Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

20 minutes ago, nightowl said:

Hvordan vet du at disse døde av vaksinen, når du ikke tror på tallene for de som døde av viruset?

Det er mange historier der ute der folk forteller om familie medlemmer som var friske før de tok vaksinen, men ble enten syke eller døde kort tid etter at de tok den. Dette er ikke et konkret bevis for at det var vaksinen som var skylda, men det var i så fall veldig tilfeldig...

Jeg snakket med ei jente her om dagen som ble dårlig etter første dose av vaksinen. Hun er fortsatt ikke frisk. Hun er en jente som trener og nå blir hun anpusten av det minste. Hun får som mange kvinner også kraftig menstrusjon også, noe hun ikke hadde føre vaksinen. Du vil vel påstå at hun fikk Covid samtidig da? Fikk Covid av vaksinen kanskje...

Nei, jeg baserer ikke mitt syn på Covid kun av hva folk personlig forteller om... Jeg har linket til leger/doktorer tidligere her i tråden, men det blir avvist.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Betroz skrev (1 minutt siden):

Det er mange historier der ute der folk forteller om familie medlemmer som var friske før de tok vaksinen, men ble enten syke eller døde kort tid etter at de tok den. Dette er ikke et konkret bevis for at det var vaksinen som var skylda, men det var i så fall veldig tilfeldig...

Jeg snakket med ei jente her om dagen som ble dårlig etter første dose av vaksinen. Hun er fortsatt ikke frisk. Hun er en jente som trener og nå blir hun anpusten av det minste. Hun får som mange kvinner også kraftig menstrusjon også, noe hun ikke hadde føre vaksinen. Du vil vel påstå at hun fikk Covid samtidig da? Fikk Covid av vaksinen kanskje...

Nei, jeg baserer ikke mitt syn på Covid kun av hva folk personlig forteller om... Jeg har linket til leger/doktorer tidligere her i tråden, men det blir avvist.

Jeg begynner å helle til skepsis om hvorvidt vaksinen er nødvendig eller bra for de unge, det er jo de som har flest bivirkninger. Tredjedosen bør definitivt ikke gis til andre enn eldre og de i alvorlige risikogrupper. Jeg kommer ikke til å ta den.

Lenke til kommentar
15 minutes ago, Simen1 said:

Så når det oppgis 111 coronadødsfall siste måned så er ikke det tallet dratt ut av ræva.

Simen da. Jeg har fra starten sagt at jeg nekter ikke for at folk blir syke og dør... Det er Covid-19 narrativet som årsak jeg kritiserer, PCR testen og tiltakene. Det at så mange blir syke og dør nå i disse tider kan ha mange årsaker enn et smittsomt virus...

Lenke til kommentar
Betroz skrev (Akkurat nå):

Simen da. Jeg har fra starten sagt at jeg nekter ikke for at folk blir syke og dør... Det er Covid-19 narrativet som årsak jeg kritiserer, PCR testen og tiltakene. Det at så mange blir syke og dør nå i disse tider kan ha mange årsaker enn et smittsomt virus...

Som sagt så har mange feil blitt gjort, men to ting, nei tre premisser må jeg bare legge til:

1)Covid-19 ER ekste og det eksisterer. Hvor alvorlig og dødelig det er kan diskuteres, men det ER ekte.

2)PCR-tester er ikke fake, de finner coronasmitte.

3)Vaksinene er ikke laget for å drive depopulasjon med en smilende Bill Gates som bakmann. Effekten kan diskuteres, men det ligger ikke noe ondsinnet plott bak. Så kan det også diskuteres om farmasøytgigantene driver lobbyvirksomhet for å snakke ned mer effektive virusdempende medisiner som ivermectin

Lenke til kommentar
Betroz skrev (1 minutt siden):

Det at så mange blir syke og dør nå i disse tider kan ha mange årsaker enn et smittsomt virus...

