Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

4 minutes ago, Skrekkugle said:

Men med asymptomatisk smitte så kan du jo utgjøre en trussel mot andre mennesker. Benekter du at covid-19 kan smitte asymptomatisk? Det er jo nettopp derfor det har blitt en pandemi av det i motsetning til SARS der asymptomatisk smitte ikke var en faktor.

Doh, hur kan ett virus som ikke eksisterar smitte asymptomatiskt? ...

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Betroz skrev (19 minutter siden):

Selv når matbutikkene begynner å gå tomme for mat, og prisene der er 4X høyere enn det normale, da vil "fakta folket" rope ut : "Det er de jævla anti-vaxxerne sin skyld alt sammen!" 

Dro du den påstanden ut av noe du kan dokumentere, eller kan jeg bare avvise den med samme mynt?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
nightowl skrev (2 minutter siden):

Å spre usannheter er en annen.

Etter hvert er det ikke så mange uvaksinerte å snakke til... At en god del som har tatt 2 doser føler seg tilfreds med det, burde også regjeringen regne med. Det er ikke nødvendigvis denne trådens feil. ikke alle vet om dette forumet. 

Nei til et splittet Norge - Ja til et varmt samfunn: https://www.facebook.com/groups/270659434999008

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Budeia said:

Etter hvert er det ikke så mange uvaksinerte å snakke til... At en god del som har tatt 2 doser føler seg tilfreds med det, burde også regjeringen regne med. Det er ikke nødvendigvis denne trådens feil. ikke alle vet om dette forumet. 

Nei til et splittet Norge - Ja til et varmt samfunn: https://www.facebook.com/groups/270659434999008

Sorry ass, har litt problemer med å overøse mennesker som tar dårlige valg for seg selv basert på feilinformasjon med varme og samhold. Var prinsipilet i mot vaksinepass tidligere, men når jeg ser hvor triggered antivakserne blir av det kjenner jeg at jeg mykner.

Det koker ned til at det ikke eksisterer en rasjonell grunn til ikke å la seg vaksinere med mindre fastlegen fraråder pga allergisk reaksjon eller andre medisinske tilstander. Vaksinepass får etternølerne inn i varmen, mens irasjonelle gærninger står igjen i kulda. Jeg trekker alle under en kam her av den enkle grunn at jeg blir helt sprø av å se dem i hvert eneste kommentarfelt på nyhetssaker om covid. Jeg orker ikke mer. Det er så forbanna fjernt. La dem fryse. (Eller tving dem inn i varmen på et galehus og få rydda opp).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
13 minutes ago, Skrekkugle said:

Jeg trekker alle under en kam her av den enkle grunn at jeg blir helt sprø av å se dem i hvert eneste kommentarfelt på nyhetssaker om covid. Jeg orker ikke mer. Det er så forbanna fjernt. La dem fryse. (Eller tving dem inn i varmen på et galehus og få rydda opp).

Ditt valg det. Bare ikke forvent sympati fra oss når konsekvensene av vaksinen begynner å kicke inn for alvor. Den dagen når dere må ta enda en ny dose av Covid vaksinen, eller en fremtidig vaksine for noe annet, kun for å beholde grønn status på sertifikatet.

Endret av Betroz
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Just now, Betroz said:

Ditt valg det. Bare ikke forvent sympati fra oss når konsekvensene av vaksinen begynner å kicke inn for alvor. Den dagen nå må ta enda en ny dose av Covid vaksinen, eller en fremtidig vaksine for noe annet, kun for å beholde grønn status på sertifikatet ditt.

Vet ikke hvorfor jeg skulle forvente sympati for noe jeg gjør med den største selvfølge..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Budeia skrev (1 minutt siden):

Du orker ikke å se kommentarer fra dem som ikke er på samme linje som det offentlige.

I stedet for å dikte opp og legge ord i munnen på folk, prøv å la folk ordlegge seg selv.

Budeia skrev (1 minutt siden):

Alle som har gått på skole må mene det samme, osv.

I stedet for å grave deg dypere og dypere ned i din egen konspirasjonsfantasi, kan jeg anbefale en mer åpen tilnærming.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (3 timer siden):

prøv å la folk ordlegge seg selv.

Var det ikke det han/hun skrev?

Forresten et spesialtilbud nå, ta dose 3 og 4 med en måneds mellomrom, og få enten en gratis smultring eller en pepperkakefigur av Greta Thunberg (dekorert!) Flotte premier det da, og garantert premie. Gratis er det også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Skrekkugle skrev (13 timer siden):

Sorry ass, har litt problemer med å overøse mennesker som tar dårlige valg for seg selv basert på feilinformasjon med varme og samhold. Var prinsipilet i mot vaksinepass tidligere, men når jeg ser hvor triggered antivakserne blir av det kjenner jeg at jeg mykner.

