene. Vaksinedødsfall er fortsatt milevis unna coviddødsfall, så risikovurderingen bør være enkel. Spesielt med tanke på at de som reagerer såpass på vaksina kanskje hadde reagert minst like ille på infeksjon.

Her har du tusenvis av anekdoter fra stolte patrioter som tok vitaminene sine og stolte på eget immunforsvar og gud og jesus:
https://www.reddit.com/r/HermanCainAward/

Lenke til kommentar
Budeia skrev (31 minutter siden):

Et argument som blir brukt er "du er feig, som ikke tåler et lite stikk". Et annet, "det tar deg ett minutt å gå innom på drop-in og få det gjort". Her er en røst som nylig har kommet på den andre siden av graven, og som skrev at helsepersonell ba ham om å gå ut med sannheten. 

https://www.habingfamilyfuneralhome.com/obituary/michael-mike-granata

Han var redd for vaksinen, men etter å ha blitt utsatt for press fra legen, ga han etter og tok den. Han begynte å føle seg syk tre dager etterpå, og kom seg aldri ovenpå igjen. Han var innlagt på ICU i flere uker, og i disse ukene ble han stukket med nåler opptil 24 ganger om dagen. Så mye for argumentet om "et lite stikk"..

Gibraltar som har 100% vaksinedekning, har nå avlyst jula på grunn av mange sykdomstilfeller.

Så, hva døde 56-åringen egentlig av? For meg høres det ut som han fikk covid-19 omtrent samtidig som vaksinen og at vaksinen ikke hadde rukket å gjøre han særlig motstandsdyktig ennå. Så, foreligger det noen offisiell obduksjonsrapport som stadfester dødsårsak?

Ser også at du måtte lete langt ut over Norges grenser for å finne et såpass sjeldent tilfelle. Så hvordan står det til her i Norge nå? Antall dødsfall til corona den siste måneden har vært 111 av ca 38 500 nye smittede. Hvor mange av våre 3,75 millioner fullvaksinerte har omkommet av vaksiner siste måned?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (12 minutter siden):

Antall dødsfall til corona den siste måneden har vært 111 av ca 38 500 nye smittede.

Selv om du elsker statistikk, kan du vel ikke tro at "konspirasjonsteoretikere" tror utelukkende på offentlig statistikk. Bør også sammenligne med hvor mange som er vaksinerte, og hva som skjer i samfunnet. Det som skjer nå er at en mengde arbeidere er sykemeldte rundt forbi, på fabrikker, skoler, barnehager, sykehus m.m. Dette så man ikke i 2020, som ble hevdet å være et pandemiår.

Lenke til kommentar
Budeia skrev (14 minutter siden):

Selv om du elsker statistikk, kan du vel ikke tro at "konspirasjonsteoretikere" tror utelukkende på offentlig statistikk.

Nei det tror jeg ikke. Hadde de trodd på kvalitetssikrede tall så hadde de jo ikke vært konspirasjonsteoretikere. Det er jo gjensidig utelukkende. Tro kan du gjøre i moskeen. Synd at konspirasjonsteoretikere har utviklet en slags mistro mot fakta. Det er ironisk.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
9 hours ago, Simen1 said:

Antall dødsfall til corona den siste måneden har vært 111 av ca 38 500 nye smittede.

Smittetilfellene kommer kun som følge av at de bruker PCR testen. Uten den så hadde de ikke fått disse tallene!!! Da måtte dem kun tatt et standpunkt etter hvor mange sykehus innleggelser og dødsfall. Av de 111 døde den siste måneden som dine tall påstår, hvordan kan vi vite at de ikke døde av helt andre årsaker og sykdommer? F.eks av vanlig influensa grunnet dårlig immunforsvar eller andre underliggende problemer. Hvordan kan du egentlig vite det?

9 hours ago, Simen1 said:

Synd at konspirasjonsteoretikere har utviklet en slags mistro mot fakta.

For et teit argument!

Lenke til kommentar
Betroz skrev (26 minutter siden):

 

Simen1 skrev (9 timer siden):

Synd at konspirasjonsteoretikere har utviklet en slags mistro mot fakta.

For et teit argument!

For et teit svar.

Og vennligst svar på følgende:

nightowl skrev (15 timer siden):

Du mener viruset ikke eksisterer; så alle COVID-døde døde da av andre årsaker, ikke sant? Hvorfor gjelder da ikke dette de som døde av vaksinen også? Hvordan vet du at disse døde av vaksinen, når du ikke tror på tallene for de som døde av viruset? Tallene/dataene kommer jo fra de samme kildene .. Sykehus. Likhus. Etc.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Betroz skrev (29 minutter siden):

Smittetilfellene kommer kun som følge av at de bruker PCR testen. Uten den så hadde de ikke fått disse tallene!!! Da måtte dem kun tatt et standpunkt etter hvor mange sykehus innleggelser og dødsfall.

La oss anta at mørketallet er 38500, sånn at totalt reelt antall smittede siste måned er 77 000. Tror du færre ville blitt innlagt og døde dersom vi reduserte testingen, eller sluttet helt å teste?