Nå slenger du bare ut et åpent spørsmål / ren spekulasjon, i håp om at folk skal forsøke å bevise eller motbevise det. Som sagt før: Den som har ekstraordinære påstander, må også ha ekstraordinære beviser. Påstander som fremsettes uten beviser, kan også avvises uten beviser.

Lenke til kommentar

For alt jeg vet kan myndighetene i Kina ha sluppet ut et syntetisk virus som kun angriper visse gen-typer i befolkningen. Noe som ikke kommer fra naturen. Ja, det jeg skrev her nå dro jeg ut av ræva, men det er like sannsynlig som det offisielle narrativet.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Betroz skrev (3 minutter siden):

Ja, det jeg skrev her nå dro jeg ut av ræva, men det er like sannsynlig som det offisielle narrativet.

Den som har ekstraordinære påstander, må også ha ekstraordinære beviser. Påstander som dras ut av ræva kan også avvises på samme måte.

De offisielle tallene er svært godt dokumenterte. Og du forsøker å kontre det med ting du drar ut av ræva?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (7 minutter siden):

For alt jeg vet kan myndighetene i Kina ha sluppet ut et syntetisk virus som kun angriper visse gen-typer i befolkningen. Noe som ikke kommer fra naturen. Ja, det jeg skrev her nå dro jeg ut av ræva, men det er like sannsynlig som det offisielle narrativet.

Som sagt så behøver man ikke være konspirasjonsteoretiker for å tro ille om det kinesiske diktaturet som er vår tids svar på Nazi-Tyskland. Jeg tror de er troende til litt av hvert.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
Betroz skrev (7 minutter siden):

Dette er ikke et konkret bevis for at det var vaksinen som var skylda, men det var i så fall veldig tilfeldig...

Det dør noen hver dag. Noen er syke før de dør, andre ikke. Noen vil naturligvis dø etter de fikk vaksinen siden såpass mange har fått den. Uten at det foreligger noen link av den grunn.

Betroz skrev (7 minutter siden):

Jeg snakket med ei jente her om dagen som ble dårlig etter første dose av vaksinen. Hun er fortsatt ikke frisk. Hun er en jente som trener og nå blir hun anpusten av det minste. Hun får som mange kvinner også kraftig menstrusjon også, noe hun ikke hadde føre vaksinen. Du vil vel påstå at hun fikk Covid samtidig da? Fikk Covid av vaksinen kanskje...

Hun opplever bivirkninger. That's it.

Betroz skrev (15 minutter siden):

Nei, jeg baserer ikke mitt syn på Covid kun av hva folk personlig forteller om... Jeg har linket til leger/doktorer tidligere her i tråden, men det blir avvist.

Likevel kommer du med anekdotiske bevis. Finn noe som ikke kan plukkes fra hverandre så vil folk lytte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
50 minutes ago, nightowl said:

Finn noe som ikke kan plukkes fra hverandre så vil folk lytte.

Fair point, men har du tenket over dette :

  •  Vi må ta en test, PCR, for å i det hele tatt få vite om vi kanskje er/blir syke av et virus. Noe som av en eller annen grunn var nytt med Covid...
  • At de som får en positiv PCR test må i karantene, selv om de er helt friske. Før Covid så isolerte man de som faktisk var syke, ergo hadde SYMPTOMER. Enda godt de fant på en god unnskyldning da : asymptomatiske... Noe som tydeligvis ikke var et tema med tidligere virus.

Men alt er basert på vitenskap ikkesant... 🤪

Lenke til kommentar
8 minutes ago, Betroz said:

Fair point, men har du tenket over dette :

  •  Vi må ta en test, PCR, for å i det hele tatt få vite om vi kanskje er/blir syke av et virus. Noe som av en eller annen grunn var nytt med Covid...
  • At de som får en positiv PCR test må i karantene, selv om de er helt friske. Før Covid så isolerte man de som faktisk var syke, ergo hadde SYMPTOMER. Enda godt de fant på en god unnskyldning da : asymptomatiske... Noe som tydeligvis ikke var et tema med tidligere virus.