Det koker ned til at det ikke eksisterer en rasjonell grunn til ikke å la seg vaksinere med mindre fastlegen fraråder pga allergisk reaksjon eller andre medisinske tilstander. Vaksinepass får etternølerne inn i varmen, mens irasjonelle gærninger står igjen i kulda. Jeg trekker alle under en kam her av den enkle grunn at jeg blir helt sprø av å se dem i hvert eneste kommentarfelt på nyhetssaker om covid. Jeg orker ikke mer. Det er så forbanna fjernt. La dem fryse. (Eller tving dem inn i varmen på et galehus og få rydda opp).

På Gibraltar er 100% nå vaksinerte og de går likevel til lockdown. Nå er jeg for at man bør ta vaksinen, men det blir for lett å skylde på uvaksinerte når vi ser at politikere stenger ned samfunnet uansett hvor mange som vaksinerer seg. Jeg skifter mye mening fra dag til dag og for et par uker siden var jeg forbanna for at uvaksinerte fylte opp sykehus men nå innser jeg mer og mer at vi har kriser i helsevesenet fordi det er gamle problemer skapt av nyliberalisisk politikk som hoper seg opp på nytt. Vi kunne hatt god nok kapasistet til covid-pasienter, slik vi kunne hatt kapasistet til influensapasienter og alt annet uten denne monsterpolitikken som har blitt ført mot helsevesenet både i Norge og andre land.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Morromann said:

På Gibraltar er 100% nå vaksinerte og de går likevel til lockdown. Nå er jeg for at man bør ta vaksinen, men det blir for lett å skylde på uvaksinerte når vi ser at politikere stenger ned samfunnet uansett hvor mange som vaksinerer seg. Jeg skifter mye mening fra dag til dag og for et par uker siden var jeg forbanna for at uvaksinerte fylte opp sykehus men nå innser jeg mer og mer at vi har kriser i helsevesenet fordi det er gamle problemer skapt av nyliberalisisk politikk som hoper seg opp på nytt. Vi kunne hatt god nok kapasistet til covid-pasienter, slik vi kunne hatt kapasistet til influensapasienter og alt annet uten denne monsterpolitikken som har blitt ført mot helsevesenet både i Norge og andre land.

Kanskje du en dag innser også at alt sammen handler om The Great Reset planene, og ikke en helse krise. Myndighetene verden rundt følger et script, men de gjør ting i forskjellig tempo alt ettersom hvordan befolkningen er. Fordi hvis folket sier nei i store nok tall, så vil planen mislykkes. "Pushback" som de sier.

Du var en av dem som sa i 2020 at du ikke kommer til å akseptere "The New Normal" husker jeg...Men du sier selv at du er for å ta vaksinen, og ergo vil du måtte akseptere å ta den 3. 4. 5. dosa....osv for å beholde grønn status på sertifikatet og fortsatt være en del av "fakta folket". Som jeg har sagt før, så vil dette sertifikatet utvides til å dekke mye mer enn bare for å vise om man er vaksinert eller ei. Det vil bli en del av en digital ID. The new normal.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (4 timer siden):

Kanskje du en dag innser også at alt sammen handler om The Great Reset planene, og ikke en helse krise. Myndighetene verden rundt følger et script, men de gjør ting i forskjellig tempo alt ettersom hvordan befolkningen er.

Nå har pandemien vart i snart to år og du har kommet med slike påstander hele tiden så vidt jeg har fått med meg. Da burde det ha vært mulig å samle store mengder dokumentasjon på denne verdensomspennende planen. Det må jo ha vært enorme mengder kommunikasjon for å styre de ulike landenes respons på befolkning og pandemiens utvikling. Samt et vanvittig nettverk av personer som det er utenkelig skal både klare å holde tett om infoen ovenfor alle sine ellers nære allierte som ikke er med på konspirasjonen, og at det ikke finnes noen tekniske lekkasjer av f.eks eposter, meldinger etc.

Men så vidt jeg kan se gnager du på de samme gamle halmstråene mens du bygger opp en fantasiverden rundt det, med alt som kan mistolkes til å ha noe med konspirasjonen å gjøre. Så, hvorfor uteblir alle lekkasjene? Det burde jo være enorme mengder med dokumenterbare lekkasjer pr nå...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
4 hours ago, Simen1 said:

Det burde jo være enorme mengder med dokumenterbare lekkasjer pr nå...

Så du baserer ditt standpunkt i denne saken på min manglende evne til å presentere disse bevisene mener du? Jeg har prøvd før, men enten så ignorerer du og andre her det fullstendig eller bare sier det kommer fra bullshit kilder.

Det har kommet lekkasjer, men disse blir i all hovedsak gitt til alternativ media siden "mainstream" media enten ignorerer dem eller sensurerer dem. Da blir det vanskelig å komme frem med noe.

De menneskene som har latt seg manipulere og faktisk tror på narrativet selv, og dem er det mange av, disse vil selvsagt ikke gjøre noe for å stoppe eller avsløre narrativet. Ikke undervurder gruppementaliteten her Simen, selv innad i vitenskapsmiljøer!

Ett sted som samler info om det jeg snakker om f.eks her : https://www.corbettreport.com/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...