Betroz skrev (33 minutter siden):

Av de 111 døde den siste måneden som dine tall påstår, hvordan kan vi vite at de ikke døde av helt andre årsaker og sykdommer? F.eks av vanlig influensa grunnet dårlig immunforsvar eller andre underliggende problemer. Hvordan kan du egentlig vite det?

For hvert dødsfall, uansett årsak, så er det en hel del papirarbeid. Den døde må først erklæres død og identifiseres (bekrefte personnr osv). Om det skjer både med skjemaer eller bare digitalt aner jeg ikke. Så skal det sjekkes om det er et mistenkelig dødsfall eller ei, og dermed om politiet skal ha noe med saken å gjøre, så skal dødsårsak finnes, erklæres og føres inn i dødsårsakregisteret. Så er det sikkert en hel masse annet som skal registreres og prosesseres og signeres. Det er ikke hvem som helst som er autorisert til å gjøre disse tingene fordi det er potensielt enorme konsekvenser dersom det gjøres feil bevisst eller ubevisst. F.eks skal det ikke være mulig å forfalske en dødsattest slik at den som er erklært død kan emigrere og leve på en palmeøy, mens en annen person havner i kista. Det er ikke som i oldtiden der et dødsfall bare blir lagt merke til av de nærmeste også begraves og glemmes vedkommende for omverden. Derfor er det grundig kvalitetssikring av dødsattester og registeroppføringer osv.

Så når det oppgis 111 coronadødsfall siste måned så er ikke det tallet dratt ut av ræva. Det er dokumentert og kvalitetssikret opp og ned i mente. Hvis du mener tallet er feil så må du ha særdeles god dokumentasjon på den påstanden for at det skal kunne måle seg mot troverdigheten til de offisielle tallene. Grundig kvalitetssikret troverdighet fra myndighetene vs din troverdighet: 1:0.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (23 timer siden):

Selv om jeg hadde vært enig om at Sars-Cov2 viruset hadde existert, så hadde jeg ikke vært for alle smitteverntiltakene og reglene uansett.

Tiltak jeg kunne vært enig med KUN i perioden frem til mange nok mennesker var blitt immune var :

  • Strengere kontroll ved landegrensene (og da flytrafikk og slikt naturligvis)
  • Stoppe aktiviteter der det samles hundrevis eller flere mennesker, som fotball kamper, konserter og slikt.
  • HVIS munnbind hadde funket, så kunne folk brukt det der de har nærkontakt med andre mennesker.
  • Folk som har symptomer bør holde seg hjemme til dem blir friske. 1 til 2 uker.
  • God håndhygiene, men ikke håndsprit 20 ganger om dagen type galskap.

Jeg hadde IKKE støttet :

  • Å stenge ned samfunnet slik dem gjorde, og dermed ødela mye av verdensøkonomien. En konsekvens de VISSTE ville skje! Snøballen ruller nå, og konsekvensene vil bare bli verre etter som tiden går, for naturlige klima endringer vil komme i tillegg til det disse folka gjorde.
  • Jeg hadde ikke støttet å bruke en PCR test som ikke kan bevise om du er syk eller ikke.
  • Jeg hadde ikke støttet å innføre tvungen bruk av munnbind
  • Jeg hadde ikke støttet å isolere friske mennesker som kun fikk en positiv PCR test. Det med asymptomatiske er en teori og ikke fakta. Mye av økonomien har blitt ødelagt bare av dette!
  • Jeg hadde ikke støttet å gi vaksiner til folk som ikke er testet godt nok, og iallefall ikke disse mRNA/DNA vaksinene.
  • Jeg hadde heller ikke støttet å segregere samfunnet, der de som har tatt vaksinen får fordeler som de uvaksinerte ikke har.
  • Jeg hadde ikke støttet noe sertifikat ala koronasertifikatet, eller slikt som tar bort våre rettigheter som mennesker.

Sykdom og død er en del av livet på Jorda, og sånn er det bare! I en frisk natur uten miljøgifter fra oss mennesker, samt et sunt kosthold og rent vann, og nok mosjon, så vil vi mennesker leve et langt og godt liv her. Bety ikke null sykdom fordet, men ting hadde vært MYE bedre. Så det at vi mennesker stadig blir sykere og sykere, er en direkte konsekvens av våre handlinger.

Jeg kan se hvor duvil hen og at du tenker mye riktig i utgangspunktet. Det er likevel konklusjonen din bak om at det ligger en systematisk løgn og konspirasjon bak det hele som er feil.