Men alt er basert på vitenskap ikkesant... 🤪

At du ikke tror covid kan smitte asymptomatisk betyr ikke at du har rett?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Betroz skrev (1 time siden):

Ja, det jeg skrev her nå dro jeg ut av ræva, men det er like sannsynlig som det offisielle narrativet.

Nei, det offisielle narrativet er i all hovedsak underbygget med kilder fra flere ulike organer og fagpersoner, herunder på tvers av landegrenser og fra ulike myndigheter. Man er, naturlig nok, ikke enige om alt og det er dessuten en hel del man ikke vet sikkert, men de store trekkene er det konsensus rundt. Det er noe helt annet enn det du skriver her, eller hva som kan sies om de kildene du har presentert tidligere.

Denne synes jeg var en fin (selv om det er detaljer jeg er uenig i):

image_9918.jpg

Endret av Hugo_Hardnuts
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (51 minutter siden):

Vi må ta en test, PCR, for å i det hele tatt få vite om vi kanskje er/blir syke av et virus. Noe som av en eller annen grunn var nytt med Covid...

Å teste for et virus / en bakterie / en sykdom har man gjort lenge ... Kanskje ikke influensa, men visse bakterier og sykdommer ønsker man å oppdage så raskt som mulig. 

Betroz skrev (51 minutter siden):

At de som får en positiv PCR test må i karantene, selv om de er helt friske. Før Covid så isolerte man de som faktisk var syke, ergo hadde SYMPTOMER. Enda godt de fant på en god unnskyldning da : asymptomatiske... Noe som tydeligvis ikke var et tema med tidligere virus.

Huttetu. Er du vrang eller dum?

https://sml.snl.no/asymptomatisk

Betroz skrev (51 minutter siden):

Men alt er basert på vitenskap ikkesant... 

Stemmer!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
36 minutes ago, nightowl said:

Å teste for et virus / en bakterie / en sykdom har man gjort lenge ... Kanskje ikke influensa, men visse bakterier og sykdommer ønsker man å oppdage så raskt som mulig. 

Ja, før testet man de som hadde symptomer og var syke. Poenget mitt er at i disse tider så tester friske mennesker seg, og selv om de får en positiv PCR test, så betyr det ikke at dem er syke fordet eller utgjør en trussel mot andre mennesker. Dette regimet bidrar også til å ødelegge verdens økonomien.

Huttetu. Er du vrang eller dum? :roll:

Lenke til kommentar
8 minutes ago, Betroz said:

Ja, før testet man de som hadde symptomer og var syke. Poenget mitt er at i disse tider så tester friske mennesker seg, og selv om de får en positiv PCR test, så betyr det ikke at dem er syke fordet eller utgjør en trussel mot andre mennesker. Dette regimet bidrar også til å ødelegge verdens økonomien.

Huttetu. Er du vrang eller dum? :roll:

Men med asymptomatisk smitte så kan du jo utgjøre en trussel mot andre mennesker. Benekter du at covid-19 kan smitte asymptomatisk? Det er jo nettopp derfor det har blitt en pandemi av det i motsetning til SARS der asymptomatisk smitte ikke var en faktor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (3 minutter siden):

Ja, før testet man de som hadde symptomer og var syke. Poenget mitt er at i disse tider så tester friske mennesker seg, og selv om de får en positiv PCR test, så betyr det ikke at dem er syke fordet eller utgjør en trussel mot andre mennesker.

https://sml.snl.no/asymptomatisk

Du ser ut til å trenge noe som er mindre enn teskje ... Kreft, HIV, COVID, etc, etc. Man tester for å finne ut så tidlig som mulig. Til tidligere man vet, til mer kan man gjøre. Hvis det er en smittsom sykdom i tillegg får man også bedre kontroll på spredningen. Hva er det du ikke skjønner her?

Betroz skrev (3 minutter siden):

Dette regimet bidrar også til å ødelegge verdens økonomien.

Det er sånne som deg som bidrar til det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...