Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, NetOnNet er tilbake fra ferie :p

Sendte mail i går kveld, og fikk svar nå. De beklaget at produkt-avdelingen ikke enda hadde rukket å lage web-sider for disse nye kortene. 3080 ROG Strix OC V2 LHR skulle legges ut for 12490, og Non-OC V2 LHR for 12290, altså 200 kr forskjell (Men at jeg selvsagt skulle få Non-OC for 10K som da jeg bestilte i desember). Disse prisene er vel egentlig nærme MSRP for 3080TI kortene??

Jeg ba dem vente med å gjøre noe med ordrene, frem til de har en produkt siden jeg kan forholde meg til.

Er OC varianten verdt 2500 ekstra, enn Non-OC jeg kan få for 10K? At OC er verdt de 200 ekstra, er vel lite tvil om. Det er så utrolig mye info om LHR og No-LHR, vs design ved lansering, at jeg ser meg helt blind. Jeg har fortsatt kun mitt 1080ti Sea Hawk, og har ventet tålmodig på et 3000 series kort, fordi jeg bare gamer, og ikke miner (Jada, dumme meg :p Irriterer meg at jeg ikke har plass til en liten rigg ekstra).Er det noen som har formeninger om Asus sine ROG Strix 3080 kort? Bør jeg gå for begge kortene? Seriøst finne plass i kåken til å starte mine, er det "verdt" det med LHR? Selge det jeg ikke trenger?

Endret av Gyrofalc0n
presiserte hele kort navnet
Lenke til kommentar
Gyrofalc0n skrev (2 timer siden):

Vel, NetOnNet er tilbake fra ferie :p

Sendte mail i går kveld, og fikk svar nå. De beklaget at produkt-avdelingen ikke enda hadde rukket å lage web-sider for disse nye kortene. 3080 ROG Strix OC V2 LHR skulle legges ut for 12490, og Non-OC V2 LHR for 12290, altså 200 kr forskjell (Men at jeg selvsagt skulle få Non-OC for 10K som da jeg bestilte i desember). Disse prisene er vel egentlig nærme MSRP for 3080TI kortene??

Jeg ba dem vente med å gjøre noe med ordrene, frem til de har en produkt siden jeg kan forholde meg til.

Er OC varianten verdt 2500 ekstra, enn Non-OC jeg kan få for 10K? At OC er verdt de 200 ekstra, er vel lite tvil om. Det er så utrolig mye info om LHR og No-LHR, vs design ved lansering, at jeg ser meg helt blind. Jeg har fortsatt kun mitt 1080ti Sea Hawk, og har ventet tålmodig på et 3000 series kort, fordi jeg bare gamer, og ikke miner (Jada, dumme meg :p Irriterer meg at jeg ikke har plass til en liten rigg ekstra).Er det noen som har formeninger om Asus sine ROG Strix 3080 kort? Bør jeg gå for begge kortene? Seriøst finne plass i kåken til å starte mine, er det "verdt" det med LHR? Selge det jeg ikke trenger?

2500 ekstra er ikke OC verdt. Vi snakker vell 2-3% ekstra ytelse ut av boksen og kanskje litt bedre binning, men tviler på at du får mer enn max 3% mer ytelse vs non-oc. 

Lenke til kommentar
Cowboystrekk skrev (56 minutter siden):

2500 ekstra er ikke OC verdt. Vi snakker vell 2-3% ekstra ytelse ut av boksen og kanskje litt bedre binning, men tviler på at du får mer enn max 3% mer ytelse vs non-oc. 

Der var en fornuftig sammenfatning :) Takker. Ja, 2-3% økning kan det være ok med 200 kr forskjell.

Blir fruen fornøyd når jeg endelig kan fortelle hva "pandemi-premien" min kommer seg på. :D :D :D

Lenke til kommentar
StayCold skrev (På 8/13/2021 den 11.22):

Samme beskjed på et kort fra proshop som jeg kjøpte til samme pris som deg på samme dag. 

På eposten stod det forøvrig forventet sending mellom 17. og 23. August, så håper de ikke flytter det en måned av gangen...

Har du fått statusendring til at "Alle deler er på lager"?

Lenke til kommentar
Gibblay skrev (19 timer siden):

Har ikke fulgt med på denne tråden på lenge, men fikk som ventet også tilbud om et Phantomkort istedet for Asuskortet jeg bestilte for nesten et år siden. Hvordan vet man at det er et "LHR" kort? Er det nevnt i specs noe sted? Av det jeg ser så er ikke Phantomkortet et "LHR" kort, fordi det har samme varenr som ble lansert for veldig lenge siden.

Sjekket varenumrene på Gainward sine nettsider og det er samme varenummer på LHR og non-LHR versjon. Gjelder både for Phoenix og Phantom kort.

Spurte også Komplett om det var LHR kort jeg fikk, og det visste de ikke. Eneste mulighet er tydeligvis å sjekke når man får det  🤷‍♂️

Lenke til kommentar
Gibblay skrev (19 timer siden):

Har ikke fulgt med på denne tråden på lenge, men fikk som ventet også tilbud om et Phantomkort istedet for Asuskortet jeg bestilte for nesten et år siden. Hvordan vet man at det er et "LHR" kort? Er det nevnt i specs noe sted? Av det jeg ser så er ikke Phantomkortet et "LHR" kort, fordi det har samme varenr som ble lansert for veldig lenge siden.

Jeg fikk et Phantom kort som erstatning for 3080TUF hos komplett forrige uke. Phantom kortet jeg fikk har ikke sperre :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
18 minutes ago, Straits said:

Jeg fikk et Phantom kort som erstatning for 3080TUF hos komplett forrige uke. Phantom kortet jeg fikk har ikke sperre :) 

Takk. Kjørte inn bestillingen jeg også nå så får vi se. Ingen krise om det er LHR kort, for det skal til spillPCen min uansett. Det kan dessverre ha litt å si for annenhåndsverdien.

Edit. Hvordan vet du det ikke har sperre? Er det test ved mining eller står det på emballasjen et sted?

Endret av Gibblay
Lenke til kommentar

Lol. NetOnNet fornekter seg ikke. KundeService formidlet et svar fra deres hovedkontor, om at porduktsidene var ikke "live" på web, for da kunne andre også kjøpe, og dermed ville alle som fikk dette tilbudet, havne i køen med disse.

Jeg ikke noe utpreget web-designer eller forvalter av slike webshop modeller, men den forklaringen finner jeg tynn. Vil jo tro at at de kan lage en produkt side, og ikke indexere den med inventaret. Om så en unik URL som kun er tilgjengelig ved å være innlogget, og være på tillat-listen over hvem som skal kunne se siden, eller bare komme til en 404... Ja ja...

NetOnNet sendte meg hvertfall URL til proshop sine produkt side, for disse kortene :D :D :D Skulle nok gått der først, tenker jeg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...