Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Budeia skrev (6 timer siden):

Siden Laffe ikke er barnevaksinert eller influensavaksinert, tilhører han adelen og hjernen hans er slik den skal være. Dermed har ikke vi andre noe å si. 

Norge annonserte også en dato for neste trinn i gjenåpningen som de gikk tilbake på. 

Selvsagt? Det er jo nettopp det dere gjør med dem som er koronavaksinerte? Så hvorfor skal ikke jeg og mange andre  som ikke er vaksinert gjøre det samme? 

Dere er latterlige, som tror at dere gjør noe nyttig.. men så lenge dere er vaksinert og har ammet så har dere egentlig ikke noe å si sånn sett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Budeia skrev (6 timer siden):

Jeg og Hapi70 har vel litt ulike meninger om nedstengingene vil ta slutt. Jeg er på linje med Christian Paaske i en del ting (bortsett fra hans tro på indisk mytologi). Paaske har uttalt til Mannegruppa Ottar at "5G og Coronavaksine vil drepe milliarder". I et slikt scenario er hovedmålet å vaksinere så mange som overhodet mulig, og en kan deretter åpne opp samfunnet. Om 6-7 dager må visst Pfizer offentliggjøre ingrediensene i vaksinen, og etter det har skjedd er det ikke sikkert at noen flere vil vaksinere seg. 

Du kunne jo - igjen - faktisk sjekket din egen påstand før du fremmet den. Her er en blog som går igjennom innholdet i Pfizer sin vaksine, inkl kildehenvisning.

https://www.vaksinebloggen.no/dette-inneholder-covid-19-vaksinen/

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Hugo_Hardnuts said:

Du kunne jo - igjen - faktisk sjekket din egen påstand før du fremmet den. Her er en blog som går igjennom innholdet i Pfizer sin vaksine, inkl kildehenvisning.

https://www.vaksinebloggen.no/dette-inneholder-covid-19-vaksinen/

 

Kan du bevise at det er det faktiske innholdet i vaksinen? Det er det som en tankegangen til konspifolket. Man må selv kunne bevise ting - ellers er det bare kilde. En kilde kan man velge å ikke tro på og dermed ikke et bevis. 

Det er jo dessuten beviselig feil - det er funnet metallpartikler i diverse batcher (som har drept minst 3 personer) - hvem vet hva annet som har lurt seg oppi? 

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar
23 minutes ago, fredrik2 said:

Overdose ja. Man kan dø av å drikke FOR mye vann også... At det finnes mange idioter der ute, betyr ikke at medisinen i seg selv (Ivermectin) er farlig eller dumt å bruke. Trenger du en vitenskaplig kilde for å lære deg logikk også kanskje?

Lenke til kommentar
Betroz skrev (37 minutter siden):

Det har dødd tusenvis av mennesker av Covid vaksinene. Kan du bevise at Ivermectin er farlig eller dreper mennesker?

Las du i det heiletatt artikkelen? Det handler om å gje medikament til pasienter som ikkje har gitt sin samtykke. Prøver du seriøst å forsvare å gje Ivermectin til uante pasienter? Lure dei til å tro at det er vitaminer?

Endret av Pallehysa
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Betroz said:

Overdose ja. Man kan dø av å drikke FOR mye vann også... At det finnes mange idioter der ute, betyr ikke at medisinen i seg selv (Ivermectin) er farlig eller dumt å bruke. Trenger du en vitenskaplig kilde for å lære deg logikk også kanskje?

Ja, kan du sända mig en vetenskaplig kilde på det? 

Du kan väl också komma med en vetenskaplig kilde på att ivermectin är ofarligt å bruke? 

 

Lenke til kommentar
5 minutes ago, fredrik2 said:

Du kan väl också komma med en vetenskaplig kilde på att ivermectin är ofarligt å bruke? 

Jeg har ikke undersøkt Ivermectin godt nok til å konkludere med det. Poenget mitt er at HVIS Ivermectin kan brukes til å behandle "Covid", og HVIS det gir positive resultater, så bør man vurdere det. I 2020 var det en seriøs doktor i USA som hadde behandlet 300 pasienter som hadde "Covid" med Ivermectin, og alle ble bra. 

 

Lenke til kommentar
51 minutes ago, Benbjo said:

Kan du bevise at det er det faktiske innholdet i vaksinen? Det er det som en tankegangen til konspifolket. Man må selv kunne bevise ting - ellers er det bare kilde. En kilde kan man velge å ikke tro på og dermed ikke et bevis. 

“If someone can prove me wrong and show me my mistake in any thought or action, I shall gladly change. I seek the truth, which never harmed anyone: the harm is to persist in one's own self-deception and ignorance.” - Marcus Aurelius

Lenke til kommentar
Betroz skrev (20 minutter siden):

Jeg har ikke undersøkt Ivermectin godt nok til å konkludere med det. Poenget mitt er at HVIS Ivermectin kan brukes til å behandle "Covid", og HVIS det gir positive resultater, så bør man vurdere det. I 2020 var det en seriøs doktor i USA som hadde behandlet 300 pasienter som hadde "Covid" med Ivermectin, og alle ble bra. 

 

Hvor er linken til denne?

Lenke til kommentar
Betroz skrev (3 minutter siden):

Det er 1 år siden, og jeg bookmarka den ikke.

