Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Chisnate skrev (8 minutter siden):

Hei! Noen som har klart å få byttet kort ifra det de bestilte til noe de har eller får inn på lager? Har bestilt ett Msi gaming trio x fra multicom i januar. Ingen horisont på når kortet kommer men de får inn zotac kort f.eks. Men får ikke bytta får bare dette til svar: Du står fritt til å kansellere og heller bestille et annet. Men alt er dessverre ubekreftet og du vil da miste din plass i køen.

Med Multicom må du sikkert vente til januar 2030 før du får det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
15 hours ago, Dragonlove said:

3090 er nå ett tullekort hva gjelder design egentlig, idiotisk å putte minnebrikker på baksiden.

Veldig fornøyd med de 3080 Suprim X kortene jeg har iallefall.

En liten vifte på bakplata løser den biffen :) Evt. sette på noen heatsinks på minnebrikkene. Aktiv bakplate på vannkjøling er nok det beste.

Bytte pads er også noe man kan gjøre om man sliter med temperatur på 3090. Personlig har jeg ikke hatt behov for å gjøre noe med mitt Asus 3090 ROG Strix

 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (2 timer siden):

En liten vifte på bakplata løser den biffen :) Evt. sette på noen heatsinks på minnebrikkene. Aktiv bakplate på vannkjøling er nok det beste.

Bytte pads er også noe man kan gjøre om man sliter med temperatur på 3090. Personlig har jeg ikke hatt behov for å gjøre noe med mitt Asus 3090 ROG Strix

 

Skal måtte være unødvendig å modifisere ett helt nytt produkt, uansett om man gamer eller miner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Dragonlove said:

Skal måtte være unødvendig å modifisere ett helt nytt produkt, uansett om man gamer eller miner.

Tror ikke disse kortene selges med mining som  bruksområde. Gaming, rendering, CAD og annet kanskje. 
Men nå har ikke jeg sett meg nødt til å modifisere mitt 3090 heller.

Lenke til kommentar
22 minutes ago, Theo343 said:

Tror ikke disse kortene selges med mining som  bruksområde. Gaming, rendering, CAD og annet kanskje. 
Men nå har ikke jeg sett meg nødt til å modifisere mitt 3090 heller.

Det er vel helst hvis man skal overklokke kortet at 10C lavere temp på minnet har mye å si. Til stock så betyr det vel ikke noe.

Lenke til kommentar
6 hours ago, Betroz said:

Det er vel helst hvis man skal overklokke kortet at 10C lavere temp på minnet har mye å si. Til stock så betyr det vel ikke noe.

At temperatur kan øke ved overklokking er vel kjent ja. Det jeg svarte på var hvorvidt det er absolutt nødvendig å modifisere et stock produkt for å bruke det.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (10 timer siden):

Tror ikke disse kortene selges med mining som  bruksområde. Gaming, rendering, CAD og annet kanskje. 
Men nå har ikke jeg sett meg nødt til å modifisere mitt 3090 heller.

Det er nok snakk om hovedsakelig noen typer 3D-arbeid/CAD og gaming, ja. Dette er arbeid som ofte er relativt "bursty" og variabelt (med noen unntak), så jeg tror egentlig alle 3000-kortene yter som de skal til bruksområdene de faktisk skal dekke temperaturmessig. Rendering er noe som faktisk er ganske godt kjent for å brenne ut kort fra før av, og bekjente som driver med mye video og 3D arbeid har Quadro-kort i arbeidsmaskinene sine (på arbeidsplassen, selvfølgelig) av denne grunnen. Nå har jeg lite erfaring med video/rendering arbeid selv, men jeg har inntrykk av at mange som driver med dette profesjonelt vet at vanlige forbrukerkort typisk dør under den typen last over tid.

Kjenner ikke til noen som har trengt å gjøre noe med sitt 3090 eller 3080 (og ingen jeg kjenner driver med mining), så det er nok rett at det er snakk om feil i bruksområde og ikke i design.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 8/14/2021 at 11:56 PM, MTH said:

Det er nok snakk om hovedsakelig noen typer 3D-arbeid/CAD og gaming, ja. Dette er arbeid som ofte er relativt "bursty" og variabelt (med noen unntak), så jeg tror egentlig alle 3000-kortene yter som de skal til bruksområdene de faktisk skal dekke temperaturmessig. Rendering er noe som faktisk er ganske godt kjent for å brenne ut kort fra før av, og bekjente som driver med mye video og 3D arbeid har Quadro-kort i arbeidsmaskinene sine (på arbeidsplassen, selvfølgelig) av denne grunnen. Nå har jeg lite erfaring med video/rendering arbeid selv, men jeg har inntrykk av at mange som driver med dette profesjonelt vet at vanlige forbrukerkort typisk dør under den typen last over tid.

Kjenner ikke til noen som har trengt å gjøre noe med sitt 3090 eller 3080 (og ingen jeg kjenner driver med mining), så det er nok rett at det er snakk om feil i bruksområde og ikke i design.

Du har fått med deg 3090 kortene som døde under gaming "her om dagen"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...