Saken er at vi har havnet i en vond sirkel som har spinnet ut av kontroll og det som skjer er nok heller en blanding av makmisbruk, oportunisme, prestisje og rett og slett at politikere og andre maktmennesker ikke vil tape ansikt og innse at de har gått alt for langt og istedenfor å innrømme at de overreagerte dobler på til the point of no return. Å innrømme at det å stenge ned økonomien, med hva det har medført av personlige konkurser, selvmord, sosiale lidelser etc. vil ikke akkurat være særlig populært så da er det tryggere for politikerne å holde narrativet oppe isteden. I Norge er vi også  den situasjon at vi har hatt helsekøer i årevis, lenge før coronapandemien og det har blitt ropt og advart i årevis om at dette skyldes en grotesk byråkratisering og menneskefiendtlig modell hvor man ser for seg å drifte offentlige sykeinstitusjoner som om de var bedrifter i det private næringsliv, noe som har medført at helsevesenet bedriver mer byråkrati enn helsehjelp, noe som garantert ville gjøre ting tøffere under et større virusutbrudd, noe som ikke bare har skjedd under coronaen men også tidligere under influensasesonger som jula 2016 og vinteren 2018. Men nå har oportunistiske politikere oppdaget at de kan skyve kritikk av helsevesenet under teppe ved å rope "lockdown" når trengeselen kommer og deretter gi skyld og ansvar på velgerne og skattebetalerne og ikke på dem selv som er ansvarlige for dette. Slik som Morten Wolden i Trondheim som kjefter på befolkningen som betaler lønna hans for at de ikke bruker munnbind på bussen.

Covid-19 er ekte, det kom fra Kina vinteren 2020 og folk fryktet, noe som var rimelig, at dette var et av de dødeligste virus man hadde sett på flere århundrer; man så nyhetsbilder fra Kina(som sannsynligvis med vilje var iscenesatt fra høyere kinesisk hold)med folk som falt om og døde på gata i Wuhan; selvfølgelig ble politikere og opinionen i Vesten skremt. Og så hadde man en krise i en region i nord-Italia med en befolkning som i gjennomsnittet var ganske gammel og dårlig helse fra før, som også skremte. Og man fryktet 10% dødelighet. Men nå vet man bedre, likevel tviholder man på lockdown-narrativet. Man vet også at vaksinene ikke er den suksesshistorien man lovte(selv om det er tøys at dette er DNA-endrende gift som skal drepe alt levende), men det er stor prestisje i dette og man kan vel si at en god del personer har viklet seg inn i, tja, noen vil kalle det en livsløgn. Det er vondt å innrømme at man overdrev, det er vondt å innrømme at man gikk for langt og la fra seg nøkterne og rasjonelle analyser av situasjonen. At man ikke stoppet opp og tenkte "vent litt" og selv-analyserte situasjonen fra flere vinkler. Slikt er nok uansett lettere for en vanlig mann for meg enn for en politiker som har lagt helle karrieren og prestisjen i å styre gjennom en krise.

Jeg skjønner at du er en som fra før av er kritisk til de som har makt og som ser at maktposisjoner er noe mennesker med mer tvilsomme motiver og mindre empati søker seg mot; det burde være åpenlyst for de fleste. Det du gjør feil er å ikke se at av og til er en sigar bare en sigar. At det ikke ligger noen overordnet ond systematisert konspirasjon; det er bare en utvikling som har spinnet fullstendig ut av kontroll og som alt for mange ikke en gang ser har spinnet ut av kontroll fordi det har gått for lang tid og mange ikke helt husker hvordan et normalt samfunn faktisk var. Noen vil si "ja men hvorfor skjedde og skjer så mye over alt nå og nesten samtidig, det kan ikke være tilfeldig". Nei, helt tilfeldig er det ikke, men det betyr ikke at regjeringer i Norge eller Sør-Korea gjør dette på kommando fra den samme "globale skyggeregjering". Jeg mener; det blir som å hevde at det var på kommando at nyliberalismen feide over hele Vesten på omtrent samme tid. Det har å gjøre med at man lar seg påvirke av hva andre gjør og tenker at "om de gjør det, må vi også gjøre det". Slik har det vært gjennom hele historien. Når en bølge treffer skjer det ikke isolert.

Men jeg ser at du er mer nyansert enn mange av de andre som fornekter corona-pandemiens eksistens og at det ligger en genuin mistro til makt og maktmisbruk av det heller. Men konklusjonen din er helt feil.

Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts skrev (På 17.11.2021 den 8.47):

Skal man diskutere etikk og moral, er det en forutsetning at man har en viss felles forståelse av virkeligheten først. Feks. kan man ikke diskutere hvilke smittevernstiltak som er moralske hvis man ikke først er enige om at det faktisk eksisterer et smittsomt virus. 

Det har du helt rett i men jeg forstår nå veldig godt hvorfor de tror på teoriene. De ser urettferdigheten og maktmisbruket men prøver å forklare det med at det ligger en ond konspirasjon bak det hele; av og til blir det lettere å tro at det er det fremfor å innse det kjedelige faktum at man heller befinner seg i en suppe av opportunisme, udugelighet, prestisje, maktmisbruk og frykt for å tape ansikt.

Lenke til kommentar

Jeg kan faktisk, må jeg innrømme, strekke meg til å tro at Kina faktisk ønsket å skremme livet av Vesten med overdrevne historier(som folk som falt død om pågaten)og å iverksette ultra-drakoniske nedstenginger med igjensveising av hus slik at vestlige land skulle bli skremt til å gjøre noe av det samme og ødelegge både økonomien og demokratiet. Den kinesiske etpartistaten er troende til å gjøre slikt, det er de. Man behøver ikke være konspirasjonsteoretiker for å tenke slikt om det regimet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...