Interessant at du ikke kunne finne denne ene saken du henviser til. Et raskt Google Scholar søk gir deg alle tilgjengelig data om ivermectin for covid-19. Hadde jeg vært deg ville jeg brukt den flittig for disse kommentarene. Om de støttet ditt synspunkt.

Viktige forskjeller som jeg føler ofte blir diskutert samtidig i slike tråder: 

Ivermectin for dyr og Ivermectin for mennesker er to forskjellige produkter. Den for mennesker er beskyttet bak reseptkrav i USA og de fleste får ikke tak i den om de ikke har parasitter i kroppen. Derfor går alle anti-vaxxere for Ivermectin for dyr, som man kan kjøpe i butikk. Den er farlig for mennesker i moderat-store doser. Og ærlig talt, om du sluker dyremedisin så stoler jeg ikke på doserings-evnen din.

Det blir forsket på Ivermectin for mennesker om den kan hjelpe mot Covid-19 men ingenting er fastslått, det eneste studiene sier så langt er at de bør utforskes nøyere, med kliniske studier (det er noen kliniske studier som pågår nå, men ingenting der er publisert). Alle studiene så langt er pre-klinisk, altså en før-analyse og datasamling av visse tilfeller verden over. Det er på ingen måte et testament til dens effektivitet. Det er for tidlig å konkludere noe som helst om Ivermectin (for mennesker). 

Styr langt unna den for dyr. Om du ikke vil dø av leversvikt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, atleape said:

Styr langt unna den for dyr. Om du ikke vil dø av leversvikt.

Kanskje du bør lese et innlegg jeg la ut lenger oppe her om igjen. JEG har ikke tenkt å bruke Ivermectin og ikke har jeg anbefalt andre om å gjøre det heller.

Er det bare meg og Hapi70 her i tråden som stiller spørsmålstegn til at Covid vaksinene er DEN ENESTE løsningen mot Covid!? I løpet av hele plandemien, så har vaksine vært eneste løsningen. Legemiddelindustrien har VIRKELIG tatt balletak på folk!

Lenke til kommentar
Benbjo skrev (1 time siden):

Kan du bevise at det er det faktiske innholdet i vaksinen? Det er det som en tankegangen til konspifolket. Man må selv kunne bevise ting - ellers er det bare kilde. En kilde kan man velge å ikke tro på og dermed ikke et bevis. 

Det er jo dessuten beviselig feil - det er funnet metallpartikler i diverse batcher (som har drept minst 3 personer) - hvem vet hva annet som har lurt seg oppi? 

Joda, og da beveger diskusjonen seg over på hvem man har tillit til og hvorfor. Her bygger jo da narrativet som konspirasjonsteoretikerne seg på at "alle" sikkerhetsmekanismene i samfunnet er korrumpert, og der blir min konklusjon at dette narrativet ikke er troverdig pga. både kompleksiteten i det, samt en masse indikasjoner på at disse sikkerhetsmekanismene (i større og mindre grad) virker. Akkurat det du drar frem med metallpartiklene i en batch med vaksiner, demonstrer nettopp at det blir oppdaget når det er avvik og at det rapporteres i pressen. Skulle narrativet til konspirasjonsteoretikerne stemme, skulle vi jo aldri ha hørt om disse metallpartiklene og dødsfallene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Betroz skrev (1 minutt siden):

Kanskje du bør lese et innlegg jeg la ut lenger oppe her om igjen. JEG har ikke tenkt å bruke Ivermectin og ikke har jeg anbefalt andre om å gjøre det heller.

Er det bare meg og Hapi70 her i tråden som stiller spørsmålstegn til at Covid vaksinene er DEN ENESTE løsningen mot Covid!? I løpet av hele plandemien, så har vaksine vært eneste løsningen. Legemiddelindustrien har VIRKELIG tatt balletak på folk!

Jeg har ikke sagt at du planlegger å gjøre det heller. Jeg ga en generell advarsel til hvem enn som leser dette: Ikke ta Ivermectin for dyr.

Ja, om du stiller det spørsmålet. Fra et rent medinsk standpunkt så er vaksinene den eneste løsningen nå. De andre mulige løsningene har ikke blitt forsket nok på. Man kan ikke be folk ta en mulig løsning, fordi muligheten for at det ikke er en løsning er fortsatt der. Når man kommuniserer ut til befolkningen om løsninger og medisiner så må det være helt fastslått at det funker. Akkurat nå er ivermectin slik: kanskje det hjelper, kanskje ikke.

Hva mener du med legemiddelindustrien? Er ikke ivermectin produsert av denne samme industrien? Er det bare en mann i et skur som lager ivermectin på fritiden?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (5 minutter siden):

Kanskje du bør lese et innlegg jeg la ut lenger oppe her om igjen. JEG har ikke tenkt å bruke Ivermectin og ikke har jeg anbefalt andre om å gjøre det heller.

Er det bare meg og Hapi70 her i tråden som stiller spørsmålstegn til at Covid vaksinene er DEN ENESTE løsningen mot Covid!? I løpet av hele plandemien, så har vaksine vært eneste løsningen. Legemiddelindustrien har VIRKELIG tatt balletak på folk!

Det er noen til som ikke lever i virkeligheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...